نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

کار پس از تحصیل در مجارستان

اقامت در مجارستان پس از تحصیل یکی از موضوعات داغ در مورد فارغ التحصیلی شماست. اگر در زمانی که تحصیلات خود را به پایان می رسانید از قبل شغلی دارید، این مورد آسان است. اما برای کار پس از تحصیل در مجارستان، باید اجازه اقامت تحصیلی خود را به اجازه کار تبدیل کنید (کارفرمای شما می تواند در این زمینه به شما کمک کند). با این حال، اگر در زمان فارغ التحصیلی شغلی نداشته باشید، چه اتفاقی می افتد؟ اول از همه: نگران نباشید! مطمئناً زمان فارغ التحصیلی یک موقعیت بسیار استرس زا برای همه در جهان است. جای تعجب نیست، تا این مرحله از زندگی، همه چیز به راحتی قابل برنامه ریزی به نظر می رسید. اگر برای ادامه تحصیل در مجارستان می ‌مانید، پس از ثبت ‌نام در برنامه دانشگاهی جدید، فقط باید مجوز اقامت تحصیلی خود را تمدید کنید.

کار پس از تحصیل در مجارستان
کار پس از تحصیل در مجارستان

 با این حال، اگر می خواهید شروع به کار کنید، ممکن است به مدتی زمان نیاز داشته باشید تا مکان مناسب را پیدا کنید. به همین دلیل است که مجارستان یک گزینه اقامت 9 ماهه برای فارغ التحصیلان بین المللی ارائه می دهد. این نوع مجوز نام ‌های زیادی دارد، ما آن را مجوز پس از تحصیل یا اجازه تحصیل به کار می ‌نامیم، اما نام رسمی آن «اجازه اقامت برای کاریابی یا کارآفرینی» است. این نوع مجوز به شما امکان می دهد تا زمانی که تحصیلات شما تمام شده است در کشور بمانید تا شغلی پیدا کنید. در این مواقع یا باید شغلی پیدا کنید یا کسب و کاری را خودتان راه اندازی کنید که برای آگاهی بیشتر از چگونگی یافتن کار می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید تا کارشناسان ما با توجه به استعدادها و مهارت های شما مشاغل مطلوب در مجارستان را معرفی نمایند.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل با مدرک دیپلم مجارستان

دانشگاه های برتر مجارستان

شرایط کار پس از تحصیل در مجارستان

چه کسانی می توانند برای مجوز پس از تحصیل اقدام کنند؟ هر دانشجوی بین المللی می تواند درخواست دهد که مدرکی از دانشگاه یا کالج مجارستان دریافت کند. با این حال، شما باید درخواست خود را حداکثر 15 روز قبل از انقضای مجوز اقامت دانشجویی خود تحویل دهید. برای برنامه، باید تأیید کنید که شما یا به دنبال کار هستید یا یک شرکت راه اندازی می کنید. همچنین نشان دهید که شما بودجه لازم برای اقامت در مجارستان را دارید، به عنوان مثال با یک صورت حساب بانکی که نشان می دهد یا به اندازه کافی پول دارید یا منظم از خارج پول دریافت می کنید.

سایر شرایط در جدول زیر اشاره شده است.

1نشان دهید که شما یک بیمه درمانی معتبر دارید
2نشان دهید که شما مسکن دارید
3نشان دهید که در صورت رد شدن مجوز، شما می توانید اتحادیه اروپا را ترک کنید

برای اینکه بتوانید به طور قانونی در مجارستان کار کنید، به اسنادی نیاز دارید: کارت شناسایی مالیاتی و کارت تامین اجتماعی (کارت تاج) کارت TAJ و شماره شناسه مالیاتی شما دست به دست هم می دهند. برای دریافت شماره TAJ ابتدا باید شناسه مالیاتی دریافت کنید. نزدیکترین اداره مالیات  را پیدا کنید. اگر قبلاً یک پیشنهاد شغلی دارید، کارفرمای شما می تواند هم شناسه مالیاتی و هم شماره TAJ را به عنوان بخشی از فرآیند استخدام شما درخواست کند. نکته دیگر ویزای پس از تحصیل برای کار است که شهروندان غیر اتحادیه اروپا در صورت تمایل به کار در مجارستان به ویزای کار و مجوز نیاز دارند که شرایط زیر نیاز است:

مجوز کار قانونی

قرارداد کارگری

اثبات اسکان

درخواست مجوز کار حداکثر 25 روز طول می کشد و می تواند به مراحل زیر تقسیم شود:

اول کار در مجارستان پیدا کنید.

کارفرما برای مجوز کار درخواست دهد.

چگونگی یافتن کار پس از تحصیل در مجارستان

سازمان های دانشجویی به عنوان آژانس های کاریابی و همچنین نهادهای اداری عمل می کنند. اگر می خواهید شانس خود را برای یافتن شغل مناسب به حداکثر برسانید، می توانید همزمان در بیش از یک سازمان دانشجویی عضویت داشته باشید. سازمان دانش آموزی اطمینان حاصل می کند که استخدام شما با مقررات مطابقت دارد. به عنوان مثال، به تناسب، حقوق شما نمی تواند کمتر از حداقل دستمزد فعلی باشد. بسته به کاری که انجام می‌دهید و میزان کارتان، شاغل شدن از طریق یک سازمان دانشجویی ممکن است بهتر از استخدام منظم باشد. این به این دلیل است که مزایای مالیاتی جدی اعمال می شود: شما ملزم به پرداخت سهم تامین اجتماعی (18.5٪) نیستید، در حالی که کارفرمای واقعی شما مجبور نیست مالیات سهم اجتماعی (13٪) را برای کار شما بپردازد. در هر صورت، اگر زیر 25 سال هستید، به هیچ وجه نیازی به پرداخت مالیات بر درآمد شخصی ندارید.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل در مدارس شبانه روزی مجارستان

اگر رابطه کاری خوبی با کارفرمای خود ایجاد کنید، ممکن است پس از فارغ التحصیلی، آنها مایل به استخدام شما به صورت تمام وقت باشند. سپس شما باید مجوز دانشجویی خود را به مجوز کار تغییر دهید.

در شکل زیر به سایر موقعیت های پیدا کردن کار در مجارستان پس از اتمام دوران تحصیل اشاره شده است.

موقعیت های پیدا کردن کار در مجارستان
موقعیت های پیدا کردن کار در مجارستان

بازار کار پس از تحصیل در مجارستان

مجارستان به لطف دانشگاه‌ های با کیفیت و هزینه ‌های زندگی نسبتاً پایین، بازار کار ویژه‌ای در کل اروپا دارد که نیروی کار مقرون‌ به ‌صرفه و با کیفیت را برای کسب‌ و کار تازه راه ‌اندازی فراهم می ‌کند. هدف کارآفرینان بیشتر برای راه اندازی شرکت های جدید در مجارستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی به دلیل شهرت خوب آن است.  زمانی که مجارستان در سال 2014 به اتحادیه اروپا پیوست، بازار آن برای مشاغل و تجارت محبوبیت بیشتری پیدا کرد. با این حال، هنوز هم پیدا کردن یک شغل مناسب و با دستمزد خوب نیست. نرخ بیکاری مجارستان در سال 2017 4.7% بود در حالی که نرخ بیکاری در پاکستان 5.9% و در ایالات متحده 4.4% بود. این رقم طی چند سال اخیر به 2.8% رسیده است.

می توان گفت که نرخ اشتغال در مجارستان خیلی بد نیست، اما مسئله دیگری راه را برای خارجی ها مسدود می کند. قانونی وجود دارد که به شرکت ‌ها در مجارستان اجازه نمی ‌دهد افراد خارجی را استخدام کنند، مگر اینکه مدرکی نشان دهند که هیچ شهروند مجارستانی برای این شغل در دسترس نبوده است.

نکاتی درباره کار پس از تحصیل در مجارستان

شغل پاره وقت در مجارستان بسته به رویکرد شما ممکن است آسان یا دشوار باشد. با مراحل زیر، ممکن است به سمت دستیابی به یک شغل خوب با شرایط کاری مناسب پیش بروید. کارفرمایان در مجارستان از لینکدین به عنوان ابزاری قدرتمند برای بررسی مشخصات کارفرمای احتمالی که شامل رزومه، سوابق و تجربه کاری است استفاده می کنند. شما نباید فقط یک پروفایل لینکدین ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که هر از گاهی آن را به روز می کنید. تجربه کاری ممکن است واقعاً برای کارفرمایان در مجارستان چیز مهمی نباشد زیرا اکثر دانشجویان برای اولین کار خود یا به عنوان کارآموز درخواست می دهند. اطمینان حاصل کنید که رزومه شما هر چند وقت یکبار به روز می شود: هر کاری که انجام دادید باید در CV شما منعکس شود. با یک CV جذاب که بوی تجربه کاری خوب می دهد.

بیشتر بدانید <>>>>   شغل پردرآمد در مجارستان

 مشاغلی را جستجو کنید که با مهارت های شما مطابقت داشته باشد و بتواند برنامه مطالعاتی شما را برآورده کند: فقط برای هر شغلی درخواست ندهید. مطمئن شوید که می توانید به راحتی آنها را انجام دهید. در فکر دوم، می ‌توانید آموزش‌ هایی برای کسب مهارت‌ های لازم برای آن شغل کسب کنید. همچنین زمان مطالعه خود را در نظر بگیرید. مراقب شرکت ها یا شرکت های بین المللی باشید: اگر خوش شانس هستید که در یک موسسه بین المللی استخدام می شوید، ممکن است نیازی به ارائه دانش زبان مجارستانی به عنوان یک مهارت نداشته باشید. زبان انگلیسی ممکن است کافی باشد. این بدان معنا نیست که اگر فرصتی برای یادگیری زبان مجارستانی می بینید، نباید به آن فرصت دهید. با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید تا بهترین گزینه های کاری خود را از بازار کار مجارستان پیدا کنید.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل در مجارستان، بدون نگرانی از مدرک زبان
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا