نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مجارستان دارای 67 موسسه آموزش عالی است و آموزش با کیفیت بالا را به همه ارائه می دهد.  از همین رو مهاجرت تحصیلی به مجارستان مزایای بسیار زیادی دارد، از جمله مراقبت های بهداشتی رایگان، شهریه رایگان، آموزش با کیفیت بالا و بسیاری موارد دیگر. دانشجویان بین المللی که می خواهند بخشی از هر موسسه آموزش عالی در مجارستان باشند باید ویزای دانشجویی دریافت کنند. شرط کلیدی برای دریافت ویزای دانشجویی مجارستان این است که قبل از شروع فرآیند درخواست خود، باید در یکی از دانشگاه های مجارستان پذیرفته شوید. اینکه آیا به ویزای دانشجویی مجارستان نیاز دارید یا خیر بستگی به ملیت شما دارد: شهروندان خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا برای ورود به مجارستان به منظور تحصیل باید ویزای دانشجویی و اجازه اقامت دریافت کنند.

مهاجرت تحصیلی مجارستان

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

 اتباع ایالات متحده، ژاپن، کانادا و غیره، از شرایط ویزا معاف هستند، اما برای تحصیل باید برای اجازه اقامت اقدام کنند.  در ارتباط با مدارک، به طور کلی شما باید مارکی همچون کپی مدارک زیر را تهیه نمایید.

صفحات پاسپورت با اطلاعات و امضای شما.

کپی تمام ویزاهای شیگن دریافت شده در 3 سال گذشته. (در صورت وجود)

کارت شناسایی.

بیمه سلامت مسافرتی شینگن.

بلیط پرواز.

کپی سند ازدواج با ترجمه محضری به انگلیسی. (در صورت وجود)

بیمه درمانی برای دانشجویان بین المللی را بررسی کنید.

توجه: تمام مدارک باید در فرمت A4 ارسال شوند و اداره مهاجرت مجارستان ممکن است مدارک اضافی را درخواست کند.

در ارتباط با شرایط مهاجران دانشجو از ایران، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در سایت خود مطالب گوناگونی را ارائه نموده که می تواند چشم انداز روشنی را پیش از مهاجرت به شما منتقل نماید.

مدارک ویزای مهاجرت تحصیلی به مجارستان

برای تکمیل درخواست ویزای دانشجویی مجارستان، مدارک زیر را ضمیمه کنید.

گذرنامه معتبر. یک پاسپورت معتبر و اصلی با دو صفحه خالی برای مهر زدن ضمیمه کنید. پاسپورت شما باید در 10 سال گذشته صادر شود.

فرم درخواست ویزا فرم درخواست ویزای دانشجویی را با اطلاعات واقعی پر کنید و به مرجع ذیصلاح ارسال کنید.

عکس های اندازه پاسپورت 2 عکس اخیراً گرفته شده در 6 ماه گذشته را به برنامه خود پیوست کنید. یک عکس را به برنامه بچسبانید و دیگری را در اسناد قرار دهید. عکس ها باید مطابق با الزامات شنگن باشند.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل در مجارستان، بدون نگرانی از مدرک زبان

بیمه درمانی. دانشگاه مجارستان باید در دعوت نامه قید کند که آیا بیمه درمانی تحت پوشش آنهاست یا خیر. در غیر این صورت، باید یک سند بیمه مسافرتی که ثابت کند مبلغ 30000€ (یورو) برای پوشش هزینه های پزشکی خود دارید، همراه کنید. بیمه درمانی باید برای کل منطقه شنگن معتبر باشد.

در جدول زیر به سایر مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به مجارستان اشاره شده است.

1وضعیت مالی. همه باید یک مرجع بانک ترجمه شده و صورت حساب بانکی شش ماه گذشته خود را ارائه دهند
2اثبات هزینه پرداخت شده دانشجویانی که دریافت کننده بورسیه دولتی “Stipendium Hungaricum” هستند از این شرط معاف هستند.
3مدرک اقامت. اگر دانشگاه مجارستان خوابگاه ارائه می دهد، باید در دعوت نامه ذکر شود. اگر باید برای خود محل اقامت تهیه کنید، باید قرارداد ارائه دهید.
4نامه پذیرش از دانشگاه. نامه باید حاوی اطلاعات مربوط به تاریخ شروع کلاس ها و اطلاعات پرداخت (در صورت وجود) باشد.  

همچنین دانشجویان باید نامه ای از دانشگاه (شامل آدرس و مخاطبین موسسه آموزشی، امضا و مهر مسئول ارسال کنند. در صورت کمبود درآمد، باید یک نامه حمایتی از والدین خود ارائه دهید که در آن تمام هزینه ها را پوشش دهند.

فرآیند درخواست ویزای مهاجرت تحصیلی به مجارستان

فرآیند درخواست ویزای دانشجویی مجارستان در 4 مرحله آسان انجام می شود:

دعوت نامه یک دانشگاه مجارستان را بپذیرید. تنها در صورتی می توانید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید که در یک موسسه آموزش عالی در مجارستان ثبت نام کرده باشید. پس از دریافت نامه پذیرش و دعوتنامه، می توانید برای درخواست ویزای تحصیلی اقدام کنید. یک قرار ملاقات رزرو کنید. با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری مجارستان تماس بگیرید و برای ویزای دانشجویی خود وقت بگیرید. شما می توانید 3 ماه قبل از سفر به مجارستان یک قرار ملاقات رزرو کنید. مراحل درخواست را تکمیل کنید. فرم درخواست را پر کنید و مدارک مورد نیاز را به آن پیوست کنید. پاسخ دریافت کنید. منتظر پاسخ سفارت در مورد درخواست ویزای خود باشید. معمولاً سفارت از طریق ایمیل یا پیامک به شما اطلاع می دهد.

توجه: برای تسریع در روند درخواست، لازم است مدارک و فرم درخواست را که اسکن شده از طریق ایمیل 5 روز قبل از قرار ملاقات ویزا ارسال کنید. روند بررسی درخواست ممکن است از 2 هفته تا 1 ماه طول بکشد. برای همین بهتر است که 6 ماه قبل از سفر می توانید برای ویزا اقدام کنید. از نظر مدت ویزای دانشجویی باید گفت که ویزای دانشجویی مجارستان تا زمانی که برنامه آموزشی خود را به پایان برسانید معتبر است. اگر مایل به ادامه اقامت خود پس از انقضای ویزای تحصیلی خود هستید، می توانید شروع به جستجوی شغل و دریافت مجوز کار کنید. پس از ورود به مجارستان می توانید در خوابگاه دانشگاه خود اسکان دهید. با این حال، اگر دانشگاه مکانی برای اسکان شما فراهم نمی کند، باید به دنبال یک اجاره باشید. توصیه می شود یک شماره تلفن مجارستانی را دریافت کنید.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل با مدرک دیپلم مجارستان

سوالات کاربردی درباره مهاجرت تحصیلی به مجارستان

آیا می توانم با ویزای دانشجویی در مجارستان کار کنم؟

بله، شما می توانید با ویزای دانشجویی مجارستان کار کنید. دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند بدون محدودیت در مجارستان کار کنند، در حالی که دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا باید مجوز بگیرند. دانشجویان کشورهای ثالث دارای مجوز اقامت برای تحصیل می توانند در طول تحصیل حداکثر 24 ساعت در هفته و خارج از ترم تحصیلی خود حداکثر 90 روز یا 66 روز کاری در سال به فعالیت های شغلی تمام وقت در طول تحصیل خود بپردازند.

آیا خانواده من می توانند با من بیایند؟

اگر می خواهید اعضای خانواده خود را با خود به مجارستان بیاورید، آنها باید درخواست دهند و ویزای خانوادگی دریافت کنند. پس از اعطای ویزای خانواده به آنها اجازه ورود به کشور داده خواهد شد.

چگونه می توانم پس از فارغ التحصیلی در مجارستان بمانم؟

دانشجویانی که می خواهند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه مجارستان در مجارستان بمانند می توانند برای کاریابی یا کارآفرینی برای اجازه اقامت اقدام کنند. درخواست باید 15 روز قبل از انقضای مجوز اقامت شما به منظور تحصیل ارسال شود. این نوع اقامت برای کاریابی برای مدت 9 ماه قابل صدور است و قابل تمدید نیست. شما 9 ماه فرصت دارید تا شغل پیدا کنید و سپس برای اجازه کار و اجازه اقامت به منظور اشتغال درخواست دهید.

آیا می توانم به عنوان دانشجو در مجارستان کارت ثبت نام دائمی دریافت کنم؟

دانشجویانی که در موسسات عالی مجارستان تحصیل می کنند، پس از دریافت ویزای دانشجویی، اجازه اقامت دریافت می کنند. پس از داشتن مجوز اقامت برای مدتی، آنها می توانند به درخواست مجوز اقامت ملی یا اجازه اقامت دائم موقت ادامه دهند. کارت ثبت نام دائمی برای شهروندان منطقه اقتصادی اروپا پس از پنج سال اقامت بدون وقفه در مجارستان صادر می شود.

دلایل مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مجارستان دارای بسیاری از دانشگاه‌های با رتبه‌بندی بین‌المللی است که آموزش با کیفیت خوب را برای همه دانشجویان تضمین می‌کنند. زبان مانعی برای دانشجویان بین المللی نیست زیرا مجارستان تعداد زیادی برنامه به زبان انگلیسی ارائه می دهد. دانشگاه های مجارستان شهریه کمتری نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارائه می دهند. دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه های مجارستان باید بین 1200-5000€ (یورو) در سال برای اکثر مدارک و 12000-16000€ (یورو) در سال برای مدارک پزشکی و دندانپزشکی بپردازند. از سوی دیگر، دانشگاه های مجارستان در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا، شهریه مقرون به صرفه ای را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. متوسط هزینه ای که دانشجویان باید بپردازند حدود 2500-3000€ (یورو) در سال است و برنامه های مهندسی کمی گران هستند و می توانند حدود 5000€ (یورو) در سال هزینه داشته باشند. دانشجویان همچنین باید حدود 100-150€ (یورو) برای هزینه آزمون و هزینه ثبت نام بپردازند.

بیشتر بدانید <>>>>   کار پس از تحصیل در مجارستان

نکته دیگر اینکه رشته های بسیار متنوعی در زمینه های مختلف توسط دانشگاه های مجارستان ارائه شده است. مجارستان دوره هایی را در زمینه های کشاورزی و جنگلداری، علوم کاربردی و حرفه ها، هنر، طراحی و کشاورزی، تجارت و مدیریت، علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش، مهندسی و فناوری، مراقبت های بهداشتی، مطالعات پایداری و غیره ارائه می دهد. علاوه بر این برنامه های بورسیه تحصیلی زیادی در مجارستان به دانشجویان بین المللی ارائه می شود. یکی از برنامه های بورسیه ارائه شده توسط مجارستان به نام Erasmus+ شناخته می شود و فرصت های بورس تحصیلی را برای دانشجویان متعلق به اتحادیه اروپا فراهم می کند. برنامه های بسیار دیگری وجود دارد که به دانشجویان بورسیه می دهد مانند Stipendium Hungaricum، بورسیه های دولتی دوجانبه.

دانشگاه های مطلوب برای مهاجرت تحصیلی به مجارستان

غالب دانشگاه های مجارستان از نظر اعتباری در جهان معتبر هستند اما در این میان برخی دانشگاه ها معروف تر شده اند. به عنوان مثال دانشگاه دبرسن در ایالت دبرسن واقع شده است. گفته می شود این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه مجارستان است. این پردیس دوره های مختلفی را در زمینه علوم و فناوری، علوم انسانی، موسیقی و پزشکی ارائه می دهد. دانشگاه سگد. گفته می شود که دانشگاه Szeged یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی مجارستان است. این دانشگاه مدارک تحصیلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی، کارشناسی و دکترا را در زمینه های هنر، علوم انسانی، علوم و پزشکی ارائه می کند.

برخی دیگر از دانشگاه های برتر مجارستان عبارتند از:

از نظر شغلی برای مهاجران تحصیلی، علی رغم اینکه مجارستان یک کشور توسعه یافته است. تعداد زیادی شغل در زمینه های علوم، مهندسی، تجارت، مراقبت های بهداشتی، تجارت و تدریس فراهم می کند. فرصت های شغلی بیشتری در بخش گردشگری، تجارت و بخش بازاریابی وجود دارد. اما در کل و عوان حسن ختام باید گفت که مجارستان محیطی امن و دوستانه را به دانش آموزان ارائه می دهد. مجارستان متشکل از کالج های بسیار واجد شرایطی است که برنامه های لیسانس و کارشناسی ارشد با کیفیت بالا ارائه می دهند. مجارستان فرصت های کاری عالی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. جهت مهاجرت در بهترین حالت ممکن، با  موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل در مدارس شبانه روزی مجارستان
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا