نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

مشکلات زندگی در فرانسه

مشکلات زندگی فرانسه
مشکلات زندگی فرانسه

مانند هر کشور دیگری،  مشکلات زندگی در فرانسه امری رومزمره است که هم در گفتمان عمومی و هم در فرهنگ غنی ادبی آنها نقش دارد. این مشکلات شامل استثمار جنسی از خردسالان، نژادپرستی، فقر در خانه، خشونت پلیس، مهاجرت و آشتی با گذشته استعماری خود، مفهوم laïcité و پیامدهای بحث برانگیز آن برای مسلمانان (به ویژه زنان مسلمان) است. از سوی دیگر دولت فرانسه همواره با بحران های حقوق زنان و جنبش فمینیستی در فرانسه، حقوق LGBTQIA+، محیط زیست، حقوق معلولیت، رفاه حیوانات و رفتار انسانی با حیوانات و جنبش متانت نوپا روبرو می باشد.  از سوی دیگر، در فرانسه، مشکلات مربوط به فقر، مهاجرت و طرد اجتماعی در محله های کم درآمد متمرکز است.

به طوری که مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری فرانسه در سال 2022، ساکنان محله های کم درآمد را در کانون بحث های عمومی در مورد مهاجرت، ادغام ناموفق، اسلام رادیکال و جنایت قرار داده است. راست افراطی از رویداد انتخاباتی نهایت استفاده را برد تا جوامع حومه های کم درآمد فرانسه را محکوم کند و آنها را مسئول بیشتر مشکلات فرانسه معرفی کند. با این حال، راست افراطی هنگامی که نوبت به پیشنهاد راه ‌هایی برای بهبود کیفیت زندگی در آنجا می ‌رسید، برای تحقق وعده فرانسوی‌ ها مبنی بر «برابری و برادری» و دادن فرصتی برای تحقق شخصی به هر فردی، به راحتی سکوت می‌ کرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت  در این مقاله تلاش نموده تا شما را با وجه مختلف مشکلات زندگی در فرانسه آشنا سازد.

لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه

مشکلات سازگاری ارزی برای زندگی در فرانسه

در فرانسه، دانشجویان بین المللی باید با هزینه های جدید زندگی سازگار شوند. اگر دانشجو از کشوری در منطقه یورو آمده باشد، مقایسه قیمت های محلی با قیمت های کشور خود چندان پیچیده نخواهد بود. با این حال، یک دانش آموز از یک ایالت خارج از منطقه یورو مرحله تعدیل را طی می کند تا به ارز جدید عادت کند و هزینه های خود را بر اساس آن سفارش دهد. برای تسهیل این انتقال، دانشجو می تواند نرخ ارز کشور جدید محل سکونت خود را مطالعه کند. او همچنین می تواند از مبدل های آنلاین استفاده کند. علاوه بر ارز جدید، دانشجویان بین المللی باید از مالیات اعمال شده بر محصولات مختلف آگاه باشند. از سوی دیگر در طول اقامت، دانشجویان باید یاد بگیرند که چگونه امور مالی خود را به طور روزانه مدیریت کنند.

برخی از دانشجویان بین المللی ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشند که بورسیه تحصیلی بگیرند که به کاهش بار مالی آنها کمک می کند. با این حال، آنها همچنان باید یاد بگیرند که چگونه بودجه بندی کنند. در فرانسه زندگی روزمره ارزان نیست. علاوه بر شهریه، دانشجویان بین المللی در فرانسه باید هزینه های مربوط به مسکن، غذا، حمل و نقل و سایر جنبه های زندگی روزمره را در نظر بگیرند. در فرانسه، هزینه ها به طور کلی در شهرهای بزرگ مانند پاریس، لیون، نیس و تولوز بیشتر است. با این حال، این هزینه ها به سبک زندگی، نوع اقامت و عادات خرج کردن نیز بستگی دارد. همچنین باید یاد بگیرید که بین مالی و فعالیت های اجتماعی خود تعادل برقرار کنید. با این حال، در فرانسه، دولت به شما اجازه می دهد در حین تحصیل کار کنید، که احتمالا به بهبود وضعیت مالی شما کمک کند.

بیشتر بدانید <>>>>   شغل پر درآمد در فرانسه

مشکلات زندگی در محلات کم درآمد فرانسه

محلاتی در فرانسه کم درآمد محسوب می شوند که درآمد متوسط آنها برابر یا کمتر از 60% متوسط دستمزد ملی (1800€ (یورو) در ماه) است. بیش از نیمی از جمعیت این محله ها با کمتر از 11250 € (یورو) در سال زندگی می کنند. افرادی که در این جوامع زندگی می کنند 2  برابر بیشتر از میانگین کشوری مهاجر و 3 برابر بیشتر احتمال دارد که بیکار شوند. افرادی که در این جوامع زندگی می کنند دو برابر بیشتر از میانگین کشوری مهاجر هستند. به طرز متناقضی، این محله ها در مقایسه با سایر مناطق در فرانسه، بودجه کمتری از دولت دریافت می کنند. سرانه کمک های ملی در محله های کم درآمد به شدت کمتر از هر جای دیگری در کشور است و افراد کم درآمد به طور متوسط 6100€ (یورو) درآمد دارند، در حالی که میانگین کشوری 6800€ (یورو) است.

 به عنوان مثال، دپارتمان سن سن دنی (واقع در سمت راست خارج از پاریس در منطقه ایل دو فرانس) هشتمین مشارکت کننده بزرگ در برنامه های تأمین مالی رفاهی است، حتی اگر فقیرترین بخش در فرانسه باشد. نرخ عدم استفاده از مزایای اجتماعی در میان فقیرترین جمعیت، بالاترین میزان است. به طور مشابه، این محله‌ ها از کمبود سرمایه‌ گذاری عمومی مزمن رنج می‌ برند: کل هزینه‌ های عمومی در محله ‌های کم‌ درآمد به طور متوسط تنها ۸۳۰€ (یورو)  در سال سرانه است. محاسبات ما به این واقعیت اشاره دارد که تنها برای تأمین مالی امنیتی، آموزشی و قضایی به یک میلیارد یورو دیگر نیاز است. از نظر خدمات اجتماعی اولیه، این محله ها در مقایسه با سایر نقاط کشور کم برخوردار هستند. ارائه خدمات آموزشی و کودک در محله های کم درآمد همچنان افتضاح استو

در شکل زیر سایر مشکلات زندگی در محلات کم درآمد فرانسه توصیف شده است.

شرحی از دستگاه قضایی فرانسه

فرانسه یک دموکراسی قانون اساسی چند حزبی است. رأی دهندگان مستقیماً رئیس جمهور جمهوری را برای یک دوره پنج ساله انتخاب می کنند. رئیس جمهور امانوئل ماکرون در سال 2017 انتخاب شد. یک کالج انتخاباتی اعضای مجلس اعلای پارلمان دو مجلسی (سنا) را انتخاب می کند و رای دهندگان مستقیماً اعضای مجلس سفلی (مجلس ملی) را انتخاب می کنند. ناظران انتخابات ریاست جمهوری و مجلس ملی جداگانه در سال 2017 را آزاد و عادلانه ارزیابی کردند. تحت هدایت وزارت کشور، یک نیروی پلیس ملی غیرنظامی و واحدهای ژاندارمری امنیت داخلی را حفظ می کنند. ارتش در ارتباط با واحدهای خاص ژاندارمری که برای عملیات نظامی استفاده می شود، مسئولیت امنیت خارجی را زیر نظر وزارت نیروهای مسلح بر عهده دارد. مقامات غیرنظامی کنترل مؤثری بر نیروهای امنیتی داشتند. اعضای نیروهای امنیتی برخی تخلفات را مرتکب شدند.

مسائل مهم حقوق بشر شامل گزارش های موثق از موارد زیر بود: خشونت علیه روزنامه نگاران. وجود قوانین جنایی افترا؛ خشونت با انگیزه یهودی ستیزی؛ و جنایات شامل خشونت یا تهدید به خشونت که مسلمانان، مهاجران، اعضای اقلیت های قومی، و همجنس گرایان، همجنس گرایان، دوجنس گرایان، تراجنسیتی ها، دگرباشان و اینترسکس را هدف قرار می دهد. کشور شامل 11 بخش اداری برون مرزی است که در این گزارش پوشش داده شده است. پنج قلمرو فرادریایی، در گویان فرانسه، گوادلوپ، مارتینیک، مایوت و لا ریونیون، وضعیت سیاسی مشابهی با 13 منطقه و 96 بخش در سرزمین اصلی دارند.

بیشتر بدانید <>>>>   حقوق ماهیانه کار در فرانسه

پنج بخش “مجموعه” حفاظتی  خارج از فرانسه در جدول زیر اشاره شده است.

1پلینزی فرانسه
2سن بارتلمی
3سن مارتین
4والیس و فوتونا
5سن پیر و میکلون

شهروندان این مناطق به طور دوره ای نمایندگان و سناتورها را برای نمایندگی آنها در پارلمان انتخاب می کنند.

مشکلات دستگاه قضایی در فرانسه

شکنجه و سایر رفتارها یا مجازات های ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز از جمله مسائل دستگاه قضایی فرانسه است و  در حالی که قانون اساسی و قانون چنین اعمالی را ممنوع کرده است، چندین اتهام وجود دارد که پرسنل امنیتی و نظامی مرتکب تخلف شده اند. در طول سال گزارش هایی مبنی بر استفاده پلیس از زور بیش از حد در تظاهرات منظم ضد دولتی منتشر می شود و  گزارش سال 2020 این کشور خاطر نشان کرد که شکایات مربوط به نژادپرستی و تبعیض با ثبت 38 شکایت در سال 2020 در مقایسه با 21 شکایت در سال 2019 افزایش یافته است. کمیته پیشگیری از شکنجه شورای اروپا نیز در گزارش  خود خاطرنشان کرد، در حالی که اکثر افراد مصاحبه شده هیچ گونه بدرفتاری فیزیکی توسط پلیس را گزارش نکردند، چندین نفر به CPT اشاره کردند که در زمان دستگیری توسط پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

 CPT همچنین ادعاهایی مبنی بر توهین، از جمله ماهیت نژادپرستانه یا همجنسگرا هراسی، و همچنین تهدید با سلاح دریافت کرد. مسئله دیگر شرایطی است که در زندان ‌ها و بازداشتگاه ‌ها وجود دارد و با اینکه عموماً استانداردهای بین ‌المللی را دارند، سازمان‌ های غیردولتی معتبر و مقامات دولتی از ازدحام بیش از حد و شرایط غیربهداشتی در زندان‌ ها خبر می دهند و در بخش‌ های زنان در زندان ‌های بوردو-گرادینیون و لیل-سکودین، به زنان زندانی فعالیت و کار کمتری نسبت به مردان در همان مؤسسات پیشنهاد می ‌شود. طبق گزارش ها، حرکات و رویه ها در زندان ها برای مردان طراحی شده است.

مشکلات کار برای زندگی در فرانسه

شهروندان اتحادیه اروپا می توانند به طور قانونی در فرانسه کار کنند و در موقعیتی برابر با نامزدهای فرانسوی هستند. با این حال، بدون تسلط به زبان فرانسه، فرصت ها به شدت محدود خواهد شد. در واقع، حتی اگر در شرکت‌ های بین ‌المللی و عمدتاً در شرکت‌ هایی که جا به ‌جایی کار در آن ‌ها رایج است، انگلیسی صحبت می‌ شود، یک فرد غیر فرانسوی به‌خصوص برای یک موقعیت جوان استخدام نمی ‌شود. برای هر کسی که اهل یک کشور اتحادیه اروپا نیست و یا فرانسوی زبان نیست، یافتن کار در فرانسه بسیار چالش برانگیز است، به این دلیل ساده که نرخ بیکاری در فرانسه بسیار بالاست. عضویت فرانسه در اتحادیه اروپا پیچیدگی دیگری به این موضوع می ‌افزاید. بنابراین، افرادی که بهترین شانس کار در فرانسه را دارند افرادی هستند که در زمینه های بسیار تخصصی فعالیت می کنند.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل زبان انگلیسی در فرانسه

همچنین کسانی که قصد دارند بدون شغلی که قبلاً وجود داشته باشند به فرانسه نقل مکان کنند، ممکن است فرآیند جستجوی کار را چالش برانگیز بدانند.

مشکلات زبان برای زندگی در فرانسه

زبان سخت ترین مانع برای عبور مهاجران است، به خصوص که فرانسوی ها ترجیح می دهند به زبان محلی خود بپردازند. گفته می شود، اکثر مردم محلی درجاتی از مهارت در زبان انگلیسی دارند و اگر شما حتی کوچکترین تلاشی برای صحبت کردن به زبان فرانسوی انجام دهید، تلاش متقابلی برای برقراری ارتباط خواهند کرد.  صنعتگرانی که می توانید با آنها تماس بگیرید، ارائه دهندگان مختلفی که باید با آنها در تماس باشید (تلویزیون، تلفن، گاز و غیره) انگلیسی صحبت نمی کنند و اکثر وب سایت ها به زبان انگلیسی نیز ترجمه نشده اند. ارزش افزوده واقعی برای یادگیری زبان فرانسه هنگام زندگی در فرانسه ایجاد می شود. بنابراین حل این مسئله به میزان تلاش خود شما وابسته است.

مسئله دیگر در زمینه زبان، این است که یافتن محل اقامت در وجود موانع زبانی می تواند دشوار باشد. یکی از راه های حل این مشکل، هماهنگی از قبل برای اجاره آپارتمان یا استودیو است. اگر دانش آموز در زبان فرانسه مشکل دارد، توصیه می شود قبل از سفر با صاحب آپارتمان یا استودیو تماس بگیرد. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا برای برقراری ارتباط وقت بگذارند و از عجله در فرآیند اجتناب کنند. برای این کار او می تواند به وب سایت های اجاره ای مانند رنتولا مراجعه کند و با مالک تماس بگیرد تا برنامه های خود را توضیح دهد.

مشکلات فرهنگی برای زندگی در فرانسه

فرانسوی ها قوانین بسیار رسمی در مورد آداب و آداب دارند. با این راهنمای موارد ضروری از خجالت خودداری کنید. در فرانسه استفاده از فرم مؤدبانه در زبان مقدس است. وقتی به یک غریبه خطاب می‌ کنید، اگر راهنمایی می ‌خواهید، همیشه موسیو یا مادام را اضافه کنید. هنگام نوشتن هر نامه رسمی معمولاً با یک اعلامیه احترام به پایان می رسد. یک ژست ادبی معمولی، که اگر آن را به کار نبرید برعکس می شود، این است که اجازه دهید ابتدا شخص دیگری از در عبور کند و مرد همیشه جای خود را به زن می دهد. اگر کسی راه را به شما داد، تشکر از او یا عفو و بخشش معمول است. فرانسوی ‌ها تقریباً هر زمان که ملاقات می‌ کنند و همیشه هنگام ملاقات با کسی برای اولین بار یا برای تجارت، دست می‌ دهند.

هنگامی که همکاران یکدیگر را به خوبی می شناسند و در موقعیت های بین دوستان، زنان اغلب به یکدیگر و همکاران یا دوستان مرد با بوسه بر گونه ها سلام می کنند. مراقب باشید، اگر مطمئن نیستید قدم اول را برندارید، اما آماده پذیرش باشید. انتخاب vous  و tu  برای گفتن “شما” در فرانسوی گیج کننده و گاهی بسیار ظریف است. اما یک قانون ساده این است که “tu” صمیمی تر فقط در میان خانواده و دوستان استفاده می شود. معمول است که همکاران کار می گویند tu، اما منتظر بمانید تا شخص دیگری ابتدا این کار را انجام دهد.

کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده هستند تا راهکارهای مواجه هر بحران را برای شما شرح دهند.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل زبان انگلیسی در فرانسه
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا