نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

مهاجرت کاری به فرانسه

مهاجرت کاری به فرانسه
مهاجرت کاری به فرانسه

زمانی که برای مهاجرت کاری به فرانسه تصمیم می گیرید، یکی از راه های یافتن کار این است که شبکه های حرفه ای خود را فعال کنید و به اطرافیان خود اطلاع دهید که به دنبال کار هستید و از شرکت هایی که در زمینه کاری شما استخدام می کنند مطلع شوید. شبکه‌ های اجتماعی حرفه‌ ای، مانند لینکدین، به شما امکان می ‌دهند رزومه خود را روی خط قرار دهید، یک شبکه حرفه ‌ای را حفظ و توسعه دهید و به پیشنهادات شغلی پاسخ دهید. شبکه های فارغ التحصیلان مانند France Alumni، بستری برای فارغ التحصیلان خارجی سیستم فرانسوی، ابزارهای بسیار موثری برای یافتن کار یا یادگیری در مورد شرکت های مورد علاقه شما هستند. البته در کل می توان گفت جای نگرانی نیست، هم فرانسه بازار کار فعالی دارد و هم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده حل چالش های شما در این زمینه است.

مشکلات زندگی در فرانسه

مجوز مهارت های مرتبط با مهاجرت کاری به فرانسه

ایجاد مجوز اقامت “métiers en tension” – یا “مهارت های مورد تقاضا” برای مهاجرت کاری به فرانسه، الهام گرفته از یک بخشنامه رسمی در سال 2012 است که به مهاجرانی که چندین سال در خاک فرانسه بوده اند و چندین ماه کار کرده اند اجازه می دهد تا مجوز اقامت دریافت کنند. . پرونده ها به صورت موردی بررسی می شوند. این روش مستلزم یک قرارداد کار یا نامه کار است. مدت زمان اجازه اقامت بستگی به مدت قرارداد کار دارد. اجازه اقامت پیشنهادی “مهارت های مورد نیاز”، یک کارگر بدون مدرک می تواند شخصاً برای وضعیت قانونی “بدون مراجعه به کارفرما” درخواست دهد، که ممکن است منافعی در حفظ کارگران در وضعیت غیرقانونی آنها داشته باشد. از آنجایی که کارگران بدون مدرک مشمول قانون کار فرانسه نیستند، آنها اغلب با دستمزد کمتر تحت شرایط استثماری کار می کنند.

 البته وزرای فرانسه هنوز مشخص نکرده اند که آیا مهاجران غیرقانونی باید قرارداد کار یا نامه کار ارائه کنند (همانطور که قبلاً در بخشنامه سال 2012 وجود دارد). اگر هنوز هم چنین است، مقرراتی که مهاجران را قادر می‌سازد «بدون مراجعه به کارفرما» برای مجوز درخواست کنند متناقض به نظر می‌رسد. ایجاد مجوز اقامت «مهارت‌های مورد نیاز» فرانسه را قادر می ‌سازد تا «با بسیاری از بی‌ نظمی ‌ها و سوء استفاده ‌ها، مانند کار غیرقانونی یا شرکت‌ های «سرکش» که به طور منظم مهاجران غیرقانونی را استخدام می‌ کنند، مبارزه کند، که رقابت ناعادلانه ‌ای برای شرکت‌ هایی است که طبق کتاب تجارت می ‌کنند. از همین رو مهم است که مهاجرت کاری شما در چارچوب قانونی صورت بگیرد.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل در مدارس شبانه روزی فرانسه

نکات یافتن کار هنگام مهاجرت کاری به فرانسه

قبل از شروع به جستجوی شغل، نوع موقعیت مورد نظر خود را مشخص کنید. سپس رزومه و یک نامه پوششی خود را برای برآورده کردن انتظارات فرانسوی آماده کنید. از سوی دیگر، مراقب سایت ‌های دارای فرصت ‌های شغلی باشید و با ذخیره معیارهای جستجوی خود، هشدارهای ایمیلی ایجاد کنید. (مرکز استخدام) آگهی های شغلی را از همه سایت ها فهرست می کند. سایت APEC (Association Pour l’Emploi des Cadres the Management   Employment Association)  نیز دارای برخی از موارد است، بنابراین مطمئن شوید که آنها را به طور منظم بررسی کنید. برای به روز رسانی رزومه خود وقت بگذارید و آن را با پیشنهاد کاری که برای آن درخواست می کنید تطبیق دهید. حتماً برنامه ‌های خود به خود را برای شرکت‌ هایی که به شما علاقه دارند ارسال کنید تا آنها با شما آشنا شوند. مراقب شهرت خود و اطلاعات قابل دسترسی باشید.

 استخدام کنندگان بیشتر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند تا در مورد متقاضیانی که قصد تماس با آنها را دارند ایده بگیرند. برای ملاقات با استخدام کنندگان به نمایشگاه های کار بروید. CV و Cover Letter در دست، شما چندین مصاحبه در یک روز خواهید داشت. از آنجایی که زمان زیادی برای جذب آنها نخواهید داشت، مطمئن شوید که به خوبی آماده شده اید. از دوره کارآموزی پایان تحصیل خود به خوبی استفاده کنید. چراکه کارآموزی پایان تحصیل اغلب اجباری است. این به شما امکان می دهد تا حدی از دنیای کار درک کنید و تئوری و مهارت هایی را که در طول سال های تحصیل آموخته اید به کار ببرید. اگر برنامه شما به کارآموزی نیاز ندارد، به هر حال هیچ چیز مانع از انجام آن نمی شود: این یک راه خوب برای تکمیل رزومه خود و ایجاد یک شبکه حرفه ای است.

اکوسیستم کار برای متقاضیان مهاجرت کاری به فرانسه

فرانسه بزرگترین کشور اروپای غربی است. این شهر به دلیل فرهنگ، غذاهای و شراب هایش در سطح جهانی مشهور است. این کشور به عنوان یکی از اولین ابرقدرت های جهانی، تاریخ پر رنگی دارد و از دیرباز نقش فعالی در امور جهانی داشته است. این کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد، یکی از اعضای موسس اتحادیه اروپا، و بخشی از منطقه شنگن اتحادیه اروپا است که به جابجایی آزاد در سراسر اروپای قاره ای اجازه می دهد. مقامات فرانسوی به طور سنتی از نیروی کار داخلی خود بسیار محافظت می کنند و موانع بوروکراتیک زیادی بر سر راه شرکت هایی قرار می دهند که مایل به استخدام کارگران خارجی هستند. با این حال، در سال های اخیر نگرش آنها به دلیل کمبودهای حرفه ای – به ویژه در فناوری اطلاعات – تغییر کرده است که بر عملکرد بسیاری از شرکت های فرانسوی تأثیر گذاشته است.

بیشتر بدانید <>>>>   لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه

در طول دهه گذشته رویه های جدیدی اجرا شده است، از جمله ایجاد چندین دسته جدید مجوز کار. با این حال، علی‌ رغم این پیشرفت‌ های قابل توجه، فرانسه همچنان یکی از «محافظت ‌شده ‌ترین» بازارهای کار در اروپا است. تمام درخواست‌های مجوز کار فرانسه توسط اداره محلی Directionale du Travail، de L’Emploi et de la  Formation Professionale (DDTEFP) بر اساس شهر به شهر رسیدگی می‌ شود. بنابراین نمی توان زمان پردازش مطلق را ارائه داد زیرا بسته به حجم کاری دفتر محلی متفاوت است. قانون مهاجرت فرانسه حکم می کند که فقط کارفرمایان می توانند برای اکثر مجوزهای کار درخواست دهند. بنابراین اگر شما یک کارگر، نماینده یا سرمایه گذار هستید که می خواهید به فرانسه مهاجرت کنید، حتما با کارشناسان ما در تماس باشید.

قواعد ویزای مهاجرت کاری به فرانسه

کارگران خارجی ملزم به داشتن ویزا و مجوزهای کار مناسب در فرانسه هستند که توسط قوانین مهاجرت تعیین شده است. مجوزهای کار باید برای کارمندان تضمین شود و توسط یک نهاد دارای مجوز محلی و ثبت شده حمایت شود، که می تواند برای شرکت هایی که تازه وارد بازار فرانسه می شوند مشکل ساز باشد. بر اساس قوانین این کشور، شهروندان 28 کشور اتحادیه اروپا یا کشورهایی که منطقه اقتصادی اروپا را تشکیل می دهند (به عنوان مثال، نروژ، لیختن اشتاین و ایسلند) نیازی به دریافت مجوز کار یا ویزا برای بازدید یا کار در فرانسه ندارند. برای شهروندان سایر کشورها، تنظیم مجوز کار طولانی مدت (بیش از 90 روز)، که به عنوان “ویزای طولانی سفر” نیز شناخته می شود، برای کار در فرانسه یک فرآیند پیچیده است. تعدادی از رویه ها توسط مقامات مختلف تعیین شده است که باید به شدت از آنها پیروی کرد.

بیشتر بدانید <>>>>   دانشگاه ‌های برتر فرانسه

به طور کلی، درخواست فقط می تواند توسط یک شرکت فرانسوی تاسیس شود، مگر اینکه شرکت خارجی (Detache) کارکنان خود را (“حقوق در ماموریت”) به داخل گروه شرکت ها (انتقال درون شرکتی) منتقل کند.

در جدول زیر به روند کلی که برای مهاجرت کاری باید طی کنید، اشاره شده است.

1باید قراردادی بین شرکت حامی فرانسوی و کارفرما امضا شود
2کارفرمای فرانسوی باید ابتدا درخواست خود را به اداره کار ارسال کند
3هنگامی که این درخواست تأیید شد، سپس توسط آژانس ملی پذیرش اتباع خارجی و مهاجرت پردازش می شود
4پس از تایید OFII، کارفرما را مطلع می کند و تاییدیه را به کنسولگری فرانسه در کشور محل اقامت کارمند ارسال می کند.
5سپس از طریق ایمیل با کارمند تماس گرفته می شود و از او خواسته می شود تا برای درخواست ویزای خود به صورت آنلاین وقت ملاقات بگیرد
6پس از آن، کارمند و اعضای خانواده آنها می توانند ویزای اقامت طولانی مدت خود را از کنسولگری فرانسه دریافت کنند. میانگین مدت این فرآیند حدود 6 هفته است

انواع ویزا برای مهاجرت کاری به فرانسه

ویزاهای کوتاه مدت (کمتر از سه ماه) است. ویزای کوتاه مدت می‌تواند انجام تکالیف آموزشی تا 90 روز را مجاز کند. امکان تمدید اقامت وجود ندارد.

ویزای طولانی مدت (بیش از سه ماه) است که این ویزا به اتباع خارجی اجازه می دهد تا برای دوره های بیش از 3  ماه در فرانسه بمانند. پس از ورود باید در OFII یا در استان ثبت نام کنید. این ویزا معمولا 1 سال اعتبار دارد اما برای مدت کوتاه تری نیز قابل صدور است. برای تمدید آن، حداقل دو ماه قبل از انقضای ویزا، باید درخواست اجازه اقامت در استان محلی اتباع خارجی ثبت شود.

ویزای اجرایی شرکت

مدیران شرکت شامل مدیر عامل یک شرکت با مسئولیت محدود فرانسوی  یا SARL یا مدیر عامل یک شعبه یا یک دفتر رابط، رئیس و/ یا مدیر عامل یک شرکت فرانسوی  یا SA ، رئیس و  یا مدیر عامل یک شرکت ساده شده یا SAS  این مدیران شرکت ها برای اقامت و کار در فرانسه باید این نوع ویزا را دریافت کنند. کارفرمای حامی باید برای مجوز کار به OFII، وزارت کشور و DIRECCTE درخواست دهد. شرایط اولیه برای متقاضی این است که کارمند بیش از 6  ماه در یک شرکت بین المللی استخدام شده باشد.

کارت انتقال گیرنده درون گروهی

کارمندان این دسته کسانی هستند که در گروهی از شرکت ها کار می کنند و به یک شرکت فرعی فرانسوی یا شرکتی در این گروه منصوب می شوند. برای برآوردن شرایط اولیه، کارمند باید حداقل 3 ماه قبل از ماموریت در فرانسه برای گروه کار کند.

در شکل زیر به سایر قواعد این کارت اشاره شده است.

اطلاع از انواع دیگر ویزاها و نحوه انجام دریافت ویزای مهاجرت کاری را از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دنبال نمایید.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

[instagram-feed feed=16]

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها