نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

بورسیه تحصیلی ایتالیا

بورسیه تحصیلی ایتالیا
بورسیه تحصیلی ایتالیا

همه دانشجویان بین‌ المللی  که برای بورسیه تحصیلی ایتالیا اقدام می کنند، بر اساس شرایط مالی و یا شایستگی‌ های مشابه، حق دریافت خدمات کمک مالی مشابهی با دانشجویان ایتالیایی دارند. بورسیه های دولتی در سطح ملی و منطقه ای وجود دارد که دانشجویان بین المللی می توانند برای آن درخواست دهند. علاوه بر این، بورسیه های دولتی ایتالیا برای دانشجویان خارجی دولت ایتالیا برای تحصیل در ایتالیا هم به شهروندان خارجی و هم به شهروندان ایتالیایی مقیم خارج از کشور بورسیه تحصیلی اعطا می کند. بورسیه های تحصیلی برای نوع دوره های زیر ارائه می شود: مدرک کارشناسی ارشد، دوره های آموزش عالی در هنر، موسیقی و رقص، برنامه دکترا، تحقیقات تحت نظارت آکادمیک و دوره های زبان و فرهنگ ایتالیایی.  این بورسیه شامل شهریه، بیمه درمانی و کمک هزینه ماهانه می باشد. فقط می توان برای بورسیه های 3، 6 یا 9 ماهه درخواست داد.

شغل پر درآمد در ایتالیا

فرصت های بورسیه تحصیلی در ایتالیا بین 2000 تا 5000€ (یورو) در سال برای دانشجویانی که می خواهند با بورس تحصیلی در این دانشگاه تحصیل کنند متفاوت است. برای دریافت بورسیه باید شرایط خاصی رعایت شود. این شرایط ممکن است بین دانشگاه ها یا مناطق متفاوت باشد. همانطور که در کشور ما اول از همه به درآمد خانواده دانشجویان متقاضی بورسیه توجه می شود. اگر دانشجو واجد شرایط دریافت بورسیه باشد، معمولاً این بورسیه در دو قسط پرداخت می شود. دانشجویانی که به صورت بورسیه در ایتالیا تحصیل می کنند، برای ادامه بورسیه باید شرایط اعتبار لازم را داشته باشند. به عنوان مثال برای دریافت قسط دوم بورسیه، گذراندن دوره مربوط به اعتبار معین ضروری است.   موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاش است تا در این مقاله، شرح کاملی از دانشگاه های ایتالیا و شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ارائه دهد.

معرفی کلی انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا

بورسیه های EDISU Piemonte

بیشتر بدانید <>>>>   حقوق ماهیانه کار در ایتالیا

دانشجویانی از جمله دانشجویان بین ‌المللی غیر اتحادیه اروپا که در دوره‌ های کارشناسی تمام وقت، کارشناسی ارشد، مدرک کارشناسی ارشد تک دوره‌ای، یا دوره‌ های دکترا در یکی از دانشگاه ‌های پیمونت (یعنی پلی‌ تکنیک تورینو، دانشگاه تورینو، دانشگاه شرق پیمونت) می توانند برای بورسیه تحصیلی EDISU در صورتی که شایستگی و شرایط اقتصادی مسابقه را برآورده کنند، درخواست دهند. دانشجویان پاره وقت در صورت ثبت نام در مقطع کارشناسی می توانند درخواست دهند. مقدار بورسیه تحصیلی بسته به شرایط مختلف متفاوت است. خدمات اسکان را می توان به دانشجویان غیر مقیم نیز اعطا کرد.

کمک هزینه تحصیلی دانشگاه بولونیا برای دانشجویان بین المللی

دانشگاه بولونیا به دانشجویان بین المللی شایسته ای که مایل به ثبت نام در دوره های دوره اول (لیسانس)، دوره دوم (کارشناسی ارشد) یا دوره های تک دوره ای در دانشگاه بولونیا هستند، کمک هزینه تحصیلی ارائه می دهد.

هر کمک هزینه تحصیلی برای یک سال تحصیلی اعطا می شود و در مجموع 11059€ (یورو) و معافیت کامل از هزینه تحصیل است.

در جدول زیر به سایر بورسیه های تحصیلی ایتالیا اشاره شده است.

بورس تحصیلی پادوآبورسیه های تحصیلی کامل به زبان انگلیسی در پادووا تدریس می شود. این کمک هزینه تحصیلی شامل کمک هزینه معاش 8000 یورو و معافیت از هزینه تحصیل است
دانشگاه پاویادانشگاه پاویا 150 معافیت از هزینه‌ های تحصیلی اعطا می ‌کند که معافیت از پرداخت شهریه دانشگاه را به همه دانشجویان خارجی که در برنامه ‌های تحصیلی منتخب در دانشگاه ثبت ‌نام می‌ کنند، اعطا می ‌کند
بورسیه تحصیلی Politecnico de Milanoدانشجویانی که بورسیه تحصیلی دریافت می کنند فقط باید هزینه اداری حدود 200 یورو بپردازند. بورسیه های 5000 یورو تا 10000 یورو در سال است.
دانشگاه Bocconiاین بورسیه شامل معافیت نیم تا کامل شهریه به ارزش 12000 یورو در سال برای برنامه لیسانس و تا 14000 یورو در سال برای برنامه کارشناسی ارشد علوم است

دلایل اقدام برای بورسیه تحصیلی در ایتالیا

با توجه به فرصت های بورس تحصیلی در ایتالیا، این کشور یکی از ارجح ترین کشورها برای کسانی است که می خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند. ایتالیا که درها را به روی فرصت های عالی برای دانشجویان باز می کند، کشوری بسیار توریستی نیز می باشد. کشوری که غنای زیادی در فهرست میراث فرهنگی جهان دارد. با غذا، زندگی شهری، معماری، زندگی سرگرمی، آموزش و فرصت های هنری بسیار جذاب است. با این حال، بار مالی تحصیل در خارج از کشور ممکن است دانشجویان را به دنبال راهی برای تحصیل در ایتالیا با بورسیه تحصیلی کند. از سوی دیگر، ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی است که بیشترین تعداد دانشجویان خارجی در آن تحصیل می‌کنند و فرصت‌های بورس تحصیلی بالاترین را دارند.

بیشتر بدانید <>>>>   خرید ملک درایتالیا

تحصیل در ایتالیا با بورسیه تحصیلی همچنین به دانشجویان این امکان را می دهد که در طول مدت خارج از کشور تحصیل و زندگی اجتماعی راحت داشته باشند. به خصوص در سال های اخیر، تحصیل زبان انگلیسی در ایتالیا با مدارس و دپارتمان های انگلیسی اخیراً افتتاح شده به سطح رضایت بخشی رسیده است. به همین دلیل هر ساله بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در ایتالیا با بورسیه تحصیلی اقدام می کنند.در شکل دیگر نام چند بورسیه تحصیلی طرح شده است.

در شکل زیر به سایر دلایل تحصیل در ایتالیا اشاره شده است.

نحوه اقدام  بورسیه تحصیلی ایتالیا

برخی از دانشگاه ها کل بورسیه تحصیلی را در یک قسط در پایان سال پرداخت می کنند. دانشجو در صورتی که تا پایان سال دارای شرایط اعتبار کافی باشد حق تحصیل در ایتالیا با بورسیه تحصیلی را دارد. اما در کل، دانشجویانی که مایل به درخواست بورسیه تحصیلی در ایتالیا هستند ابتدا باید شرایط مندرج در اطلاعیه ها را رعایت کنند. برخی از این شرایط محدودیت سنی، مدرک زبان و مدرک تحصیلی است. درخواست ها بین آوریل و می هر سال انجام می شود. برخی از شرایط لازم برای دانشجویان برای درخواست فرصت های بورس تحصیلی در ایتالیا به شرح زیر است:

در یک دانشگاه در ایتالیا ثبت نام کنید

بین 18 تا 36 سال سن داشته باشید (45 برای معلمان زبان ایتالیایی)

حداقل سطح دانش زبان ایتالیایی B2 (این شرط برای کسانی که به زبان انگلیسی تحصیل خواهند کرد صدق نمی کند.)

درخواست ها را می توان به صورت آنلاین انجام داد. توجه به شرایط و اطلاعیه های لازم برای احراز شرایط در فرآیند درخواست و از دست ندادن دوره درخواست از اهمیت بالایی برخوردار است.

نکاتی درباره ویزا برای بورسیه تحصیلی ایتالیا

در حالی که دانشجویان اتحادیه اروپا و EEA می توانند بدون ویزا در ایتالیا تحصیل کنند، سایر دانشجویان بین المللی چندان خوش شانس نیستند. با این حال، زمانی که شما تمام اطلاعات لازم را داشته باشید، روند درخواست ویزا کمتر پیچیده می شود. بسته به مدت زمانی که قصد دارید در ایتالیا بمانید و چه تحصیلی خواهید داشت، باید برای یکی از انواع ویزاهای زیر اقدام کنید:

بیشتر بدانید <>>>>   ثبت شرکت در ایتالیا

ویزای کوتاه مدت: اگر برای زبان یا دوره کوتاهی که کمتر از 90 روز طول می کشد درخواست دهید.

ویزای طولانی مدت: اگر برای هر دوره تحصیلی که حداقل 20 ساعت دوره در هفته (یا 80 ساعت در ماه) دارد و بیش از 90 روز طول می کشد درخواست می دهید.

ساده ترین راه برای فهمیدن اینکه آیا به ویزا نیاز دارید یا خیر، پاسخ به چند سوال ساده در وب سایت رسمی ویزا برای ایتالیا است. به عنوان مثال، شهروندان برخی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا / EEA اگر قصد دارند کمتر از 90 روز در ایتالیا بمانند، نیازی به درخواس ویزا ندارند. در اینجا چند نمونه هستند: ایالات متحده آمریکا، استرالیا، نیوزلند، هنگ کنگ، اوکراین. شرایطی که برای درخواست ویزا در ایتالیا باید داشته باشید، عبارتند از:

شما باید یک پاسپورت معتبر با حداقل دو صفحه خالی ویزا داشته باشید

شما باید یک کپی از برنامه سفر خود را ارائه دهید

شما نباید سابقه کیفری داشته باشید

نباید قبلاً از ورود به ایتالیا منع شده باشید

برای مصاحبه ویزا از 4 تا 6 هفته قبل برنامه ریزی کنید.

حداقل 3 ماه قبل از ورود به ایتالیا برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. زمان پردازش درخواست شما ممکن است بین 1 تا 3 هفته و گاهی بیشتر طول بکشد.

اگر حداقل 4 هفته قبل از تعیین قرار ملاقات خودداری کردید، برای لغو با کنسولگری تماس بگیرید و تاریخ را زودتر تعیین کنید.

معرفی چند بورسیه تحصیلی دیگر در ایتالیا

بورسیه بین المللی  UCSC (Università Cattolica Del Sacro Cuore)  یک کاهش هزینه شهریه سالانه است که توسط دانشگاه کاتولیکا برای تشویق دانشجویان بین المللی به درخواست برای برنامه های تحصیلی خود تبلیغ می شود. این تخفیف تقریباً 30%ز کل هزینه را پوشش می دهد. بورس تحصیلی Scuola Normale Superiore di Pisa از دیگر فرصت های خوب است که فرصت های بورس تحصیلی زیادی در ایتالیا برای دوره های دکترا وجود دارد که 78 مورد از آنها بورسیه تحصیلی کامل برای شهروندان ایتالیایی و دانشجویان بین المللی است. تمامی دانشجویان پذیرفته شده در دوره دکتری از حمایت مالی کامل از جمله شهریه و هزینه های زندگی برخوردار می شوند.

اگر می خواهید در حین تحصیل در ایتالیا از بورسیه تحصیلی بهره مند شوید، می توانید از خدمات مشاوره Pava Education کمک بگیرید. آموزش پاوا درخواست های بورسیه را انجام می دهد و داوطلبانی را که می خواهند در دانشگاه های دولتی ایتالیا تحصیل کنند به صورت حرفه ای پیگیری می کند. تنها کاری که باید انجام دهید پر کردن فرم درخواست است و تیم متخصص ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها