نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

دانشگاه های برتر مجارستان

مجارستان کشوری توسعه یافته در اروپای مرکزی است. این کشور دارای سنت و فرهنگ غنی است و به هنر، موسیقی، علوم انسانی و بسیاری از زمینه های دیگر همچون تجهیز و توسعه دانشگاه های برتر مجارستان کمک زیادی کرده است. مجارستان، به ویژه پایتخت – بوداپست، یکی از مقاصد گردشگری برتر در اروپا است که سالانه میلیون ها بازدید کننده را به خود جذب می کند. مجارستان علاوه بر گردشگران، تعداد زیادی دانشجوی بین‌المللی را نیز جذب می‌کند، زیرا این کشور میزبان برخی از دانشگاه‌های با رتبه بالا در جهان است. چنانکه از نظر شاخص رضایت، طبق یک مطالعه پرسشنامه در سال 2017، دانشجویان بین المللی به طور کلی در دانشگاه های مجارستان خوشحال هستند. نکات مثبت معمولا حول استانداردهای بالای آموزشی و قیمت های مقرون به صرفه است، در حالی که بسیاری از دانش آموزان از کمبود امکانات دانشجویی شکایت داشتند.

 مشکل اصلی برای دانشجویانی که به مجارستان می آیند، یافتن محل اقامت است. وقتی از آنها پرسیده شد که آیا آنها دوباره در مجارستان تحصیل خواهند کرد یا خیر، اکثریت قاطع پاسخ مثبت دادند، که واقعاً نشانه خوبی است. با وجود برنامه های بسیار زیاد به زبان انگلیسی، دانشجویان بین المللی برای انتخاب رشته برای تحصیل در مجارستان کار سختی ندارند و نمی توان واقعاً گفت که برخی از آنها از دیگری محبوب تر هستند. با این حال، همیشه علاقه زیادی به مطالعات انگلیسی و آمریکایی، مدیریت بازرگانی وجود دارد. مهندسی، و بیشتر. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تلاش نموده که از خلال این نوشتار شما را با بهترین دانشگاه های این کشور و سایر جزئیات مرتبط با این موضوع آشنا سازد.

تحصیل در مدارس شبانه روزی مجارستان

جمعیت دانشجوی مهاجر دانشگاه های برتر مجارستان

تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه های مجارستان به سرعت در حال افزایش است. اکثر دانشجویان از کشورهای اروپایی مانند آلمان، اسلواکی و صربستان می آیند، اما تعداد زیادی از دانشجویان آسیایی نیز وجود دارد که بیش از 20٪ است. حتی تعداد قابل توجهی از دانش آموزان آفریقایی وجود دارد که 7٪ است. دانشجویان بین ‌المللی از 7% کل جمعیت دانشجویی در سال 2012 به 12% فقط 5 سال بعد رسیدند، و با پیشرفت بیشتر مجارستان، این تعداد فقط افزایش می‌ یابد. تعداد کل دانشجویان بین المللی در حال حاضر حدود 33000 نفر است. از نظر میزان جمعیت دانشجوی مهاجر، دانشگاه Szeged یکی از برجسته ترین دانشگاه های اروپا است. این دانشگاه که در سومین شهر بزرگ مجارستان – Szeged واقع شده است، در حال حاضر در بین 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارد و جمعیت بین المللی دانشجویان را به خود جذب می کند.

بیشتر بدانید <>>>>   حقوق ماهیانه کار در مجارستان

تعداد دانشجویان بین المللی این دانشگاه 4000 می باشد که 19% از دانشجویان بین المللی مجارستان را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی بسیار باز است، زیرا در برنامه اراسموس شرکت می کند و تقریباً تمام برنامه هایی که ارائه می دهد به زبان انگلیسی در دسترس هستند. در حال حاضر دانشجویانی از بیش از 115 کشور در آنجا تحصیل می کنند که به دلیل نزدیکی به مرز صربستان و رومانی، حضور پررنگی از این کشورها نیز وجود دارد. Szeged یکی از آفتابی ترین شهرهای مجارستان است و سبک زندگی پر جنب و جوش و شهری را برای دانش آموزان فراهم می کند.

در جدول زیر پیرامون دانشگاه دبرسن صحبت شده است.

تعداد دانشجویان بین المللی: 3500  درصد دانشجویان بین المللی: 12%  بیش از 28000 دانشجو دارد
دارای 54 برنامه استتحصیل به زبان انگلیسی دارد3500 نفر دانشجوی مهاجر دارد

نحوه پذیرش در دانشگاه های برتر مجارستان

هر دانشگاه در مجارستان سیستم پذیرش خود را در وب سایت خود دارد که به دانشجویان آینده اجازه می دهد برای برنامه های کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود درخواست دهند و در آن ثبت نام کنند. بنابراین، هنگامی که دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کردید، می توانید از طریق درخواست آنها بروید و مطالب خود را در آنجا ارسال کنید.

در اینجا اسنادی وجود دارد که ممکن است لازم باشد در طول درخواست دانشگاه خود ارسال کنید:

اسکن دیپلم شما (دبیرستان یا لیسانس)

کارنامه / سوابق دوره های قبلی شما

اسکن پاسپورت و/یا شناسنامه شما

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل در مجارستان، بدون نگرانی از مدرک زبان

CV شما

نمرات تست

مدارک تحصیلی یا کمک مالی

توصیه نامه (2 یا 3)

نمونه کارها و/یا نمونه های نوشتاری

راه های مفید برای اطمینان از واجد شرایط بودن برای دانشگاه مجارستان است که برخی دوره ها را بگذارنید.

 این نوع دوره ‌ها به دانشجویان جویای مدرک امکان می ‌دهد تا قبل از شروع دوره کارشناسی ارشد یا سایر برنامه ‌های تحصیلات تکمیلی، تقویت آموزشی بیشتری کسب کنند. یک برنامه پیش از MBA، پیش قانون، یا پیش از پزشکی، و همچنین هر دوره پایه یا آمادگی دیگری که به شما امکان می دهد در برنامه تحصیلی مورد نظر خود تحصیل کنید، امتحان کنید. نکته دیگر اینکه باید زبان انگلیسی خود را از طریق دوره آمادگی زبان انگلیسی بهبود بخشید. اگر در یک برنامه تحصیلی در مجارستان شرکت می کنید، باید ثابت کنید که مهارت های زبانی شما برای شرکت در کلاس ها و درک سخنرانی ها به اندازه کافی خوب است. این دوره ها همچنین شما را برای هر یک از آزمون های زبان انگلیسی مورد نیاز دانشگاه ها آماده می کند.

مدارک مورد قبول عموماً توسط دانشگاه های مجارستان عبارتند از:

معرفی دو دانشگاه برتر در مجارستان

دانشگاه کوروینوس بوداپست در رتبه 801-1000 در جهان و 45 در EECA قرار دارد. در سال 2016 کمتر از 11000 دانش آموز ثبت نام کرده بودند، از جمله بیش از 1400 دانشجو از خارج از مجارستان، که بسیاری از آنها در طیف وسیعی از برنامه هایی که به زبان های مختلف تدریس می شوند – از جمله انگلیسی، فرانسوی و آلمانی، ثبت نام کرده اند. دانشگاه کوروینوس در حال حاضر در بین 250 دانشگاه برتر جهان برای کشاورزی و جنگلداری و 350 دانشگاه برتر برای اقتصاد و تجارت قرار دارد. دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست با رتبه 751-800 در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS® 2018، به طور مشترک در رتبه 28 رتبه بندی دانشگاه QS EECA در سال 2018 قرار گرفته است. همچنین این دانشگاه هفت بار در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS بر اساس موضوع 2017، از جمله موقعیت هایی در میان قرار گرفته است.

بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت کاری به مجارستان، یک انتخاب هوشمندانه

این دانشگاه به طیف وسیعی از زبان ها – مجارستانی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و روسی تدریس می کند و در رشته های ریاضیات و علوم مواد مهارت خاصی دارد. سایر دانشگاه های برجسته مجارستان که همگی از دانشجویان بین المللی پشتیبانی می کنند، عبارتند از دانشگاه پچ، دانشگاه Szent István، دانشگاه Kaposvár، دانشگاه مجارستان غربی، دانشگاه Széchenyi István. ، دانشگاه پانونیا و دانشگاه میسکولک.

رتبه 1 در دانشگاه های برتر مجارستان

دانشگاه Eötvös Loránd Tudományegyetem  در سال 1635 تأسیس شد، یک مؤسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط شهری کلان شهر بوداپست (محدوده جمعیت 1,000,000-5,000,000 نفر) قرار دارد. این موسسه همچنین دارای یک پردیس شعبه در Szombathely است. Eötvös Loránd Tudományegyetem که به طور رسمی توسط (کمیته اعتباربخشی مجارستان) به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی مختلط مجارستانی است. این دانشگاه، دوره‌ ها و برنامه ‌هایی را ارائه می ‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکترا در چندین زمینه تحصیلی می ‌شوند. این موسسه آموزش عالی مجارستانی با قدمت 387 ساله دارای خط مشی پذیرش انتخابی بر اساس سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانشجویان است. محدوده نرخ پذیرش 30-40٪ است که این سازمان آموزش عالی مجارستان را به یک موسسه بسیار انتخابی تبدیل می کند. دانشجویان بین المللی می توانند برای ثبت نام درخواست دهند.

 ELTE همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، کمک‌های مالی و/یا بورسیه تحصیلی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه ‌های تبادل، دوره ‌های آنلاین و فرصت‌ های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری را برای دانشجویان فراهم می ‌کند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، آماده هستند تا سایر رتبه های برتر در سطح علمی مجارستان را به شما معرفی کنند و بستر ورود شما به این دانشگاه ها را تسهیل نمایند.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   حقوق ماهیانه کار در مجارستان
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها