نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا
تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

بسیاری از دانشجویان بین ‌المللی مشتاق تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا هستند، چراکه ایتالیا یک مقصد تحصیلی مقرون به صرفه در اروپا است. در حالی که هزینه اقامت و زندگی در شهرهای بزرگ مانند رم یا میلان می تواند بالا باشد، شهرهای کوچکتر بسیار ارزان تر هستند. دانشگاه های بزرگتر معمولاً برای یافتن خوابگاه پشتیبانی می کنند. با خوش شانسی ممکن است جایی در یک خانه دانشجویی ارزان پیدا کنید. در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، دانشگاه های دولتی ایتالیا نیز نسبتاً ارزان هستند. به طور متوسط، دانشگاه های دولتی ایتالیا حدود 1000 یورو در سال دریافت می کنند. دانشگاه های معتبر با رتبه برتر ممکن است هزینه بیشتری دریافت کنند. یک مورد خاص، دانشگاه رم تور ورگاتا است، که در آن هزینه های تحصیل با وضعیت مالی خانواده شما مرتبط است.

تحصیل بدون مدرک زبان درایتالیا

از سوی دیگر، جذابیت تحصیل برای مهاجران بدین جهت است که ایتالیایی ها به مردمی خوش برخورد و باز شناخته می شوند. شما به سرعت دوستان محلی پیدا خواهید کرد. و آنها به شما خواهند آموخت که غذا خوردن در بیرون از خانه و لذت بردن از غذاهای سالم و باکیفیت برای هر ایتالیایی برای اساسی است. اگرچه شما تنها با تعداد انگشت شماری از کلمات و عبارات ایتالیایی از پس آن بر می آیید، اما انگلیسی به طور گسترده ای خارج از زمینه آکادمیک صحبت نمی شود، و قطعاً از گذراندن برخی از درس های ایتالیایی قبل و در طول اقامت خود سود خواهید برد. این امر به ویژه در صورتی صادق است که تصمیم بگیرید پس از فارغ التحصیلی در ایتالیا بمانید و کار کنید. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده راهنمایی شما در همه زمینه های مهاجرت تحصیلی و فراهم کردن بسترهای لازم هستند.

روند درخواست ویزای تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

درخواست ویزای دانشجویی ایتالیا باید به محض تصمیم گیری متقاضی در مورد دانشگاه یا کالج و پذیرش در آن آغاز شود. برای این منظور لازم به ذکر است که پذیرش از ابتدای تابستان در ایتالیا آغاز می شود، بنابراین متقاضی باید حداقل از 3 ماه قبل مراحل ثبت نام را آغاز کند. مراحل پذیرش در ایتالیا به سرعت تکمیل می شود. پس از پذیرش فرد، باید برای مصاحبه با سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود برنامه ریزی شود. زمان مصاحبه باید حداکثر 6 هفته قبل از عزیمت به ایتالیا انجام شود. پس از پذیرش دانشجوی آینده، مدارک اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا باید آماده شود. اخذ ویزای نوع C یا اقامت کوتاه مدت هنگام ورود به ایتالیا بسیار آسان است و متقاضی مشروط به چند مورد از جمله داشتن پاسپورت معتبر و مدرک تحصیلی ثبت نام شده است و دانشجو باید دارای سابقه کیفری پاک باشد.

بیشتر بدانید <>>>>   دانشگاه های برتر ایتالیا

علاوه بر این ویزا، ایتالیا فرصت ‌های آموزشی برابر را برای دانشجویان در سراسر جهان فراهم می ‌کند و مدارس و دانشگاه ‌های این کشور پذیرای شهروندان خارجی هستند که می‌ خواهند کل تحصیلات خود را در ایتالیا به پایان برسانند. با این حال، برای این کار، باید برای ویزای اقامت طولانی مدت که به عنوان ویزای نوع D نیز شناخته می شود، درخواست دهید. برای اعطای این ویزای دانشجویی، یک شهروند خارجی باید برای دوره یا مدرکی که 20 ساعت در هفته (80 ساعت در ماه) تدریس می شود، درخواست دهد. نکته مهم در هنگام درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا این است که نیازی به آزمون زبان یا مدرک زبان ایتالیایی نیست.

مدارک ویزای تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

هنگام درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا، مدارک زیر باید به سفارت یا کنسولگری ایتالیا ارائه شود:

فرم درخواست ویزا که قبل از مصاحبه قابل دانلود و پر کردن است.

2 عکس جدید در اندازه پاسپورت و پاسپورت مسافرتی معتبر (حداقل 3 ماه اعتبار لازم است).

مدرک پذیرش در کالج یا دانشگاهی که داوطلب در آن پذیرفته شده است؛

مدرک اقامت در ایتالیا (قرارداد اجاره) و مدرک حمایت مالی؛

همچنین بیمه درمانی و همچنین اثبات تمکن مالی در صورت بازگشت الزامی است.

رسیدی مبنی بر پرداخت هزینه درخواست ویزا با سفارت یا کنسولگری.

دانستن این نکته مفید است که یک دانشجوی خارجی باید حداقل 900€ (یورو) در ماه به عنوان مدرک حمایت مالی از خود دور کند. همچنین حداقل ارزش بیمه نامه 150€ (یورو) می باشد.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که هنگام درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا، هیچ الزامی برای زبان وجود ندارد، با این حال، کالج یا دانشگاه حداقل به سطح متوسط از زبان ایتالیایی نیاز دارند. اخذ ویزای تحصیلی در ایتالیا بسیار ساده و سریع است و کسانی که بر اساس چنین ویزا به اینجا نقل مکان می کنند باید ظرف 8 روز پس از ورود خود در اداره پلیس شهر خود ثبت نام کنند.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل با مدرک دیپلم در ایتالیا

موقعیت مطلوب برای تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

از میان دانشگاه های مختلف، چند دانشگاه در رشته های مختلف برای تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا عالی هستند. به عنوان مثال دانشگاه میلانو-بیکوکا یک دانشگاه جوان و آینده نگر در میلان و مونزا است. حوزه های موضوعی آن شامل جامعه شناسی، روانشناسی، حقوق، علوم، اقتصاد، پزشکی و جراحی و علوم تربیتی است. تحقیقات در Bicocca طیف گسترده ای از موضوعات را با رویکردی بین رشته ای پوشش می دهد. این دانشگاه برتر ایتالیا برای دانشجویان بین المللی، مجتمع صنعتی پیرلی را به امکانات آموزشی و مراکز تحقیقاتی پیشرفته تبدیل کرد. رتبه بندی دانشگاه جهانی گرین متریک UI به Bicocca برای تلاش های پایداری زیست محیطی اش اعطا کرد. این دانشگاه همچنین به دلیل راه اندازی مرکز تحقیقات دریایی و آموزش عالی در مالدیو که به مطالعه زیست شناسی دریایی، علوم گردشگری و علوم محیطی می پردازد، مشهور است.

علاوه بر این، دانشگاه پلی تکنیک میلان بزرگترین دانشگاه فنی ایتالیا است که به مهندسی، طراحی و معماری اختصاص دارد. از نتایج رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2020، این دانشگاه در زمینه مهندسی و فناوری در رتبه بیستم قرار گرفت. رتبه نهم برای مهندسی عمران و سازه، نهم برای مهندسی هوافضا مکانیک، هفتم برای معماری، و رتبه ششم برای هنر و طراحی است. PoliM، یکی از برترین دانشگاه‌های ایتالیا، همواره بر تحقیقات تجربی و انتقال فناوری برای جهانی پربارتر تمرکز کرده است. با مؤسسات پیشرو اروپایی همکاری می کند و به کشورهایی از آمریکای شمالی تا آسیای جنوب شرقی گسترش یافته است. همچنین با بیش از 2000 ثبت اختراع و 700 اختراع در تحقیقات علمی در سطح جهان شرکت می کند.

در شکل زیر به چند دانشگاه دیگر به عنوان موقعیت مطلوب تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا اشاره شده است.

تحصیل به زبان انگلیسی ایتالیا
تحصیل به زبان انگلیسی ایتالیا

 تحصیل به زبان انگلیسی مدارک تک دوره در ایتالیا

دانشجویان بین المللی علاقه مند به مدرک Laurea یاLaurea Magistrale  (تک دوره ای) در ایتالیا باید این مدارک را به کنسولگری/سفارت محلی ایتالیا ارائه دهند:

فرم A ا فرم A bis در صورت درخواست به یک موسسه AFAM، در دو نسخه

اگر مدرک دبیرستان دانش آموز یکی از این موارد باشد (پیوست 1) دانش آموز فقط می تواند برای یکی از دوره های تحصیلی که در لیست مکان های موجود ذکر شده است درخواست دهد. برای دوره های تحصیلی که آزمون ورودی سراسری اجباری است، درخواست پیش ثبت نام همانطور که در زمان ثبت نام در آزمون ذکر شده معتبر است.

اگر مدرک دبیرستان دانش آموز یکی از این موارد باشد (ضمیمه 2، به عنوان مثال، مدارس ایتالیایی خارج از کشور، دبیرستان های اروپایی، مدرک بین المللی، و غیره)، دانش آموز می تواند هر رشته ای را صرف نظر از تعداد مکان های موجود انتخاب کند.

بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

کپی گواهی شده دیپلم دبیرستان که پس از یک دوره تحصیلی 12 ساله یا گواهی قانونی معادل آن گرفته شده است. در صورت لزوم، کپی گواهی شده از مدرک تحصیلی نهایی کسب شده یا مدرک تحصیلی پس از متوسطه که در یک موسسه غیر دانشگاهی به دست آمده است، که به دانشجو حق دسترسی به آموزش عالی را می دهد، همراه با کارنامه امتحانات و برنامه های درسی.

در جدول زیر به سایر موارد مهم اشاره شده است.

1تاییدیه صلاحیت پیش از ثبت نام صادر شده توسط دانشگاه آینده نگر (در صورت وجود)
22 قطعه عکس در اندازه پاسپورت که یکی از آنها باید گواهی باشد
3به یاد داشته باشید که همیشه وب سایت دانشگاه مورد نظر را بررسی کنید و برای اطلاعات به روز با دفتر بین المللی آنها تماس بگیرید
4دانشگاه آینده همچنین مسئول بررسی اعتبار مدارک ارائه شده در درخواست است

الزامات تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه کابوت ایتالیا

دانشجویانی که از کشورهای غیر انگلیسی زبان هستند، برای آغاز تحصیل در دانشگاه جان کابوت ایتالیا باید مدرکی دال بر مهارت زبان انگلیسی ارائه دهند. می ‌توانید آزمون‌ های استاندارد مانند آیلتس، تافل، PTE، Duolingo، یا آزمون ‌های کمبریج و ترینیتی و غیره را امتحان کنید که در ارزیابی توانایی زبان انگلیسی شما مفید هستند. اما به طور کلی بر اساس نظام نامه آموزشی این دانشگاه، در آزمون های زبان انگلیسی حداقل امتیاز لازم است که در زیر اشاره شده است:

تافل (مبتنی بر کامپیوتر) 223 یا بالاتر

تافل (کاغذ) 563 یا بالاتر

تافل (مبتنی بر اینترنت) 85 یا بالاتر

آیلتس 6.5 یا بالاتر

PTE Academic 58

Cambridge CAE 180 یا بالاتر

ترینیتی درجه 10-11

ALTE سطح 4

PEA سطح 4

کمبریج IGCSE انگلیسی به عنوان زبان دوم درجه A

در موردسایر دانشگاه های ایتالیا با برنامه های انگلیسی، شرایط بدین شکل است که دانشگاه اوربینو – یکی دیگر از دانشگاه های قدیمی از دهه 1500، تنها برنامه به زبان انگلیسی مدرک آنلاین در علوم کامپیوتر کاربردی است. دانشگاه پلی تکنیک تورین – این یک دانشگاه مهندسی بسیار معروف در تورین است که چندین دوره به زبان انگلیسی ارائه می دهد. این دانشگاه معتبر ایتالیایی با مدرک مدیریت بازرگانی است که به زبان انگلیسی تدریس می شود. دانشگاه پلی تکنیک میلان که یکی دیگر از دانشگاه های مهندسی برتر است که دو مدرک معماری را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بی شماری از سایر دانشگاه های مرتبط با تحصیل انگلیسی در ایتالیا دارند که در صورت مراجعه و یا ارتباط شما با موسسه، می توانند این دانش را در اختیار شما قرار دهند.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   ویزای همراه ایتالیا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها