نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

ویزای همراه فرانسه

ویزی همراه فرانسه
ویزی همراه فرانسه

اگر شما به دنبال ویزای همراه فرانسه هستید، لازم است بدانید که قواعد متفاوتی در این زمینه وجود دارد. به عنوان مثال اگر برای ویزای همراه جهت مهاجرت همسر خود اقدام می کنید، شما باید شخصاً با تمام مدارک درخواستی و فرم درخواست به طور کامل تکمیل و امضا شده به قرار ملاقات مراجعه کنید. اگر این اولین درخواست ویزای شما به فرانسه باشد، داده های بیومتریک شما جمع آوری خواهد شد. خوب است بدانید شما می توانید درخواست ویزای خود را در اسرع وقت 3 ماه قبل از تاریخ سفر برنامه ریزی شده خود ارائه دهید کنسولگری توصیه می کند قبل از تایید ویزای خود هیچ پروازی را رزرو نکنید. بسته به کنسولگری یا دفاتر ویزای فرانسه، دریافت ویزای همسر فرانسه بین 3 هفته تا 3 ماه طول می کشد. در ارتباط با سایر قواعد ویزای همراه می توایند ضمن مطالعه این مقاله، با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط داشته باشید.

مهاجرت کاری به فرانسه

معرفی قواعد ویزای همراه فرانسه

فرانسه دارای یک سیستم مهاجرتی دو لایه است که مانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا و اتحادیه تجارت آزاد اروپا امکان جابجایی آزاد بین کشورهای عضو را فراهم می کند. کشورهای عضو EFTA، از جمله ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس، بخشی از اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا نیستند اما موافقت نامه های تجاری جداگانه دارند. اتباع غیر اتحادیه اروپا EFTA معمولاً برای زندگی در فرانسه نیاز به ویزا دارند. بستگان، مانند همسران یا فرزندان (فرزندان) و نوه های وابسته، می توانند برای ویزای فرانسه به دلیل گروه بندی مجدد خانوادگی (الحاق مجدد خانواده) درخواست دهند. شما می توانید برای ویزای الحاق خانواده  به صورت آنلاین در اداره مهاجرت و ادغام فرانسه درخواست دهید. این دفتر تمامی ویزاها را به غیر از پناهندگان، پناهجویان و خانواده های آنها صادر می کند.

در سال 2021، OFII حدود 88225 مجوز خانواده (به زبان فرانسوی) را صادر کرد که 32% از کل آن است و آن را به محبوب ترین نوع ویزای طولانی مدت فرانسه تبدیل می کند. روش بسته به موارد زیر متفاوت است:

ماهیت رابطه بین متقاضی و مقیم فرانسه

ملیت متقاضی

وضعیت اقامت یکی از اعضای خانواده ساکن فرانسه

مدت اقامت در نظر گرفته شده

اگر می خواهید به خانواده خود در فرانسه بپیوندید اما یک تبعه غیر اتحادیه اروپا و EFTA هستید، باید برای ویزای الحاق خانواده درخواست دهید. ابتدا می توانید با ویزای طولانی مدت به کشور نقل مکان کنید، پس از آن باید برای اجازه اقامت carte de séjourاقدام کنید. اتباع خارج از کشور که واجد شرایط شهروندی فرانسه هستند نیز می توانند بدون ویزا به فرانسه مهاجرت کنند. برای مثال، اگر حداقل یکی از والدین فرانسوی دارید، نیازی به درخواست ندارید.

بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت کاری به فرانسه

انواع ویزای همراه فرانسه برای خانواده

در مورد ویزای الحاق خانواده، این کشور چهار دسته مختلف دارد:

بستگان اتباع فرانسوی: همسران، (فرزندان) زیر 21 سال، فرزندان بزرگتر وابسته، والدین (بزرگ) وابسته، والدین فرزندان خوانده و والدین خردسالان می توانند به اقوام فرانسوی ملحق شوند.

خانواده اتباع اتحادیه اروپا:  همسران، (پسر) فرزندان، نوه های زیر 21 سال و والدین (بزرگ) وابسته می توانند به اعضای خانواده ملحق شوند که اتباع اتحادیه اروپا/EFTA ساکن فرانسه هستند.

خانواده اتباع غیر اتحادیه اروپاEFTA  : همسران و فرزندان تحت تکفل زیر 18 سال می توانند به اعضای خانواده غیر اتحادیه اروپا  که حداقل 18 ماه در فرانسه زندگی کرده اند بپیوندند.

خانواده پناهندگان: همسران 18 ساله یا بزرگتر، (فرزندان) زیر 18 سال، یا فرزند یک زوج متاهل که در هنگام ثبت درخواست پناهندگی کمتر از 19 سال داشتند.

البته برای واجد شرایط بودن باید معیارهای خاصی را رعایت کنید.

ویزای همراه فرانسه برای همسر

اگر شما یک شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید که قبلاً با نیمه فرانسوی خود ازدواج کرده اید و قصد دارید بیش از 90 روز را بگذرانید و شاید در فرانسه اقامت کنید، باید ویزای طولانی مدت Visa Long Séjour که معمولاً VLS نامیده می شود درخواست کنید. درخواست باید در کنسولگری فرانسه کشور محل اقامت فعلی شما انجام شود. این می تواند کشور اصلی شما باشد، اما همچنین کشوری که در حال حاضر دارای مجوز اقامت معتبر هستید. ویزای اقامت طولانی مدت VLS همچنین ویزا نوع D نامیده می شود. از آنجایی که شما با یک شهروند فرانسوی ازدواج کرده اید، باید ویزای اقامت طولانی مدت ازدواج، به نام Visa de Long Séjour (VLS) valant Titre de Séjour (TS) “Vie Privée” را درخواست کنید. ویزای D به شما اجازه ورود به فرانسه و اقامت بیش از 3 ماه و حداکثر تا یک سال را می دهد.

چگونه ویزای همسر فرانسه را درخواست کنیم؟ ابتدا باید یک حساب آنلاین در France-Visas ایجاد کنید تا فرم درخواست ویزا را پر کنید و مدارک مورد نیاز را که از ملیتی به ملیت دیگر متفاوت است بررسی کنید. بنابراین، ضروری است که اسناد خاص مورد نیاز برای ملیت خود را با کنسولگری فرانسه یا ویزای فرانسه بسته به کشور محل اقامت خود بررسی کنید. برخی از مدارک متداول درخواست شده برای این ویزای همسر فرانسه، کپی کامل گواهی ازدواج فرانسوی شما هستند که توسط دولت فرانسه (بسته به محل ازدواج شما) تهیه شده است یا ترجمه شده و قانونی یا آپستیل شده است (در صورت وجود بسته به ملیت شما). همچنین، شریک زندگی شما باید مدارکی را برای اثبات ملیت فرانسوی خود ارائه دهد، به عنوان مثال، گواهی تولد. شما با کنسولگری فرانسه کشور محل اقامت خود در پلتفرم France-Visas قرار ملاقات خواهید گرفت.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل با مدرک دیپلم در فرانسه

شرایط ویزای همراه فرانسه برای همسر

برنامه هنگام ورود به فرانسه با ویزای همسر فرانسه چه باید کرد؟ VLS-TS Vie Privée et Familiale شما را از درخواست اجازه اقامت در سال اول در فرانسه معاف می کند، اما شما کاملاً باید در (دفتر فرانسه مهاجرت و ادغام) ثبت نام کنید و ویزای خود را به صورت آنلاین در اولین سال اعتبار سنجی کنید. 3 ماه پس از ورود شما به فرانسه.

اطلاعاتی که شما باید ارائه دهید در جدول زیر اشاره شده است.

اطلاعات ویزای شماتاریخ ورود شما به فرانسهکارت اعتباری
آدرس محل سکونت شما در فرانسهگواهی پرداخت مالیاتقرار ملاقات با

اگر ویزای خود را در بازه زمانی 3 ماهه اعتبار ندهید، دیگر به طور قانونی در فرانسه اقامت نخواهید داشت. وقتی VLS-TS شما در شرف انقضا است چه باید کرد؟ و چگونه از درخواست ویزای همسر دیگر فرانسه اجتناب کنیم؟

اگر در زمان حاضر، تقریباً 1 سال است که با شریک فرانسوی خود در فرانسه زندگی می کنید و VLS-TS شما در 2 ماه آینده منقضی می شود. برای ماندن در فرانسه، باید اجازه اقامت Vie privée et familialeرا درخواست کنید. نیازی به بازگشت به کشور خود نیست. در طول اولین سال اقامت در فرانسه و در طی دو ماه قبل از تاریخ انقضای ویزا، باید اجازه اقامت چندساله را در استان محلی خود درخواست کنید. مجوز چندساله به مدت 2 سال معتبر است. هنگامی که درخواست اجازه اقامت خود را در استان ارسال کردید، و تنها در صورتی که پرونده شما کامل باشد، یک رسید به نام récépissé به شما ارائه می شود. récépissé به شما اجازه می دهد تا برای تاریخ های ذکر شده در سند، معمولاً 4 ماه، گاهی اوقات 6 برای درخواست اولیه، در فرانسه بمانید.

ویزای همراه فرانسه برای متقاضیان ازدواج

وضعیت دیگر برای ویزای همراه، زمانی است که قرار است با شریک فرانسوی خود ازدواج کنید. اگر شما در حال ازدواج هستید،  قبل از استقرار دائمی در فرانسه، باید یک سری تشریفات اداری طولانی را پشت سر بگذارید. ازدواج در فرانسه یا خارج از کشور بر نوع فرآیند اداری و سفرها تأثیر می گذارد. بنابراین بهتر است قبل از رزرو مکان، همه چیز را در نظر بگیرید. شما قصد دارید در فرانسه با شریک فرانسوی خود ازدواج کنید گزینه 1: آمدن به فرانسه با ویزای کوتاه مدت (ویزای توریستی 3 ماهه). من آن را پنهان نمی کنم، این گزینه بسته به ملیت شما، فرآیندهای اداری، سفر و هزینه های بیشتری را شامل می شود. اما گاهی اوقات، زندگی شخصی و رویاها در اولویت هستند. ورود به فرانسه با ویزای توریستی برای ازدواج کاملا قانونی است. هیچ ویزای ازدواج خاصی در فرانسه وجود ندارد.

گزینه پیشنهادی این است که قبل از انقضای ویزای توریستی 90 روزه خود به کشور خود برگردید و درخواست VLS-TS Vie Privée et Familiale در کنسولگری فرانسه کنید تا بتوانید با ویزای مربوطه به فرانسه بازگردید. مسیر دیگری وجود دارد، برخی افراد انتخاب می‌کنند، اما توصیه نمی‌شود، زیرا به این معنی است که شما حداقل 3 ماه بدون حق قانونی زندگی در فرانسه خواهید ماند. شما می توانید پس از 6 ماه زندگی در فرانسه با شریک فرانسوی خود، اجازه اقامت Vie Privée et Familiale در فرانسه را درخواست کنید.

بیشتر بدانید <>>>>   شغل پر درآمد در فرانسه

برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، باید 3 شرط تجمعی که در شکل زیر بیان شده، حل کنید.

قواعد ورود قانونی برای متقاضیان ویزای همراه فرانسه

به محض ورود به فرودگاه فرانسه، باید «اعلامیه ورود به خاک فرانسه» را درخواست کنید زیرا به طور خودکار از گمرک عبور نکرده اید. شما می توانید این کار را در میز گمرک در فرودگاه یا در ایستگاه پلیس در 3 روز اول پس از ورود خود انجام دهید. شما باید مهری داشته باشید که ورود شما به فرانسه را ثابت می کند و در صورت وجود ویزای نوع C اقامت کوتاه مدت (برخی از ملیت ها از ویزای توریستی معاف هستند، لطفاً با کنسولگری فرانسه در کشور محل اقامت خود بررسی کنید). اگر پرواز شما مستقیم به فرانسه باشد، پاسپورت شما در فرانسه مهر می شود. با این حال، اگر شما یک پرواز کانکشن داشتید و اولین ورود شما به منطقه شینگن کشور دیگری غیر از فرانسه باشد، برای فرآیند اداری آینده شما مهری در فرانسه نخواهید داشت.

پرسش های متداول درباره ویزای همراه فرانسه

اگر همسرم فرانسوی باشد می توانم در فرانسه زندگی کنم؟

بله، شما می توانید پس از درخواست ویزای همسر از کنسولگری فرانسه در کشور فعلی خود در فرانسه زندگی کنید. پس از ورود به فرانسه، باید ویزای همسر فرانسه خود را برای مجوز اقامت تأیید کنید.

آیا می توانم با ویزای همسر فرانسه کار کنم؟

بله، ویزای همسر فرانسه به شما اجازه می دهد بدون درخواست مجوز کار از (بخش محلی وزارت کار فرانسه) کار کنید. اما اگر با ویزای ویزیتور به فرانسه بیایید، اجازه کار در فرانسه را نخواهید داشت.

پروسه ویزای همسر فرانسه چقدر طول می کشد؟

بسته به کنسولگری یا دفاتر ویزای فرانسه، دریافت ویزای همسر فرانسه بین 3 هفته تا 3 ماه طول می کشد. شما می توانید پیشرفت درخواست ویزای خود را در حساب France-Visas خود دنبال کنید.

آیا در صورت ازدواج می توانم در فرانسه بمانم؟

آره. اگر بتوانید با ویزای دیگری به فرانسه بیایید، می توانید وضعیت خود را در استان محلی خود تغییر دهید. همچنین امکان ورود به فرانسه با ویزای توریستی برای ازدواج وجود دارد. هیچ ویزای ازدواج خاصی برای فرانسه وجود ندارد.

برای دریافت پاسخ نسبت به سایر پرسش های دیگری که درباره ویزای همراه فرانسه دارید، می توانید با مشاوران و کارشناسان تخصصی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت نمایید.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   کار پس از تحصیل در فرانسه
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

[instagram-feed feed=16]

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها