نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

اگر برنامه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را آغاز کرده اید، می توان به شما این نوید را داد که با تحصیل در خارج از کشور در ایتالیا، می توانید تجربه یادگیری خود را عمیق تر کنید و با کاوش در حومه های دیدنی این کشور با مردم محلی آشنا شوید. مناظر متنوع ایتالیا از سواحل آفتابی گرفته تا کوه های پوشیده از برف را شامل می شود. در علفزارهای کوهستانی بالای کورتینا پیاده روی کنید تا از ژوئن تا سپتامبر نمایشی تماشایی از گل های وحشی را ببینید. همچنین می ‌توانید ریویرا ایتالیا را بین San Lorenzo al Mare و Ospedelettti در امتداد ساحل دوچرخه ‌سواری کنید. یا با قطار منطقه ای سفری آرام در حومه ایتالیا داشته باشید. تاریخ ایتالیا در میدان ‌های شهر، کلیساهای جامع، موزه‌ ها، پارک‌ ها و باغ‌ های تاریخی آن زنده می ‌شود.

تحصیل با مدرک دیپلم در ایتالیا

سبک‌ های معماری باستانی، رنسانس و مدرن از فلورانس تا ونیز، شهرهای ایتالیا را به تجربه ‌ای بی ‌نظیر تبدیل کرده است. این کشور همچنین خانه کلیساها و کلیساهای شگفت انگیزی است که مجسمه ها، نقاشی های دیواری و نقاشی های مشهور جهانی را در خود جای داده است. شما می توانید برخی از معروف ترین موزه های جهان را نیز بررسی کنید. مرکز فلورانس جزو اولین میراث جهانی یونسکو ایتالیا بود. امروزه، ایتالیا با 58 مکان دیدنی و 40 مکان دیگر در حال بررسی، رهبر جهانی در سایت های میراث جهانی یونسکو است. در حین تحصیل در خارج از کشور، می توانید خود را در تاریخ ایتالیا غرق کنید، از کلیسای سیستین در واتیکان سیتی گرفته تا پانتئون و کولوسئوم در رم. در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات گوناگون دیگری پیرامون تحصیل در ایتالیا طرح شده است.

قوانین مهاجرت تحصیلی متوسطه در ایتالیا

ماده 34 قانون اساسی ایتالیا می گوید که “مدارس برای همه باز است”، آموزش را به عنوان یک حق اساسی و در شرایط رفتار برابر با اتباع برای خارجی ها به رسمیت می شناسد: آموزش باید برای همه خارجیان حاضر در قلمرو دولت تضمین و محافظت شود. ، هم از نظر آموزش، هم دسترسی به خدمات و هم مشارکت در زندگی جامعه مدرسه، مطابق با مفاد ماده 38 قانون تلفیقی مهاجرت در سال های گذشته، سیستم آموزشی ایتالیا با افزایش مداوم دانش آموزان غیرایتالیایی مشخص شده است. در پایان سال 2018، طبق داده های MIUR، 9.7٪ از کل دانش آموزان دارای سابقه مهاجرت هستند. از نظر منشاء ملی، رومانیایی‌ ها، آلبانیایی ‌ها، مراکشی‌ ها و چینی ‌ها همچنان بزرگترین گروه‌های اقلیت را در آموزش ابتدایی و متوسطه نمایندگی می ‌کنند، داده ‌هایی که در دهه گذشته مجدداً تأیید شده است.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل بدون مدرک زبان درایتالیا

 اخیراً روندهای متناوب در حال ظهور است و با ورود تازه واردان و افزایش اخیر خردسالان مهاجر بدون همراه مرتبط است. در مورد نظام آموزشی، مقررات عمومی حق تکلیف تحصیلی شامل آموزش اجباری به مدت ده سال و الزام به تحصیل تا 18 سالگی است، بنابراین حداقل پس از 3 سال، عنوان دبیرستان یا مدرک حرفه ای را دریافت می کند. خردسالان خارجی در قلمرو ایتالیا مشمول آموزش اجباری رایگان هستند و تمام مقررات لازم الاجرا در زمینه حق تحصیل، دسترسی به خدمات آموزشی و مشارکت در جامعه مدرسه، مستقل از والدینشان در مورد آنها اعمال می شود. حضور منظم در ایتالیا: در واقع، عدم رعایت حق تکلیف آموزش کودکان زیر سن قانونی توسط والدین آنها یا افراد مسئول آنها مستلزم مجازات کیفری است. از لحظه ای که خردسالان خارجی 16 ساله می شوند، می توانند در مراکز آموزشی استانی بزرگسالان شرکت کنند.

دلایل مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

ایتالیا با برخی از غنی ترین مجموعه های هنری، معماری، آشپزی و موسیقی در جهان بر فرهنگ جهانی تأثیر گذاشته است. یک تجربه همه جانبه تحصیلی در خارج از کشور در ایتالیا به شما کمک می کند تا دیدگاه جهانی و قدردانی فرهنگی را توسعه دهید. خواه برنامه تحصیل در خارج از کشور رم یا مکان دیگری باشد، شما فرصتی برای تجربه فرهنگ ایتالیایی خواهید داشت. برای مثال، ایتالیایی ‌ها در گرم ‌ترین بخش روز یک استراحت بعد از ظهر یا ریپوزو می ‌گیرند. بعد از ناهار، وقت چرت زدن سریع است. جذابیت دیگر ایتالیا برای تحصیل به این بر می گردد که برنامه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. برنامه های تحصیل در خارج از کشور در ایتالیا به دلیل غذا، مناظر، مکان های تاریخی و موزه های این کشور از محبوب ترین برنامه ها هستند، از جمله مد، نوشتن خلاقانه و هنرهای تجسمی.

در شکل زیر به بهترین برنامه و رشته های خاصی که دانشگاه های ایتالیا به آن تمرکز دارند اشاره شده است.

نمودار مهاجرت تحصیلی ایتالیا
نمودار مهاجرت تحصیلی ایتالیا

نکته دیگر اینکه ایتالیا دارای سیستم آموزشی باکیفیت است و دانشگاه بولونیا، قدیمی ترین دانشگاه جهان را در خود جای داده است. این کشور برای صدها سال مرکز هنر، علم و آموزش عالی بوده است. یکی از شناخته شده ترین دانشگاه های ایتالیا در زمینه علوم و مهندسی، دانشگاه پادووا است. علاوه بر این، ایتالیا کشور ارزانی برای سفر است. Eurail ایتالیا 10000 مایل از جمله 600 مایل ریل های پرسرعت را پوشش می دهد که راحت ترین راه برای سفر است. به عنوان مثال، سوار شدن به قطار از فلورانس برای کاوش در شهرهای کوچکتر مانند پیزا یا سیه نا آسان است. مسکن ممکن است در برنامه تحصیلی شما در خارج از کشور گنجانده شود. اگر اینطور نباشد، می تواند به میزان قابل توجهی هزینه های کالج را افزایش دهد.

بیشتر بدانید <>>>>   دانشگاه های برتر ایتالیا

هزینه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

یک ترم تحصیل در خارج از کشور در فلورانس می تواند بین ثبت نام مستقیم و استفاده از شخص ثالث بسیار متفاوت باشد. برای مثال، در سال‌های 2021-22، ثبت‌ نام مستقیم در مرکز فلورانس دانشگاه سیراکیوز 5900$ (دلار) هزینه داشت که شامل مسکن در آپارتمان دانشجویی می ‌شود. در همان سال، گذراندن از طریق شخص ثالثی مانند ISA Study Abroad در فلورانس با 14250$ (دلار) شروع شد که شامل مسکن نیز می ‌شد. شهریه و مسکن مهم ترین هزینه برای شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی است. ارائه ‌دهنده شخص ثالث ممکن است همه چیز را از کلاس ‌ها گرفته تا مسکن راه‌ اندازی کند، اما هزینه یک برنامه فراگیر ممکن است گران شود. اگر مایل به انجام برنامه ریزی هستید، ثبت نام مستقیم می تواند در هزینه صرفه جویی کند.

نکاتی درباره ویزای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

در حالی که دانشجویان اتحادیه اروپا و EEA می توانند بدون ویزا در ایتالیا تحصیل کنند، سایر دانشجویان بین المللی چندان خوش شانس نیستند. با این حال، زمانی که شما تمام اطلاعات لازم را داشته باشید، روند درخواست ویزا کمتر پیچیده می شود. بسته به مدت زمانی که قصد دارید در ایتالیا بمانید و چه تحصیلی خواهید داشت، باید برای یکی از انواع ویزاهای دانشجویی اقدام کنید. اما در همه موارد برای مصاحبه ویزا از 4 تا 6 هفته قبل برنامه ریزی کنید.

انواع ویزای دانشجویی که امکان مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را برای شما فراهم می کند، در جدول زیر اشاره شده است.

ویزای کوتاه مدتاگر برای زبان یا دوره کوتاهی که کمتر از 90 روز طول می کشد درخواست دهید
ویزای طولانی مدتاگر برای هر دوره تحصیلی که حداقل 20 ساعت دوره در هفته (یا 80 ساعت در ماه) دارد و بیش از 90 روز طول می کشد درخواست می دهید

ساده ترین راه برای فهمیدن اینکه آیا به ویزا نیاز دارید یا خیر، پاسخ به چند سوال ساده در وب سایت رسمی ویزا برای ایتالیا است. به عنوان مثال، شهروندان برخی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا / EEA اگر قصد دارند کمتر از 90 روز در ایتالیا بمانند، نیازی به درخواست ویزا ندارند. در اینجا چند نمونه هستند:

بیشتر بدانید <>>>>   ویزای همراه ایتالیا

ایالات متحده آمریکا

استرالیا

نیوزلند

هنگ کنگ

اوکراین

 شرایطی که برای درخواست ویزای دانشجویی در ایتالیا باید داشته باشید، عبارتند از:

شما باید یک پاسپورت معتبر با حداقل دو صفحه خالی ویزا داشته باشید

شما باید یک کپی از برنامه سفر خود را ارائه دهید

شما نباید سابقه کیفری داشته باشید

نباید قبلاً از ورود به ایتالیا منع شده باشید

ویزا و شرایط کار برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مدارک ویزای دانشجویی در ایتالیا عبارتند از: فرم درخواست ویزای ورود، عکس(های) اندازه گذرنامه اخیر، سند مسافرتی معتبر (تاریخ انقضا باید سه ماه بیشتر از ویزای درخواستی باشد)، مدرکی مبنی بر اینکه شما اقامت در ایتالیا را ترتیب داده اید (برای کل دوره تحصیل)، ثابت کنید که توانایی مالی کافی برای حمایت از تحصیل خود دارید (حداقل 900 یورو در ماه)، بیمه درمانی 150 یورویی برای سال اول تحصیل. درباره بیمه دانشجویی بین المللی برای دانشجویانی که در ایتالیا تحصیل می کنند بیشتر بدانید، کپی مدرک تحصیلی قبلی، نامه پذیرش از دانشگاه ایتالیا، رسید هزینه درخواست ویزا 50 € (یورو). اما در مورد کار برای افراد در حال مهاجرت تحصیلی باید گفت کهاگر از اتحادیه اروپا هستید، اجازه دارید بدون نیاز به مجوز کار در ایتالیا کار کنید. با این حال، برنامه کاری شما نباید بیش از 20 ساعت در هفته در طول ترم باشد.

 اگر می خواهید تمام وقت کار کنید، فقط می توانید در تعطیلات بین ترم ها این کار را انجام دهید. دانشجویان خارجی خارج از اتحادیه اروپا باید برای مجوز کار در یک اداره مهاجرت محلی در ایتالیا درخواست دهند. با این حال، ابتدا باید یک قرارداد کاری امضا شده داشته باشید و یک نسخه از آن را به اداره مهاجرت ارائه دهید. با یک شغل پاره وقت، نمی توانید پول کافی برای پرداخت شهریه خود به دست آورید. با این حال، به دست آوردن شغل دانشجویی چندان دشوار نیست، به خصوص اگر کمی ایتالیایی نیز صحبت کنید. شما حتی می توانید فرصت های شغلی را در دانشگاه خود پیدا کنید و در طول سال تحصیلی به عنوان دستیار کتابخانه یا کارمند دفتر کار کنید. اگر با چالش های دیگری مواجه هستید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا مشاوران ما دغدغه شما را حل نمایند.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت کاری به ایتالیا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها