نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

کار ضمن تحصیل در فنلاند – شرایط کار دانشجویی

کار ضمن تحصیل در فنلاند
کار ضمن تحصیل در فنلاند

کار ضمن تحصیل در فنلاند راه خوبی برای به دست آوردن تجربه و  شبکه های ارزشمند است. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا با مجوز اقامت دانشجویی در فنلاند می توانند در محدوده های مشخصی کار کنند. داشتن شغل پاره وقت برای کار ضمن تحصیل در فنلاند به دانشجویان برای هزینه زندگی و تحصیل هم کمک خواهد کرد. هرچند یافتن شغل می تواند برای دانشجویان چالش برانگیز باشد، چرا که همه رشته های تحصیلی فرصت های شغلی را قبل از فارغ التحصیلی ارائه نمی دهند. هم چنین ممکن است برای اشتغال از آن ها مهارت های زبان فنلاندی یا سوئدی درخواست شود. در یافتن شغل، خدمات شغلی دانشگاه می تواند به دانشجو کمک کند. با مطالعه مقاله زیر، که تحت نظر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پردازش شده است، می توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید.

بورسیه تحصیلی فنلاند

بررسی کار ضمن تحصیل در فنلاند

دولت فنلاند قصد دارد با روش ‌های یکپارچه مجوز، اقامت دانشجویان و محققان بین ‌المللی در فنلاند را آسان‌ تر کند. قوانین جدید جهت کار ضمن تحصیل در فنلاند برای دانشجویان بین المللی و فارغ التحصیلان این امکان را می دهد که به دنبال کار باشند و این موضوع فنلاند را به مقصد جذاب تری برای کارشناسان بین المللی تبدیل خواهد کرد.

فنلاند با مسائل مربوط به نیروی کار مواجه است که شامل عدم توانایی کارفرمایان برای یافتن کارگران واجد شرایط برای موقعیت های باز است. بیش از نیمی (%56) از مشاغل مورد بررسی توسط دولت گفتند که در 12 ماه گذشته به دنبال استخدام کارمندان بوده اند و 44% گفتند که در یافتن نامزدهای مناسب با مشکل مواجه هستند. هموارسازی مسیر ورود دانشجویان بین المللی به نیروی کار در راستای تلاش برای پر کردن شکاف های مهارتی در اقتصاد فنلاند است.

بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت تحصیلی به فنلاند

شرایط کار ضمن تحصیل در فنلاند

ممکن است مانند بسیاری از دانشجویان با انتخاب یک شغل پاره وقت، بخواهید هزینه های تحصیل خود را کاهش دهید. برای کار ضمن تحصیل در فنلاند، چندین راه وجود دارد که شما مجاز به انجام آن هستید:

  • در طول سال تحصیلی: اگر کار با مدرک تحصیلی شما مرتبط باشد یا بیش از 25 تا 30 ساعت در هفته نباشد، می توانید به کار پاره وقت بپردازید.
  • در تعطیلات دانشگاه: می توانید ساعات نامحدودی کار کنید.

باید در نظر داشته باشید که سریع ترین راه برای یافتن شغل در فنلاند صحبت کردن به فنلاندی یا سوئدی است. اگر فقط به مهارت های انگلیسی خود اکتفا کنید، ممکن است کمی بیشتر زمان ببرد، تا شغل پیدا کنید. پس از تحصیل، می توانید برای 2 سال (قبلا 1 سال بود) پس از فارغ التحصیلی برای جستجوی کار برای یک مجوز اقامت، درخواست دهید. دانشجویان می ‌توانند تا 5 سال پس از فارغ ‌التحصیلی برای این مجوز درخواست دهند، و حتی می ‌توانند از خارج از فنلاند نیز درخواست دهند.

نمودار زیر میانگین هزینه سالانه تحصیل در فنلاند را نمایش می دهد:

الزامات ویزای دانشجویی برای کار ضمن تحصیل در فنلاند

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی جهت تحصیل و کار ضمن تحصیل در فنلاند، در ذیل آمده است:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • گواهی پذیرش از یک موسسه آموزش عالی فنلاند
  • مدرکی که ثابت کند می توانید در طول تحصیل خود را از نظر مالی تامین کنید. حداقل مبلغی که باید در اختیار داشته باشید €560 یورو در ماه (€6720 یورو در سال) است.
  • پاسپورت معتبر و عکس برای پاسپورت
  • اگر اسناد پیوست به زبان انگلیسی، فنلاندی یا سوئدی نباشد، به ترجمه رسمی نیز نیاز خواهید داشت.
  • اثبات اینکه شما هزینه پردازش €450 (یورو، برنامه کاغذی) یا €350 (یورو، برنامه الکترونیکی) را پرداخت کرده اید.
  • بیمه سلامت دانشجویان بین المللی
بیشتر بدانید <>>>>   دانشگاه های برتر فنلاند

پس از درخواست، باید یک بازدید جدید از سفارت یا کنسولگری محلی داشته باشید تا اصل و کپی مدارک درخواستی را ارائه دهید و هویت خود را ثابت کنید. از شما اثر انگشت گرفته خواهد شد. این نیز بخشی از فرآیند ثبت نام است که پس از ورود شما به فنلاند، صرف نظر از کشور مبدا شما، انجام می شود.

فرصت های شغلی جهت کار ضمن تحصیل در فنلاند

دانشجویان فرصت کار ضمن تحصیل در فنلاند را دارند. مشاغل پاره وقت زیادی موجود است که دانشجویان بین المللی را استخدام می کند، این مشاغل به آسانی مقداری پول فراهم می کنند که میانگین مخارج زندگی دانشجویی را تامین می کند. هرچند در فنلاند حداقل درآمد جهانی وجود ندارد، اما بیشتر کارمندان تحت حمایت یک قرارداد جمعی می باشند که حداقل نرخ درآمد را برای قسمت های مختلف تعیین می‌کند.

درآمد در قرارداد جمعی به طور کلی با توجه به مهارت کارکنان، تجربه و موقعیت جغرافیایی محل کار مشخص می شود. اما کمترین درآمد در بسیاری از مشاغل در فنلاند از بالاترین ها در اروپا است. حداقل نرخ درآمد هر مؤسسه ای باید هم برای کارگران فنلاندی و هم برای کارگران خارجی اعمال شود، به این معنی که به عنوان یک دانشجوی خارجی که در این کشور کار می کنید، امکاناتی یکسان با یک کارگر فنلاندی دارید.

متوسط حقوق برای مشاغل پاره وقت در فنلاند حدود €2500 (یورو) در ماه است و گزینه های شغلی در واقع حتی برای خارجی ها و دانشجویان بین المللی بسیار گسترده است. در صنعت خدمات مانند رستوران ها، هتل ها، سوپرمارکت ها، سینما های و کابین های توریستی یا سونا اشتغال وجود دارد.

بیشتر بدانید <>>>>   خرید ملک در فنلاند

این مشاغل تنها به مهارت های اولیه و دانش ساده فنلاندی یا انگلیسی بدون هیچ گونه سختگیری برای مدارک تحصیلی یا مهارت های بیشتر نیاز دارند. کارهای تحویل و نظافت نیز توسط دانشجویانی که می‌خواهند در حین تحصیل درآمد بیشتری کسب کنند، در دسترس است و عموماً انجام می‌شود.

کار ضمن تحصیل در فنلاند با اقامت دائم

دانشجویان بین ‌المللی و خانواده ‌های آن ها در حال حاضر می توانند مجوزهای مستمر را دریافت کنند که در طول مدت برنامه ‌ها به جای مجوزهای موقت که فقط برای 2 سال اعطا می‌شوند، اعتبار دارند. این بدین معنی است که دانشجویان در طول تحصیل نیازی به درخواست تمدید نخواهند داشت و همچنین دریافت اقامت دائم پس از فارغ التحصیلی را برای آن ها آسان تر می کند. این به این دلیل است که مجوز اقامت دائم تنها به خارجی هایی اعطا می شود که برای 4 سال متوالی مجوز اقامت دائمی داشته باشند. برای دریافت مجوز اقامت، دانشجویان بین المللی باید نشان دهند که منابع مالی کافی برای تامین مالی سال اول تحصیل خود دارند: 560€ (یورو) در ماه یا €6720 (یورو) در سال.

برای مهاجرت تحصیلی و کاری به کشورهای مختلف اروپایی، می توانید از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام نمایید.

منابع: https://monitor.icef.com/2022/04/finland-makes-it-easier-for-international-students-to-work-and-stay/

https://www.studyinfinland.fi/life-finland/working-finland

https://www.rocapply.com/study-in-finland/about-finland/jobs-for-students-in-finland.html

[instagram-feed feed=13]

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   10 شغل پردرآمد در فنلاند - شغل های پولساز
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها