نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

تحصیل زبان انگلیسی در فرانسه

تحصیل زبان انگلیسی در فرانسه
تحصیل زبان انگلیسی در فرانسه

فرانسه یکی از اولین کشورهای اروپایی غیر انگلیسی زبان است که برنامه های تحصیل زبان انگلیسی در فرانسه را در دانشگاه ها ارائه می دهد. سیستم آموزشی فرانسه نیز از فرآیند بولونیا پیروی می کند که شامل مجوز (لیسانس)، کارشناسی ارشد و دکترا است که مدارک را در داخل کشور قابل قبول می کند. در فرانسه بیشتر فرانسوی زبانان را خواهید یافت تا انگلیسی به خصوص در خارج از شهرهای بزرگ فرانسه. پیدا کردن دوره های زبان انگلیسی در پاریس و حتی یافتن یک بولانجر یا پزشک انگلیسی زبان آسان است. در شهرهای کوچکتر و اکثر شهرهای فرانسه برای دریافت زبان انگلیسی محیطی بسیار دشوارتر خواهید بود. اگر تصمیم گرفته اید که یک محیط انگلیسی داشته باشید، پس به شهرهایی مانند پاریس یا لیون بمانید، جایی که افراد انگلیسی زبان فراوان هستند.

تحصیل بدون مدرک زبان در فرانسه

از مزیت های تحصیل به زبان انگلیسی در فرانسه این است که دانشگاه های دولتی فرانسه برخی از مقرون به صرفه ترین موسسات در اروپا هستند. علاوه بر این، آنها همچنین دارای برنامه های آموزش انگلیسی به همراه برنامه های فرانسوی هستند که در آن دانشجویان بین المللی می توانند در فرانسه به زبان انگلیسی تحصیل کنند. دانشگاه‌های دولتی فرانسه که به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند، تا حد زیادی هدف تحصیلی شما را برآورده می‌کنند. راهنمایی بیشتر را از مشاوران  موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دریافت نمایید.

 نکات قابل بررسی هنگام تحصیل زبان انگلیسی در فرانسه

اگر علاقه ای به تحصیل در زبان فرانسه ندارید، برنامه ای را انتخاب کنید که در آن تمام دوره ها به زبان انگلیسی باشد. برنامه‌های تحت رهبری هیئت علمی از مؤسسات شما نیز برای کمک به فاصله گرفتن از بوروکراسی ‌های ناشناخته فرانسوی مناسب هستند. مورد دیگری که به آن توجه داشته باشید، گزینه های مسکن است. حداکثر زمان روز شما خارج از کلاس درس می گذرد، سی کنید بر موانع زبانی بالقوه در سایر محیط های پیش بینی شده خود غلبه کنید. می توانید با پیدا کردن برنامه ای که گزینه های مسکن آن انگلیسی پسند باشد شروع کنید. اتاقی را با سایر دانشجویان خارج از کشور یا آپارتمان هایی با نامزد دیگر برنامه آمریکایی که دارای پیشینه انگلیسی است انتخاب کنید. از آنجایی که هم اتاقی ها یا هم خانه های شما معمولاً اولین گروه دوستان شما در یک کشور غریبه می شوند.

بیشتر بدانید <>>>>   دانشگاه ‌های برتر فرانسه

تحصیل در فرانسه از فرآیند بولونیا پیروی می کند، به این معنی که دوره های لیسانس و کارشناسی ارشد معتبر بین المللی برای تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی وجود دارد. در اینجا برخی از دانشگاه های فرانسه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی آورده شده است:

ESIEE پاریس

دانشکده تجارت PSB پاریس

جورجیا تک لورن

IESA – دانشکده هنر و فرهنگ

دانشگاه پاریس-سود

تحصیل در فرانسه برای لیسانس انگلیسی

این تصور غلط وجود دارد که فقط مدرک کارشناسی ارشد در فرانسه به زبان انگلیسی تدریس می شود. که درست نیست. موسسات زیادی وجود دارند که دوره های لیسانس (به نام مجوز در فرانسه) را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

لیست دانشگاه های تحصیل به زبان انگلیسی در فرانسه

موسسه دانشگاه لندن در پاریس: این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان ارائه می دهد. این دانشگاه مؤسسه ای کوچک و تخصصی است که کلاس های پژوهش محور در زمینه های مختلف ارائه می دهد. اگر می خواهید در فرانسه به زبان انگلیسی در رشته حقوق تحصیل کنید، این دانشگاه برای شما مناسب است. برخی از دوره های دیگر زبان انگلیسی در این دانشگاه عبارتند از: کارشناسی ارشد تاریخ و فرهنگ شهری، کارشناسی ارشد در روابط بین الملل، کارشناسی ارشد حقوق، لیسانس در سیاست بین الملل. موسسه پاریس- دوفین از دیگر دانشگاه های انگلیسی زبان فرانسه است که  دوره های تخصصی در موضوعات ریاضی، تجارت، علوم اجتماعی و حقوق ارائه می دهد. بسیاری از دوره های آموزش انگلیسی را برای جذب دانشجویان بین المللی بیشتر و حفظ تمرکز بین المللی ارائه می دهد. این دانشگاه در کنار سایر دوره ها، دوره اقتصاد کلان ارائه می دهد.

در جدول برخی از نمونه های دوره های آموزشی برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه پاریس-دوفین اشاره شده است.

1لیسانس مدیریت منابع انسانی
2لیسانس حقوق کار  
3لیسانس در اقتصاد کلان  
4کارشناسی ارشد در امور مالی بین المللی  
5کارشناسی ارشد بازاریابی  

دانشگاه Ecole Polytechnique برنامه های تحصیلات تکمیلی سطح بالا را ارائه می دهد که بیشتر به زبان انگلیسی تدریس می شوند. این دانشگاه عمدتاً بر روی علوم، فناوری و سایر زمینه های STEM تمرکز دارد. دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در موسسه ای با سابقه علمی عالی هستند باید آن را به عنوان یکی از گزینه های بهتر در فرانسه در نظر بگیرند. در اینجا چند دوره ذکر شده است که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند:

بیشتر بدانید <>>>>   ویزای همراه فرانسه

کارشناسی ارشد در محیط انرژی

کارشناسی ارشد در اینترنت اشیا

کارشناسی ارشد در علم داده برای تجارت

دانشگاه های مهندسی برای تحصیل زبان انگلیسی در فرانسه

دانشگاه صنعتی کامپیگن یکی از دانشکده های مهندسی در فرانسه است. اکثر دوره ها بدون ترساندن چالش برانگیز هستند. در زیر برخی از دوره های آموزشی برای دانشجویان بین المللی که می خواهند مهندسی در فرانسه را به زبان انگلیسی بخوانند ذکر شده است. مهندسی رایانه، مهندسی مکانیک، مهندسی زیست شناسی. دانشگاه IMT Atlantique از دیگر فضاهای تحصیلی به زبان انگلیسی در فرانسه است که بخشی از مدارس نخبه برای آموزش عالی در فرانسه است و در 10 مدرسه برتر فرانسه رتبه بندی شده است و برنامه های عالی و همچنین فعالیت های تحقیقاتی را ارائه می دهد. آنها در سطح جهانی به دلیل برتری در تحقیقات شهرت دارند. برخی از دوره های ارائه شده به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

کارشناسی ارشد مهندسی هسته ای پایدار

کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات

کارشناسی ارشد در مشاوره و مدیریت سیستم اطلاعات

کارشناسی ارشد در ریاضیات کاربردی

در شکل زیر به برخی دیگر از دانشگاه های انگلیسی در پاریس و سایر نقاط فرانسه هستند، اشاره شده است.

پرسش های مشتاقان تحصیل به زبان انگلیسی در فرانسه

آیا می توانم در فرانسه تحصیل کنم حتی اگر فرانسوی صحبت نکنم؟ بله، شما می توانید در فرانسه تحصیل کنید، بدون اینکه فرانسوی صحبت کنید. دانشگاه های فرانسه دوره های مختلفی را ارائه می دهند که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند تا دانشجویان بین المللی بیشتری را جذب کنند. این دوره‌ ها برای کمک به دانشجویان بین ‌المللی طراحی شده‌ اند که در عین حال مهارت ‌های زبان فرانسوی خود را بهبود می ‌بخشند.  برترین دانشگاه های فرانسه که دوره هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند کدامند؟ Ecole Polytechnique، Ecole Polytechnique، ESC Grenoble تنها چند دانشگاه برتر هستند که دوره هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. این دانشگاه ها مدارک تحصیلی را در تمام سطوح آموزش عالی، کارشناسی، فوق لیسانس و دکتری ارائه می دهند. سطوحی که به طور جزئی یا کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

بیشتر بدانید <>>>>   مشکلات زندگی در فرانسه

آیا می توانم زبان فرانسه را همزمان با تحصیل در سایر دوره ها در فرانسه یاد بگیرم؟ بله، بسیاری از دانشگاه ‌ها دوره ‌های زبان اضافی را ارائه می‌ دهند که به شما کمک می‌ کند مهارت‌ های خود را در زبان فرانسه در کنار دوره آموزشی اصلی خود ارتقا دهید. این دوره ها به شما این امکان را می دهد که بدون اتلاف وقت ارزشمند خود در دوره اصلی تحصیلی، تسلط خود را به زبان فرانسه افزایش دهید.  برای دانشجویان بین المللی غیر فرانسوی زبان برای زندگی در کدام شهرها ترجیح داده می شود؟ به طور کلی، شهرهای بزرگ فرانسه مانند پاریس، لیون، مونپلیه، لیل و غیره افرادی دارند که می توانند به هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی صحبت کنند. به غیر از شهرهای بزرگ، ممکن است در انجام کارهای عادی روزمره خارج از دانشگاه مشکل کمی احساس کنید.

برخی ابهامات متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی در فرانسه

از جمله ابهامات افرادی که مشتاق تحصیل به زبان انگلیسی در فرانسه هستند، این واقعیت است که آیا گزینه های مسکن برای انگلیسی زبانانی که به عنوان دانشجویان بین المللی در فرانسه تحصیل می کنند موجود است. بله، شما می توانید گزینه های مسکن برای انگلیسی زبانانی که در فرانسه تحصیل می کنند را پیدا کنید. خوابگاه هایی در این کشور وجود دارد که به دانشجویان بین المللی انگلیسی زبان پاسخ می دهد. این خوابگاه‌ ها بهترین گزینه برای اقامت دانشجویان بین‌ المللی هستند، زیرا شما با افراد دیگری که از کشورهای دیگر هستند اقامت خواهید داشت و باعث می‌ شود که معاشرت شما را آسان ‌تر کند. از ابهام های مهم دیگر این است که آیا امکان تحصیل پزشکی در فرانسه به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟

گزینه تحصیل پزشکی برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی موجود نیست. از این رو، دانستن زبان فرانسه یکی از مهمترین موانع دانشجویانی است که از کشورهای دیگر برای تحصیل پزشکی در فرانسه می آیند. برای آگاهی از مسائل بیشتر در رابطه با بحث زبان و چگونگی تقویت زبان در فرانسه، با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا راه های تازه ای به شما معرفی کنند.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   بورسیه های تحصیلی فرانسه
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

[instagram-feed feed=16]

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا