نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

تحصیل در مدارس شبانه روزی مجارستان

آموزش در مدرسه بین المللی بریتانیا بوداپست به عنوان  یکی از مکان های تحصیل در مدارس شبانه روزی مجارستان فرصت های تغییر دهنده زندگی را برای فرزند شما ایجاد می کند. معلمان این مدرسه بهترین ‌های جهان هستند و به فرزند شما انگیزه می ‌دهند که عشق به یادگیری را در خود پرورش دهد و پتانسیل ‌های خود را باز کند و به او کمک کند تا به بیش از آنچه تصور می‌کرده دست یابد. جامعه مدارس چند فرهنگی مجارستان دانش آموزان را تشویق می کند تا درک کنند مردم جهان را چگونه می بینند، و دانش آموزان این شانس را دارند که زبان هایی از جمله انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، مجارستانی و چینی را مطالعه کنند. از طریق پردیس جهانی، پلت فرم یادگیری آنلاین مدارس شبانه روزی مجارستان، فرزند شما با همکلاسی های خود در مدارس ما در سراسر جهان تعامل خواهد داشت.

تحصیل در مدارس شبانه روزی مجارستان
تحصیل در مدارس شبانه روزی مجارستان

تحصیل بدون مدرک زبان در مجارستان

این مدارس به دانش آموزان کمک می کنند تا با کمک به آنها در کشف استعدادها و علایق خود، جوانانی با اعتماد به نفس و دلسوز ساخته شوند. همکاری‌ های انحصاری این کشور با مدرسه هنرهای نمایشی پیشرو در جهان، جویلیارد، موسسه فناوری ماساچوست و یونیسف، تجربیاتی را برای فرزند شما به ارمغان می ‌آورد که زندگی را تغییر می ‌دهد و دری را برای فرصت ‌های هیجان ‌انگیز در سراسر جهان باز می ‌کند. با محتوای این مقاله همراه شوید تا تصویر درست تری از مدارس شبانه روزی مجارستان بواسطه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دست پیدا کنید.

سیستم تحصیل در مدارس شبانه روزی مجارستان

مدرسه شبانه روزی در فرهنگ مجارستان همیشه جایگاه ویژه ای برای شکل گیری، معاشرت و معنویت در جامعه مدرسه بوده است. شبانه روزی ها هر هفته 5 روز در مدرسه می مانند و فقط آخر هفته به خانه سفر می کنند. دانشم آموزان مجارستانی بعد از ظهرهای خود در مدارس شبانه روزی را با هم می گذرانند، مطالعه می کنند، فعالیت های بعد از مدرسه انجام می دهند، ورزش می کنند، با هم بازی می کنند. جوان ‌ترین آنها در اتاق‌ های 6 تایی بزرگ‌ تر می‌ خوابند و وقتی بزرگ می ‌شوند تا زمانی که فارغ ‌التحصیل می‌ شوند به اتاق ‌های 4 یا 3 نفره می ‌روند. گروه های مطالعه و فعالیت ها بر اساس سن مرتب می شوند، اما آنها با هم غذا می خورند و بازی می کنند. دختران و پسران با هم به کلاس می روند اما در خوابگاه های جداگانه واقع در دو گوشه دور از دانشگاه زندگی می کنند.

بیشتر بدانید <>>>>   حقوق ماهیانه کار در مجارستان

از سوی دیگر در مدارس شبانه روزی مجارستان همه می‌ خواهند رشد کنند، باشند و بهتر عمل کنند. لازم نیست معلمان جادوگر باشند تا دانش آموزان را به درس خواندن یا کوشا بودن تشویق کنند. سخت کوشی و عشق به یادگیری از مهم ترین ارزش های مشترک دانش آموزان مدارس شبانه روزی مجارستان هستند و همه آنها می ‌خواهند بهترین کار خود را انجام دهند و حتی اگر گاهی اوقات احساس می‌ کنند انگیزه کمتری دارند، مدرسه شبانه‌ روزی یک ساختار حمایتی فراهم می‌ کند که آنها را تا زمانی که دوباره احساس انگیزه و قوی کنند، ادامه می‌ دهد.

دلایل انتخاب تحصیل در مدارس شبانه روزی مجارستان

مجارستان که به دلیل دانشگاه‌ های باستانی و سنت آموزشی قوی‌ شناخته می ‌شود، خانه بخش مدارس بین ‌المللی پر جنب و جوش است. مدارسی وجود دارند که برنامه های درسی بریتانیا، آلمان، فرانسه، ژاپن، روسیه، صربستان و سازمان بین المللی مدرک کارشناسی را ارائه می دهند. این بخش که مرکز آن در پایتخت بوداپست است، همچنین شامل طیف وسیعی از مدارس دو زبانه است که به زبان مجارستانی و زبان دوم مانند آلمانی، اسپانیایی، فرانسوی یا چینی، و همچنین بنیادهای مسیحی و یک مدرسه جامعه یهودی تدریس می کنند. تحصیل مختلط روزانه غالب است. 10 مدرسه جهانی IB وجود دارد که همه آنها مدرک IB را ارائه می دهند و به زبان انگلیسی تدریس می کنند. در میان قدیمی ‌ترین آنها، مدرسه بین ‌المللی آمریکایی بوداپست است که از سال 1993 مدرک IB را ارائه می ‌دهد.

 در حالی که جدیدترین آنها مدرسه بین ‌المللی بوداپست است که در ژوئن 2020 مجوز دریافت کرد. گروه‌ های بین ‌المللی مدارس با پردیس در مجارستان عبارتند از Nord Anglia Education، که مدرسه بین‌ المللی بریتانیا، بوداپست را اداره می‌ کند. گروه آموزشی SEK اسپانیا که مدرسه بین المللی SEK بوداپست را اداره می کند و گروه اسلوونیایی Quality Schools International که مالک مدرسه بین المللی پاپا QSI است. نهادهای اعتباربخش فعال در این کشور عبارتند از: شورای مدارس بین المللی و شورای مدارس بین المللی بریتانیا. از سوی دیگر مجارستان به طور منظم در بین 20 کشور برتر برای پیشرفت دانش آموزان در ریاضیات و علوم قرار می گیرد. مجارستان یک مقصد تحصیلی بین المللی در حال رشد است. دارای 67 دانشگاه و کالج است که برخی از آنها برنامه های خود را به زبان انگلیسی ارائه می کنند.

بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت کاری به مجارستان، یک انتخاب هوشمندانه

معرفی تحصیل در یکی از مدارس شبانه روزی مجارستان

مدرسه بین المللی دو زبانه ابتدایی و متوسطه بین المللی بوداپست بزرگترین مدرسه بین المللی دو زبانه انگلیسی-مجارستانی در مجارستان است که آموزش بین المللی را در محیطی دلسوز به کودکان بین 5 تا 18 سال ارائه می دهد. آموزش این مدرسه شامل آموزش مقدماتی، ابتدایی و متوسطه می شود.  در کلاس مقدماتی ISB، آموزش مربوط به مهدکودک های مجارستان انجام می شود. کودکان زیر 6 سال مطابق با این برنامه آموزش می بینند. کودکان بالای 6 سال فقط با نظر کارشناسی کمیته کارشناسان و یا با مجوز اداره آموزش می توانند در آموزش مقدماتی شرکت کنند. ISB یک مدرسه بین المللی کمبریج، یک مدرسه جهانی IB و یک مدرسه خصوصی ثبت شده مجارستان است. اعتبار بین المللی ISB توسط Cambridge International Examinations، یک سازمان معتبر بین المللی معتبر مستقر در بریتانیا، اعطا شد که یک برنامه درسی و مدارک تحصیلی رسمی ارائه می دهد.

ISB از سپتامبر 2020 برنامه دیپلم IB را به دانش آموزان مناسب کلاس 11 ارائه می دهد که در جدول زیر مفاهیم آموزش منحصر به فرد در ISB را خلاصه می کند.

آموزش متمایز و کودک محورتشویق به علاقه طبیعی و ذاتی و میل به دانش
توجه فردی در کلاس های کوچکپروژه برای توسعه استقلال، خلاقیت، حل مسئله و استدلال منطقی کار می کند
ارزیابی متنی کامل، روش های ارزیابی دقیقجو مثبت، انگیزشی و حمایتی برای کمک به ایجاد اعتماد به نفس و الهام بخشیدن به عملکرد تحصیلی خوب
اجراهای فردی و گروهی برای توسعه مهارت های ارتباطی و عملکردیتحسین مثبت برای الهام بخشیدن به رفتار خوب و تقویت انگیزه
کار تیمی برای توسعه همکاری و مهارت های رهبریهفته های موضوعی برای ایجاد طیف گسترده ای از فرصت های یادگیری

ساختار آموزشی مدارس شبانه روزی مجارستان

سیاست های آموزشی در مجارستان در سطح ملی سازماندهی شده است. تحصیل در مدرسه از سن 6 تا 18 سالگی اجباری و رایگان است (طبق پیشنهاد جدید دولت این دوره به 16 سال کاهش می یابد). مهدکودک برای کودکان 3 سال به بالا نیز رایگان است اما فقط سال آخر اجباری است. بیشتر مدارس تحت نظارت مقامات محلی بودجه عمومی دارند (اما طبق پیشنهاد جدید، دولت این نظارت را بر عهده خواهد گرفت). تعداد فزاینده ای از مدارس دینی وجود دارد که توسط کلیساهای مختلف اداره می شوند که توسط بودجه دولتی پشتیبانی می شوند و تعداد کمی از مدارس خصوصی. مدرسه ابتدایی سنین 6 تا 14 سال را پوشش می دهد. مدرسه متوسطه سنین 14 تا 18 را پوشش می دهد، به استثنای چند مورد که سن شروع آن 10 یا 12 سال است. مدارس متوسطه تحصیلات پیشرفته را ارائه می دهند.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل در مجارستان، بدون نگرانی از مدرک زبان

 برنامه های تحصیلی که از سن 10 یا 12 سالگی شروع می شود. مدارس متوسطه حرفه ای بیشتر بر روی برخی از حرفه ها متمرکز هستند، اما گواهی بلوغ نیز اعطا می کنند که اجازه ورود به آموزش عالی را می دهد. آموزشگاه های حرفه ای گواهی بلوغ اعطا نمی کنند. در سال 2011، 38.5% از دانش آموزان در مدارس متوسطه، 36.8% در مدارس متوسطه حرفه ای و 24.7 درصد در مدارس آموزش حرفه ای شرکت کردند. از سال 2000، ثبت نام در مدارس متوسطه در سطح ملی از طریق یک طرح تطبیق متمرکز سازماندهی شده است. مدارس برنامه های تحصیلی عمومی یا تخصصی را با سهمیه های مختلف ارائه می دهند. به عنوان مثال، فرض کنید که یک مدرسه هر سال حدود 90 دانش آموز جدید دارد که در سه کلاس جای می گیرند. این مدرسه ممکن است یک برنامه مطالعاتی عمومی و 2 برنامه تحصیلی خاص ارائه دهد.

نحوه پذیرش مدارس شبانه روزی مجارستان

مدارس شبانه روزی مجارستان آزمون های ورودی را برگزار می کنند که رتبه بندی دقیقی از متقاضیان قابل قبول در اختیار آنها قرار می دهد. برخی مدارس ممکن است به سادگی از نمرات دانش‌ آموزان دوره ابتدایی و نتایج آزمون ‌های ورودی متمرکز استفاده کنند، اما مدارس پرطرفدار اغلب برای هر برنامه مطالعاتی خاصی که ارائه می ‌دهند، امتحان ورودی ویژه یا مصاحبه برگزار می ‌کنند. وزن هر نمره توسط مدرسه، تحت برخی محدودیت‌ های مندرج در آیین‌ نامه تعیین می‌ شود. پس از امتحانات، هر مدرسه لیست های رتبه بندی خود را به KIR ارسال می کند.  یکی از گزینه های اضافی در این مرحله از فرآیند پذیرش این است که متقاضیان می توانند پس از آزمون ورودی و مصاحبه و پس از اطلاع از رتبه خود، لیست اولویت های خود را تغییر دهند.

 این معقول است، زیرا ترجیح واقعی یک دانش آموز می تواند در طول آن ماه ها تغییر کند، به ویژه در نتیجه تجربه شخصی او در امتحانات (در مصاحبه، دانش آموز می تواند در واقع با رئیس کلاس آینده خود ملاقات کند و همچنین می تواند ایده ای در مورد همکلاسی های آینده اش، که می تواند بر تصمیم او تأثیر بگذارد). با این حال، اگر اولویت یک دانش آموز در طول فرآیند درخواست یکسان بود، او نباید لیست ترجیحی خود را تغییر دهد، حتی در مورد مدارسی که پذیرش پس از انتشار لیست های رتبه بندی بعید به نظر می رسد.

در شکل زیر به مدرک لازم جهت اخذ پذیرش در مدارس شبانه روزی مجارستان اشاره شده است.

جهت تکمیل مدارک خود برای پیوستن به مدارس شبانه روزی مجارستان می توانید از راهنمایی مشاوره های موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، بهره مند شوید.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل در مجارستان، بدون نگرانی از مدرک زبان
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها