نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

دانشگاه های برتر استرالیا

پس از بریتانیا و ایالات متحده،  دانشگاه های برتر استرالیا سومین مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی مانند شما است. و فهمیدن دلیل آن آسان است! فقط با نگاهی به دانشگاه های آنها، چندین برنامه شگفت انگیز و شهرهای زیبا برای تحصیل در اختیار دارید. به علاوه، چندین مدرسه و کالج با رتبه برتر و شناخته شده در سطح جهانی در استرالیا واقع شده اند. استرالیا خانه بسیاری از دانشگاه‌ های معتبر است که در سرتاسر جهان دارای رتبه‌ بندی بالا و مشهور هستند و گزینه ‌های زیادی برای دستیابی به برخی از بهترین اساتید و معلمان در اختیار شما قرار می ‌دهند. مکان هایی مانند دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه آدلاید، دانشگاه چارلز داروین و دانشگاه تاسمانی همگی نقاط درخشانی در بالای لیست های رتبه بندی دارند. اگر به دنبال بهترین دانشکده‌ های حقوق، دانشکده ‌های بازرگانی، دانشکده ‌های پزشکی یا دانشکده ‌های مهندسی هستید، استرالیا را در نظر بگیرید.

تحصیل در مدارس شبانه روزی استرالیا

دانشگاه های برتر استرالیا
دانشگاه های برتر استرالیا

چراکه استرالیا دارای 36 دانشگاه در رتبه ‌بندی دانشگاه‌ های جهانی QS در سال 2021 است که اخیراً منتشر شده است. از این تعداد، امسال تنها شش دانشگاه در رتبه‌ بندی سقوط کرده ‌اند و اکثر دانشگاه ‌های استرالیا پیشرفت‌ های چشمگیری داشته‌ اند. دانشگاه ملی استرالیا با وجود افت 2 پله ای در رتبه بندی، بار دیگر برترین دانشگاه استرالیا در سال جاری است. این رتبه بندی بر اساس روشی است که هر دانشگاه را بر اساس شهرت علمی و کارفرمایی، تأثیر تحقیقات و موارد دیگر ارزیابی می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از این امکان برخودار است که دانش کارشناسان خود را در انتخاب بهترین دانشگاه به متقاضیان مشتاق مهاجرت تحصیلی به استرالیا ارائه دهد.

رتبه 1 تا 5 دانشگاه های برتر استرالیا

1. دانشگاه ملی استرالیا

دانشگاه ملی استرالیا ANU برترین دانشگاه استرالیا برای یک سال متوالی است که تقریباً در تمام شاخص‌ ها، از جمله شهرت علمی، اعضای هیئت علمی بین‌ المللی، دانشجویان بین ‌المللی و شاخص‌های نسبت استناد به هر دانشکده، امتیاز خوبی کسب کرده است که همگی در بین 50 دانشگاه برتر در سراسر جهان قرار دارند. . پردیس اصلی ANU در اکتون، کانبرا واقع شده است، اما پردیس هایی در نیو ساوت ولز  نیز وجود دارد.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل بدون مدرک زبان در استرالیا

2. دانشگاه سیدنی

پس از 2 پله صعود در سال جاری، دانشگاه سیدنی دومین دانشگاه برتر استرالیا است و در رتبه چهلم جهان قرار دارد. در شاخص های بین المللی اساتید و دانشجویان بین المللی نمرات عالی کسب می کند. دانشگاه سیدنی که در سال 1850 تأسیس شد، اولین دانشگاه استرالیا بود و یکی از اعضای گروه هشت است.

3. دانشگاه ملبورن

دانشگاه ملبورن امسال در رتبه بندی جهانی سه پله سقوط کرد و در رتبه چهل و یکم جهان قرار گرفت. این دانشگاه که یکی از اعضای گروه 8 است، عنوان بالاترین رتبه دانشگاه استرالیا را از نظر اعتبار علمی و کارفرمایی به خود اختصاص داده است و برای هر دو در 30 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه همچنین در شاخص دانشجویان بین المللی عملکرد خوبی دارد و دانشجویان بین المللی 42 درصد از جمعیت دانشجویان آن را تشکیل می دهند که از بیش از 130 کشور جهان می آیند.

4. دانشگاه نیو ساوت ولز

دانشگاه نیو ساوت ولز  در جایگاه 44 قرار دارد. دانشگاه نیو ساوت ولز علیرغم سقوط یک پله ای در رتبه بندی دانشگاه های جهانی امسال، همچنان در رتبه چهارم استرالیا قرار دارد. UNSW یکی از اعضای موسس گروه هشت، ائتلافی از دانشگاه‌ های استرالیایی است که پژوهش‌ های فشرده دارندد که برای همه شاخص‌ها در 50 شاخص برتر قرار می ‌گیرد.

رتبه 6 تا 9 دانشگاه های برتر استرالیا

6. دانشگاه موناش

دانشگاه موناش امسال 3 پله صعود کرد و رتبه 55 را از آن خود کرد. این دانشگاه به دلیل شاخص شهرت علمی خود (43) در بین 50 دانشگاه برتر جهان قرار دارد و در شاخص دانشجویان بین المللی امتیاز کاملی را کسب می کند. دانشگاه موناش عمدتاً در ملبورن مستقر است اما دارای 5 پردیس در ایالت ویکتوریا و دو پردیس خارج از کشور در مالزی و آفریقای جنوبی است.

7. دانشگاه استرالیای غربی

 دانشگاه استرالیای غربی اولین دانشگاه از هفت دانشگاه استرالیایی که در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند، دانشگاه استرالیای غربی با 5 پله سقوط در رتبه بندی به رتبه 92 در سال 2021 رسیده است. UWA هم از نظر نسبت اعضای هیئت علمی بین‌ المللی و هم از نظر تعداد استنادات به ازای هر عضو هیئت علمی (معیاری از خروجی تحقیقات) از همه دانشگاه‌ های استرالیا بالاتر است.

بیشتر بدانید <>>>>   کار پس از تحصیل دراسترالیا

8. دانشگاه آدلاید

 دانشگاه آدلاید دانشگاه آدلاید که در سال 1874 تأسیس شد، سومین دانشگاه قدیمی استرالیا است و امسال در رتبه ‌بندی دانشگاه ‌های جهان در جایگاه 106 قرار دارد. دانشگاه آدلاید از نظر شاخص دانشجویان بین المللی در رتبه 44 جهان قرار دارد و بیش از 7860 نفر از 21142 دانشجوی این دانشگاه دانشجویان بین المللی از بیش از 100 کشور مختلف هستند.

در جدول زیر به سایر دانشگاه های برتر استرالیا پرداخته شده است.

دانشگاه سیدنی
رتبه 133 مشترکدانشگاه فناوری سیدنی امسال در رتبه بندی دانشگاه های جهان هفت پله صعود کرده است
در شاخص‌ های شهرت کارفرما امتیاز فوق‌العاده خوبی کسب می‌ کنددانشجویان بین ‌المللی  به ترتیب در رتبه ‌های 67، 78 و 85 قرار دارند
یکی از جوان ترین دانشگاه های برتر استرالیا استهدف آنها ارتقای دانش از طریق آموزش الهام گرفته از تحقیق، با استفاده از مشارکت آنها با صنعت، حرفه و جامعه است.

مراحل تحصیل در دانشگاه های برتر استرالیا

دانشجویان باید ماه ها قبل برای هر دور پذیرش در استرالیا برنامه ریزی کنند. در هر دو ترم / پذیرش، پذیرش و صندلی ها بر اساس اولویت اول توزیع می شود. به منظور کسب جایگاهی در برنامه و کالج/دانشگاه مورد نظر خود، دانشجویان باید روند درخواست را از ماه‌ها قبل شروع کنند.

مرحله 1. شروع تحقیقات اولیه (یک سال قبل)

دانشجویان بین المللی برای پذیرش در دانشگاه های استرالیا باید یک تا دو سال قبل تحصیل خود را آغاز کنند. قبل از انتخاب یک برنامه تحصیلی، آنها باید در مورد دوره های مختلف، دانشگاه ها و فرصت های شغلی مطالعه کنند. آنها می توانند با دانشجویانی که قبلاً در آموزش عالی در استرالیا ثبت نام کرده اند ارتباط برقرار کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه های تحصیلی، الزامات دانشجویان خارج از کشور و غیره، از وب سایت رسمی دانشگاه ها و کالج ها دیدن کنید.

مرحله 2. رشته مورد نظر برای پذیرش در دانشگاه های استرالیا را انتخاب کنید و کالج را انتخاب کنید و از وب سایت آنها دیدن کنید. اطلاعات مهمی مانند تاریخ چرخه پذیرش، هزینه تحصیل و معیارهای واجد شرایط بودن پذیرش در دانشگاه های استرالیا برای دانشجویان بین المللی، نمرات آزمون استاندارد، محوطه دانشگاه و مکان، بورسیه های ارائه شده و غیره را یادداشت کنید.

بیشتر بدانید <>>>>   مشکلات زندگی در استرالیا

مرحله 3. برای امتحانات ظاهر شوید

اگر دانشجوی کارشناسی ارشد هستید، برای گرفتن پذیرش در دانشگاه های استرالیا شروع به شرکت در آزمون های استاندارد مانند GMAT، GRE کنید. در آزمون ‌های مهارت زبان مانند آیلتس / تافل / PTE ثبت نام کنید زیرا اکثر دانشگاه ‌ها برای پذیرش در کالج ‌های استرالیا از دانشجویان بین ‌المللی درخواست آزمون مهارت زبان انگلیسی می ‌کنند. اگر نمرات/نمرات در اولین تلاش ضعیف هستند، یک زمان بافر برای ثبت نام مجدد برای آزمون های استاندارد نگه دارید.

مدارک پذیرش تحصیل در دانشگاه های برتر استرالیا

فرآیند درخواست پذیرش در دانشگاه های استرالیا به برگه های نمره آکادمیک، ریز نمرات اصلی، کپی برنامه درسی دوره های قبلی نیاز دارد. در مرحله بعد مصاحبه و پذیرش است که  اگر درخواست شما توسط دانشگاه های استرالیا پذیرفته شود، آنها از طریق ایمیل به شما بازگردانده می شوند. آنها ممکن است یک مصاحبه ویدیویی داشته باشند، بنابراین از قبل برای آن آماده شوید. اگر موافقت نامه پذیرش برای پذیرش در دانشگاه استرالیا دریافت کردید، بیشتر معطل نکنید و پیشنهاد را بپذیرید. توافق نامه پذیرش برای پذیرش در استرالیا شامل جزئیات دوره، هزینه های تحصیل، تاریخ شروع دوره، جزئیات پذیرش و پرداخت، هر شرایطی که توسط دانشگاه مشخص شده است و غیره است.

در زمینه مدارک علاوه بر موارد قبل باید گفت که شما به بیانیه خوب هدف نیاز دارید که ویژگی ها، جاه طلبی ها، اهداف، توانایی های شما را توضیح می دهد نیز نقش مهمی در پذیرش در استرالیا دارد. از سوی دیگر به توصیه نامه نیز نیاز دارید. بنابراین با معلمان، سرپرستان، مدیران LOR خود تماس بگیرید که می توانند شما را به عنوان یک دانشجوی خوب برای پذیرش در دانشگاه های استرالیا واجد شرایط کنند. چک لیستی از مدارک مورد نیاز برای فرآیند پذیرش تهیه کنید. همیشه از وب سایت کالج دیدن کنید تا لیست مدارک را قبل از ارسال نهایی برای پذیرش در کالج ها و دانشگاه های استرالیا بررسی کنید.

در شکل زیر به برخی مدارک لازم دیگر اشاره شده است.

مدارک پذیرش تحصیل در دانشگاه های برتر استرالیا
مدارک پذیرش تحصیل در دانشگاه های برتر استرالیا

کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، می توانند به شما آسان ترین مسیر اخذ پذیرش در دانشگاه های برتر استرالیا را معرفی نمایند.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   خرید ملک دراسترالیا(راهنمای کامل)
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا