نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

کار ضمن تحصیل در فرانسه

در ارتباط با افرادی که دغدغه کار ضمن تحصیل در فرانسه را دارند، باید گفت که هیچ جای نگرانی نیست و مشاغل در فرانسه باید به طور گسترده تبلیغ شوند، اما در واقع، بسیاری از موقعیت ها از طریق تماس های شخصی پر می شوند. بنابراین، شبکه سازی مهم است زیرا حتی یک آشنایی گاه به گاه می تواند شما را به یک شغل بالقوه هدایت کند. از اطرافیان خود بپرسید: دوستان و از طریق سایت های شبکه های اجتماعی برای افراد حرفه ای، مانند لینکدین و ویادئو، سایت شبکه اجتماعی فرانسوی. از طرف دیگر، به یک گروه ملاقات بپیوندید تا با افراد همفکری که در زمینه های مشابه در سراسر فرانسه کار می کنند، تماس برقرار کنید.  همچنین می توانید به یک گروه شبکه حرفه ای مانند شبکه زنان حرفه ای بپیوندید که دارای شبکه های شهری در پاریس، لیون، مارسی و نیس است.

کار ضمن تحصیل در فرانسه
کار ضمن تحصیل در فرانسه

کار پس از تحصیل در فرانسه

دوره های آزمایشی شغلی در فرانسه به طور معمول بین 2 تا 4 ماه بسته به نوع شغل آن است. در دوره آزمایشی احتمالاً مهلت اخطار برای فسخ قرارداد کوتاهتر خواهد بود. پس از شروع کار، کارفرمای شما باید شما را برای بیمه درمانی فرانسه و سایر مزایای تامین اجتماعی در فرانسه ثبت نام کند و شما باید شماره INSEE خود را دریافت کنید. شما همچنین باید از طریق بیمه کارفرمای فرانسوی خود برای هر گونه بیماری یا آسیب ناشی از کار تحت پوشش قرار بگیرید. بسته به کارفرمایتان، ممکن است به شما این فرصت داده شود که از حقوق بازنشستگی شرکت برای تکمیل مزایای بازنشستگی دولتی خود و همچنین سایر مزایای حین کار استفاده کنید.  همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده معرفی فضاهای شغلی و مسائل جزئی دیگر در ارتباط با کار در فرانسه به متقاضیانی هستند که علاقه دارند همزمان با تحصیل کار کنند.

راه های یافتن کار ضمن تحصیل در فرانسه

از اصلی ترین روش های یافتن کار در فرانسه، وب سایت های کاریابی در فرانسه است که شامل مشاغل علمی، پزشکی، مشاغل کشاورزی و انگورکاری، مشاغل سبز است. از سوی دیگر می توانید در سازمان های بین المللی همچون کلجوب،Les Jeudis ثبت نام کنید که برای  L’Etudiant   دانشجویان و فارغ التحصیلان جوان در L’Hôtellerie Restauration  رستوران ها و هتل ها، کار پیدا می کنند. شما می توانید با تعداد زیادی از آژانس های استخدامی که ممکن است ثبت نام کنید. به دنبال اسامی و جزئیات تماس آژانس‌های استخدام در (صفحه ‌های زرد) تحت کابینه استخدام باشید. شرکت های معتبر عضو هیئت حرفه ای آژانس های استخدام Prism Emploi خواهند بود.

بیشتر بدانید <>>>>   حقوق ماهیانه کار در فرانسه

برای افراد جویای کار ضمن تحصیل، شغل تدریس در فرانسه به زبان انگلیسی، آلمانی و اسپانیایی همگی مورد تقاضا هستند، اما برای یافتن شغل در سیستم آموزشی فرانسه معمولاً به مدارک فرانسوی نیاز است. شورای بریتانیا و CIEP اطلاعاتی در مورد تبدیل شدن به یک دستیار زبان خارجی در مدارس دولتی فرانسه دارند. مدرک تحصیلی یا حتی مدرک دانشگاهی و برخی تجربه ممکن است برای یک موقعیت در یک آموزشگاه زبان خصوصی یا آژانس آموزشی کافی باشد. تعداد زیادی آموزشگاه زبان خصوصی وجود دارد – حدود 300 مدرسه فقط در پاریس – و شما می توانید بین ابتدایی و متوسطه و همچنین زبان آموزان بزرگسال یکی را انتخاب کنید. همچنین فرصت‌ های مدارس بین‌ المللی در فرانسه، دانشگاه ‌های فرانسه و سالن ‌های شهر محلی را بررسی کنید زیرا بسیاری از آنها کلاس‌ های زبان انگلیسی را برگزار می‌کنند.

کارهای در دسترس ضمن تحصیل در فرانسه

FUSAC یک مجله انگلیسی زبان و مبتنی بر وب متمرکز بر پاریس است که دارای آگهی های شغلی زیادی است و همچنین می تواند شما را با دیگران در جامعه انگلیسی زبان پاریس در تماس قرار دهد – برای کار و شبکه های اجتماعی مناسب است. یکی دیگر از گزینه ها در فرانسه این است که خودتان دست به کار شوید و به عنوان یک فریلنسر کار کنید یا کسب و کار خود را راه اندازی کنید. فقط بیش از 11.6٪ از نیروی کار در فرانسه خوداشتغال هستند و این چیزی است که برای شهروندان فرانسوی و اتحادیه اروپا و همچنین کسانی که از خارج از اتحادیه اروپا، دارای اقامت فرانسه یا مجوز لازم هستند باز است. البته باید دوره های کارآموزی را طی کنید که اتحادیه اروپا دوره های کارآموزی را برای فارغ التحصیلان دانشگاهی از طریق دفتر کارآموزی کمیسیون اروپا (دفتر مراحل) ارائه می دهد.

 در غیر این صورت، دوره های کارآموزی یا کارآموزی تابستانی را می توان توسط AIESEC  برای دانشجویان و فارغ التحصیلان اخیر در بریتانیا یا برای دانشجویان در (علوم، مهندسی و هنرهای کاربردی). دوره های کارآموزی را می توان در Globalplacement و Go Abroad نیز یافت. برای افراد بین 17 تا 30 سال، برنامه های داوطلبانه توسط خدمات داوطلبانه اروپا ترتیب داده می شود، که در آن شما تا 12 ماه در خارج از کشور در ازای دریافت غذا، غذا، بیمه و کمک هزینه اندک کار می کنید. کنکوردیا سازمان دیگری برای فرصت های داوطلبانه است. برای فرصت‌های داوطلبانه تعطیلات، Workaway را بررسی کنید.

بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت کاری به فرانسه

شرایط کار ضمن تحصیل در فرانسه

اگر شهروند اتحادیه اروپا هستید، می توانید بدون نیاز به ویزا یا مجوز آزادانه در فرانسه کار کنید. تقریباً همه افراد دیگری که می خواهند در فرانسه کار کنند باید ابتدا شغلی پیدا کنند و سپس کارفرمای احتمالی برای شما درخواست مجوز می دهد تا کار کنید. سپس ویزای کار در طول مدت اقامت به شما تعلق می گیرد. اگر می‌خواهید شغلی پیدا کنید، معمولاً باید زبان فرانسه را با استانداردهای خوبی صحبت کنید، حتی اگر برای شغلی لازم است به زبان مادری خود صحبت کنید، احتمالاً همچنان به مهارت زبان فرانسه نیاز دارند. برخی از مشاغل ممکن است نیاز به اثبات مهارت های زبان فرانسه یا شرکت در آزمون زبان داشته باشند. حتی اگر برای یک شرکت چند ملیتی در فرانسه کار می‌کنید که زبان انگلیسی آن زبان گفتاری است، در صورت یادگیری زبان فرانسه شانس شغلی خود را افزایش خواهید داد.

اگر زبان فرانسه شما مناسب نیست، ممکن است در حین تحصیل زبان فرانسه در یک آموزشگاه زبان در فرانسه، شغل تدریس انگلیسی را در نظر بگیرید. اعضای کشورهایی که در فرآیند بولونیا ثبت نام کرده اند، مدارک تحصیلی آنها در فرانسه به رسمیت شناخته می شود. اگر اهل هر جای دیگری هستید، می توانید دریابید که آیا مدارکی که در کشور خود کسب کرده اید از طریق مرکز ENIC-NARIC فرانسه در فرانسه به رسمیت شناخته می شود یا خیر. شما می توانید با بررسی پایگاه داده کمیسیون اروپا دریابید که آیا حرفه شما تنظیم شده است (به شرایط خاصی نیاز دارد تا بتوانید آن را انجام دهید). اگر در فرانسه شغلی پیدا کنید، دو شماره برای شما صادر می شود – شماره شناسه مالیاتی  و شماره تامین اجتماعی. شماره SPI یا مالیاتی توسط مقامات مالیاتی فرانسه برای پیگیری پرداخت های مالیاتی شما در فرانسه استفاده می شود.

نکات مهم یافتن کار ضمن تحصیل در فرانسه

1. زبان فرانسه را یاد بگیرید: قبل از رفتن به فرانسه شروع کنید و منتظر نمانید تا برسید. بدون دانستن زبان روان، گزینه‌ های استخدامی خود را به شدت محدود می‌ کنید و حتی از اکثر شرکت‌ های فرانسوی، اگر نه همه، عبور نمی ‌کنید.

2. محل مهاجرت و زندگی در فرانسه را به عنوان محل اشتغال احتمالی در نظر بگیرید – یا آن را تغییر دهید و محل کار خود را در نظر بگیرید و سپس به آن منطقه نقل مکان کنید. احتمال بیشتری وجود دارد که در یک شهر یا شهر بزرگ کار کنید تا در حومه شهر، به خصوص اگر در منطقه ای زندگی می کنید که صنعت یا شرکت های شناخته شده ای استخدام می شوند. شهرهای بزرگ اغلب یک شرکت بین المللی دارند که ممکن است ارزش بررسی را داشته باشد. اینترنت را برای اخبار شرکت های بزرگ با برنامه استخدام جستجو کنید.

بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت تحصیلی به فرانسه

3. روزنامه های کشور خود را برای فرصت های شغلی در فرانسه بررسی کنید تا از اخبار مطلع شوید و بدانید کدام شرکت های بین المللی در فرانسه شعبه یا استخدام می کنند. (لو فیگارو و لوموند برای این کار خوب هستند).

4. اطمینان حاصل کنید که CV شما به روز است و آن را در وب سایت هایی که کارهایی مانند Craig’s List ارائه می دهند منتشر کنید. یک رزومه به سبک اروپایی وجود دارد که باید از آن استفاده کنید و ممکن است حاوی اطلاعاتی باشد که در برخی کشورها مناسب تلقی نمی‌شوند، اگرچه این در حال تغییر است. برخی از شرکت ها ممکن است جزئیات “وضعیت خانواده”، سن و تاریخ تولد، ملیت، وضعیت تاهل و تعداد فرزندان را بپرسند. شما باید تأیید کنید که ویزا دارید که به شما اجازه می دهد در صورت وجود در فرانسه کار کنید.

در شکل زیر به سایر نکات مهم اشاره شده است.

مشاغل مناسب برای کار ضمن تحصیل در فرانسه

توانایی فروش ممکن است برای همه نباشد. اما برای کسانی که می توانند، فرانسه به شما نیاز دارد. پس از تجربه 2 سال قرنطینه غیرفعال و انزوای اجباری، شهرهای مختلف در سرتاسر کشور شاهد افزایش هزینه‌ ها هستند. در هر صنعتی که می توان از مهارت های فروش شما استفاده کرد، از فرصت های رشد استفاده کنید. صنایعی همچون خرده فروشی، هتلداری، گردشگری، املاک و مستغلات از جمله مشاغلی است که شما ضمن تحصیل می توانید در آنها فعالیت داشته باشید و برای دیگران کار کنید.

عناوین شغلی این حوزه در جدول زیر اشاره شده است.

1کارمند فروشگاه
2مدیر فروش
3مشاور املاک
4مدیر بازرگانی

هنگامی که اقتصادهای فردی روزهای سختی را تجربه می کنند، اغلب می توانید انتظار داشته باشید که بازگشتی به شکل یکپارچه سازی موضعی و هزینه های داخلی ایجاد شود. زمانی که اقتصاد جهان در شرایط سختی قرار می‌گیرد، بازگشت طبیعی در زمینه‌ های سفر، خرده ‌فروشی، گردشگری و مهمان ‌نوازی اتفاق می ‌افتد که همه این موارد به نامزدهای خدمات مشتری اختصاصی در همه سطوح نیاز دارند. عناوین شغلی این حوزه عبارتند از : کاریار یا مدیر فروش، سرور، آژانس مسافرتی، منشی شرکت

برای کسب اطلاع از دیگر فرصت های مناسب شغلی و از سوی دیگر برای یافتن شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود، می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   حقوق ماهیانه کار در فرانسه
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

[instagram-feed feed=16]

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها