نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

خرید ملک دراسترالیا(راهنمای کامل)

خرید ملک دراسترالیا
خرید ملک دراسترالیا

سرمایه گذاری برای خرید ملک در استرالیا از این رو ارزشمند است که سرمایه گذاری در ملک استرالیا در بین سرمایه گذاران خارج از کشور و مهاجران استرالیایی که به دنبال بازدهی قوی و ثبات هستند، محبوب شده است. از سوی دیگر با کمال تعجب، بسیاری از ساکنان استرالیا که دارای ویزای موقت یا دائم هستند، حتی متوجه نمی شوند که می توانند واجد شرایط دریافت وام مسکن باشند و از مزایای بازار املاک و مستغلات استرالیا غافل می شوند. همچنین استرالیا قبلاً مکانی امن برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می ‌شد و با این کشور که با موفقیت منحنی کرونا / کووید-19 را هموار می‌ کرد و همراه با حرکت‌ های جذاب در بسیاری از نرخ ‌های ارز، شهروندان خارجی به دنبال خرید ملک در استرالیا افزایش یافت. در واقع، آوریل 2020 شاهد 50٪ بیشتر درخواست برای خرید ملک نسبت به هر ماه در سال 2019 بود.

حقوق ماهیانه کار در استرالیا

نکته دیگر اینکه بازار املاک استرالیا دارای سابقه ثابت قیمت ثابت است و جالب اینکه حدود 70% از خانواده های استرالیایی صاحب خانه هستند، بنابراین حدس و گمان نسبتا کمی وجود دارد. در اکثر شهرهای پایتخت کمبود مسکن وجود دارد. استرالیا دارای قوانین وام دهی مسئول و مدیریت اقتصادی محتاطانه از طریق اداره مقررات احتیاطی استرالیا است که خطر حباب قیمت دارایی ها را کاهش می دهد. استرالیا هرگز در طول یک سال بیش از 20 درصد کاهش قیمت نداشته است. بازارهای املاک خارج از کشور مانند هنگ کنگ یا ایالات متحده دچار سقوط های قابل توجهی شده اند که در استرالیا کاملاً بی سابقه است و قیمت مسکن در اقتصادهای پرنوسان تا 70% کاهش یافته است و سرمایه گذاران را با زیان مواجه کرده است.  تماس شما با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند سایر جذابیت های خرید ملک در استرالیا را روشن سازد.

پرسش هایی پیرامون خرید ملک در استرالیا

چگونه در استرالیا ملک بخریم؟

در مرحله اول، به عنوان یک خارجی، باید درخواستی را به هیئت بررسی سرمایه گذاری خارجی ارسال کنید، که مسئول ارزیابی خارجی هایی است که می خواهند خانه ای در استرالیا بخرند یا در آن سرمایه گذاری کنند. اگر برای ملک سرمایه گذاری تایید شده اید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید: برای ساخت ملک جدید باید ملک جدید یا زمین خالی باشد. ملک سرمایه گذاری نمی تواند یک مسکن مستقر باشد. اکنون، اگر خانه ای را خریداری کنید، باید در آن زندگی کنید و پس از اینکه دیگر در آنجا زندگی نکردید، آن را بفروشید.

بیشتر بدانید <>>>>   بورسیه تحصیلی استرالیا

هزینه خرید ملک توسط خارجی ها چقدر است؟

FIRB هزینه درخواستی را دریافت می کند، مبلغی که به ارزش ملکی که قصد خرید آن را دارید بستگی دارد. بنابراین این رقم می‌تواند متفاوت باشد، اما اگر ملکی زیر 1 میلیون دلار خریداری می‌کنید، باید به جایی در مجاورت هزینه 6000$ (دلار) نگاه کنید، در حالی که ملکی که مثلاً 3 میلیون دلار قیمت دارد، حدود 38000$ (دلار)هزینه دارد. . قبل از خرید باید این را دوباره بررسی کنید. همچنین حق تمبر شهروند خارجی وجود دارد که باید علاوه بر تمام هزینه های معمول خرید خانه پرداخت کنید. به عنوان مثال، این حق تمبر خاص در نیو ساوت ولز 8% اضافه ‌هزینه است که بیشتر از حق تمبر معمولی شماست (که به آن عوارض انتقال نیز می‌گویند). هر ایالت مبلغ حق تمبر خود را تعیین می کند، بنابراین حتما این را بررسی کنید. جدای از آن چیزهای اضافی، روند خرید خانه و درخواست وام مسکن تقریباً مانند یک منطقه است.

شرایط خرید ملک ساکنان موقت در استرالیا

آیا ساکنان موقت می توانند ملک بخرند؟ اگر ویزای موقت مانند ویزای مشارکتی، ویزای کاری 457، ویزای کمبود مهارت موقت یا ویزای دانشجویی دارید، همچنان به تایید FIRB نیاز دارید. این به این دلیل است که شما هنوز در هنگام خرید ملک به عنوان یک خارجی طبقه بندی می شوید و باید از همان معیارهای بالا پیروی کنید. تنها زمانی که برای خرید خانه نیازی به تاییدیه FIRB ندارید این است که با یک استرالیایی که در یک رابطه زناشویی هستید، در یک قرارداد مستاجر مشترک هستید. اگر مقیم موقت استرالیا هستید، لازم نیست نگران قوانین اضافی دیگری باشید که دیگر خارجی ها باید با آن مقابله کنند. اتباع کیوی معمولاً از حقوقی مشابه با خریداران خانه استرالیایی برخوردار می شوند، اما اگر سعی کنید ملک استرالیایی را در خارج از کشور خریداری کنید، ممکن است نیاز به پرداخت حق تمبر شهروند خارجی داشته باشید.

آیا می توانم وام خانه استرالیا را دریافت کنم؟ بله، اما به این راحتی نیست. بسیاری از وام دهندگان استرالیایی قوانین سختگیرانه ای دارند که برای استفاده از آنها به عنوان ارائه دهنده وام خانه خود باید یک استرالیایی باشید. و کسانی که به خارجی ها وام می دهند، معیارهای سخت تری را برای وام دادن اعمال می کنند.

در جدول زیر به معیارهای خرید ملک در استرالیا اشاره شده است.

1درخواست نرخ بهره بالاتر از حد معمول  
2نیاز به سپرده بزرگتر (حدود 30-40٪)  
3اعمال محدودیت بر درآمد خارجی مورد استفاده برای پرداخت وام  
4نیاز به اخذ تاییدیه از FIRB.

با این حال اجازه ندهید این شما را منصرف کند! گزینه های زیادی وجود دارد مانند بانک های شناخته شده بین المللی که در استرالیا فعالیت می کنند و وام مسکن مانند HSBC و Citibank ارائه می دهند.

بیشتر بدانید <>>>>   مشکلات زندگی در استرالیا

چرایی جذابیت خرید ملک در استرالیاedto be saved

عملکرد رشد مداوم املاک استرالیا در طول 100 سال گذشته از رشد سرمایه ثابتی برخوردار بوده اند و قیمت ملک تقریباً هر 7 تا 10 سال 2 برابر می شود. یکی از دلایل این رشد، کمبود مزمن مسکن استرالیا در بسیاری از شهرهای بزرگ ما است. جمعیت با سرعتی بسیار سریعتر از ساخت خانه ها در حال رشد است. دلیل اصلی این امر، سطح بالای مداوم مهاجرت و تقاضای شغلی قوی است. سقف اصلی قیمت مسکن، مقرون به صرفه بودن است. قیمت ها تا حد زیادی مطابق با توانایی بازار برای پرداخت مسکن افزایش یافته است. سرمایه گذاری در استرالیا آسان است بسیاری از کشورها قوانین سرمایه گذاری خارجی یا مقررات بانکی بسیار محدود کننده ای دارند که سرمایه گذاری را دشوار می کند. این مورد در استرالیا نیست: شما نیازی به تاسیس شرکت در استرالیا یا خرید با یک شهروند ندارید.

تایید دولت برای اتباع خارجی ساده است اگرچه مالیات های اضافی اعمال می شود. قوانین زیر را بخوانید. کارگزاران متخصص وام مسکن می توانند به شما کمک کنند تا واجد شرایط دریافت وام مسکن خارجی باشید. قانون حمایت از مصرف کننده قوی و موثر در استرالیا از طریق قانون ملی حمایت از اعتبار مصرف کننده 2009 وجود دارد. سیستم حقوقی استرالیا بر اساس سیستم انگلستان درست مانند هنگ کنگ یا سنگاپور است، بنابراین برای بسیاری از سرمایه گذاران خارجی آشنا است. حداقل بی ثباتی سیاسی، اجتماعی یا اقتصادی در استرالیا وجود دارد. خرید ملک در استرالیا از کشورهایی مانند چین، بریتانیا یا ایالات متحده می تواند دشوار باشد اگر اطلاعات درستی نداشته باشید یا افراد حرفه ای مناسب در تیم خود نداشته باشید. این متخصصان شامل کارگزاران املاک یا نمایندگان خریداران، یک وکیل، یک حسابدار و یک دلال وام مسکن است که در وام مسکن خارجی متخصص است.

نکات سرمایه گذاری برای خرید ملک در استرالیا

ثبات و رشد فقط ویژگی های خانه های مسکونی، خانه های شهری و واحدها نیست. اکثر املاک تجاری مانند دفاتر، کارخانه ها و فروشگاه های خرده فروشی بازدهی عالی دارند. سرمایه گذاران خارجی بزرگتر هتل ها، میخانه ها، مزارع تجاری و ساختمان های مسکونی و تجاری را ترجیح می دهند. تغییر مقررات سرمایه گذاری خارجی در دسامبر 2015، دولت استرالیا قانون جدیدی را برای سرمایه گذاران خارجی برای خرید ملک استرالیا معرفی کرد. بر اساس قوانین جدید، خریداران غیرمقیم فقط می ‌توانند در خانه‌ های جدید، املاک در حال ساخت خارج از طرح یا زمین‌های خالی با هدف توسعه سرمایه‌ گذاری کنند. از آنجایی که آنها ساکن نیستند، مجاز به خرید خانه های مستقر نیستند، مگر اینکه قصد تخریب خانه مذکور و ساخت خانه جدید را در مدت 4 سال از تاریخ تصویب داشته باشند. توسعه مجدد باید به سهام مسکن اضافه شود تا تصویب شود.

بیشتر بدانید <>>>>   ویزای همراه استرالیا

افراد غیر مقیمی که در استرالیا ملک خریداری می‌ کنند، باید از هیئت بررسی سرمایه‌گذاری خارجی تأییدیه بگیرند، بدون اینکه ممکن است با مجازات ‌های شدیدی از جمله تا 135000$ (دلار) جریمه، سه سال زندان یا هر دو مواجه شوند. از همین رو ضروری است که برای خرید ملک خود در استرالیا تحقیق، برنامه ریزی و بودجه بندی کنید. ممکن است مکانی را در ذهن داشته باشید، اما همیشه مفید است که با یک مشاور املاک صحبت کنید که می تواند به شما توصیه های محلی ارائه دهد که به شما کمک می کند یک منطقه مقرون به صرفه با بازده عالی را انتخاب کنید. اطمینان از اینکه شما توانایی خرید ملک را دارید نیز مهم است. اگر نتوانید ثابت کنید که توانایی پرداخت بدهی را دارید، بانک های استرالیا به شما وام نمی دهند، بنابراین باید بودجه واقعی و مقرون به صرفه ای در اختیار داشته باشید.

نقش های مرتبط با خرید ملک در استرالیا

کارگزار وام مسکن از جمله افراد کمک کننده در حوزه خرید ملک هستند. یک کارگزار خوب استرالیایی وام مسکن با تجربه در کمک به افراد غیر مقیم برای درخواست وام مسکن یکی از اعضای ضروری تیم متخصص شما است. کارگزاران نیازی ندارند ملکی را که می‌ خرید ببینند، بنابراین می ‌توان بدون توجه به جایی که در استرالیا کار می ‌کنند با آنها تماس گرفت و برای اکثر وام ‌های مسکن و وام‌ های مسکونی، خدمات آنها رایگان است. در زمینه نقش حسابدار، شما نیازی به تعیین حسابدار ندارید، اما داشتن یک حسابدار مزایای زیادی دارد و ما قویاً توصیه می کنیم که یک حسابدار را انتخاب کنید. حسابدار شما می تواند به شما کمک کند تا ساختار مالی خود را بسازید و در هزینه مالیات صرفه جویی کنید زیرا آنها در قوانین مالیاتی استرالیا متخصص هستند.

 اگر می خواهید شرکت ها یا تراست های استرالیایی را برای نگهداری سرمایه گذاری خود راه اندازی کنید، به یک حسابدار نیاز دارید. حسابدار منصوب شما می تواند در هر نقطه از استرالیا مستقر باشد، بنابراین مهم نیست که در شهر یا ایالت دیگری زندگی می کنید. به طور خاص، شما باید از مالیات برای خالی ماندن ملک خود، حق تمبر، حق تمبر شهروند خارجی، مالیات زمین و مالیات بر عایدی سرمایه آگاه باشید. ممکن است بسته به کشوری که در آن زندگی می کنید و اینکه کشور زادگاه شما توافقنامه مالیاتی مشترک با استرالیا دارد یا خیر، پیچیدگی هایی وجود دارد. اگر در خارج از کشور هستید ، نماینده خریداران نیز بسیار مفید است.

در شکل زیر به نقش نماینده خریدار در استرالیا برای خرید ملک اشاره شده است.

نقش نماینده خریدار در استرالیا برای خرید ملک

ارتباط با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند شما را جهت یک خرید به صرفه در حوزه ملک در استرالیا راهنمایی نماید.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   ویزای همراه استرالیا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها