نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

مهاجرت تحصیلی به فرانسه
مهاجرت تحصیلی به فرانسه

متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به فرانسه را دارند، چه خواهان رشته مهندسی باشند و چه علاقه مند پیوستن به رشته های مرتبط با پزشکی و یا حتی علوم انسانی به کشوری پا می گذارند که علم را یک ارزش مهم می داند. از سر همین واقعیت است که هر ساله دانشجویان بین المللی بسیاری به فرانسه مهاجرت می کنند. چراکه هم دولت سرمایه گذاری عظیمی را در علم انجام می دهد و دانشگاه های فنی و پزشکی به بهترین تجهیزات فناوری مدرن دسترسی دارند و بهترین اساتید اتحادیه اروچا را در خود جای داده اند و هم از سوی دیگر، دانشگاه های فرانسه از دانشجویان نخبه خود به شدت حمایت می کنند و آینده شغلی مناسبی را برای آنان رقم می زنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده راهنمایی شما در زمینه انواع بسترهای شغلی در حوزه علوم مختلف در فرانسه است.

بورسیه های تحصیلی فرانسه

دلایل جذابیت مهاجرت تحصیلی به فرانسه

تحصیلات عالی در فرانسه تا حدودی ارزانتر است و دانشگاه های انگلیسی زبان در فرانسه در مقایسه با دانشگاه های آمریکا در واقع ارزان تر هستند. و البته، آموزش در فرانسه در یک استاندارد جهانی است. بنابراین تحصیل در فرانسه شما را از هزینه بیشتر برای شهریه نجات می دهد. نکته دیگر اینکه فرانسه مکانی جذاب برای بودن است. کاوش فقط برای گردشگران نیست، در فرانسه چیزهای زیادی برای کاوش وجود دارد. کمی وقت آزاد برای خود اختصاص دهید و از بهترین مکان های گردشگری موجود دیدن کنید. علاوه بر این 24 دانشگاه برتر انگلیسی زبان در فرانسه در زیر بهترین دانشگاه های انگلیسی زبان فرانسه آورده شده است:

 HEC پاریس دانشگاه لیون

مدرسه بازرگانی KEDGE

انستیتو پلی تکنیک پاریس IESA

دانشکده هنر و فرهنگ

 مدرسه بازرگانی املیون

 مدرسه طراحی پایدار آودنسیا

دانشکده مدیریت IÉSEG

تلکام پاریس IMT

دانشگاه آمریکایی پاریس

 دانشگاه پاریس دوفین Université Paris Sud

از سوی دیگر تنوع رشته های تحصیلی برای مهاجرت در دانشگاه های فرانسه بسیار زیاد می باشد که عبارتند از: بانکداری، بازار سرمایه و فناوری مالی مدیریت دارایی، مالیه، سرمایه گذاری دیجیتال مارکتینگ و CRM بازاریابی و CRM. مدیریت صنعت ورزش حسابداری، حسابرسی و کنترل بین المللی مدیریت مد طراح در نوآوری پایدار مدیریت سلامت و هوش داده مدیریت صنایع غذایی و کشاورزی مهندسی طراحی اکو و سازه های کامپوزیت پیشرفته نوآوری و کارآفرینی جهانی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی تجارت بین المللی کارشناسی ارشد بازرگانی مدیریت در رهبری.

بیشتر بدانید <>>>>   شغل پر درآمد در فرانسه

در شکل زیر به سایر رشته ها برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه اشاره شده است.

شرایط پذیرش مهاجرت تحصیلی به فرانسه

قبل از هر چیز شما باید قبل از پذیرش در آزمون های مهارت زبان انگلیسی بگذرید. این زمانی که شما یک زبان مادری انگلیسی نیستید یا زبان انگلیسی را به عنوان زبان اول ندارید، مناسب تر است. بنابراین نمرات تافل یا نمرات آیلتس شما برای موفقیت در پذیرش شما بسیار مهم است. از سوی دیگر، فرانسه به عنوان یک کشور عضو اتحادیه اروپا الزامات خاصی از دانشجویان بین المللی سایر کشورهای عضو دارد. این الزامات برای اهداف آکادمیک ضروری است و به شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا کمک می کند تا روند سریع درخواست را داشته باشند. علاوه بر این شما باید برای بورسیه ها و بورس های تحصیلی موجود (در صورت ارائه دانشگاه) درخواست دهید. ممکن است از شما خواسته شود که هزینه درخواست را بپردازید. همچنین شما باید مدرکی نشان دهید که منابع مالی لازم برای تأمین هزینه تحصیل خود در فرانسه را دارید.

ممکن است مدرک دیگری توسط دانشگاه شما از شما درخواست شود. مطمئن شوید که وب سایت موسسه را بررسی کنید. برخی الزامات لازم جهت تحقق شرایط مهاجرت تحصیلی به فرانسه در جدول زیر اشاره شده است.

1شما باید درخواست دانشگاه را تکمیل کرده باشید
2شما باید یک عکس شناسایی معتبر یا گواهینامه رانندگی داشته باشید
3شما باید ریز نمرات دبیرستان (یا معادل مربوطه آن) داشته باشید
4شما باید آماده ارائه یک کپی از کارت سلامت اروپایی خود باشید
5شما باید برای نوشتن یک مقاله آماده باشید (ممکن است درخواست شود)

معرفی 2 دانشگاه جهت مهاجرت تحصیلی به فرانسه

مؤسسه علوم سیاسی پاریس که بیشتر با نام Sciences Po شناخته می شود، یکی از دانشگاه های برتر انگلیسی در فرانسه است. یک موسسه خصوصی که در سال 1872 تأسیس شد، به دلیل پذیرش بسیاری از دانشجویان بین ‌المللی از طریق برنامه ‌های مبادله، که به آنها اجازه می ‌دهد برای یک ترم یا بیشتر در مؤسسه تحصیل کنند، کاملاً شناخته شده است. اما علاوه بر برنامه ‌های مبادله، دانشجویان بین ‌المللی تقریباً نیمی از جمعیت Sciences Po را تشکیل می ‌دهند. Sciences Po برنامه های 3  ساله لیسانس و برنامه های لیسانس دوگانه را برای مقطع کارشناسی ارائه می دهد. برنامه های مدرک دوگانه به دانشجویان اجازه می دهد از دو موسسه فارغ التحصیل شوند – Sciences Po و دانشگاه شریک مربوطه خود برای این برنامه، که ممکن است دانشگاه کلمبیا، دانشگاه کیو، دانشگاه ملی سنگاپور و غیره باشد.

بیشتر بدانید <>>>>   لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه

در همین حال، دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز ممکن است یک برنامه کارشناسی ارشد یا یک برنامه مدرک کارشناسی ارشد دوگانه، مشابه برنامه کارشناسی دوگانه را دنبال کنند.  دانشگاه پاریس به عنوان یک مقصد مهاجرت تحصیلی دیگر، یک مؤسسه عمومی است که در سال 2019 ایجاد شد. این دانشگاه علیرغم اینکه دیرتر از سایرین تأسیس شده است، در سطح بین المللی به عنوان یکی از بهترین های فرانسه شناخته شده است. دانشگاه یکی از اعضای Circle U. European University Alliance است که  در سرتاسر قاره اروپا به تحقیق و تدریس دارد. این تشکیلات توسط کمیسیون اروپا و برنامه سرمایه گذاری برای آینده پشتیبانی می شود. دانشگاه پاریس برنامه های تحصیلی مختلفی را با زبان انگلیسی ارائه می دهد. با این حال، برخی از آنها ممکن است در ترکیب با زبان فرانسه نیز تدریس شوند، مانند لیسانس در مرزهای علوم زندگی یا برنامه کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی.

هزینه های تحصیل برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به فرانسه is too long to be saved

هزینه های تحصیل برای دانشجویان بسته به برنامه ای که دانشجو انتخاب می کند متفاوت است همچنین بر اساس شهروندی دانشجو متفاوت است. برای دانشجویان اروپایی که شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا، آندورا یا سوئیس هستند، هزینه ها بیشتر قابل توجه است. دانشجویانی که شهروند کشورهای دیگر هستند ملزم به پرداخت بیشتر هستند. شهریه برای دانشجویان اروپایی برای برنامه لیسانس، دانشجو به طور متوسط 170 € (یورو) در سال پرداخت می کند. برای برنامه کارشناسی ارشد، دانشجو به طور متوسط 243€ (یورو) در سال پرداخت می کند. برای برنامه لیسانس برای مدرک مهندسی، دانشجو به طور متوسط 601€ (یورو) در سال پرداخت می کند. برای پزشکی و مطالعات مرتبط، دانشجو به طور متوسط 450€ (یورو) در سال پرداخت می کند. برای مدرک دکترا، دانشجو به طور متوسط 380€ (یورو) در سال پرداخت می کند.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل با مدرک دیپلم در فرانسه

هزینه برای مدرک کارشناسی ارشد حدود 260€ (یورو) در سال و برای دکترا 396€ (یورو) در سال است. شما باید انتظار هزینه های بالاتری را برای مدارک تخصصی خاص داشته باشید. هزینه تحصیل برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا برای دانشجویانی که شهروند کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستند، دولت فرانسه هنوز حدود دو سوم هزینه تحصیل شما را پوشش می دهد و شما ملزم به پرداخت خواهید بود. میانگین 2770€ (یورو)  در سال برای برنامه لیسانس. میانگین 3770€ (یورو) در سال برای برنامه کارشناسی ارشد با این حال، برای مدرک دکترا، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا مبلغی برابر با دانشجویان اتحادیه اروپا، 380€ (یورو) در سال پرداخت می کنند.

هزینه زندگی در حین تحصیل در فرانسه

به طور متوسط، هزینه زندگی در فرانسه تا حد زیادی به نوع سبک زندگی شما بستگی دارد. اگر از افراد ولخرج نباشید، کارها بسیار کم هزینه خواهند بود. با این حال، هزینه زندگی نیز به این بستگی دارد که در کدام شهر فرانسوی ساکن هستید. برای دانشجویی که در پاریس زندگی می کند، ممکن است به طور متوسط بین 1200 تا 1800€ (یورو)  در ماه برای اسکان، تغذیه و حمل و نقل هزینه کنید. برای کسانی که در نیس زندگی می کنند، به طور متوسط بین 900 تا 1400 یورو در ماه است. و برای کسانی که در لیون، نانت، بوردو یا تولوز زندگی می کنند، بین 800 تا 1000€ (یورو)  در ماه هزینه می کنند. اگر در شهرهای دیگر زندگی می کنید، هزینه زندگی به حدود 650€ (یورو)  در ماه کاهش می یابد.

البته در حین تحصیل در یکی از دانشگاه های انگلیسی زبان فرانسه، دانشجویان خارجی اجازه دارند در موسسه یا دانشگاه میزبان خود کار کنند. همچنین به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی با ویزای دانشجویی در فرانسه، می‌توانید شغلی با حقوق دریافت کنید، اما برای هر سال کاری فقط 964 ساعت مجاز به کار هستید. کار در فرانسه به این معنی است که شما باید کنترل خوبی بر زبان رسمی ارتباط یعنی فرانسوی داشته باشید. بدون این، ممکن است پیدا کردن یک شغل جالب که کاملا مناسب شما باشد دشوار باشد. برخی از برنامه ها دانش آموزان را ملزم به تجربه عملی در شغل مرتبط با برنامه تحصیلی می کنند. برای دوره کارآموزی که بیش از 2 ماه طول می کشد، دانشجو 600.60€ (یورو)  در ماه پرداخت می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا شرایط اخذ ویزای دانشجویی جهت مهاجرت تحصیلی به فرانسه را برای متقاضیان فراهم کند.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل زبان انگلیسی در فرانسه
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

[instagram-feed feed=16]

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها