نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

کار ضمن تحصیل در مجارستان

برخی از دانشجویانی که برای تحصیل به خارج از کشور سفر می کنند، به دنبال کشورهایی هستند که می توانند در آن کار کنند و تجربه و حتی بودجه برای تامین هزینه های خود در حین تحصیل کسب کنند، در این زمینه شرایط کار ضمن تحصیل در مجارستان فراهم است. جالب اینجاست که در مجارستان دانشجویان می توانند به مدت 20 ساعت در هفته در کنار تحصیل به صورت پاره وقت کار کنند و حتی مبلغ قابل توجهی برای حمایت از اقامت خود کسب کنند. اکثر دانشجویان خارجی با رستوران ها، فروشگاه ها، شرکت های گردشگری، هتل ها و بسیاری از مشاغل خدماتی کار می کنند. دانشجویان می توانند به راحتی هزینه های زندگی خود را تا حدودی از طریق مشاغل پاره وقت پوشش دهند، یک رزومه مناسب و دانش اولیه زبان مجارستانی برای بسیاری از کارفرمایان در شهرهایی مانند بوداپست و دبرسن، نشانه خوبی است.

کار ضمن تحصیل در مجارستان
کار ضمن تحصیل در مجارستان

دامنه مشاغل موجود در مجارستان از مکانی به مکان دیگر متفاوت است، اما دانشجویان معمولاً مشاغل پاره وقت در ارائه خدمات، تدریس خصوصی، هنر و صنایع دستی، تجارت بین المللی و شرکت های راه اندازی پیدا می کنند. دانشجویان خارجی در حدود 500 تا 800 € (یورو) در ماه یا حتی بیشتر بسته به موسسه حقوق دریافت می کنند. در زمینه یافتن شغل، اکثر دانشگاه ها و بسیاری از آژانس های کاریابی دانشجویی می توانند به شما برای یافتن کار ضمن تحصیل در مجارستان کمک کنند تا شغلی متناسب با برنامه خود پیدا کنید. اگر می خواهید در کترینگ یا سرویس غذا کار کنید، گاهی اوقات کافی است در محل بپرسید: اغلب بارها و رستوران ها معمولاً پرسنل کمی دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند سایر موقعیت های شغلی همزمان با تحصیل در مجارستان را به شما معرفی نماید.

کار پس از تحصیل در مجارستان

گزینه های کار ضمن تحصیل در مجارستان

خدمات پذیرایی و غذا

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان

کار در رستوران ها، بارها یا تحویل غذا یک گزینه بسیار محبوب برای دانشجویان بین المللی است. جای تعجب نیست: این مشاغل معمولاً منعطف هستند و درآمد بسیار خوبی دارند، بنابراین می توانید ساعات کاری خود را در حول و حوش مطالعه برنامه ریزی کنید و حتی با آن درآمد خوبی کسب کنید.

مشاغل مرتبط با زبان

این برای دانش ‌آموزانی که انگلیسی و حداقل به زبان دیگری مانند روسی، چینی، اسپانیایی یا سایر زبان ‌های مورد علاقه صحبت می‌ کنند، عالی است. مشاغل شامل ترجمه، کمک فروش و خدمات مشتری است. این مشاغل معمولاً درآمد بسیار خوبی دارند و شما می توانید از زبان مادری خود برای کسب درآمد استفاده کنید.

مشاغل مرتبط با گردشگری

مجارستان و به ویژه بوداپست یک مقصد توریستی محبوب است، بنابراین دانشجویان همیشه می توانند در زمینه گردشگری مشاغلی مانند راهنمای تور، دستیاران هتل و غیره پیدا کنند.

مشاغل مرتبط با فناوری

اگر در رشته مهندسی یا فناوری اطلاعات تحصیل می کنید، پیدا کردن مشاغل مرتبط با برنامه دانشگاهی خود آسان تر است. اگر می خواهید مهارت های خود را در حین تحصیل تمرین کنید، کمک به کارخانه ها یا کارآموزی در دفاتر توسعه راه بسیار خوبی است.

تدریس خصوصی

چند ترم اول اکثر برنامه های دانشگاه سخت است. ریاضیات، فیزیک، آمار و غیره اغلب سخت تر از دوران دبیرستان به نظر می رسند. اما اگر به این سوژه ها توجه می کنید، شانس دو چندانی دارید. نه تنها گذراندن این امتحانات برای شما آسان خواهد بود، بلکه می ‌توانید به همسالان خود (و حتی دانش‌ آموزان سایر برنامه ‌ها یا دانشگاه ‌ها) کمک کنید و در عین حال پول کمی کسب کنید.

با یک شغل دانشجویی پاره وقت متوسط می توانید 400-800$ (دلار) در ماه درآمد داشته باشید، بسته به رشته و ساعات کار.

نکاتی درباره کار ضمن تحصیل در مجارستان

هنگام اقامت در مجارستان با اقامت دانشجویی، می توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید و فعالیت های سودآوری را انجام دهید. در این مورد، مالیات با نرخ ثابت ممکن است مقرون به صرفه ترین رژیم مالیاتی برای شما باشد، زیرا به عنوان یک دانشجوی تمام وقت دانشگاه، ملزم به پرداخت مالیات کمتر از درآمد سالانه 2 میلیون HUF نیستید. اگر از این محدودیت عبور کنید، مالیات و سهمی را فقط بالاتر از آن می پردازید. به عنوان یک صاحب کسب و کار، مجبور نیستید ساعات کاری خود را ثبت کنید، بنابراین محدودیت ‌های مربوط به میزان مجاز کار اعمال نمی‌ شود. اگر کسب و کار شما در بلندمدت امکان پذیر است، می توانید آن را حتی پس از اخذ مدرک ادامه دهید.

بیشتر بدانید <>>>>   حقوق ماهیانه کار در مجارستان

از آنجایی که اقامت دانشجویی شما در آن زمان منقضی می شود، برای اقامت در مجارستان به هدف دیگری نیاز خواهید داشت، که برای آن راه اندازی یک تجارت سودآور یک شروع خوب است. البته، شما همچنین مجاز به انجام کار از طریق روش های دیگر در دسترس دانشجویان مجارستانی هستید. یکی قرارداد نمایندگی است که بیشتر برای کار مبتنی بر پروژه معمول است، و دیگری استخدام ساده است که برای مشاغل فصلی معمول است – زمانی که شما فقط یک روز در یک زمان کار می کنید. با این حال، اینها مالیات کمتری دارند. در این مورد، باید بررسی کنید که آیا معاهده مالیات مضاعف بین مجارستان و کشور خود وجود دارد یا خیر، و با یک متخصص مالیات مشورت کنید تا بدانید چگونه می توانید از مالیات مضاعف اجتناب کنید.

یافتن کار ضمن تحصیل در مجارستان

در مجارستان خدمات آژانس کار ممکن است توسط ارگان های خدمات استخدامی دولتی (سازمان های اداری بوداپست و دفاتر منطقه ای دولتی شهرستان که وظایف مربوط به کار و بازار کار را انجام می دهند) و آژانس های کاریابی خصوصی مجاز ارائه شود. ممکن است برای این خدمات هزینه ای از جویندگان کار دریافت نشود. اشخاص حقوقی، شرکت های بدون شخصیت حقوقی و تاجران انحصاری با دفتر ثبت شده در مجارستان می توانند در فعالیت های آژانس کاریابی خصوصی شرکت کنند، مشروط بر اینکه در اداره کار با صلاحیت در محل دفتر ثبت شده خود ثبت شده باشند. بر اساس تعداد کل دفاتر ثبت شده و مکان های تجاری، تعداد شرکت های ثبت شده به عنوان شرکت های ارائه دهنده خدمات آژانس کاریابی در 31 دسامبر 2018، 914 شرکت بود. بیش از نیمی از این شرکت ها در منطقه مرکزی مجارستان فعال بودند.

هر کس – نه تنها جویندگان کار ثبت نام شده – می تواند برای کمک به خدمات استخدامی اداره منطقه ای دولت محلی یا آژانس های کاریابی خصوصی مراجعه کند. اطلاعات مربوط به این سرویس در وب سایت خدمات ملی استخدام Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat، موجود است. مشاغل فعلی در پورتال مجازی بازار کار Virtuális Munkaerőpiac Portál، فهرست شده اند. کارفرمایان می توانند پیشنهادات شغلی خود را در وب سایت VMP ارسال کنند.

بیشتر بدانید <>>>>   ویزای همراه مجارستان

در جدول زیر به سایر موقعیت های جست و جی کار ضمن تحصیل در مجارستان اشاره شده است.

1پورتال شغلی
2رویدادهای استخدام
3بروشورهای تبلیغاتی
4سایت های رسانه های اجتماعی (لینکدین، فیس بوک)
5سرمایه اجتماعی محیطی

استراحت کاری برای شاغلان کار ضمن تحصیل در مجارستان

در طول روز کاری کوتاه ترین نوع دوره استراحت است. کارگران دانشجو در نهایت باید در طول روز کاری برای غذا خوردن و استراحت وقت بگذارند. اگر زمان کار روزانه بیش از 6 ساعت باشد، ممکن است 20 دقیقه استراحت در طول روز گرفته شود. به جز کارهای آماده به کار، استراحت به عنوان زمان کار محاسبه نمی شود. کارمندان باید حداقل 11 ساعت استراحت بین تکمیل یک روز کاری و شروع کار روز بعد داشته باشند. اگر کارفرما هشت ساعت را به عنوان دوره استراحت روزانه اعطا کند، دوره های استراحت روزانه متوالی باید حداقل 22 ساعت باشد. زمان سفر در این مدت لحاظ نشده است. کارکنان حق دارند 2 روز استراحت در هفته داشته باشند. حتی اگر ممکن است یک کارمند مجبور شود در روزهای یکشنبه به عنوان ساعات کاری عادی کار کند، باید اطمینان حاصل شود که کارمند حداقل 1 روز در ماه استراحت دارد.

 به جای روز استراحت هفتگی، ممکن است یک دوره استراحت هفتگی اعطا شود که 48 ساعت بدون وقفه است و یک بار در ماه باید شامل یکشنبه برنامه ریزی شود. قانون کار برای برخی از کارمندان، مانند افسران اتحادیه کارگری، اعضای شورای کارگری، کارمندانی که تحصیلات ابتدایی را دنبال می کنند و زنان شیرده، کاهش زمان کار را پیش بینی می کند.

در صورت اقتضای قانون، برای مدت زمان کاهش زمان کار، کارکنان حقوق غیبت دریافت می کنند که در شکل زیر انواع آن اشاره شده است.

کار ضمن تحصیل در مجارستان

جزئیات درآمدی و هزینه ای کار ضمن تحصیل را از مشورت با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیگیری نمایید.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها