نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

ثبت شرکت در مجارستان

بسته به نوع تجارتی که در مجارستان انجام می دهید، باید مجوزهای خاصی را از مقامات مربوطه  برای ثبت شرکت در مجارستان دریافت کنید. به عنوان مثال افرادی که می خواهند فعالیت های تجاری را با هم انجام دهند می توانند یک مشارکت عمومی یا محدود تشکیل دهند. شرکت تضامنی ایجاب می کند که همه اعضای آن متضامناً در قبال تعهدات این فرم تجاری مسئول باشند. مانند تمام شراکت ها در مجارستان، این شرکت به حداقل سرمایه سهام نیاز ندارد. شرکت تضامنی فقط به برخی از اعضا اجازه می دهد تا مسئولیت کامل داشته باشند، در حالی که برخی دیگر می توانند مسئولیت محدود داشته باشند (با توجه به مبلغی که به سرمایه، نقدی یا غیر نقدی وارد شده است).

از سوی دیگر، تاجر انحصاری در مجارستان شخص حقیقی است که دارای ظرفیت قانونی است اما شخصیت حقوقی ندارد و تجارت خود را در ثبت شرکت ها ثبت کرده است. فرد در قبال اعمال و تعهدات تاجر انحصاری مسئولیت کامل دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ای مقاله تلاش نموده تا جزئیات مختلفی را پیرامون انواع شرکت های قابل ثبت در مجارستان و رویه های اداری ثبت ارائه دهد.

ثبت شرکت در مجارستان
ثبت شرکت در مجارستان

تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان

ساختار ثبت شرکت  دولتی و تعاونی در مجارستان

شرکت دولتی (vállalat” or “állami vállalat) در مجارستان، شرکت ‌هایی با شخصیت حقوقی هستند که توسط یک ارگان دولتی مجاز تأسیس شده‌ اند که دارایی ‌های کافی برای فعالیت آنها را نیز فراهم می ‌کند. مؤسسه دولتی دارایی های واگذار شده از اموال دولتی را به ترتیب و با مسئولیت مقرر در مقررات ویژه مربوطه به طور مستقل اداره می کند و مسئولیت تعهدات خود را با دارایی های سپرده شده به عهده دارد. عملکرد آن توسط دولت اداره و نظارت می شود که البته پس از 31 دسامبر 1993، هیچ شرکت جدیدی از اشخاص حقوقی خاص یا شرکت های تابعه شرکت های غیردولتی ایجاد نمی شود. شرکت تعاونی (szövetkezet) در مجارستان  یک سازمان اقتصادی با شخصیت حقوقی است که هدف آن تسهیل در رفع نیازهای اقتصادی و دیگر اجتماعی (فرهنگی، آموزشی، رفاهی، بهداشتی) اعضای خود است.

 در مورد تعاونی ها نیز سهم سهام عدالت وجود دارد، اما مشارکت شخصی در عملکرد تعاونی نقش اصلی را ایفا می کند. هرکس می تواند بدون تبعیض به تعاونی بپیوندد، اما برای تأسیس تعاونی، مگر اینکه به موجب قانون خلاف آن مقرر شده باشد، حداقل مشارکت هفت نفر از اعضا و سرمایه سهامی صندوق سرمایه گذاری که در اساسنامه آن تعیین شده است ضروری است. تعاونی مسئولیت تعهدات خود با دارایی های موجود در اموال خود را بر عهده دارد، در حالی که اعضای تعاونی با سهم سهام خود مسئول تعهدات تعاونی هستند.

بیشتر بدانید <>>>>   کار ضمن تحصیل در مجارستان

انواع ثبت شرکت غیر دولتی در مجارستان

1. مشارکت نامحدود közkereseti társaság

شراکت نامحدود،شرکتی است که به منظور پیگیری فعالیت های تجاری مشترک تأسیس شده است و مسئولیت اعضا در قبال تعهداتی که تحت پوشش دارایی های شرکت قرار نمی گیرد، می باشد. نامحدود، مشترک و چند. اعضا باید سهم خود را در اختیار مشارکت قرار دهند. شرکت های نامحدود شخصیت حقوقی فردی ندارند.

2. مشارکت محدود betéti társaság

شرکت تضامنی یا محدود، شرکتی است که به منظور دنبال کردن فعالیت های تجاری مشترک ایجاد می شود و در آن مسئولیت حداقل یک عضو (به اصطلاح شریک عمومی) وجود دارد. زیرا تعهداتی که مشمول دارایی شرکت نمی باشد، نامحدود و تضامنی با سایر شرکای تضامنی است، در حالی که حداقل یک عضو دیگر (به اصطلاح با مسئولیت محدود) فقط موظف به تأمین سهام خود در اساسنامه است. انجمن، اما به استثنای مواردی که در قانون مربوطه مقرر شده است، مسئولیتی در قبال تعهدات شرکت ندارد. شرکت های با مسئولیت محدود شخصیت حقوقی ندارند.

3. انجمن حرفه ای egyesülés

یک انجمن حرفه ای در مجارستان، یک سازمان غیرانتفاعی با شخصیت حقوقی مستقل است که هدف اصلی آن هماهنگ کردن فعالیت های تجاری اعضای آن است، اما به عنوان یک فعالیت فرعی ممکن است فعالیت های تجاری را نیز دنبال کند. یک انجمن حرفه ای یک سازمان تعاونی غیر مستقیم انتفاعی است که در آن سود مستثنی نیست، اما انگیزه اصلی و غالب عملیات نیست. اعضا در قبال بدهی های مازاد بر دارایی انجمن مسئولیت نامحدود، تضامنی دارند.

انواع ثبت شرکت خصوصی در مجارستان

شرکت محدود شده توسط سهام

شرکت محدود شده با سهام با نام مجارستانی: részvénytársaság شرکتی است که با سرمایه سهام (سرمایه ثبت شده) متشکل از سهام با تعداد و ارزش اسمی از پیش تعیین شده تأسیس شده است که در مورد آن اعضای (سهامداران) شرکت با مسئولیت محدود موظف است ارزش اسمی یا ارزش انتشار سهام را در اختیار شرکت قرار دهد، اما مسئولیتی ندارند، به استثنای موارد مقرر در قانون، در غیر این صورت مسئولیتی در قبال تعهدات شرکت ندارند. یک شرکت محدود با سهام ممکن است در یک گروه بسته یا به صورت عمومی تأسیس شود. سرمایه شرکت محدود شده توسط سهام نباید کمتر از 20 میلیون HUF باشد.

مالکیت انفرادی egyéni cég

شرکت مالیکت انفرادی در واقع یک کارآفرین خصوصی می باشد که ممکن است بنا به درخواست، در ثبت شرکت ها به عنوان یک مالک انحصاری ثبت شود. شرکت های انفرادی شخصیت حقوقی ندارند. کارآفرین خصوصی در قبال تعهدات ناشی از فعالیت شرکت با کلیه دارایی خود مسئولیت نامحدودی دارد.

در جدول زیر سایر ثب شرکت خصوصی با جزئیات اشاره شده است.

ردیفنوع شرکتشرح جزئیات
1دفتر نمایندگی تجاری خارجی ها در مجارستانیک دفتر نمایندگی تجاری ک واحد سازمانی است که مستقیماً توسط شرکت خارجی تأسیس شده است که شخصیت حقوقی فردی ندارد. فعالیت آن در درجه اول میانجیگری قراردادها به نام شرکت خارجی، مشارکت در تنظیم قراردادها، انجام فعالیت های اطلاع رسانی، تبلیغاتی است، اما هیچ گونه فعالیت تجاری انجام نمی دهد
2شرکت غیر انتفاعیشرکت‌ های غیرانتفاع،  اشخاص حقوقی مستقلی هستند که به طور منظم فعالیت ‌هایی را دنبال می ‌کنند که در خدمت منافع مشترک جامعه هستند، بدون هدف کسب سود یا انباشت دارایی. چنین شرکت هایی ممکن است اساساً نه برای فعالیت های تجاری، بلکه برای فعالیت های منافع عمومی ایجاد شوند.

انواع نکات ثبت شرکت در مجارستان

شرکت سهامی در مجارستان تا زمانی که سهام شرکت در بورس عمومی نباشد می تواند به عنوان یک نهاد خصوصی ثبت شود که در این صورت پس از مخفف zrt خواهد بود یا می تواند به شکل یک نهاد عمومی باشد. هنگامی که شرکت در بورس اوراق بهادار پذیرفته شده است (با علامت اختصاری nyrt  شناخته می شود). شرکت سهامی خاص به سرمایه 5 میلیون HUF نیاز دارد در حالی که نهاد عمومی به سرمایه 20 میلیون HUF نیاز دارد. این شرکت می تواند توسط یک یا چند موسس افتتاح شود و هیئت مدیره باید بر اقدامات شرکت نظارت داشته باشد. شرکت با مسئولیت محدود در مجارستان برای مشاغل کوچک و متوسط مناسب است. سهامداران با توجه به میزان سرمایه گذاری در سرمایه شرکت مسئولیت محدودی دارند. این شخص حقوقی مشمول هزینه های شرکت کمتر و حداقل سرمایه سهام 3 میلیون HUF است.

بیشتر بدانید <>>>>   شغل پردرآمد در مجارستان

سرمایه گذارانی که می خواهند یک شرکت مجارستانی را به عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود افتتاح کنند، باید بدانند که این نوع شرکت اجازه ادغام آن توسط یک سهامدار را می دهد. این شرکت می تواند یک مدیر واحد نیز داشته باشد و لازم به ذکر است که هیچ الزامی در مورد ملیت تاجر وجود ندارد، به این معنی که سرمایه گذاران خارجی می توانند به راحتی این نوع شرکت را راه اندازی کنند. مهمتر از آن، رویه ثبت شرکت در مجارستان برای این شخص حقوقی هیچگونه الزامی در رابطه با اقامت موسسین شرکت ندارد (موسسین یک شرکت با مسئولیت محدود مجارستانی ملزم به داشتن اقامت در این کشور نیستند). پس از شروع به کار شرکت، تشریفات حسابداری خاصی باید طی شود و در مورد این فرم تجاری، تهیه صورت های مالی سالانه ضروری است.

در شکل زیر به عوامل اثرگذار بر حسابداری ثبت شرکت در مجارستان اشاره شده است.

مبنای مالیات ثبت شرکت در مجارستان

سیستم مالیات شرکت ها برای کسانی که می خواهند شرکتی در مجارستان افتتاح کنند بسیار مطلوب است. این کشور یکی از پایین ‌ترین مالیات ‌های شرکتی را در منطقه خود دارد و همچنین نرخ مالیات پایینی را برای مالیات بر سود سهام اعمال می‌کند. قانون مالیات بر شرکت و مالیات بر سود سهام، اقدامات مالیاتی اساسی را که هم برای شرکت‌ های مجارستانی و هم برای شرکت‌ های خارجی اعمال می ‌شود، تجویز می ‌کند و برخی از نکات برجسته سیستم مالیاتی مجارستان به شرح زیر است:

• از اول ژانویه 2017، مالیات بر درآمد شرکتی با نرخ استاندارد 9% اعمال می شود.

• مالیات شرکتی که برای شعب شرکت‌های خارجی فعال در اینجا اعمال می‌شود با همان نرخ 9% دریافت می‌شود.

• مشاغل درگیر در صنعت انرژی که به عنوان تولید کننده یا توزیع کننده انرژی فعالیت می کنند، مشمول مالیات 31% می شوند.

• مجارستان همچنین مالیات کسب و کار محلی را دریافت می کند، و نرخی که در آن اعمال می شود می تواند از شهرداری به شهرداری دیگر متفاوت باشد، اما قانون مالیات را حداکثر با نرخ 2% محدود کرده است.

• مشاغل نیز مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند و نرخ استاندارد 27% است.

بیشتر بدانید <>>>>   خرید ملک در مجارستان

• بسته به زمینه اقتصادی که مراحل ثبت شرکت در مجارستان در آن انجام می شود، مشاغل می توانند از کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده 18% و 5% بهره مند شوند.

تعهدات مالیاتی اشخاص حقوقی فعال در این کشور، توسط قانون مالیات ملی کشور پیش بینی شده و توسط سازمان امور مالیاتی و گمرک کشور اجرا می شود. علاوه بر این، کسانی که می خواهند یک شرکت در مجارستان افتتاح کنند، به عنوان مالیات دهندگان محلی ثبت نام می کنند و بر اساس آن، طبق سیستم خاصی که برای نوع شرکت آنها اعمال می شود، مالیات پرداخت می کنند.

مزایا و مدارک ثبت شرکت در مجارستان

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا راه اندازی یک شرکت در مجارستان ایده خوبی است. اولین مورد این است که مجارستان نرخ مالیات سالانه 9٪ ثابت را به شما ارائه می دهد که یکی از پایین ترین نرخ ها در بین حوزه های قضایی اتحادیه اروپا است. دلیل دوم محافظت از دارایی های شخصی شما در برابر استفاده به عنوان وثیقه برای کسب و کار شما است. این امر به ویژه در مجارستان مهم است، جایی که اکثر مشاغل به عنوان «شرکت های با مسئولیت محدود» فعالیت می کنند و دارایی های شخصی صاحبان آنها در برابر هر گونه بدهی تجاری محافظت می شود. تشکیل شرکت در مجارستان نیز راه خوبی برای به دست آوردن سرمایه اولیه است. شما می توانید با استفاده از سرمایه در کسب و کار خود به عنوان وثیقه، بر اساس سودهای آتی شرکت خود وام بگیرید.

اما از نظر مراحل باید گفت که هنگامی که یک نهاد حقوقی را در مجارستان راه اندازی می کنید، می توانید از بین تعدادی از اشکال مختلف حقوقی انتخاب کنید. ثبت شرکت فرآیندی است که در آن یک شخص حقوقی حق انجام معاملات در کشور را دارد. اما در کل قبل از اینکه بتوانید فرآیند ثبت شرکت خود را شروع کنید، باید شخص حقوقی مورد استفاده خود را مشخص کنید.

اسناد شرکتی باید آماده شود

آدرس دفتر ثبت شده برای ثبت نام صندلی

اسناد تشکیل دهنده باید در حضور یک وکیل محلی مجارستانی یا از طریق اسکایپ امضا شوند

ثبت نام درگاه مشتری و پورتال شرکت

شماره مالیات شخصی مجارستان در صورت نیاز

ثبت شرکت در دادگاه ثبت مجارستان

حساب بانک تجارت توسط مؤسسین به صورت حضوری افتتاح و سرمایه مجاز به آن واریز می شود

برای ارائه پشتیبانی حسابداری با یک حسابدار محلی واجد شرایط قرارداد امضا کنید.

دفتر ثبت اتاق بازرگانی و شهرداری دولت.

مدت زمان ثبت شرکت در مجارستان

زمان لازم برای تشکیل شرکت در مجارستان به طور کلی به نوع شرکتی بستگی دارد که سرمایه گذار می خواهد در این کشور ثبت کند. همچنین در مواردی که مدارک لازم الزامات اولیه را برآورده نمی ‌کنند، می‌ توان این فرآیند را به تعویق انداخت. اما در کل مدت زمان ثبت نام می تواند از 2 هفته در صورت تمایل به ثبت شرکت با مسئولیت محدود تا 3 هفته برای شعبه یا نمایندگی یا تا 4 هفته در مورد شرکت سهامی متفاوت باشد. که پیچیده ترین نوع شرکتی است که می توان در مجارستان ثبت کرد. شرکت ها در مجارستان همچنین باید یک حساب بانکی شرکتی داشته باشند که سرمایه گذاران حداقل سرمایه لازم را برای نوع شرکت انتخابی خود در آن واریز کنند.

 سرمایه گذاران همچنین باید در نظر داشته باشند که باز کردن حساب بانکی شرکتی بسته به بانک تجاری که رویه در آن تکمیل شده و مدارک مورد نیاز برای یک نوع شرکت خاص می تواند 2 تا 3 هفته طول بکشد. برای جزئیات بیشتر در مورد انواع سازه ها در مجارستان یا اگر به مشاوره شخصی نیاز دارید، لطفا با متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه ثبت شرکت در مجارستان تماس بگیرید.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   حقوق ماهیانه کار در مجارستان
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا