نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

خرید ملک در فرانسه

خرید ملک در فرانسه
خرید ملک در فرانسه

اگر پول در حساب بانکی خود برای قیمت کامل خرید دارید و می دانید در کجای کشوری که دوست دارید ملکی داشته باشید، خرید ملک در فرانسه معمولاً سرمایه گذاری بهتری است. اما  اگر فقط قصد دارید مدت زمان کوتاهی را در کشور بگذرانید، مثلاً برای کار یا اگر می خواهید قبل از خرید ملک در آنجا، بخشی از کشور را تجربه کنید، اجاره می تواند گزینه خوبی باشد. در کنار این موضوع، استفاده از یک مشاور املاک توصیه می شود، مگر اینکه قبلاً با بازار املاک فرانسه آشنایی کامل داشته باشید. داشتن پشتیبانی یک مشاور املاک به ویژه هنگامی که به دنبال خانه‌ هایی در مناطق دورافتاده یا پروونس می‌ گردید که یافتن املاک دشوارتر است. در نظر داشته باشید که استفاده از بانک محلی خود برای ارسال پول به خارج از کشور اغلب گران است و بیشترین هزینه را برای شما به همراه خواهد داشت.

حقوق ماهیانه کار در فرانسه

در عوض، استفاده از خدمات یک شرکت ارز معتبر برای ارسال پول به فرانسه برای پرداخت ملک فرانسوی ، به شما کمک می کند تا بهترین نرخ ارز را تضمین کنید. شما همچنین به تخصص یک کارشناس حرفه ای ارز دسترسی خواهید داشت که می تواند مشاوره و اطلاعاتی در مورد بازار مبادلات به شما ارائه دهد تا  بهترین نرخ ارز را دریافت می کنید، نقل و انتقالات آسان و مطمئن به فرانسه را انجام دهید. در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این فرصت فراهم شده که به صورت حضوری و تلفنی بتوانید از خدمات مشاوره ای ما پیرامون خرید ملک در فرانسه صحبت کنید.

خرید ملک در فرانسه پس از برگزیت

خوشبختانه، برگزیت بر حقوق شما برای خرید ملک در فرانسه تأثیری نداشته است. پس از برگزیت و به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا، هنوز هم می توانید ملک فرانسوی بخرید و مالک آن باشید و هنوز هم می توانید آن را اجاره کنید. با این حال، یکی از تغییراتی که باید از آن آگاه باشید این است که اگر قصد دارید بیش از 90 روز در ملک خود بمانید، باید برای ویزای طولانی مدت درخواست دهید. در هر صورت، برگزیت در واقع بازار ملک در فرانسه را بهبود بخشیده است. در سال 2020، قبل از پایان دوره گذار برگزیت و پس از اولین قرنطینه بریتانیا، افزایش قابل توجهی در خریداران بریتانیایی وجود داشت که به دنبال خرید خانه های دوم در فرانسه بودند.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل در مدارس شبانه روزی فرانسه

برای بریتانیایی‌ هایی که قبلاً دارای ملک در فرانسه هستند، تعداد بیشتری از آنها در حال حاضر به جای بازگشت به بریتانیا برای اقامت دائم در خانه‌های فرانسوی خود، به داخل فرانسه نقل مکان می ‌کنند.

نکات خرید ملک در فرانسه

برخلاف برخی از کشورهای دیگر مانند اسپانیا، فرانسه ویزای طلایی برای خرید ملک ارائه نمی دهد، بنابراین مالک خانه در فرانسه به این معنی نیست که شما به طور خودکار واجد شرایط اقامت هستید. شما می توانید بدون داشتن شهروندی در فرانسه ملک بخرید، اما برای زندگی در این کشور باید ویزا بگیرید و سپس مراحل درخواست اقامت دائم را طی کنید. شما ممکن است پس از 5 سال زندگی در فرانسه واجد شرایط دریافت شهروندی فرانسه باشید، و در برخی شرایط مانند ازدواج یا اگر اعضای خانواده شما تابعیت فرانسه داشته باشند، کمی کمتر است. در مورد جستجوی خانه خود، باید گفت که  بسیار شبیه به جستجوی ملک در بریتانیا است. رایج ترین راه برای یافتن خانه در فرانسه استفاده از یک مشاور املاک un agent immobilier  است. شما می توانید ملک را از طریق حراج عمومی vente aux enchères  یا از طریق فروش خصوصی بدست آورید.

برای اطمینان از اینکه در حال ثبت نام با یک عامل املاک قابل اعتماد هستید که می توانید به آن اعتماد کنید، باید مطمئن شوید که آنها عضو یک سازمان ثبت شده هستند. شما می توانید این کار را با شناسایی هر یک از این کلمات اختصاری در وب سایت آنها انجام دهید: FNAIM، SNPI، UNIS، یا CNAB. اگر آنها با یکی از این حروف اختصاری مرتبط باشند، نشانگر خوبی است که شرکت دارای ضمانت مالی، بیمه مسئولیت و حداقل یک کارمند دارای حرفه کارت است. همچنین، به یاد داشته باشید که در فرانسه، مشاوران املاک ممکن است از شما بخواهند قبل از بازدید از هر ملکی در بازار، یک سند bon de visite  را امضا کنید. این سند جزئیات خریدار و ملک را مشخص می کند که برای جلوگیری از تضاد بین نمایندگان املاک طراحی شده است. این یک روش استاندارد در فرانسه است و جای نگرانی نیست.

واقعیات مرتبط با قرارداد و مالکیت ملک در فرانسه

 سه نوع متداول مالکیت در فرانسه عبارتند از en indivision، en tontine یا Société Civile Immobilière  اگر ملک خود را با شخص دیگری مانند شریک زندگی خود خریداری می کنید، باید یک توافق نامه جداگانه یا یک توافق نامه را انتخاب کنید که از منافع هر دو طرف محافظت می کند. Société Civile Immobilière (SCI) جایی است که یک شرکت با هدف مالکیت و مدیریت املاک و مستغلات راه اندازی می شود. برخی از مزایای مالیاتی برای این فرآیند وجود دارد، با این حال، به عنوان یک انتخاب کمتر محبوب به عنوان مزایای در طول سال ها ضعیف شده است.  به یاد داشته باشید که قوانین ارث فرانسه بیان می کند که شما باید درصدی از دارایی خود را به فرزندان خود واگذار کنید. این بدان معناست که در هنگام داشتن یک ملک مشترک در فرانسه، نمی توانید تمام دارایی خود را به همسر خود بسپارید.

بیشتر بدانید <>>>>   شغل پر درآمد در فرانسه

تنظیم قرارداد ملک شما بر عهده سردفتر (مقام حقوقی) شماست. اولین سندی که احتمالاً در فرآیند تضمین اموال خود امضا می کنید، Compromis de Vente است. این یک قرارداد مکتوب از قرارداد فروش است که شرایط اصلی توافق بین خریدار و فروشنده را مشخص می کند. Compromis de Vente یک سند قانونی الزام آور است، بنابراین بسیار مهم است که شما به طور کامل درک کنید که در این نقطه از فروش چه چیزی را امضا می کنید. قرارداد اصلی Acte Authentique نام دارد و این قرارداد خرید و فروش نهایی است که توسط خریدار و فروشنده ملک امضا می شود. پس از امضای این، ملک از نظر قانونی متعلق به شماست. در فرآیند خرید ملک در فرانسه، یک “دوره خنک کننده” ده روزه در دسترس خریدار است که در پایان آن باید سپرده پرداخت شود و Compromis de Vente بازگردانده شده است.

شرایط مالیات خرید ملک در فرانسه

به یاد داشته باشید که در فرآیند خرید ملک فرانسوی شما باید برخی از مالیات ها و هزینه ها را رعایت کنید. هنگامی که به ملکی نگاه می کنید، ایده خوبی است که از مشاور املاک بپرسید که قیمت پیشنهادی شامل چه مواردی می شود. هر قیمتی که در پنجره یک مشاور املاک نمایش داده می شود باید شامل هزینه های مشاور املاک باشد و در این صورت، قیمت با حروف FAI دنبال می شود.

سه نوع هزینه وجود دارد که ممکن است حق پرداخت آنها را داشته باشید که این 3 گزینه در شکل زیر طرح شده است.

هزینه های دفتر اسناد رسمی هزینه هایی است که توسط دولت تعیین می شود و هزینه این هزینه ها به گروه مالیاتی ملک بستگی دارد. به یاد داشته باشید، هر فروش ملک در فرانسه باید از طریق دفتر اسناد رسمی انجام شود، بنابراین هیچ راهی برای اجتناب از این هزینه ها وجود ندارد و متأسفانه، گاهی اوقات می توانند قابل توجه باشند. هزینه های Notaire معمولاً حدود 6-8٪ به اضافه مالیات بر ارزش افزوده 20٪ خواهد بود.

بیشتر بدانید <>>>>   حقوق ماهیانه کار در فرانسه

 3 مالیات وجود دارد که باید در فرانسه بر روی املاک مسکونی بپردازید، در جدول زیر اشاره شده است.

1تمبر مالیاتی  
2مالیات زمین
3مالیات های محلی

حق تمبر برای املاک بالای پنج سال معمولاً 5.8٪ و املاک جدیدتر معمولاً 0.7٪ به اضافه 20٪ مالیات بر ارزش افزوده محاسبه می شود. شما مبلغی به نسبت مالیات زمین  taxe foncière و مالیات محلی taxe d’habitation  را پرداخت خواهید کرد که در اول ژانویه هر سال پرداخت خواهد شد. به یاد داشته باشید، برخی از املاک با تمام مالیات های موجود در هزینه فروخته می شوند. این TTC نامیده می شود (مالیات توت ها شامل می شود).

بررسی اموال برای خرید ملک در فرانسه

بررسی اموال یک بازرسی دقیق و مستند از وضعیت یک ملک است. این گزارش می تواند هر گونه مشکل یا نقص را قبل از خرید ملک برجسته کند. نظرسنجی املاک در فرانسه با نظرسنجی املاک در بریتانیا کمی متفاوت است. در فرانسه، فروشنده ملک از نظر قانونی موظف است تعدادی از بررسی‌های حرفه‌ای املاک را سفارش دهد و بپردازد. در مجموع ده گزارش وجود دارد که آنها باید راه اندازی شوند: آزبست، سرب، سیم کشی برق، مخازن سپتیک، موریانه ها، بهره وری انرژی، خطرات بلایای طبیعی یا صنعتی، تاسیسات گاز، رادون، و بررسی ژئوتکنیکی. این گزارش ها در یک سند واحد به نام DTT (Dossier de Diagnostic Technique)  قرار می گیرند. اگر می ‌خواهید یک بررسی ساختاری کامل داشته باشید، باید خودتان آن را سفارش دهید و هزینه آن را بپردازید.

اگر به نظرسنجی نیاز دارید، اما قبل از امضای قرارداد وقت ندارید آن را انجام دهید، باید از سردفتر بخواهید که یک “بند تعلیق” را در Compromis de Vente لحاظ کند. این طراحی شده است تا اطمینان حاصل شود که خرید ملک شما مشمول یک نظرسنجی رضایت بخش است

با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا پیش از خرید کلم ر فرانسه، همه جوانب عقد قرارداد را به درستی طی کنید.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   حقوق ماهیانه کار در فرانسه
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها