نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

تحصیل بدون مدرک زبان در فرانسه

تحصیل بدون مدرک زبان در فرانسه
تحصیل بدون مدرک زبان در فرانسه

تحصیل در فرانسه برای بسیاری از دانشجویان بین المللی یک رویا است، اما همواره مدرک زبان یکی از دغدغه های عمده دانشجویان است و یکی از پرسش های رایج متقاضیان پیرامون تحصیل بدون مدرک زبان در فرانسه می باشد. اما می توان گفت این دغدغه ای نیست که شما از دانشگاه های دارای رتبه برتر در فرانسه به عنوان یکی از مقاصد پیشرو برای تحصیل در خارج از کشور نه تنها در اتحادیه اروپا بلکه در کل جهان، بگذرید. اگرچه بسیاری از دانشجویان با موانعی در آزمون های مهارت زبان مواجه می شوند و با ایده دادن به آزمون های آیلتس / تافل بی انگیزه می شوند. در حالی که در بسیاری از دانشگاه های خصوصی و دولتی فرانسه بسیار امکان پذیر است و اصلا پیچیده نیست. این مقاله از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده تا واقعیت های مختلف در این زمینه را طرح کند.

تحصیل با مدرک دیپلم در فرانسه

 فرآیند تحصیل بدون مدرک زبان آیلتس در فرانسه

در مرحله نخست، شما باید در مورد رشته ها و دانشگاه هایی در فرانسه که می خواهید درخواست کنید، تحقیق کنید و لیست کوتاه کنید. می توانید رتبه بندی دانشگاه ها در فرانسه و شرایط واجد شرایط بودن را در وب سایت دانشگاه بررسی کنید. تمام دانشگاه های مربوطه را مرور کنید و آنچه را که از نظر آکادمیک و شغلی برای شما بهتر است انتخاب کنید. شما باید برای دانشگاه یا کالج های فرانسه که انتخاب کرده اید به صورت آنلاین درخواست دهید. انتخاب شما پس از دریافت نامه تایید تایید می شود. با این حال، قبل از آن مصاحبه ‌های ویدیویی انجام شده است، برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی داوطلب، ترجیح داده می ‌شود که تحصیلات قبلی شما، یعنی مدرک لیسانس در صورت درخواست برای کارشناسی ارشد در فرانسه، به زبان انگلیسی تدریس شود. مرحله 2 شامل اسکایپ  و مصاحبه های ویدئویی است.

بیشتر بدانید <>>>>   کار پس از تحصیل در فرانسه

هنگامی که نمایه شما در فهرست نهایی قرار گرفت، در اسکایپ یا هر مصاحبه ویدیویی با شما مصاحبه می شود. دانستن اشتیاق شما برای پذیرش در دانشگاه ها و سنجش توانایی های زبان انگلیسی خود برای درک مکالمه انگلیسی است. مرحله 3 شامل پرداخت هزینه های تحصیل و سایر هزینه های تحصیل در فرانسه است. این تاییدیه ای است که شما برای برنامه ای که به آن علاقه داشتید پذیرفته شده اید. مرحله بعدی پرداخت شهریه سال اول برنامه است.

 در لیست زیر دانشگاه هایی برای تحصیل در پاریس بدون آیلتس به همراه برخی از دانشگاه های دیگر برای تحصیل در فرانسه بدون آیلتس آمده است.

EBS پاریس  دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم کامپیوتر EPITAدانشکده مهندسی ESAIP
ESC Rennes School of BusinessESGCI، پاریس  بین المللی IESA  
مدرسه بازرگانی ESLSCA  مدرسه بازرگانی INSEEC    ISC پاریس  
مدرسه تجارت پاریس  مدرسه بازرگانی نئوما    مدرسه بازرگانی SKEMA  

مدارک تحصیل بدون مدرک زبان در فرانسه

بعد از اتمام و انجام درست مراحل قبل، شما وارد پروسه ثبت مدارک می شوید که برای این کار باید، ثبت نام در سایت Campus France را دنبال کنید. برای دریافت، باید برای مصاحبه حاضر شوید. برای این کار به مدارک زیر نیاز دارید:

یک پاسپورت معتبر

2 قطعه عکس

نامه پذیرش / تاییدیه از دانشگاه

اثبات صندوق های پولی

مدرک اقامت

رزومه

ریز نمرات دانشگاهی

پوشش مراقبت های بهداشتی

پیش نویس درخواست هزینه ثبت نام پردیس فرانسه

در این مرحله است که باید درگیر فرآیند ویزا نیز بشوید. حال این سوال پیش می آید که آیا برای ویزای تحصیلی فرانسه آیلتس لازم است؟ اگر نامه پذیرش دانشگاه در فرانسه را دارید که نیازی به آیلتس ندارد، می توانید برای ویزای دانشجویی فرانسه اقدام کنید. پس از دریافت گواهی عدم اعتراض، زمان درخواست ویزای دانشجویی فرانسه در VFS فرانسه فرا رسیده است. مجدداً به مدارکی نیاز خواهید داشت و پس از رزرو وقت، باید پرونده خود را ارسال کنید. شما باید بیومتریک، عکس اسکن شده و اثر انگشت خود را انجام دهید. پس از ارسال پرونده و بیومتریک، باید 10-15 روز کاری برای ویزا منتظر بمانید. توصیه می‌شود سه هفته قبل از پرواز به فرانسه فرآیند ویزا را شروع کنید.

بیشتر بدانید <>>>>   مشکلات زندگی در فرانسه

درخواست تحصیل بدون مدرک زبان در فرانسه با پلتفرم

در فرانسه، دانشگاه های INSEEC-U برنامه های کارشناسی ارشد Grandes Ecoles را ارائه می دهند که به ویژه برای دانشجویان بین المللی و همچنین برای دانشجویان فرانسوی جالب است. فارغ التحصیل دوره Grandes Écoles آینده بزرگتری در دنیای حرفه ای خواهد داشت. به او شغلی با مسئولیت سریعتر و در مهمترین مؤسسات در سراسر جهان پیشنهاد می شود. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، پردیس فرانسه مکانی است که می توانید تا حد امکان اطلاعات مفیدی را در مورد آمادگی برای ورود خود به دانشگاهی در پاریس یا جاهای دیگر فرانسه به دست آورید. Campus France که به طور خاص برای ترویج آموزش در فرانسه به دانشجویان بین المللی ایجاد شده است، شما را در فرآیند درخواست راهنمایی می کند. این فرآیند مختص هر موسسه است که هزینه تحصیل را نیز تعیین می کند.

بورسیه های تحصیل بدون مدرک زبان در فرانسه

دانشگاه های فرانسه برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بورسیه ارائه می کنند. برنامه های تحصیلی. 2 نوع بورسیه تحصیلی در فرانسه وجود دارد 1) ارائه شده توسط دانشگاه ها 2) ارائه شده توسط دولت فرانسه. در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی دریافت بورسیه تحصیلی با تعداد زیادی بورسیه تحصیلی موجود در فرانسه بدون آیلتس برای دانشجویان بین المللی آسان است. برنامه تحصیلی عالی ایفل یکی از این بورسیه ها می باشد که این بورسیه برای کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس است. برنامه درجه سطح این بورسیه توسط وزارت امور خارجه فرانسه تامین و ارائه می شود. شماره 2 برنامه اراسموس+ است که برای تحصیل در برنامه کارشناسی ارشد در دسترس است و توسط کمیسیون اروپا تامین می شود.  بورسیه امیلی بوتی برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

 این بورسیه در دانشگاه Science Po در فرانسه در دسترس است. بورسیه های بین المللی کارشناسی ارشد دانشگاه پاریس-ساکلی بر اساس پیشرفت تحصیلی دانشجویانی که در برنامه های کارشناسی ارشد دانشگاه پاریس-ساکلی ثبت نام کرده اند، اعطا می شود. Université Paris-Saclay مایل است متقاضیان از سراسر جهان را تشویق کند که در معرض برنامه و فرهنگ کارشناسی ارشد در فرانسه قرار بگیرند. بورسیه های دانشگاه پاریس 2022  که برای برنامه های مقطع کارشناسی ارشد است و متقاضیان از سراسر جهان می توانند درخواست دهند.

بیشتر بدانید <>>>>   ثبت شرکت در فرانسه

فرصت های بورسیه تحصیلی در زمینه های  مطرح شده در شکل زیر می باشد.

نکاتی در مورد تحصیل بدون مدرک زبان در فرانسه

دانشجویانی که به فرانسه پا می گذارند، ضمن مدرک زبان با مسائل دیگری مواجه هستند. به عنوان یک متقاضی شما باید اسکان را در اسرع وقت ترتیب دهید. اکثر دانشگاه ‌های فرانسه نوعی خوابگاه را به دانشجویان ورودی ارائه می ‌کنند. در حالی که ممکن است این بهترین گزینه به نظر برسد، بهتر است ابتدا تحقیق خود را انجام دهید. محل اقامت دانشگاه اغلب می تواند کثیف، مرطوب و کاملاً ناخوشایند باشد. از طرف دیگر، سایت هایی مانند appartager.fr و leboncoin.fr برای دانشجویانی که به دنبال ترتیبات زندگی در جاهای دیگر هستند عالی هستند. اما هشدار دهید، باید خیلی سریع به جستجو بپردازید زیرا بهترین معاملات اغلب در چند ثانیه انجام می شود. سایت ‌هایی مانند این به ساکنان فرانسه اجازه می ‌دهند تا اتاق ‌های اضافی و آپارتمان ‌هایی را برای دانشجویان خارجی که به دنبال مکانی برای اقامت هستند، ارائه دهند.

مطمئن شوید که به تصاویر ارائه شده با دقت نگاه کنید و به اطلاعات کاربردی مانند صورتحساب، مکان و اجاره توجه کنید. نکته دیگر اینکه برای دردسرهای اداری آماده شوید. فرانسوی‌ ها به دلیل رویکرد ما فردا انجام می ‌دهیم به بوروکراسی مشهور هستند. اگر به دنبال انجام سریع کاری هستید، مدت زیادی منتظر خواهید بود. در حالی که این ممکن است خسته کننده باشد، رسیدن آماده اغلب می تواند روند را تسریع کند. به یاد داشته باشید که عکس پاسپورت یدکی و چند کپی از اسناد مهم (گواهی تولد، گواهینامه رانندگی) را به همراه داشته باشید. نکته دیگر اینکه باید یک حساب بانکی محلی باز کنید. افتتاح یک حساب بانکی محلی باید در صدر لیست کارهای شما باشد که از پرداخت هزینه  تراکنش های خارجی جلوگیری می کند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند پیرامون چگونگی شما به فرآیند پذیرش با شما گفتگو کنند.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   کار ضمن تحصیل در فرانسه
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

[instagram-feed feed=16]

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا