نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

هزینه های درمانی در کانادا

هزینه های درمانی در کانادا
هزینه های درمانی در کانادا

هزینه های درمانی در کانادا  برای کسانی که می خواهند هزینه های زندگی در کانادا و اقامت در کانادا رو ریز به ریز حساب کتاب کنند دارای اهمیت می باشد. 

 برای یک بیماری متوسط هزینه درمانش در کانادا چقدر است و ….

هزینه های زندگی در کانادا

بررسی اجمالی هزینه های درمانی در کانادا

در ادامه بررسی این مقاله به سوالات شما در این زمینه جواب خواهیم داد سوالاتی نظیر سوالات زیر :


هزینه های درمانی در کانادا چقدر است ؟

آیا هزینه درمان برای مهاجران رایگان می باشد؟

اآیا هزینه ی رایگان درمان در کانادا وجود دارد؟

هزینه درمان دندانپزشکی در کانادا چقدر است ؟

هزینه درمان و بهداشت در کانادا چقدر است ؟

هزینه های درمانی دانشجویان بین المللی در کانادا چقدر است؟

هزینه های زایمان در کانادا چند دلار است؟

وضعیت شرکت های بیمه کانادایی در خصوص پرداخت هزینه های درمانی چگونه است؟

تولد و زایمان در کانادا چه مقدار هزینه نیاز دارد؟

میانگین ماهانه هزینه های درمانی در کانادا چند دلار می شود؟

درمان در کانادا
درمان سرطان در کانادا

البته سیستم پزشکی در کشورمان بسیار قوی و کارآمد می باشد اما با توجه به آمار مهاجرت بیماران شاهد هستیم که برای موضوعاتی نظیر : درمان سرطان در کانادا ، درمان دیابت در کانادا ، درمان بیماری ام اس در کانادا، درمان ناباروی در کانادا ،به این کشور مهاجرت می کنند و یکی از نکاتی که مهم و مورد توجه مهاجران در این مورد است، هزینه های درمانی در کانادا می باشد.

بیشتر بدانید <>>>>   مراحل مهاجرت پزشکان به کانادا

شخصی که تصمیم به مهاجرت به کانادا از طرق مختلف اعم از تحصیلی و کاری می گیرد، نکات مد نظر او هزینه هایی مانند تحصیل، هزینه های زندگی (خوراک+اجاره مسکن) و هزینه های درمانی، بیمه درمانی، همچنین برای افرادی که به منظور تولد فرزندشان به این کشور مهاجرت می کنند، هزینه های زایمان و بیمارستان، می باشند.

در مقاله زیر که متعلق به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت میباشد ما سعی کرده ایم که به طور اختصار هزینه های درمانی در کانادا را برای شما عزیزان توضیح دهیم.

هزینه درمان در کانادا

در کشور کانادا خدمات  بهداشتی و درمانی  دارای استاندارد  تضمین شده می باشد، در هر استان کانادا هر پزشک به صورت جداگانه خدمات بیمه ای را ارائه می کند و لازم نیست  فردی که به مراقبت های بهداشتی دسترسی پیدا میکند برای  صورتحساب و بازپرداخت بیمه  درگیر شود. 

قانون بیمه و سلامت کانادا، هزینه ی داروهای تجویزی (نسخه ی دکتر) ومراقبت های بلند مدت از بیمار، خدمات دندانپزشکی خاص را پوشش نمی دهد و  این بدان معنی است که اکثر کانادایی ها مجبور به پرداخت بیمه های خصوصی برای هزینه های درمانی خاص به دولت یا کارفرمایی که آن ها را بیمه کرده اند می باشند و  استان ها فقط  پوشش جزئی برای کودکان، افراد فقیر و سالمندان را بر عهده دارند.

کانادا (به استثنای استان کبک) یکی از معدود کشورهایی است که دارای یک سیستم مراقبت بهداشتی جهانی است که شامل پوشش داروهای تجویزی(نسخه ی پزشک) نمی شود، ساکنان کبک که تحت پوشش برنامه های دارویی تجویزی عمومی استان قرار میگیرند  با پرداخت  تا ۶۶۰دلار سالانه  مالیات بر درامد موفق به پوشش بیمه درمانی میشوند، داروهای تجویزی در بعضی از استان ها برای افراد مسن یا فقیر تامین می شود، یا از طریق بیمه خصوصی مبتنی بر اشتغال تامین خواهد شد.

با توجه به مطالب بالا متوجه شدیم که هر استان کانادا دارای هزینه های درمانی خاص به خود می باشد، به عنوان مثال اگر شخصی بیمه درمانی را در یکی ازاستان های کانادا خریداری کند به فرد یک کارت عضویت اعطا می شود که فقط مورداستفاده برای یک منطقه خاص می باشد.

بیشتر بدانید <>>>>   مالیات بر ارث در کانادا


هزینه های درمانی دانشجویان بین المللی در کانادا:

اشخاصی که قصد تحصیل در کشور کانادا را دارند با توجه به مدت زمان تحصیلشان در کانادا و اینکه چه مدت در این کشور سکونت و اقامت می خواهند داشت ، می توانند از پوشش های درمانی مختلفی بهره مند گردند.

دانشجویانی که قصد تحصیل و سکونت در کانادا به مدت کمتر از ۶ ماه را دارند پیشنهاد می شود از پوشش بیمه درمانی اورژانسی استفاده نمایند و افرادی که برای مدت بالاتر از ۶ ماه قصد تحصیل و سکونت در این کشور را دارند از پوشش بیمه کاملتری برخوردار هستند.

یکی از اولین کارهایی که دانشجو بعد از ورود به کانادا باید انجام دهد، خرید یک بیمه درمانی خواهد بود و اگر دانشجویی این کار را انجام ندهد ممکن است در برخی موارد که به خدمات درمانی در بیماری های ساده نیاز پیدا کند، مجبورباشد هزینه ای بیشتر از کل هزینه های دوره تحصیل خود برای صورت حساب بیمه خود پرداخت نماید.

معمولا مسئله بیمه درمانی دانشجویان توسط دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته اند تامین می شود و هزینه ای که برای بیمه درمانی پرداخت می کنند بسته به نوع دانشگاه دخیل در هزینه های تحصیلشان خواهد بود.

انواع خدمات درمانی در کانادا:

خدمات پزشکی در کانادا Universal Health Care نامیده می شود که خدماتی مانند ویزیت، آزمایش های مختلف را در مقابل داشتن کارت بهداشتی، در برمی گیرد که در زیر توضیحی در مورد کارت بهداشت خدمت شما داده شده است

کارت بیمه اجتماعی ( SIN(Social Insurance Number) این قابلیت را دارد تا به افراد اجازه کار در کانادا به صورت کاملا قانونی اعطا نماید، این کارت دارای شماره ۹ رقمی مختص به هر فرد می باشد که افراد می توانند با مراجعه به مراکز خدمات درمانی این کارت را دریافت نمایند و یا در سایت servicecanada.gc.ca به صورت آنلاین ثبت نام نمایید، این کارت زودتر از ۳ ماه به افراد اعطا و فعال نمی شود و فرد تا سه ماه بیمه ای ندارد و هزینه های درمانی در کانادا به عهده خود فرد خواهد بود و فقط برای درمان بیماری های ساده مانند سردرد و سرماخوردگی فرد نیازی به نسخه پزشک ندارد.

بیشتر بدانید <>>>>   دانشگاه مک گیل کانادا (University of McGill)

راه دیگری تهیه بیمه از شرکت های معتبر خصوصی می باشد که البته گرانتر اما دارای دایره خدمات بالاتری هست، این شرکت های خصوصی بیمه تحت نظر انجمن CLHIA در همه استان های مهم کانادا هستند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت بیمه خصوصی اعم از: کارت مهاجرت، پاسپورت و اجاره نامه یا مدرکی مبتنی بر اینکه فرد در آن استان سکونت دارد، نیاز است.

استان های بریتیش کلمبیا، انتاریو، کبک و نیوبرانزویک مشروط به ۳ ماه اقامت در این استان قبل از شروع پوشش بیمه می باشند.

اگر فردی قصد سفر از یک استان به استان دیگر کانادا را داشته باشد  روش زیر وجود خواهد داشت:

فرد به صورت مستقیم رسید هزینه های پرداختی را به واحد پزشکی استان پرداخت نماید و زمانی که فرد به محل سکونتش برگشت، مدارک را به اداره بهداشت محل سکونتش برگرداند.


شرکت های خصوصی بیمه در کانادا عبارت هستند از:

Manulife Financial

HealthQuotes.Ca

Canada Life

Blue Cross Visitors to Canada Travel Insurance Plan

هزینه های درمانی بسته به نوع بیمه و تعداد خانوار متفاوت خواهد بود.

 هزینه های درمانی کانادا حداقل از ماهی ۴۵۰ دلار ماهیانه به بالا شروع خواهد شد


هزینه های زایمان در کانادا: به CAD)  که واحد پول کانادا می باشد مشخص )

مراحل پزشکی در کانادا میانگین هزینه بدون بیمه میانگین هزینه با بیمه
ویزیت قبل از زایمان به پزشک به هر دلیلی $ 100-C $ 150 0 دلار
Prenatal ultrasound 300 دلار – 500 دلار C $ 0 – C $ 300
تولد و زایمان در بیمارستان C $ 5000- C $ 8،000 C $ 0 – C $ 1000
بخش سزارین در بیمارستان C $ 10،000 – C $ 12،000 C $ 0 – C $ 1000
زایمان با ماما 2500 دلار C $ 860-C $ 2500


هزینه های درمان دندانپزشکی در کانادا

نوع سرویسهزینه (دلار کانادا)توضیحات
عکسبرداری۲۰-۲۵ (برای یک سری)در صورت نیاز به دفعات  بیشتر قیمت هر سری،کاهش می‌یابد
معاینه کامل برای بزرگسالان۱۲۰-۱۲۵حداقل هزینه برای معاینه ۳۰ دلار است
سفید کردن۱۸-۳۵
کشیدن۱۲۰-۱۷۰بسته به نوع دندان و زحمت خارج کردن آن در موارد خاص ممکن است تا ۲۰۰ دلار برسد.
پر کردن۷۵ تا ۳۲۰این تقریب برای مجموعه مواد فلزی و سفید است. در مورد مواد سفید در محدوده ۱۲۰ تا ۳۲۰ دلار قرار دارد.
روت کانال۵۰۰-۸۰۰
بریج (هر واحد)۸۰۰-۱۰۰۰
سیم‌کشی (مرتب سازی)۴۵۰۰-۶۰۰۰
روکش-کرون۸۰۰-۱۰۰۰با هزینه ساخت در لابراتوار
جراحی۶۷۰-۸۰۰
کاشت (ایمپلنت)۲۵۰۰-۲۷۰۰(در برخی منابع از ارقام پایین‌تری سخن به میان آمده اما مشخص نیست که ایا هزینه‌های مرتبط را هم شامل می‌شوند یا نه.)این ترکیبی از هزینه‌های مختلف از جمله هزینه‌های کشیدن، لابراتوار و کرون است. هزینه پایه ایمپلنت متفاوت است.

در نوشتار بالا سعی بر این شد نکاتی که برای یکفرد مهاجر از نظر درمانی و بیمه ای مهم می باشد به صورت مختصر در مورد 
هزینه های درمانی در کانادا توضیح داده شود.

در نهایت پیشنهاد می شود قبل از هر اقدامی باموسسه حقوقی معتبر مانند موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت لازم با وکلای خبره را داشته سپس برای امر مهاجرت قدم بردارید.

این هزینه ها و قیمتها تقریبی است و ممکن است در استان های مختلف کانادا با تغییراتی همراه باشد.

[instagram-feed feed=15]

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
بیشتر بدانید <>>>>   شهروندی کانادا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

2 دیدگاه دربارهٔ «هزینه های درمانی در کانادا»

  1. یک نفر گفت که هزنیه در یه سال‌چقد‌میشه ببینید اگه مجرد باشید خیلی نمیخواد فقط برای اجاره خونه و اینا و ماشین و اینا ولی اگه دو نفر یا سه نفر هستید ۱ میلیارد ما خودمون ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون اوردیم ولی بازم کم اومد میدونی چی میگم اینجا خیلی هزینه ها بالاست هر دونه سیب اینجا ۲ یا ۳ دلاره برابر با ۲۰ یا ۳۰ هزار تومان تهران

    و یک نفر دیگه هم گفت کرونا رو ویزا دانشجویی تاثیری گذاشته اینم بگم که فعلا هیچی معلوم نیست چون که مرز ها دوباره تمدید شدن و فعلا پذیرش ندارن نه مدارس و نه دانشگاه ها همه چی تا ۲ ماه دیگه انلاین و اعلام کردن که پذیرش نداریم حالا شاد بعد از کرونا درست بشه ولی فعلا اینجوریه اینم بگم که شما فک کنم خیلی کانادا رو اسون گرفتید انقد زندگی اینجا سخت‌ه انقد خرج داره که ینی تا میاید اید برید پناهنده بشید ما خودمون نیومدیم پناهنده شیم چون بر میگردیم ولی خیلی هزینه داره ماشین بگیری خانه اجاره کنی خرید روزانه ینی میخوام بگم ما الان سه نف هستیم تازه صرفه جویی میکنیم ماهی ۱۵۰۰ دلار خرج میشه ما‌خودمون ۳ سال منتظر بودیم تا ویزایه توریستی و دانش اموزی بهمون بدن

  2. سلام همسرم بیماری ام اس داره.از نظر جسمی هیچ مشکلی نداره خواستم ببینم چه راهی برای مهاجرت ه کانادا هست و هزینه ی داروی این بیماری چه جور هست؟و آیا میشه خودمون متقبل شیم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا