نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

ویزای همراه ایتالیا

ویزای همراه ایتالیا
ویزای همراه ایتالیا

familiari al seguito یا ویزای همراه ایتالیا به شهروندان غیر اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا به همراه اعضای خانواده خود وارد ایتالیا شوند. حتی کسانی که دارای ویزای تحصیلی هستند در موارد و شرایطی که قانون پیش بینی کرده است می توانند برای همراهی اعضای خانواده درخواست ویزا کنند. با این حال، قبل از درخواست ویزا برای اعضای خانواده همراه، لازم است برای مجوزی به نام “Nulla Osta” به SUI یا (واحد مهاجرت) استان شهری که قصد اقامت در آن را دارید، درخواست دهید. درخواست مجوز برای عضو خانواده همراه باید به صورت الکترونیکی (پس از ثبت نام شهروند غیر اتحادیه اروپا و دریافت شناسه الکترونیکی به نام هویت)  در وب سایت وزارت کشور توسط غیر اتحادیه اروپا انجام شود.  از طرف دیگر، اگر متقاضی در خارج از کشور باشد، می‌ تواند  از طریق دفاتر حامی (دفاتر اتحادیه‌های کارگری) درخواست مجوز کند.

تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

یا از فرآیند پروکسی استفاده کند که ممکن است یک همکار ایتالیایی یا خارجی باشد که قبلاً در پیزا است و دارای مجوز اقامت معمولی و معتبر است. برای اطلاع از نحوه انجام پروکسی، به شما پیشنهاد می کنیم با سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود یا یکی از دفاتر حامی در ایتالیا که در زیر پیشنهاد شده است تماس بگیرید. لطفاً توجه داشته باشید که گرفتن مجوز برای یکی از اعضای خانواده همراه آسان نیست، بنابراین توصیه می شود از قبل با سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور محل اقامت خود تماس بگیرید. سفارت ایتالیا تمام اطلاعات بیشتر و پیشنهادات مفید را در اختیار شما قرار می دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ضمن نگارش این مقاله، آمادگی خود را برای پیگیری امور مرتبط با اخذ ویزای همراه ایتالیا برای متقاضیان اعلام می دارد.

مدارک ویزای همراه ایتالیا

مدارک مختلفی برای اخذ ویزای همراه ایتالیا مورد نیاز است که عبارتند از: حداقل درآمد سالیانه: باید از منابع قانونی حاصل شود و نباید کمتر از مبلغ سالانه کمک هزینه اجتماعی ایتالیا (در سال 2022 معادل 6.079.45€ (یورو) در سال) به اضافه نیمی از مبلغ کمک هزینه اجتماعی برای هر عضو خانواده باشد. اگر درآمد در خارج از کشور به دست آمده باشد، صورت درآمد باید توسط نمایندگی دیپلماتیک کنسولی ایتالیا ترجمه و قانونی شود. محل اقامت (در ایتالیا) باید با استانداردهای ساخت خانه مطابقت داشته باشد. برای اثبات این موضوع، باید یک گواهی از اداره محلی ایتالیا  یا یک گواهی مناسب بهداشتی و بهداشتی از منطقه بهداشت ایتالیا در شهری که در آن اقامت خواهید کرد، منتشر کنید.

بیشتر بدانید <>>>>   بورسیه تحصیلی ایتالیا

سایر مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه ایتالیا در جدول زیر اشاره شده است.

1مناسب بودن محل اقامت، یعنی گواهی منتشر شده توسط اداره محلی، که گواهی می دهد محل اقامت شما مطابق با حداقل استانداردها مطابق قانون منطقه ای مربوط به مسکن عمومی/خصوصی است
2در مورد محل اقامت، اگر در خارج از کشور هستید، پیشنهاد می کنیم حداقل یک ماه اقامتگاه یا سازه هتل در پیزا رزرو کنید
3گواهی از اداره ثبت (در کشور خود) مبنی بر ارتباط خانوادگی شما. این گواهی باید توسط مقام کنسولی ایتالیا در کشور/کشور مبدأ متقاضی ترجمه، قانونی و تایید شود
4کپی قرارداد اجاره، وام برای استفاده رایگان یا سند مالکیت مسکن

دریافت ویزای همراه ایتالیا با قانون انسجام خانواده

ویزای خانوادگی ایتالیا یکی از انواع ویزای طولانی مدت ایتالیا است که به عنوان ویزای ملی یاD  نیز شناخته می شود. این به دارنده اجازه می دهد تا با هدف اقامت بیش از 3 ماه و پیوستن به یکی از اعضای خانواده که قبلاً در ایتالیا اقامت دارد، وارد ایتالیا شود. هنگامی که اعضای خانواده شما ویزای اتحاد خانواده ایتالیا را دریافت کردند، می توانند وارد این کشور شده و برای اجازه اقامت ایتالیا اقدام کنند. این مجوزی است که به آنها اجازه می دهد تا با شما در ایتالیا اقامت قانونی داشته باشند. به این ترتیب، ویزای اتحاد خانواده ایتالیا به عنوان ویزای ورودی شناخته می شود. اگر عضو خانواده شما تبعه اتحادیه اروپا یا اهل سوئیس، نروژ، لیختن اشتاین یا ایسلند نباشد، برای ورود به این کشور به ویزای خانوادگی ایتالیا نیاز دارد.

 حتی اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا که از ویزای شینگن ایتالیا معاف هستند باید برای ویزای طولانی مدت اقدام کنند.  مراحل اصلی رویه عبارتند از:

بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت کاری به ایتالیا

1. درخواست برای اجازه اقامت در مقر پلیس ذیصلاح.

2. ثبت اثر انگشت متقاضی در مقر پلیس.

3. صدور اجازه اقامت به دلایل خانوادگی.

مدت زمان مجوز اقامت برای اعضای خانواده برابر با مجوز اقامت شخصی است که از وی درخواست انسجام شده است. اجازه اقامت تحت همان شرایط اساسی برای اولین صدور مجوز قابل تمدید است، تا زمانی که تبعه خارجی هرگز بیش از 6 ماه متوالی در خاک ایتالیا غایب نباشد. متقاضی می تواند مجوز اقامت را به تنهایی تمدید کند یا توسط ما کمک شود. پس از 5 سال اقامت قانونی ثبت شده مداوم در ایتالیا، متقاضی واجد شرایط درخواست اجازه اقامت دائم است. بازه زمانی مورد انتظار برای دریافت اجازه اقامت 2 یا 3 ماه از زمان درخواست است.

شرایط درخواست ویزای همراه ایتالیا

اگر اعضای خانواده شما باید درخواست ویزای خانوادگی ایتالیا را در سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود ارسال کنند، مجوز Nulla Osta را دریافت کنید. با این حال، قبل از اینکه آنها بتوانند درخواست ویزا را ارسال کنند، باید مجوزی را در ایتالیا دریافت کنید که به آنها اجازه می دهد به شما بپیوندند. این Nulla Osta نامیده می شود و اساساً مجوز مقامات ذیصلاح ایتالیایی است که به اعضای خانواده شما اجازه می دهد در ایتالیا به شما ملحق شوند. اگر اداره مهاجرت مجوز را صادر کند، آن را به صورت الکترونیکی به سفارت یا کنسولگری ایتالیا ارسال می کند که اعضای خانواده شما درخواست ویزا را ارسال می کنند. Nulla Osta 6 ماه اعتبار دارد. اعضای خانواده شما باید در این مدت برای ویزای خانوادگی ایتالیا در کشور خود درخواست دهند.

روند درخواست ویزای خانوادگی ایتالیا به شرح زیر است:

رزرو وقت ویزا در سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود.

فرم درخواست ویزای اقامت طولانی مدت ایتالیا را دانلود و تکمیل کنید.

تمام مدارک لازم را جمع آوری کنید.

زمانی که تاریخ ملاقات فرا رسید، درخواست را شخصا ارسال کنید.

هزینه ویزای ایتالیا را پرداخت کنید.

وارد مصاحبه ویزا شوید.

منتظر پردازش باشید

در شکل زیر به گروه هایی که در زیر مجموعه ویزای همراه ایتالیا قرار می گیرند، اشاره شده است.

نمودار ویزای همراه ایتالیا
نمودار ویزای همراه ایتالیا

مزایای ویزای همراه اتحاد خانواده در ایتالیا

در این مورد، ابتدا می ‌آیید و از Questura و Commissariato del Governo یک مجوز درخواست می‌کنید (حداقل 3 ماه لازم است). پس از این روش خانواده شما می توانند با ویزای اتحاد مجدد به ترنتو بروند. درخواست nulla osta باید به صورت آنلاین به وزارت امور داخلی در دفتر Cinformi انجام شود. درخواست اجازه اقامت به دلایل خانوادگی باید در Commissariato del Governo انجام شود.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل در مدارس شبانه روزی ایتالیا

مزایای این مدل از ویزای همراه عبارت است از:

شوهر/همسر شما بلافاصله تحت پوشش بیمه درمانی قرار می گیرید و می توانید بلافاصله کار کنید.

خانواده شما می توانند فوراً در تالار شهر در ترنتو ثبت نام کنند و به خدمات عمومی موجود مانند مدرسه دولتی یا مراقبت روزانه برای کودکان دسترسی داشته باشند.

معایب:

شما با هم سفر نمی کنید و کل این پروسه بین 3 تا 6 ماه زمان نیاز دارد.

شرایط ویزای همراه ایتالیا برای گردش

زمانی گردش با خانواده شما دو راه دارید تا شوهر، همسر و فرزند یا فرزندان زیر 14 سال شما در ایتالیا بمانند، مشروط بر اینکه اقامت شما حداقل 1 سال باشد در صورت اتحاد خانواده و انسجام خانواده و از نظر اقتصادی و مسکن. در هر دو مورد باید: ثابت کنید که درآمد خانواده شما (بورسیه / کمک هزینه یا درآمد کار، بدون پس انداز) حداقل 5.953،87 € (یورو) در سال + نیمی از این مبلغ / سال برای هر عضو خانواده ای است که می خواهید دعوت کنید. مسکن خصوصی پیدا کنید زیرا قرارداد مسکن باید در Agenzia delle Entrate ثبت شود. مسکن باید طبق قوانین محلی مناسب اعلام شده باشد: 2 نفر. حداقل 45 متر مربع و 1 اتاق خواب، 3 نفر حداقل 55 متر مربع و 2 اتاق خواب، 4 نفر حداقل 60 متر مربع و 2 اتاق خواب). ابعاد به عنوان سطح خالص کف منظور می شود.

مورد 1: اجازه دادن به آنها با ویزای توریستی (اگر سفارت اجازه می دهد) یا بدون ویزا در صورت لغو کشور شما و سپس، یک بار در ترنتو برای “انسجام خانوادگی” درخواست می دهند.

مورد 2: شما ابتدا می آیید، سپس (مجوز، 3 ماه مورد نیاز است) را درخواست می کنید و اجازه می دهید با ویزای ملاقات خانواده بیایند.

فقط با فرزند خود سفر کنید

یا سفارت ویزای “familiari al seguito” صادر می کند، یا اگر کشور شما لغو شده باشد، با ویزای توریستی یا بدون ویزا می آید و یک بار در ترنتو او را در مجوز اقامت خود ثبت می کنید. درخواست باید از طریق اداره پست برای هر دوی شما انجام شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در صورت تمایل شما، آمادگی راهنمایی و مشاوره در همه مسیر کسب مجوز ویزای همراه شما را دارند.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   حقوق ماهیانه کار در ایتالیا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها