نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا

استرالیا کشوری عالی برای زندگی است، اما برای داشتن یک زندگی راحت چقدر باید درآمد کسب کنید؟ اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، یکی از اولین چیزهایی که به ذهن شما می رسد احتمالا  لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا و سطح دستمزدی است که می توانید انتظار داشته باشید. دستمزدها در استرالیا در میان کشورهایی که تعداد مهاجران زیادی دارند در واقع بهترین است. حقوق بین 90000 تا 108000$ (دلار استرالیا) در سال یا 7500 تا 9000$ (دلار استرالیا) در ماه حقوق خوبی در استرالیا محسوب می شود. گفته می شود، میانگین ملی حدود 90000$ (دلار استرالیا) در سال است. در شهرهای بزرگ مانند سیدنی و ملبورن، می توانید انتظار حقوق بالاتری در حدود 110000 تا 150000$ (دلار استرالیا) داشته باشید.

لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا
لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا

اما در کل در هر شغلی باشید، باید گفت حقوق 100000$ (دلار استرالیا) یک دستمزد خوب در استرالیا است. طبق گزارش Salary Explorer، متوسط حقوق برای استرالیایی ها حدود 90000$ (دلار استرالیا) است. برخی از مشاغل با درآمد بالاتر می توانند دستمزد 110000$ (دلار استرالیا) و بیشتر را انتظار داشته باشند. این شامل جراحان، متخصصین بیهوشی و دندانپزشکان است. اگر در یک شهر بزرگ با بازار کار قوی و حضور صنعت مربوطه قرار دارید، کسب حدود 100000$ (دلار استرالیا) در سال غیرعادی نیست و اگر به دنبال کار در یک شهر بزرگ مانند سیدنی یا ملبورن هستید، می توانید انتظار داشته باشید که کمی بیشتر از میانگین ملی درآمد کسب کنید. برای آگاهی از مشاغل مورد نیاز به تفکیک هر شهر و سطح درآمد، می توانید با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گفتکو نمایید.

کار ضمن تحصیل استرالیا

وضعیت لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا

دولت استرالیا فهرستی از مهارت‌ های حیاتی از نقش‌ های شغلی را اعلام کرد که برای کمک به بهبود این کشور ضروری است. افرادی که این مهارت ها را در بخش های پزشکی، فناوری اطلاعات و ساخت و ساز دارند، می توانند درخواست ویزای خود را سریع پیگیری کنند و همچنین می توانند برای معافیت محدودیت های سفر برای ورود به استرالیا درخواست دهند. در صدر این لیست مشاغل پرستاران و کادر پزشکی قرار دارد. عوامل مختلف زیادی وجود دارد که نقش مهمی دارند و بدان معناست که استرالیا مقصد مناسبی برای هر پرستار ثبت نام شده یا سایر کادر پزشکی است که به دنبال جایی برای نقل مکان و کار هستند. با توجه به اینکه این صنعت در حال رشد است و با این واقعیت که تعداد زیادی پرستار و کارکنان پزشکی وجود دارد که به زودی به سن بازنشستگی می رسند، تقاضا برای پرستاران افزایش یافته است.

بیشتر بدانید <>>>>   ویزای همراه استرالیا

صنعت مراقبت های بهداشتی به طور کلی بیشترین افزایش و رشد را در 5 سال گذشته داشته است و انتظار می رود این روند تا سال 2023 و پس از آن ادامه یابد. مشاغلی که در این صنعت بیشترین تقاضا را دارند عبارتند از: پرستاران ثبت نام شده، مراقبین معلول و سالمند، کارکنان مراقبت شخصی، پذیرش و پشتیبانی پرستاری. در مرتبه بعدی استرالیا به شدت به برنامه نویس نرم افزار و فعال در صنعت IT نیاز دارد، چراکه در حال حاضر یک نیاز رو به رشد و حیاتی در صنعت فناوری به توسعه دهندگان نرم افزار با توانایی های مختلف، مانند کسانی که در تجربه کاربری، طراحی موبایل و بک اند، توسعه دهندگان فرانت اند و فول استک با تجربه هستند، وجود دارد. در واقع، طبق گزارشی از سال گذشته، 9 شغل از فهرست  بیشترین آگهی‌ ها برای طراحان، مهندسان نرم‌ افزار و توسعه ‌دهندگان بوده است.

نقش کارمندان و کارگران در مشاغل مورد نیاز استرالیا

با توجه به اینکه صنعت ساخت و ساز همیشه تقاضا دارد، به ویژه برای تکنسین ها و کارگران تجاری مانند برق، نجار، نجار و لوله کش، جای تعجب نیست که این مشاغل در لیست پر تقاضاترین مشاغل رتبه بالایی دارند. همچنین تقاضا برای کارگران غیر ماهر نیز وجود داشته است. بنابراین، اگر در این نوع کارها باتجربه باشید، کار راحت تری خواهید داشت.  از سوی دیگر به کارگران در بخش کشاورزی نیاز می باشد. مانند بسیاری از کشورهای غربی، استرالیا تقاضای کارگران موقت مزرعه را برای کمک به کارهای روزمره مانند برداشت محصول دارد، همچنین فرصت های زیادی برای کارگران کشاورزی با مهارت بالا وجود دارد. فرقی نمی‌کند که یک کشاورز لبنیاتی باشید یا مزرعه‌دار، کشاورزی در مقیاس غیرقابل تصوری را در استرالیا با حقوق مناسب پیدا خواهید کرد. کارگران صنایع خودروسازی و مهندسی نیز مورد استقبال هستند.  به این دلیل که مکانیک موتور مورد تقاضا است.

مشاغل مورد نیاز در این دسته در جدول زیر طرح شده است.

ماشین‌ کارهای فلزیکارگران ورق فلزکوبنده‌ های پانل
جوشکارنصب‌ کننده و سازندگان فلزنصب کننده های پنجره

در حوزه کارمندی، برای  معلمان تقاضای زیادی وجود دارد. اگرچه در گذشته تقاضای زیادی برای معلمان مدارس ابتدایی مهاجر در استرالیا وجود داشت، اما در سال های اخیر تغییر کرده است. اگرچه هنوز گزینه هایی برای مهاجرانی که به دنبال کار در تدریس هستند، به ویژه در مدارس متوسطه در بخش های منطقه ای بیشتر کشور وجود دارد. به همین دلیل است که هنوز در لیست سقف های شغلی رتبه بالایی دارد. حتی این مورد وجود دارد که بسیاری از معلمان واجد شرایط از استرالیا باید برای اولین کارفرمای خود به مناطق منطقه ای کشور بروند. در این گروه، بدون شک کمترین تقاضا معلمان دختر مدارس ابتدایی درون شهری هستند.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل بدون مدرک زبان در استرالیا

لیست مشاغل مورد نیاز مدیریتی و مهندسی استرالیا

همانطور که در مورد توسعه دهندگان نرم افزار وجود دارد، تقاضای فزاینده ای برای مشاغل مختلف مدیریتی و حرفه ای وجود دارد. از جمله افرادی مانند کسانی که در بازاریابی، تبلیغات و حسابداری فعالیت دارند. بنابراین، اگر تجربه و صلاحیت در این نوع موقعیت ‌ها را داشته باشید، احتمالاً کار را آسان ‌تر خواهید یافت. چراکه مهاجرت همواره به نفع کارگران ماهر در استرالیا بوده است، بنابراین اگر نقش مدیریتی یا حرفه ای یا مهارتی در این زمینه دارید، وضعیت خوبی برای اشتغال دارید. در مورد تقاضا برای مهندسان باید گفت که اگرچه ممکن است در فهرست صنعت و حرفه‌ای که بیشترین تقاضا را برای کارگران مهاجر دارند، جایگاه بالایی نداشته باشد، اما هنوز هم تقاضای زیادی برای مهندسان ماهر و واجد شرایط از همه نوع وجود دارد که شامل مهندسین مکانیک، صنعتی، الکترونیک، حمل و نقل و برق می شود.

درآمد لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا

باریستا یکی از مشاغل پر تقاضا در استرالیا می باشد که میانگین حقوق ملی این شغل در استرالیا، 55385$ (دلار) در سال می باشد. وظایف اصلی: یک باریستا قهوه، چای و سایر نوشیدنی‌ ها درست می‌ کند، سفارش‌ های مشتریان را می ‌پذیرد، پرداخت‌ های آنها را پردازش می ‌کند و فضای کار، تجهیزات و ابزار تمیزی را حفظ می ‌کند. الزامات تحصیلی: معمولاً برای باریستا شدن هیچ شرایط تحصیلی رسمی وجود ندارد، اما می ‌توانید یک گواهی مدیریت غذا (سطح 1)، گواهی دوم در مهمان‌ نوازی یا گواهی III در مهمان ‌نوازی را تکمیل کنید تا قابلیت استخدام خود را بهبود بخشید. نظافتچی از دیگر مشاغل مورد تقاضا است که  میانگین حقوق ملی این شغل 57325$ (دلار)  در سال می باشد. وظایف اولیه: یک نظافتچی معمولاً شرایط بهداشتی را در فضای داخلی ساختمان های تجاری و املاک مسکونی از جمله کفپوش، فرش و حمام را حفظ می کند.

الزامات آموزشی: معمولاً هیچ شرایط رسمی برای نظافتچی شدن وجود ندارد، اما گواهی III در عملیات نظافت یا گواهی III در نگهداری دارایی (عملیات تمیز کردن) ممکن است آینده شغلی شما را بهبود بخشد. دستیار داروخانه از دیگر مشاغل پر تقاضا است که میانگین حقوق ملی: 58131$ (دلار) در سال را برای این شغل پرداخت می کنند.   وظایف اصلی: یک دستیار داروخانه با تهیه داروها، توصیه به مشتریان در مورد نحوه استفاده از کالاهای غیر دارویی داروخانه و مدیریت موجودی با نگه داشتن قفسه ها، وظایف حمایتی را برای داروساز ارائه می دهد. الزامات آموزشی: گواهی II، III یا IV در داروسازی جامعه معمولاً برای این نقش الزامی است.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل در مدارس شبانه روزی استرالیا

در شکل زیر به سایر مشاغل مورد نیاز در استرالیا با اشاره به حقوق، پرداخته ایم.

مشاغل مورد نیاز در استرالیا

مراحل پذیرش در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا

برای اینکه شما در یکی از مشاغل مطرح شده در لیست مدنظر دولت استرالیا قرار بگیرید، لازم است که مراحل زیر را طی کنید.

مرحله 1: اعتباربخشی

بر اساس نوع شغل، مدارک تحصیلی و تجربه کاری شما، یک نهاد اعتباربخش تعیین می کند که آیا استانداردهای استرالیا مطابقت دارد یا خیر. پس از تایید، یک اعتبارنامه دریافت می کنید. مشاغل مختلف دارای نهادهای اعتباربخشی متفاوتی هستند. ممکن است تصمیم را ظرف 2 تا 3 ماه دریافت کنید.

مرحله 2: آزمون زبان انگلیسی

در آزمون آیلتس باید در هر 4 مهارت زبانی: صحبت کردن، خواندن، نوشتن و شنیدن، حداقل نمره 6 از 9 را کسب کنید.

مرحله 3: EOI و ITA

با ابراز علاقه EOI، باید از طریق Skill Select برای ویزا اقدام کنید. دولت استرالیا باید از شما دعوت کند تا برای ویزای مهارتی درخواست دهید. می توانید این کار را با قرار دادن Expression of Interest در Skill Select انجام دهید.

مرحله 4: درخواست نامزدی ایالتی

اگر شغل شما در یک ایالت خاص مورد تقاضا است، می توانید برای نامزدی یک دولت ایالتی درخواست دهید. ممکن است نتایج نامزدی خود را در 1 تا 4 هفته از درخواست دریافت کنید.

مرحله 5: درخواست ویزای آنلاین

درخواست شما باید شامل کپی های تایید شده از اسناد حرفه ای و تجربه کاری، ترجمه های تایید شده و سایر اسناد رسمی باشد.

مرحله 6: معاینات پزشکی و گواهی پلیس

فقط توسط یک پزشک محلی که در سفارت استرالیا ثبت نام کرده است معاینه پزشکی انجام دهید. همچنین از شما انتظار می رود که گواهینامه پلیس را ارائه دهید مبنی بر اینکه در ده سال گذشته به مدت 12 ماه در این کشور زندگی کرده اید. برای طی این مراحل در زمانی کوتاه از مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   بورسیه تحصیلی استرالیا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها