نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا

مشاغل مورد نیاز ایتالیا
مشاغل مورد نیاز ایتالیا

تخمین زده می شود که 5 میلیون مهاجر در ایتالیا زندگی می کنند. بسیاری، بدون شک، جذب غذاهای معروف، حومه شهر زیبا و استاندارد بالای زندگی این کشور می شوند. با این حال، بسیاری از مهاجران  در فکر لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا می باشند و  برای فرصت‌ های حرفه ‌ای و مالی نقل مکان می ‌کنند. آنها از فرصتی برای شروع دوباره، پیشرفت شغلی و کسب مهارت های جدید با ارزش استقبال می کنند. فهمیدن دلیل آن آسان است. ایتالیا یک تعادل قوی بین کار و زندگی ارائه می دهد و بر هنر، مد، گردشگری، کشاورزی و تولید تسلط دارد. اگر قصد مهاجرت دارید و در مورد بهترین مشاغل در ایتالیا برای مهاجران کنجکاو هستید، متوجه خواهید شد که این کشور چیزهای زیادی برای ارائه دارد. چراکه شهروندان اتحادیه اروپا برای سفر و کار در ایتالیا آزاد هستند.

شغل پر درآمد در ایتالیا

با این حال، اگر آنها به صورت تمام وقت مستقر شوند، ممکن است مجبور شوند برخی از مدارک مربوط به اقامت جدید خود را تکمیل کنند. شهروندان غیر اتحادیه اروپا برای کار در ایتالیا نیاز به ویزای کار در ایتالیا دارند. تقریباً در همه موارد، تضمین شغل قبل از حرکت ضروری است. کارفرمایان ایتالیایی مراحل درخواست ویزا را برای شما انجام می دهند. هزینه درخواست ویزا معمولا بین 100 تا 200€ (یورو) است. ویزا برای افرادی که در موقعیت های حقوقی کار می کنند، کار فصلی (معمولاً کشاورزی یا گردشگری)، کار فصلی طولانی مدت (2 سال طول می کشد)، فعالیت های ورزشی، کارهای هنری، تعطیلات کاری و تحقیقات علمی و غیره در دسترس است. برای انجام امور ویزای کاری ایتالیا می توانید از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید.

جغرافیای لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا

رم پیشتاز بخش مهمان نوازی ایتالیا است. بیشتر مشاغل برای خارجی ها به نوعی به صنعت گردشگری مربوط می شود، از مدیران برنامه های شرکت های بزرگ تور تا کارمندان چند زبانه در هتل ها. میلان در امور مالی، تجارت و تولید قوی است. در همین حال، توسکانی فرصت های زیادی در زمینه کشاورزی و صنعت سنتی دارد. با این حال، شکاف ثروت قابل توجهی در شمال و جنوب ایتالیا وجود دارد. بیکاری یک نگرانی جدی در جنوب است و فرصت های شغلی نادر است. با این حال، اگر مجموعه ای از مهارت های تخصصی داشته باشید، هر چیزی ممکن است و مهاجرانی که رویای زندگی در ایتالیا را در سر می پرورانند، اگر حرفه انتخابی آنها در میان پردرآمدترین رشته های این کشور نباشد، نباید دلسرد شوند. گاهی اوقات فرصت ها در غیرمنتظره ترین مکان ها به وجود می آیند.

بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت کاری به ایتالیا

 شرکت های ایتالیایی برای اعضای تیم انگلیسی زبان با تجربه بین المللی ارزش بالایی قائل هستند. مهارت ‌های غیرمعمول اغلب خود را در نقش‌ های اصلی این کشور یافت می شوند. شایعات حاکی از آن است که وقتی پاپ بندیکت شانزدهم در سال 2013 استعفا داد، یک روزنامه ‌نگار خارجی به این دلیل که می‌ توانستند به زبان لاتین صحبت کنند، زبانی که در سخنرانی پاپ استفاده می‌شود، شغل مترجمی دریافت کرد. در یک بیان کلی باید گفت که خبر خوب این است که مشاغل پردرآمد ایتالیا حقوق بسیار سخاوتمندانه ای ارائه می دهند. خبر بد این است که به احتمال زیاد ابتدا افراد محلی پست ها را پر می کنند. جایی که شهرهای ایتالیا نمی توانند این جای خالی را پر کنند، سایر اروپایی ها می توانند. با این حال، اگر تخصص منحصر به فردی دارید، ممکن است بتوانید شغلی پیدا کنید.

در شکل زیر به میانگین حقوقی برخی مشاغل بدون اهمیت جغرافیا پرداخته شده است.

میانگین حقوقی برخی مشاغل ایتالیا
میانگین حقوقی برخی مشاغل ایتالیا

سخت ترین کارهای لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا

در حالی که مهاجران می ‌توانند مهارت‌ ها، استعدادها و تجربیات خود را به موقعیت ‌های مختلف در سرتاسر ایتالیا بیاورند و انجام می‌ دهند، فقط برخی از مشاغل وجود دارند که به نظر می‌ رسد برای خارجی ‌ها غیرممکن است. به عنوان مثال، تله کابین معروف ونیزی را در نظر بگیرید. هیچ شرطی وجود ندارد که شما باید در ایتالیا به دنیا بیایید تا به عنوان یک گاندولی کار کنید. با این حال، این نقشی است که بیشتر به عنوان یک فراخوان دیده می شود تا یک حرفه. برای بسیاری، پیمایش در کانال های ونیز یک تجارت خانوادگی است و انجمن صنفی تنگ که نماینده این پاروزنان مشهور است، از آن حمایت می کند. به علاوه، آموزش شدید بدنام و امتحانات وحشیانه بسیاری را منصرف می کند. این دقیقاً شغلی نیست که شما از روی هوس برای آن درخواست دهید.

همین امر را می توان در مورد نقش های بسیاری در صنعت کشاورزی گفت. در حالی که کشاورزی از بسیاری از کارگران خارجی استقبال می کند، چند موقعیت وجود دارد که ماهیت 100٪ ایتالیایی دارند. به عنوان مثال، شغل زمزمه کننده پنیر را در نظر بگیرید. کار آنها مستلزم آن است که کیفیت Parmigiana-Reggiana را تا حدی با ضربه زدن روی چرخ پنیر و قضاوت محصول بر اساس صدای حاصله آزمایش کنند. نقش طعم دهنده سرکه بالزامیک مودنا نیز به همان اندازه چالش برانگیز است. سرکه بالزامیک معتبر مودنا یک تجارت جدی در ایتالیا است. گروهی از طعم ‌دهنده ‌های رسمی تحت آموزش‌ های دقیقی قرار می ‌گیرند تا هر محصول را بر اساس یک سیستم امتیازدهی دقیق قضاوت کنند. این کار خوشمزه است، اما بعید است که به یک مهاجر اهدا شود. با این حال، ممکن است در شغل گارد سوئیس شانس بیشتری داشته باشید.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل با مدرک دیپلم در ایتالیا

لیست مشاغل مورد نیاز کامپیوتری در ایتالیا

مدیر فنی یکی از نقش های مرتبط با حوزه فناوری و کامیپوتر در ایتالیا می باشد. نقش یک مدیر فنی یک نقش ترکیبی است که بر رهبری یک تیم و کار عملی با پروژه ‌های مرتبط با فناوری متمرکز است. مدیر فنی بر کامپیوتر و سیستم‌ های اطلاعاتی شرکت نظارت می‌ کند تا همه چیز را در حال اجرا نگه دارد و ممکن است در صورت نیاز سیستم ‌ها را بهبود ببخشد. فردی که به عنوان مدیر فنی در ایتالیا کار می کند معمولاً حدود 5240€ (یورو) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 2410€ (یورو)  تا 8330€ (یورو) متغیر است. مدیران فنی موفقیت کلی سیستم های کامپیوتری یک شرکت را در میان وظایف مختلف خود مدیریت می کنند.

برخی از مسئولیت های آنها معمولاً می تواند شامل موارد اشاره شده در جدول زیر باشد.

نگهداری و توسعه سیستم های کامپیوتریتهیه گزارشنصب نرم افزار و آموزش کارکنان برای استفاده از برنامه های جدید
نظارت بر امنیت سیستم های کامپیوتریهماهنگی با سایر مدیرانایجاد و هدایت پروژه های سیستم کامپیوتری
استخدام و رهبری تیم فناوری اطلاعاتایجاد رویه های استانداردواگذاری وظایف و انجام بررسی عملکرد

از دیگر مشاغل مرتبط با حوزه فناوری در ایتالیا، تستر نرم افزار است. یک تستر نرم افزار مسئول طراحی سناریوهای تست برای قابلیت استفاده نرم افزار، اجرای این تست ها و تهیه گزارش در مورد اثربخشی و نقص به تیم تولید است. تستر نرم افزار به عنوان مهندس تست نرم افزار یا تستر تضمین کیفیت نیز شناخته می شود. فردی که به عنوان مهندس تست نرم افزار در ایتالیا کار می کند معمولاً حدود 3090€ (یورو) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 1520€ (یورو) تا 4830€ (یورو) متغیر است.

انواع مدیران در لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا

مدیر بازاریابی از جمله مدیران پرتقاضا برای شرکت های ایتالیایی می باشد که مسئول ارائه جهت، راهنمایی و رهبری به بخش بازاریابی است. آنها معمولاً بازاریابی یک تجارت، سازمان، محصول خاص یا گروهی از محصولات را مدیریت می کنند. شخصی که در بازاریابی در ایتالیا کار می کند معمولاً حدود 4090€ (یورو)  در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 1900€ (یورو) (کمترین میانگین) تا 6790€ (یورو) (بالاترین میانگین، حداکثر حقوق واقعی بالاتر است) متغیر است. مسئولیت های مدیر بازاریابی عبارتند از: نظارت بر بخش بازاریابی، ارزیابی و توسعه استراتژی بازاریابی و برنامه بازاریابی، برنامه ریزی، هدایت و هماهنگی تلاش های بازاریابی، برقراری ارتباط با برنامه بازاریابی، تحقیق در مورد تقاضا برای محصولات و خدمات، تحقیق در مورد رقبا، شناسایی مشتریان بالقوه، توسعه تبلیغات با مدیران تبلیغات، جمع آوری لیست هایی که پیشنهادات را توصیف می کند، توسعه و مدیریت کمپین های تبلیغاتی.

بیشتر بدانید <>>>>   خرید ملک درایتالیا

از دیگر مدیران پر تقاضا در ایتالیا، مدیر فناوری اطلاعات است که  یک مدیر فناوری اطلاعات یا مدیر بخش فناوری اطلاعات، مسئول نظارت بر پرسنل فناوری اطلاعات و عملیات روزانه در بخش فناوری اطلاعات است. وظایف آنها شامل ایجاد پست های شغلی، مصاحبه و استخدام نامزدهای واجد شرایط، انتقال اطلاعات بین مدیریت ارشد و کارکنان بخش و مدیریت بودجه بخش است. فردی که در ایتالیا در زمینه فناوری اطلاعات کار می کند معمولاً حدود 3660€ (یورو) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 1900€ (یورو) تا 5970€ (یورو) متغیر است. مسئولیت های مدیر فناوری اطلاعات عبارتند از: توسعه استراتژی های جدید، عیب یابی شبکه، ساخت و اجرای طرح هایی برای اطمینان از ادامه عملکرد روان شرکت در صورت بروز مشکل، به روز بودن با فناوری جدید شبکه و گزارش این اطلاعات به تیم اجرایی در هر فصل، همکاری نزدیک با سایر مدیران بخش برای ارزیابی نیازهای رشد شبکه.

پر تقاضاترین لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا

کارفرمایان ایتالیایی به تعداد محدودی متخصص خارجی نیاز دارند، به عنوان مثال، دارندگان حرفه های فنی، کارگران صنعت گردشگری و کمتر کارگر غیر ماهر. مشاغل مورد تقاضا در ایتالیا در سال 2022 مهندسان، سازندگان، پزشکان و برنامه نویسان هستند. به هر حال، متخصصان IT می توانند مجوز کار (انتقال در یک شرکت) را خارج از سهمیه سالانه دریافت کنند. حرفه های رایج در ایتالیا در بین خارجی ها عمدتاً به نیروی کار فصلی (مقصد توریستی، کشاورزی) و غیر ماهر مربوط می شود – خانه دار، پیشخدمت، اسباب کشی، پرستار بچه، نظافتچی، سرایدار، پرستار. جای خالی معلمان انگلیسی در دانشگاه ها، مدارس یا شهریه خصوصی ایتالیا وجود دارد. صاحبان مشاغل خلاق – طراحان، مدل ها، هنرمندان، عکاسان مورد تقاضا هستند.

البته چشم انداز شغلی تا سال 2025 می گوید که تقاضا برای متخصصان در علوم، مهندسی، تجارت، مراقبت های بهداشتی و تدریس وجود خواهد داشت. انتظار می رود 22 درصد از مشاغل مربوط به افراد حرفه ای سطح بالا در این زمینه ها باشد. فرصت های شغلی در ایتالیا در چند سال آینده تا سال 2025 ترکیبی از مشاغل جدید ایجاد شده و نیاز به جایگزینی افرادی است که به دلیل بازنشستگی آنها را ترک می کنند یا به مشاغل دیگری می روند. انتظار می‌رود تقاضای جایگزین در مقایسه با تقاضای توسعه، نه برابر فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد کند. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده هستند تا سایر مشاوره ها و راهنمایی های لازم برای قرارگیری در مناسب ترین موقعیت شغلی را به شما ارائه دهند.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   خرید ملک درایتالیا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)

2 دیدگاه دربارهٔ «لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا»

  1. سلام و عرض ادب
    سپاس فراوان از مطالب کامل و جالبتون
    ممنون میشم منو راهنمایی کنید ب ای گرفتن شغل غیر ماهر(فصلی) در ایتالیا، من دختری مجرد 31 ساله دیپلمه(انسانی) هستم سابقه بیمه هم چندسال دارم و سابقه پرستاری کودک هم دارم اما مدرک معتبر در این زمینه ندارم
    بااین اوصاف چطوری میتونم از طریف دکرتور فلوسی درخواست کار بدهم
    ممنونم از راهنمایتون????

    1. سلام برای مهاجرت کاری ایتالیا در ابتدا بایستی پیشنهاد شغلی داشته باشید. در غیر اینصورت باید از طریق ویزای تحصیلی اقدام کنید. برای مشاوره مهاجرت با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۳۲۳۳ تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا