نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

مهاجرت کاری به ایتالیا

مهاجرت کاری به ایتالیا
مهاجرت کاری به ایتالیا

ایتالیا یکی از بزرگترین اقتصادهای اتحادیه اروپا با بخش صنعتی توسعه یافته در بخش شمالی کشور و عمدتاً کشاورزی جنوب را دارد. همین موضوع مهاجرت کاری به ایتالیا را برای عده زیادی از مهاجران کاری جذاب کرده است. علاوه بر این،  کشور ایتالیا دارای تاریخ و سنت های طولانی، فرهنگ جالب، غذاهای لذیذ و آب و هوای مطبوع است. میلیون ها خارجی رویای کار و زندگی در ایتالیا را دارند. با توجه به شرایط زندگی راحت، بسیاری از خارجی ها تلاش می کنند تا اجازه اقامت در ایتالیا را حتی بدون حق کار دریافت کنند. مثلا بعد از خرید ملک. و برخی در انجام تجارت در خاک ایتالیا کاملاً موفق هستند.  بر اساس پیش ‌بینی CEDEFOP، بخش ‌هایی که بیشترین رشد اشتغال را در ایتالیا دارند، بخش امنیتی و اداری خواهد بود و متخصصان بازرگانی و اداری، متخصصان آموزش و کارگران ساختمان به شدت زیاد خواهد شد.

ثبت شرکت در ایتالیا

از پرسش های مهم با مهاجرت کاری در ایتالیا این است که بهترین راه برای یافتن شغل در ایتالیا چیست؟ در پاسخ باید گفت که راه های زیادی برای جستجوی کار در ایتالیا وجود دارد:  سایت ‌ها: Indeed Italia، LinkedIn، Infojobs، Trovalavoro و دیگران می ‌توانند برای یافتن پیشنهادهای شغلی مفید باشند. آژانس ها: agenzie interinali به عنوان یک آژانس می تواند راه خوبی برای یافتن مشاغل موقت، به ویژه در زمینه هایی مانند تولید، گردشگری و غذا باشد. مرکز کار عمومی نیز می تواند کمک کننده خوبی برای یافتن شغل متناسب با استعداد باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در کنار این گزینه ها، با توجه به تجارب خود در اعزام شغلی به ایتالیا، آماده است تا موقعیت های متناسب با استعداد و علایق شما را پیدا نموده و زمینه اخذ ویزا را برای شما فراهم نماید.

بازار مهاجرت کاری به ایتالیا

امروزه رقابت بزرگی در بازار کار ایتالیا وجود دارد، به خصوص اگر در مورد جویندگان کار از کشورهای ثالث صحبت کنیم، که دولت محلی سالانه برای آنها سهمیه های ویژه (حدود 30 هزار) تعیین می کند. به جز چند استثنا، تقریبا غیرممکن است که ویزای کار ایتالیا را خارج از سهمیه دریافت کنید. علاوه بر این، این کشور نرخ بیکاری بالایی برای کشورهای توسعه یافته اروپایی دارد – 9-10٪، و در میان جوانان این رقم از 28-30٪ فراتر می رود. استخدام قانونی در ایتالیا امکان جستجوی اولیه کارفرما، امضای قرارداد کاری، اخذ مجوز کار و افتتاح ویزای کار را فراهم می کند. معمولا تنها در صورت داشتن شرایط فوق امکان کار قانونی در رم و سایر شهرهای ایتالیا وجود دارد. پروانه کار فصلی به مدت 6 ماه با حق تمدید 90 روز دیگر صادر می شود. در صورت اشتغال طولانی مدت مدت اعتبار سند 1-2 سال می باشد.

قانون ایتالیا حداقل دستمزد رسمی را ارائه نمی کند. این نرخ ها در قراردادهای جمعی بین کارفرمایان و اتحادیه های کارگری در بخش های خاص تعیین می شود. به طور کلی، کارگران ایتالیایی به ندرت کمتر از 700-800 یورو دریافت می کنند. متوسط دستمزد در ایتالیا 2415€ (یورو) در ماه قبل از مالیات بر درآمد است. همه چیز به حرفه و منطقه بستگی دارد. به عنوان مثال، کار در میلان، رم یا تورین بسیار بیشتر است.

بیشتر بدانید <>>>>   خرید ملک درایتالیا

دانستنی های لازم برای مهاجرت کاری به ایتالیا

ایتالیا یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است. با این حال، این کشور با یک بحران اقتصادی سخت مواجه است که هنوز تا حل شدن فاصله دارد. این بدان معناست که بازار کار کمتری در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا و نرخ بیکاری بالاتری دارد (که تا تابستان 2018 9.7٪ است). علاوه بر این، در مورد حداقل 3.3 میلیون کارگر در ایتالیا، اشتغال اعلام نشده بسیار رایج است. قوانین ایتالیا برای همه افراد در بازار کار حقوق مساوی قائل است. انواع مختلفی از قراردادها وجود دارد که یک کارفرما می تواند به شما پیشنهاد دهد. اینها بیشترین استفاده را دارند:

قرارداد دائمی contratto a tempo indeterminato : قراردادی بدون تاریخ انقضا. می تواند پاره وقت یا تمام وقت باشد.

قرارداد با مدت معین contratto a tempo determinat: قراردادی با تاریخ انقضا که پس از آن بنا به خواست کارفرما و کارمند قابل تمدید است یا خیر.

در جدول زیر به سایر نوع قراردادهای کاری در ایتالیا اشاره شده است.

نوع قراردادتوضیحات
قرارداد تامین موقتقراردادی که بین کارگر و آژانسی منعقد می شود که کارگران را برای مدت کوتاهی به شرکت ها عرضه می کند.
قرارداد حین خدمتقراردادی بدون تعداد ساعت ثابت. کارفرما می تواند در کوتاه مدت از کارمند درخواست کند تا مطابق نیاز شرکت کار کند
قرارداد کارآموزیاگر کمتر از 29 سال سن دارید، می توانید به عنوان یک کارآموز برای یادگیری شغل استخدام شوید. این نوع قرارداد معمولا بین شش ماه تا سه سال به طول می انجامد

چند سوال رایج درباره مهاجرت کاری به ایتالیا

آیا یافتن کار در ایتالیا سخت است؟

اگر مهارت‌ های بسیار ارزشمند و دانش خوبی از ایتالیایی و انگلیسی دارید، احتمالاً مشکلی برای یافتن شغل در ایتالیا نخواهید داشت. به عنوان مثال، اگر در این زمینه تجربه داشته باشید، یافتن شغل بازاریابی در ایتالیا بسیار آسان است. برای مهندسی، فناوری اطلاعات، مدیریت و غیره هم همینطور است. همچنین اگر یک کارگر واجد شرایط کارخانه باشید، فرصت های خوبی خواهید یافت. به عنوان مثال، اگر مهارت و تجربه ای دارید که می تواند در صنعت مکانیک مفید باشد، مشاغل زیادی در مودنا ایتالیا وجود دارد. مشاغل در ایتالیا برای انگلیسی زبانان شامل معلمان زبان، مترجمان یا مشاغل در صنعت گردشگری است. همچنین می تواند مشاغل خوبی برای آمریکایی ها در ایتالیا در شرکت هایی وجود داشته باشد که با مشتریان آمریکایی کار می کنند یا به دنبال توسعه در ایالات متحده هستند.

کجا می توانم بهترین فرصت های شغلی را پیدا کنم؟

شکاف ثروت شدیدی بین شمال و جنوب ایتالیا وجود دارد. بنابراین، اگر مایل به کار در صنعت، بازاریابی، مد، فناوری اطلاعات، فناوری و غیره هستید، احتمالاً شانس بیشتری برای یافتن مشاغل خوب در میلان و به طور کلی در شمال خواهید داشت. شما همچنین می توانید شغل IT را در رم ایتالیا پیدا کنید، اما پایتخت واقعی اقتصادی این کشور میلان است. مشاغل در رم بیشتر در زمینه گردشگری یا هر چیزی که به دانشگاه و مدیریت دولتی مربوط می شود است. برای مشاغل در فلورانس ایتالیا تقریباً مشابه است، به جز این واقعیت که در توسکانی نیز یک صنعت نساجی قوی و پر جنب و جوش وجود دارد. یافتن شغل در کالابریا، ایتالیا یا اساساً در هر منطقه جنوبی دیگر دشوارتر است.

بیشتر بدانید <>>>>   دانشگاه های برتر ایتالیا

چالش های مهاجرت کاری به ایتالیاved

بر اساس گزارش جدید OECD، ایتالیا باید تلاش های خود را برای کمک به مهاجران و فرزندان آنها برای ادغام در جامعه و یادگیری مهارت های مورد نیاز برای بهبود چشم انداز شغلی و درآمد افزایش دهد. ادغام بازار کار در ایتالیا می گوید که ایتالیا، همراه با اسپانیا، کشور OECD با بالاترین رشد سالانه جمعیت مهاجر خود از سال 2000 است. بسیاری به جای پیوستن به خانواده یا دلایل بشردوستانه برای کار آمده اند و سهم مهاجران در سن کار در اشتغال بیشتر از مهاجران بومی است. اما بسیاری از آنها در مشاغل کم دستمزد گرفتار شده‌اند و جزو فقیران کارگر هستند. مردان مهاجر از بحران های به شدت آسیب می بینند، زیرا بسیاری از آنها در ساخت و ساز و تولید کار می کردند. در این گزارش آمده است که نزدیک به نیمی از زنان مهاجر، به عنوان مراقب سالمندان ایتالیایی کار می کنند.

 بخشی که عمدتاً به کاهش پس انداز خانوار وابسته است. به طور کلی، مهاجران به ترتیب 31 و 40% مشاغل کم مهارت را برای مردان و زنان تشکیل می دادند. فقط نیمی از آنها بیش از دیپلم متوسطه پایین دارند و تعداد کمی از آنها در هنگام ورود ایتالیایی صحبت می کنند.  چالش بلندمدت مهم دیگر، ادغام فرزندان مهاجران در سیستم آموزشی و محیط کار است. این امر بسیار مهم است زیرا سهم کودکان مهاجر در میان بزرگسالان جوان به زودی به نسبتی خواهد رسید که در سایر کشورهای مهاجرپذیر با سابقه طولانی مدت مانند اتریش و هلند مشاهده می شود.  کثر فرزندان مهاجر والدینی با تحصیلات پایین دارند و در مدرسه عملکرد ضعیفی دارند. در سن 15 سالگی، شکاف در نتایج آموزشی بین دانش آموزان خارجی و بومی در ارزیابی PISA OECD از بزرگترین شکاف ها در OECD است.

روند مجوز مهاجرت کاری به ایتالیاved

برای یک شهروند خارجی که درخواست داده و در یک شرکت ایتالیایی کار پیدا کرده است، مجوز کار یا ویزای کار صادر می شود. در این مورد، روش کار متفاوت است، زیرا شرکت کارفرما باید مراحل لازم را برای اخذ مجوز کار از طرف کارگر خارجی انجام دهد. شهروند خارجی برای درخواست ویزای کار باید با سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود تماس بگیرد. وکلای مهاجرت ما در ایتالیا می توانند در این روش راهنمایی کنند. مجوز کار همراه با اجازه اقامت در ایتالیا است. یکی از راه های اصلی مهاجرت به ایتالیا از طریق ویزای خوداشتغالی می باشد. این یکی از مهم ترین گزینه ها برای کسانی است که می خواهند پس از نقل مکان به ایتالیا یک کسب و کار کوچک داشته باشند. برای دریافت چنین ویزا، یک شهروند خارجی باید شرایط خاصی را داشته باشد.

شهروندان خارجی علاقه مند به مهاجرت به ایتالیا از طریق مجوز اقامت خوداشتغالی باید بدانند که تعداد محدودی از فعالیت ها وجود دارد که می توانند انجام دهند. در این میان صنایع دستی و فعالیت های حرفه ای که نیاز به صلاحیت دارد. همچنین برای افرادی که برای ویزای خوداشتغالی ایتالیا اقدام می کنند این امکان وجود دارد که به مشاغل مختلف و فعالیت های تجاری بپردازند. خبر خوب در مورد این ویزا این است که می توان آن را توسط تاجران انحصاری مهاجرت به ایتالیا دریافت کرد. ویزای خوداشتغالی نیز برای شهروندان خارجی که به عنوان کارمند شرکت ‌های ایتالیایی که در آن نقش ‌های مدیر را بر عهده دارند، در دسترس است. مدارک مورد نیاز برای دریافت چنین ویزا به معنای ارائه مدارکی دال بر منابع مالی و صلاحیت کافی در مورد افراد حرفه ای است.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل در مدارس شبانه روزی ایتالیا

شرایط ویزای مهاجرت کاری به ایتالیاved

شهروندان کشورهای مختلف قبل از درخواست ویزای کار ایتالیا باید در ایتالیا شغل داشته باشند. آنها همچنین به مجوز کار نیاز دارند که کارفرما باید با استفاده از اسنادی از کارمندی که به نفع آنها کار می کند، درخواست کند. مدارکی که شما در این زمینه نیاز دارید، عبارتند از

 یک کپی اضافی

1 کپی از قرارداد کار امضا شده

گذرنامه با حداقل 2 صفحه خالی با اعتبار حداقل 3 ماه پس از مدت ویزا

تصاویر پاسپورت

دیپلم و سایر گواهی های واجد شرایط

مدرکی مبنی بر تمکن مالی کافی، اقامت در ایتالیا و هزینه ویزا

فرم تکمیل شده درخواست ویزای اقامت طولانی مدت ایتالیا

قبل از درخواست برای هر دسته ویزای کاری، باید مطمئن شوید که مجاز به استفاده از آن هستید. این به این دلیل است که دولت ایتالیا درخواست های مجوز کار را تنها برای چند ماه یا هر دو یا سه سال یکبار بر اساس تقاضای بازار کار محلی و وضعیت مهاجرت می پذیرد. علاوه بر این، یک سهمیه برای چند مجوز کار وجود دارد که Decreto Flussi نام دارد.

با داشتن شرایط اعلام شده در شکل زیر می توانید برای ویزای کار اقدام کنید.

نمودار شرایط ویزای کار ایتالیا
نمودار شرایط ویزای کار ایتالیا

مراحل ویزای مهاجرت کاری به ایتالیاved

مراحل درخواست ویزای کار ایتالیا

مرحله 1: کارفرما برای مجوز کار در اداره مهاجرت در استان مربوطه ایتالیا درخواست می دهد. با این حال، شما باید مدارک خاصی را برای درخواست به کارفرمای خود ارائه دهید. این شامل:

کپی پاسپورت

مدرک اقامت شما در ایتالیا

شواهدی مبنی بر اینکه سرمایه کافی برای بازگشت به کشور خود دارید

تمام اطلاعات مربوط به وضعیت شغلی شما در ایتالیا

مرحله 2: ارائه یک قرارداد اقامت امضا شده با کارفرما ضروری است. این تضمینی است از طرف کارفرمای شما مبنی بر داشتن اقامتگاه مناسب در ایتالیا و تعهدی از طرف کارفرما مبنی بر پرداخت هزینه های سفر شما در صورت اخراج شما از این کشور. شما می توانید برای ویزای کار در هر مرکز درخواست ویزا یا سفارت ایتالیا در کشور خود درخواست دهید. مدارکی که باید همراه با درخواست خود ارائه دهید عبارتند از:

فرم درخواست ویزا به زبان ایتالیایی که ممکن است برای پر کردن آن به کمک نیاز داشته باشید

عکس جدید در اندازه پاسپورت

پاسپورتی معتبر که تاریخ انقضای آن باید حداقل 3 ماه دیرتر از گذرنامه ویزا باشد

مجوز کار از اداره مهاجرت ایتالیا

رسید پرداخت هزینه های ویزا

مرحله 3: کارمند فرم درخواست ویزای ایتالیا را دانلود و تکمیل می کند، تمام مدارک لازم را جمع آوری می کند و درخواست را شخصاً در سفارت یا کنسولگری ایتالیا ارسال می کند.

مرحله 4: اگر مقامات ایتالیایی درخواست را تأیید کنند، کارمند 6 ماه فرصت خواهد داشت تا ویزا را دریافت کند و وارد ایتالیا شود.

مرحله 5: ظرف 8 روز پس از ورود به ایتالیا، کارمند باید برای یک مجوز اضافی برای اقامت درخواست دهد.

برای دسترسی سریعتر به ویزای کاری ایتالیا، پیگیری این مراحل را می توانید از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دنبال کنید.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   کار ضمن تحصیل ایتالیا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها