نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

ثبت شرکت در ایتالیا

انجام امور مربوط به ثبت شرکت در ایتالیا به دلایل زیادی می تواند برای صاحبان مشاغل بسیار جذاب باشد. نرخ ‌های مالیاتی دوستانه ‌تر، دسترسی به مشتریان خارج از کشور و ذخیره ‌سازی شرکت‌ های اروپایی تنها تعدادی از ویژگی ‌های مطلوبی است که سرمایه‌ گذاران خارجی می ‌توانند هنگام ثبت شرکت خود به عنوان یک شرکت ایتالیایی انتظار داشته باشند. اما همانطور که اهداف هر شرکت متفاوت است، اشکال مشخصاً متفاوتی از ثبت کسب و کار در ایتالیا وجود دارد که هر کدام دارای مجموعه ای بسیار دقیق از صلاحیت ها هستند و هر کدام مزایای متمایزی را ارائه می دهند. سه عنوان اصلی شرکت ایتالیایی عبارتند از Società a responsabilità limitata  یا شرکت با مسئولیت محدود، که بیشتر به عنوان SrL، “Società per Azioni” شناخته می شود، یک شرکت سهامی Experts یا SpA و یک شعبه یا دفتر ثبت شده.

تحصیل بدون مدرک زبان درایتالیا

 تشکیل این نهادها مستلزم دانش عمیق در مورد الزامات تشکیل پرونده و مسئولیت های قانونی در ایتالیا است و فقط باید توسط افراد محلی ایتالیایی انجام شود که با ماشینکاری های روزانه شرکت ایتالیایی آشنا هستند و حسابداران و وکلای مورد اعتماد با سطح بالایی هستند. نمایندگی اخلاقی و حفاظتی مشتری فقط با یک شرکت تشکیل شرکت اروپایی که از این متخصصان تشکیل کسب و کار مطلوب استفاده می کند، معامله کنید و از راه اندازی موفقیت آمیز حضور شرکت خود در خارج از کشور اطمینان حاصل کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا تجارب خود در این زمینه را با متقاضیان به اشتراک بگذارد.

انوع ثبت شرکت در ایتالیا

تشکیل شرکت در ایتالیا موضوعی گسترده است، زیرا بسته به مدل سازمانی شرکت، اهداف تجاری آن، سطح سرمایه ای که باید متعهد شود، میزان مسئولیت موسسان نیز طیف گسترده ای از اشکال قانونی برای تأسیس شرکت وجود دارد. به عنوان پیامدهای مالیاتی و حسابداری. قانون شرکت ایتالیا در درجه اول بین شرکت های با مسئولیت محدود و شرکت های تضامنی تفاوت قائل می شود. شرکت های با مسئولیت محدود که در ایتالیا 2 نوع اصلی شرکت با مسئولیت محدود وجود دارد: شرکت های محدود خصوصی بر اساس سهمیه ها از جمله (سنتی و ساده شده) یا  شرکت های سهامی عام بر اساس سهام.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل بدون مدرک زبان درایتالیا

در جدول زیر، مشخصات شرکت های با مسئولیت محدود به طور کلی اشاره شده است.

1مسئولیت محدود برای صاحبان شرکت، یعنی مسئولیت هر مالک محدود به وجه نقد یا دارایی هایی است که به شرکت کمک کرده است
2تفکیک مالکیت و قدرت مدیریت؛ از این رو مالکان شرکت لزوماً مدیران شرکت نیز نیستند و مدیران لزوماً مالکان شرکت نیستند
3سهام قابل انتقال آزاد
4باید حداقل یک سهامدار و یک مدیر داشته باشد

 نوع دیگر ثبت شرکت در ایتالیا، دفتر نمایندگی خارجی است که دفتر نمایندگی، دفتر ثبت شده یک شرکت خارجی است که در ایتالیا صرفاً و منحصراً فعالیت های تبلیغاتی ، جمع آوری اطلاعات، تحقیقات علمی یا بازار را انجام می دهد. دفتر نمایندگی فقط یک وظیفه کمکی یا مقدماتی برای تسهیل نفوذ شرکت خارجی در بازار ایتالیا دارد. یک دفتر نمایندگی می تواند یک حساب بانکی در ایتالیا افتتاح کند. به طور خلاصه، یک دفتر نمایندگی فقط می ‌تواند فعالیت‌ های تبلیغاتی انجام دهد، نه فعالیت ‌های تجاری (تولید، فروش یا خدمات)، و مدیر آن قدرت تصمیم‌گیری یا الزام شرکت خارجی را ندارد.

نکاتی درباره  ثبت شرکت در ایتالیا

محبوب ترین شرکت ایتالیایی و رایج ترین قالب برای مشاغل کوچک تا متوسط SrL است. این یک شرکت با مسئولیت محدود است که عملاً هیچ محدودیتی برای سهامداران خارجی ندارد و فقط سرمایه بسیار کوچک 10000 یورویی را برای تشکیل پرونده درخواست می کند. شما باید سالانه حسابداری را ثبت کنید و اینها سالانه حسابرسی می شوند. این یک راه بسیار ساده و سریع برای توسعه عنوان تجاری در خارج از کشور است. بهترین شرکت ایتالیایی برای شرکت های بزرگتر یک شرکت سهامی SpA است. این نهاد تجاری به سرمایه بسیار بزرگتر، 120000€ (یورو) نیاز دارد، اما هیچ محدودیتی برای سهامداران خارجی نیز ندارد. حساب‌های حسابرسی شده با این شرکت بزرگتر باید نزد اداره ثبت شرکت‌های محلی نگهداری شود، اما الزامات فقط برای یک مدیر لازم است.

 در نهایت، شعبه فیزیکی یا دفتر ثبت شده، سومین مسیر اصلی برای شرکت ایتالیایی است. این نوع ساختار شرکتی مستلزم نگهداری حساب ها در آدرس فیزیکی کسب و کار است، اما هیچ الزام گزارشگری یا ممیزی منظم وجود ندارد. طبق قانون فقط یک مدیر وجود دارد و شرکت مادر خارج از کشور مسئول تمام اقدامات شعبه است.

بیشتر بدانید <>>>>   لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا

تفاوت و اشتراکات بت شرکت در ایتالیا

تفاوت های اصلی بین TRADITIONAL S.R.L. و S.R.L ساده شده؟ این است کهSimplified S.r.l.  بر خلاف Traditional S.r.l.  محدودیت های زیر را دارند:

سهامداران شرکت ساده شده S.r.l. می تواند فقط افراد باشد و نه شرکت های دیگر.

سرمایه اولیه یک شرکت S.r.l. نمی تواند بیش از 10000.00€ (یورو) باشد.

S.r.l ساده شده فقط می توانید اساسنامه استاندارد استاندارد ارائه شده توسط قوانین ایتالیا را اتخاذ کنید و هیچ اصلاحیه ای در مواد نمونه مجاز نیست (یعنی نمی توانید اساسنامه شرکت را متناسب با آن بسازید).

ویژگی های مشترک TRADITIONAL S.R.L چیست؟ و S.R.L ساده شده در این است که شرکت باید حداقل یک مدیر و یک سهامدار داشته باشد (سهامدار و مدیر می توانند یک نفر باشند و لازم نیست ساکن ایتالیا باشند). شرکت باید یک آدرس ثبت شده در ایتالیا داشته باشد. مدیران و سهامداران شرکت پیشنهادی باید یک شماره شناسایی مالیاتی (کد فی مقیاس) با درآمد داخلی دریافت کنند. شرکت باید یک آدرس ایمیل تایید شده که اساساً یک آدرس ایمیل رسمی برای شرکت است که ارزش قانونی یک نامه ثبت شده با رسید برگشتی را دارد، دریافت کند. سهامداران شرکت پیشنهادی باید در مقابل یک سردفتر ایتالیایی سند تأسیس را اجرا کنند، اما در صورتی که سهامداران شرکت پیشنهادی وکالتنامه‌ای به طور رسمی و رسمی (یا محضری و قانونی) بدهند، سند تأسیس از راه دور قابل اجرا است.

الزامات قانونی ثبت شرکت در ایتالیا

هیچ حداقل سرمایه مورد نیاز برای افتتاح یک S.r.l سنتی وجود یا S.r.l ساده شده وجود ندارد. یعنی سرمایه اولیه سهام می تواند هر مقداری باشد که از 1.00 € (یورو) شروع می شود. با این حال، اگر سرمایه شرکت کمتر از 10000.00€ (یورو) باشد، محدودیت های جزئی زیر اعمال می شود: هیچ گونه مشارکتی در هیچ گونه دارایی غیر از پول نقد مجاز نیست. سالانه 20% از سود سال تجاری به عنوان اندوخته سرمایه قانونی کنار گذاشته می شود تا زمانی که خالص دارایی شرکت به 000/10€ (یورو) برسد. چنین اندوخته ای فقط برای افزایش سرمایه یا پوشش زیان قابل استفاده است. برای افتتاح یک شرکت ایتالیایی، مؤسس یا مؤسسان باید سند تأسیس (شامل یادداشت و اساسنامه) را نزد یک سردفتر رسمی ایتالیایی منعقد کنند. فرآیند ادغام می تواند از راه دور از طریق وکالتنامه ای انجام شود. در این مورد، وکالتنامه باید محضری باشد.

تخصیص سهام نباید متناسب با ارزش مشارکت سهامداران به شرکت باشد، مگر اینکه در اساسنامه طور دیگری مشخص شده باشد، ارزش هر سهمیه متناسب با ارزش سهم سهامدار در شرکت محاسبه می‌شود و حقوق او (مانند حق رای و حق مشارکت در سود) نیز متناسب است. به عنوان مثال، اگر یک سهامدار 60% سهام S.r.l را در اختیار داشته باشد. یا S.r.l.s. سرمایه، صاحب سهمیه ای معادل 60% کل سرمایه، مشمول 60% سود شرکت و رأی وی 60% حد نصاب لازم برای تصویب تصمیمات صاحبان سهمیه است. با این وجود، سهامداران می‌توانند – در اساسنامه یا متعاقباً در اساسنامه – سهامی غیرمتناسب با ارزش سهم شرکت ایجاد کنند و همچنین می‌توانند حقوق خاصی برای سهامداران خاص ایجاد کنند. سهامداران می توانند تصمیماتی را که در قانون یا اساسنامه شرکت پیش بینی شده است، به روش جمعی معمول در مجامع صاحبان سهام اتخاذ کنند.

بیشتر بدانید <>>>>   ویزای همراه ایتالیا

امور مدیریتی ثبت شرکت در ایتالیا

در Traditional S.r.l. و S.r.l ساده شده مدیریت به یک یا چند مدیر منصوب شده توسط خود سهامدار یا سهامداران واگذار می شود. به این ترتیب، سنتی S.r.l. و Simplified S.r.l.  ممکن است توسط یک مدیر منفرد یا توسط چندین مدیر مدیریت شود.

در حالت دوم، شرکت ممکن است یکی از سیستم های مدیریت اشاره شده در شکل زیر را انتخاب کند.

نمودار ثبت شرکت در ایتالیا
نمودار ثبت شرکت در ایتالیا

هیأت مدیره ممکن است یک نهاد شرکتی نیز باشد، مگر اینکه مقررات قانونی دیگری که محدودیت یا الزامات مربوط به نوع خاصی از شرکت ها را تعیین کند. اساسنامه ممکن است تعیین کند که از سیستم های مدیریتی متعدد استفاده شود، هر کدام برای مجموعه خاصی از مسائل که از هیئت مدیره خواسته می شود در مورد آنها تصمیم گیری کند. در هر صورت، تمام تصمیمات مدیران باید در دفتر اختصاصی شرکت ثبت شود.

از سوی دیگر در مراحل ثبت شرکت، وجود هیئت بازرسان قانونی یا حسابرس انحصاری مهم است. این، یک نهاد نظارتی داخلی است. عمدتاً نظارت بر مدیریت شرکت به منظور اطمینان از انطباق با قانون، تفاهم نامه و اساسنامه واگذار شده است. انطباق با اصول مدیریت صحیح، به ویژه اثربخشی سیستم های سازمانی، اداری و حسابداری پذیرفته شده توسط شرکت و عملکرد موثر آن. بنابراین، هیئت بازرسان قانونی یا حسابرس انحصاری، نظارت می کند:

فعالیت های هیئت مدیره با حضور در جلسات هیئت مدیره؛

فعالیت مجمع صاحبان سهام، حضور در مجامع با اختیار اعتراض به مصوبات خلاف قانون یا اساسنامه.

هیئت بازرسان قانونی  توسط مجمع سهامداران منصوب می شود.

 هیئت بازرسان قانونی از 3 یا 5 عضو ثابت و 2 عضو علی البدل تشکیل شده است. برای انجام امور ثبت شرکت خود در ایتالیا در روندی بهینه از راهنمایی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

[instagram-feed feed=17]

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   ویزای همراه ایتالیا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا