نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

کار پس از تحصیل ایتالیا

کار پس از تحصیل ایتالیا

قانون ایتالیا به دارندگان اجازه اقامت برای مقاصد تحصیلی امکان کار پس از تحصیل در ایتالیا را به عنوان کارمند (کار فرعی)، اما پاره وقت را می شناسد. به طور خلاصه، یک دانشجوی خارجی می تواند در ایتالیا کار کند به شرطی که: دانشجو فقط به عنوان کارمند کار می کند (او نمی تواند یک کسب و کار خوداشتغالی راه اندازی کند). دانشجو نباید از سقف ساعات مقرر طبق قانون، یعنی 1040 ساعت در سال تجاوز کند. به عنوان مثال، او می تواند به مدت 12 ماه به صورت پاره وقت (20 ساعت در هفته) کار کند. دوره های کارآموزی برای محاسبات بالا به عنوان ساعت کاری محاسبه نمی شود. برای یک دانشجو، برای کار بیش از 1040 ساعت در سال یا شروع فعالیت خوداشتغالی، باید اجازه اقامت تحصیلی را به مجوز کار فرعی (در صورت داشتن پیشنهاد شغلی) یا خود تبدیل کند.

برای تمام دانشجویانی که مدرک مناسبی در ایتالیا دریافت می کنند و برای جوانانی که به طور قانونی در ایتالیا اقامت دارند در سن 18 سالگی، قانون امکان تبدیل مجوز اقامت برای دلایل تحصیلی به یک مجوز کار را بدون انتظار برای نقل قول مهاجرت می دهد. این حکم به مدت 1 سال معتبر است و پس از یافتن شغل یا شروع کسب و کار قابل تمدید است. جزئیات بیشتر را می توانید از طریق گفتگو با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیگیر شوید.

قواعد مرتبط با کار پس از تحصیل در ایتالیا

دانشجویان بین المللی (غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا) که در ایتالیا تحصیل می کنند یا می خواهند در ایتالیا تحصیل کنند، می توانند پس از اتمام تحصیلات خود تا 12 ماه عقب بمانند. دانشجویان بین ‌المللی که دوره ‌ای را در ایتالیا با ویزای دانشجویی تحصیل می‌ کنند، ممکن است بتوانند برای permesso di attesa occupazione، که به «مجوز اقامت موقت» ترجمه می ‌شود، درخواست دهند. این مجوز کار به دانشجویان بین‌المللی در مؤسسات آموزش عالی ایتالیا اجازه می ‌دهد تا حداکثر 12 ماه پس از اتمام تحصیلات خود و جستجوی شغل در سراسر کشور به صورت قانونی در ایتالیا زندگی کنند. این تمدید ویزای دانشجویی 1 ساله به عنوان یک مجوز کار برای دانشجویان بین المللی که مایل به استخدام تمام وقت یا پاره وقت در ایتالیا پس از اتمام موفقیت آمیز مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا هستند، کار می کند.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل با مدرک دیپلم در ایتالیا

طبق وب سایت رسمی دپارتمان مهاجرت ایتالیا، یک دانشجوی بین المللی غیر اتحادیه اروپا که مدرک دکترا یا فوق لیسانس یا مدرک دانشگاهی سه ساله یا مدرک فوق لیسانس را از یک موسسه عالی ایتالیایی با موفقیت به پایان رسانده باشد. آموزش و پرورش، در انقضای مجوز اقامت به دلایل تحصیلی، می تواند برای مدتی که بیش از دوازده ماه نباشد در لیست های استخدامی ایتالیا ثبت شود و می تواند درخواست تبدیل مجوز اقامت برای تحصیل به اجازه اقامت در انتظار استخدام را داشته باشد. این مجوز اقامت  یا کار به دانشجویان بین ‌المللی که از سراسر جهان می‌آیند این امکان را می ‌دهد تا در ایتالیا بمانند و تجربه کاری حیاتی در ایتالیا برای مدت حداکثر 12 ماه یا 1 سال به دست آورند. علاوه بر این،  دانشجویان بین المللی پس از اتمام تحصیلات، می توانند 40 ساعت در هفته به مدت 12 ماه انجام دهند.

مدارک تحصیلی ویزای کار پس از تحصیل در ایتالیا

برای دانشجویان اتحادیه اروپا، هیچ نیازی برای مجوز اقامت، و مجوز کار خاص پس از تحصیل وجود نخواهد داشت. آنها درخواست تمدید اجازه اقامت خود در ایتالیا را تا زمانی که در آنجا مشغول به کار هستند، دارند. اما برای دانشجویان غیر اروپایی اجازه کار پس از تحصیل و اجازه اقامت دانشجویی الزامی است. در اینجا نکاتی هستند که باید به آنها توجه کنید: فقط Ph.D. و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می توانند پس از تکمیل برنامه برای اجازه اقامت موقت اقدام کنند. داشتن شغل در طول مدت اقامت آنها (تا 12 ماه) مهم است. برای اجازه کار پس از اتمام تحصیل، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا به permesso di Lavoro  نیاز دارند. متوسط دستمزد می تواند حدود 2000€ (یورو) برای 12 ماه باشد، این به نوع مدرک تحصیلی و تجربه دانشجو بستگی دارد. همیشه توصیه می شود برای یک فرصت بهتر، درک اولیه زبان ایتالیایی را به دست آورید.

در جدول زیر به مدارکی که امکان کار پس از تحصیل را در ایتالیا تسهیل می کنند، اشاره شده است.

بیشتر بدانید <>>>>   شغل پر درآمد در ایتالیا
مدرک لیسانس (Laurea، 180 واحد دانشگاهی)مدرک لیسانس ویژه Laureaspecialistica/Magistrale
مدرک دکترا Dottorato di Ricercaمدرک تخصصی Diploma di Specializzazione
مدرک کارشناسی ارشد سطح اول Master Universitario di I livelloمدرک کارشناسی ارشد سطح دوم Master Universitario di II livello

 

شرایط کار پس از تحصیل در ایتالیا

پس از فارغ التحصیلی در ایتالیا، فرصت های شغلی فراوانی برای افرادی که تحصیلات عالی خود را در این کشور به پایان رسانده اند، وجود دارد. ایتالیا کشوری با درآمد سرانه ملی بالا و از نظر صنعتی و زیرساختی توسعه یافته است. علاوه بر این، بخش خدمات بیشترین سهم را در اقتصاد ایتالیا دارد که میزبان میلیون ها گردشگر از بسیاری از کشورهای جهان است. ایتالیا که در رتبه پنجم پربازدیدترین کشورهای جهان و سومین کشور اتحادیه اروپا قرار دارد، نهمین اقتصاد بزرگ جهان، چهارمین در اروپا و سومین در منطقه یورو است. اگر می خواهید در این چارچوب اقتصادی شرکت کنید و فرصت های شغلی در ایتالیا برای خود ایجاد کنید، می توانید پس از فارغ التحصیلی برای اقامت ایتالیا اقدام کنید. جدای از همه اینها شرکت های زیادی که جزو قدرتمندترین شرکت های دنیا هستند با سرمایه ایتالیایی تاسیس شدند.

 اگر اعتماد به نفس دارید و فکر می کنید که می توانید به اندازه یک دانشجو در زندگی تجاری موفق باشید. از جمله فرصت های شغلی در ایتالیا می توانید این شرکت های بزرگ را در نظر بگیرید. ممکن است برای این کار به یک CV قوی و مهارت زبان نیاز داشته باشید. برای جزئیات، به “آزمون های SAT، TOEFL و IELTS” مراجعه کنید.

بازار کار پس از تحصیل در ایتالیا

همانطور که گفته شد پس از فارغ التحصیلی، فرصت هایی برای کار در بسیاری از زمینه ها برای کسانی که به دنبال فرصت های شغلی در ایتالیا هستند، وجود دارد. این مناطق را می توان عمدتاً به عنوان صنایع خودروسازی، مد و گردشگری و همچنین صنایع غذایی برشمرد. ایتالیا، یکی از مهم ترین کشورهای دوره رنسانس، کشوری توسعه یافته هم در زمینه هایی مانند هنر و طراحی و هم در بخش های صنعتی است که امروزه این ویژگی را حفظ کرده است. صنایع صنعتی مانند سرامیک، مواد شیمیایی، بزرگی ایجاد می کند. فارغ التحصیلان جدید که می خواهند فرصت های شغلی در ایتالیا را ارزیابی کنند، این فرصت را دارند تا جایی برای خود در این بخش ها بیابند.

رشته هایی مانند گردشگری و مهندسی مکانیک از جمله رشته هایی هستند که فارغ التحصیلان بین المللی می توانند به راحتی در آنها شغل پیدا کنند، زیرا اغلب به زبان انگلیسی روان و تسلط خوب به زبان ایتالیایی نیاز دارند. سایر مناطق محبوب شامل مد، فرآوری مواد غذایی و وسایل نقلیه موتوری است. توجه: اگر از یک دانشگاه ایتالیایی یا یک دانشگاه واقع در اتحادیه اروپا فارغ التحصیل شده اید، می توانید به لطف دیپلم از موسسات معتبر اتحادیه اروپا شغل خوبی پیدا کنید. اگر از یک کشور غیر اتحادیه اروپا آمده اید و می خواهید شغل طولانی مدتی پیدا کنید، می توانید از دفتر بین المللی دانشگاه خود مشاوره بگیرید.

بیشتر بدانید <>>>>   ویزای همراه ایتالیا

در شکل زیر سایر حوزه های شغلی فعال در ایتالیا اشاره شده است اشاره شده است.

حوزه های شغلی فعال در ایتالیا
حوزه های شغلی فعال در ایتالیا

نکاتی برای یافتن کار پس از تحصیل در ایتالیا

برای داشتن درخواست های شغلی موفق پس از فارغ التحصیلی در ایتالیا، پس حتماً هر چه زودتر اقدام کنید. بسیاری از فرصت های شغلی در ایتالیا از طریق ارتباطات شخصی ایجاد می شوند. پس با خیال راحت با مردم ارتباط برقرار کنید. حتی کار نیست که زندگی کاری خود را زود شروع کنید. تسلط به زبان ایتالیایی؛ در مصاحبه ها، در دنیای کار ایتالیایی و در ایجاد روابط با همکاران، مزایای زیادی برای شما به ارمغان می آورد.  هنگامی که به دنبال شغل هستید، ابتدا با شرکت های چند ملیتی شروع کنید. شرکت‌ های چند ملیتی اغلب یکی از مکان‌ هایی هستند که می‌ توانید راحت‌تر شغل پیدا کنید، اگرچه فرصت‌ های زیادی را برای دانشجویان بین ‌المللی فراهم می ‌کنند. در مصاحبه ها صادق باشید. فقط به این دلیل که به زبان ایتالیایی مسلط نیستید به این معنی نیست که این کار را نخواهید کرد.

حتما درباره شرکتی که برای آن درخواست می دهید تحقیق کنید. سوابق بین المللی و مهارت های شما چگونه می تواند به شرکت کمک کند؟ به این فکر کنید که در آینده شرکت را کجا می بینید و از بیان نظرات خود در مورد آن در طول مصاحبه نترسید. در بسیاری از دانشگاه های ایتالیا، دانشجویان می توانند به لطف فرصت های بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد تحصیل کنند. می توانید فرم درخواست آموزش پاوا را پر کنید تا درخواست ها بلافاصله شروع شود. مشاوران متخصص آموزش پاوا در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در طی این سالها تجارب مختلفی را در حوزه مهاجرت کاری ایتالیا به دست آورده که آماده اشتراک گذاری با متقاضیان می باشد.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   ویزای همراه ایتالیا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها