نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

کار پس از تحصیل در فرانسه

کار پس از تحصیل در فرانسه
کار پس از تحصیل در فرانسه

نرخ بیکاری در فرانسه در حال حاضر کمی بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا و منطقه یورو است  و طبق گزارش موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی، نرخ بیکاری فرانسه در حال حاضر 7.1٪ است که این یک خبر خوب برای افراد جویای کار پس از تحصیل در فرانسه است. از نظر کاری، بیکاری در فرانسه در میان گروه سنی زیر 25 سال بیشتر است و در سال ‌های اخیر رشد قراردادهای کاری انعطاف‌ پذیر و غیردائم مشاهده شده است. دولت فرانسه اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد برای کنترل نیروی کار در برخی صنایع، سهمیه هایی را برای کارگران مهاجر وضع کند. این امر بر مهاجران خارج از اتحادیه اروپا تأثیر می گذارد. اما شهروندان اتحادیه و دانشجویان مهاجر از حقوق کاری مشابهی با شهروندان فرانسوی برخوردارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده رفع هرگونه مشکل و دغدغه در این زمینه برای متقاضیان کار در فرانسه می باشد.

ثبت شرکت در فرانسه

فرهنگ و قوانین کار پس از تحصیل در فرانسه

در فرانسه، کسب و کارها دارای سلسله مراتب قوی با موقعیت ها و قدرت مشخص هستند. منشی ها سخت تلاش می کنند تا از روسای خود در برابر مزاحمت ها محافظت کنند، بنابراین به سختی می توانید مستقیماً با افرادی که در پست های بالا هستند صحبت کنید. حتی ترتیب نشستن در اطراف یک میز جلسه نیز بر اساس رتبه سازماندهی می شود. وقتی در یک جلسه هستید، به جای تصمیم گیری در مورد آن، انتظار داشته باشید که در مورد موضوع بحث کنید. هنگامی که تصمیم گیری می شود، همه جنبه ها از قبل به طور گسترده مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند. استراتژی ها معمولاً بلندمدت هستند و فقط توسط کارکنان ارشد برنامه ریزی می شوند. وقت شناسی مهم است، قرار ملاقات ها ضروری است و مذاکرات آرام و رسمی است.

قوانین کار فرانسه با یک هفته کاری قانونی 35 ساعت (بعد از آن اضافه کاری حقوق دریافت می کنید)، حدود 1 تا 2 ساعت برای ناهار، و حداقل 5 هفته تعطیلی در سال به اضافه مزایای دیگر مانند مرخصی با حقوق والدین، حمایتی است. حداکثر ساعات کار در هفته 48 ساعت می باشد. اگر برای شرکتی با بیش از 50 کارمند کار می کنید، به طور خودکار از حمایت اتحادیه کاریابی فرانسه برخوردار خواهید شد، حتی اگر به آن نپیوندید. با این حال، قراردادهای کاری کتبی در فرانسه یک الزام قانونی نیست.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل زبان انگلیسی در فرانسه

در جدول زیر برخی قوانین دیگر کار در فرانسه شرح داده شده است.

1زنان باردار و کسانی که به دلیل یک حادثه مرتبط با کار در مرخصی استعلاجی هستند) از حمایت ویژه با هدف جلوگیری از اخراج آنها برخوردار هستند
2دوره های اعلان در قراردادهای کاری فرانسه معمولا بین 1 تا 3 ماه است
3اگر کارگران اخراج می شوند، کارفرمایان باید از رویه ها و دستورالعمل های خاصی پیروی کنند

بازار کار پس از تحصیل در فرانسه

صنایع عمده در فرانسه شامل هوافضا، خودروسازی، داروسازی، ماشین آلات صنعتی، الکترونیک، مالی، غذا و نوشیدنی و گردشگری است. برخی از بزرگترین شرکت های مستقر در فرانسه عبارتند از: کارفورر، کردیت آگریکور، لورآل، میشلن، نارنجی، پژو، رنو، سوسیته جنرال. مشاغل کمبود در فرانسه در حال حاضر عبارتند از: متخصصان (علم، فناوری، مهندسی و ریاضی)، برق کاران، دامپزشکان، متخصصان پزشکی، نجاران، کارگران ساختمانی، نقشه برداران، متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات، همچنین می توانید مشاغل زیادی در گردشگری، خرده فروشی، کشاورزی و بخش مراقبت پیدا کنید.

در شکل زیر به دیگر شرکت های پذیرنده شاغلان در فرانسه اشاره شده است.

راه پیدا کردن کار پس از تحصیل در فرانسه

در صفحه مشاغل Expatica، آگهی‌هایی برای مشاغل در تمام سطوح در بخش‌های مختلف در سراسر کشور وجود دارد. اگر از اتحادیه اروپا هستید، می توانید از طریق EURES، پورتال تحرک شغلی اروپا که توسط کمیسیون اروپا برای کمک به حرکت آزاد در منطقه راه اندازی شده است، به دنبال کار در فرانسه بگردید. علاوه بر جستجوی کار، می توانید رزومه خود را آپلود کنید و در مورد مسائل حقوقی و اداری مربوط به کار در فرانسه مشاوره دریافت کنید. EURES نمایشگاه های کار را در مکان های مختلف برگزار می کند. از سوی دیگر می توانید در سایت های کار عمومی فرانسه جست و جو کنید. مشاغل توسط آژانس ملی کاریابی فرانسه Pôle Emploi ارسال می شود. شما انواع شغل ها از جمله کارهای دستی، غیر ماهر و معمولی را خواهید یافت، و آنها دفاتری در سراسر فرانسه دارند. APEC آژانس ملی اشتغال برای مشاغل حرفه ای است.

سفارت ها و سازمان های خارجی از دیگر گزینه های یافتن شغل هستند. فرصت های موجود در سفارت ها و کنسولگری ها در پاریس و فراتر از آن را بررسی کنید. اکثر آنها انتظار دارند که استاندارد بالایی از زبان فرانسوی گفتاری و نوشتاری داشته باشند. کتابخانه آمریکایی در پاریس دارای یک تابلوی پیام اجتماعی با آگهی های شغلی است. از سوی دیگر روزنامه ‌های ملی و منطقه ‌ای آگهی‌ هایی را برای موقعیت ‌های شغلی خالی با پیوندهایی به وب ‌سایت ‌های شغلی یا صفحات خودشان ارسال می ‌کنند. برخی از روزنامه های اصلی شامل لوموند و لو پوینت هستند.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل با مدرک دیپلم در فرانسه

کارهای پر تقاضا پس از تحصیل در فرانسه

حوزه فناوری اطلاعات

با ورود افراد بیشتر و بیشتری به وب، ردپای آنلاین آنها فرصت های بزرگی را برای استخراج و تفسیر داده ها ایجاد می کند که برای انواع مشاغل مفید است. استفاده از این داده‌ ها برای پیش‌ بینی عادات کاربر (مانند خرید آنلاین، پخش ویدیو، یا استفاده از منابع آنلاین) یک صنعت بسیار قدرتمند است و بازیگران کلیدی که این صنعت را شکوفا می‌کنند، کسانی هستند که در فناوری اطلاعات کار می‌ کنند. عناوین شغلی این حوزه عبارتند از: معمار شبکه کامپیوتری، هماهنگ کننده فناوری اطلاعات، مدیر شبکه

حوزه توسعه وب

از آنجایی که فن‌ آوری ‌های جدید با گذشت هر سه ماهه تجاری به وجود می‌ آیند، نیاز به نامزدهای واجد شرایط با مهارت ‌های توسعه وب در سطح بالا در سراسر فرانسه تقاضای زیادی دارد. یادگیری و تقویت چندین زبان برنامه نویسی یک دارایی برای هر کسی است که به دنبال توسعه وب خود به سطح دیگری است. مهارت در نوشتن کد HTML، CSS و جاوا ضروری است. همچنین یک رفتار متعهد و سازمان یافته است که تحت فشار به خوبی عمل می کند.  عناوین شغلی این حوزه عبارتند از توسعه دهنده وب، HTML/CSS Writer، متخصص مدیریت محتوا

حوزه تجزیه و تحلیل داده ها

خواه به دنبال ورود به صنعت مالی، عرصه کسب و کار، یا حتی در جنبه تجارت الکترونیک سریع باشید، توانایی جمع آوری و تجزیه و تحلیل موثر داده های یک شرکت برای به دست آوردن بینش مفید و به اشتراک گذاری با سهامداران در قالب نمودارها و نمودارهای قابل فهم یک فرصت شغلی مناسب و پرتقاضا است. فرصتی که معمولاً با پاداش ‌های کامل همراه است.

مراحل پذیرش کار پس از تحصیل در فرانسه

مرحله 1: اگر سطوح استخدام باید قبل از استخدام کارمند آینده بررسی شود (به زیر مراجعه کنید)، کارفرما باید پیشنهاد شغلی را به مدت 3 هفته در یک آژانس کاریابی عمومی قبل از درخواست مجوز کار منتشر کند. .

مرحله 2: درخواست آنلاین برای مجوز کار در پورتال اختصاصی.

مرحله 3: تأیید از طریق ایمیل مبنی بر ارسال درخواست.

مرحله چهارم: در صورت صدور مجوز کار، کارفرما و کارمند خارجی آن را از طریق ایمیل دریافت می کنند.

مرحله 5: کارمند آینده باید مجوز کار را به درخواست ویزا و/یا اجازه اقامت خود پیوست کند.

بیشتر بدانید <>>>>   خرید ملک در فرانسه

از اول آوریل 2021، وزارت کشور مسئولیت نظارت بر کارگران خارجی را بر عهده دارد. این مأموریت قبلاً توسط Directe بخش کار خارجی مقامات استخدامی محلی، انجام شده بود.  در تصمیم گیری برای اعطای مجوز کار، سرویس ذیصلاح موارد فوق  را بررسی می کند: سطوح اشتغال در حرفه و منطقه مورد نظر.

درجه ای که مهارت ها، تجربه و صلاحیت های تبعه خارجی با ویژگی های شغل پیشنهادی مطابقت دارد. انطباق کارفرما با قوانین مربوط به اشتغال و حمایت اجتماعی. انطباق کارمند، در صورت لزوم، با شرایط نظارتی حاکم بر موقعیت مورد نظر. شرایط استخدام و دستمزد ارائه شده به اتباع خارجی، که باید با شرایطی که به سایر کارکنان شرکت (یا بخش شغلی) در نقش های مشابه اعطا می شود، قابل مقایسه باشد. حقوق پیشنهادی، که باید حداقل برابر با حداقل دستمزد ملی قانونی. در نهایت باید گفت که هر ترتیبی که کارفرما برای اجازه دسترسی به اقامتگاه در شرایط عادی به تبعه خارجی وارد شده به فرانسه بدهد. هنگامی که درخواست به صورت آنلاین در بستر اختصاصی ارسال شد، متقاضی تاییدیه ارسال را دریافت می کند. به محض تایید درخواست، متقاضی مجوز کار به صورت الکترونیکی دریافت می کند.

کار پر درآمد پس از تحصیل در فرانسه

مراقبت ‌های بهداشتی در بزرگترین و کوچک‌ ترین مناطق فرانسه همچنان اولویت اصلی است. اولویتی که تنها با متخصصان پرستاری مناسب بهبود می‌ یابد. از دیگر مشاغل پر درآمد در فرانسه، حوزه و صنعت طراحی است که از مد گرفته تا فضای داخلی و بیرونی  و فراتر از آن. تقاضا برای صنعتگران با استعدادی که می توانند از پارچه ها و بافت ها برای ایجاد مجموعه ای از محصولات استفاده کنند، همیشه مهارت بسیار خوبی برای ورود یا بازگشت به بازار کار در فرانسه است. از دنیای مد سریع و آثار هنری تجاری رایج در شهرهای بزرگ‌ تر تا نقش ‌های متمرکز کارگری در مناطق کوچک ‌تر، مهارت ‌های طراحی بسیار مورد توجه است. مشاغل اصلی پردر آمد در این حوزه عبارتند از: طراح مد، طراح گرافیک، طراح داخلی، معمار، منظر.

 از سوی دیگر نامزدهای شغلی که دارای مهارت های مدیریت پروژه عالی هستند، می توانند انتظار داشته باشند که پروژه های تجاری را برای چندین صنعت مختلف در سراسر فرانسه و سایر نقاط جهان با موفقیت برنامه ریزی، مدیریت و اجرا کنند. چنین تجربیاتی که برای این نوع موقعیت ‌ها مورد نیاز است شامل ترکیبی از دانش فنی و مهارت ‌های بین فردی برای نظارت و ارزیابی عملکرد پروژه، مدیریت جریان منابع، هدایت تیم ‌های موثر و ارائه نتایج به سهامداران کلیدی است. عناوین شغلی پر درآمد در این بخش شامل، مدیر پروژه، مدیر ریسک، مدیر تدارکات می باشد. چنانچه به آگاهی از دیگر مشاغل پر درآمد در فرانسه هستید، با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گفتگو نمایید.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   ثبت شرکت در فرانسه
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

[instagram-feed feed=16]

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها