نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

مهاجرت تحصیلی به فنلاند

مهاجرت تحصیلی به فنلاند
مهاجرت تحصیلی به فنلاند

با توجه به وجود دانشگاه های برتر در فنلاند، متقاضیان زیادی برای مهاجرت تحصیلی به فنلاند وجود دارد. دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا برای تحصیل در فنلاند ملزم به دریافت ویزای تحصیلی این کشور می باشند. هرچند باید قبل از اخذ ویزا در یکی از دانشگاه های کشور فنلاند پذیرش شده باشند. فرآیند پذیرش و مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به فنلاند در مقاله زیر شرح داده شده است. با مطالعه مقاله پیش رو، که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به متقاضیان مهاجرت تحصیلی به فنلاند ارائه می شود، می توانید اطلاعات مفیدی را در این زمینه به دست آورید.

تحصیل در مدارس شبانه روزی در فنلاند

قوانین جدید برای مهاجرت تحصیلی به فنلاند

به منظور مهاجرت تحصیلی به فنلاند، طبق قوانین جدید، همه دانشجویان ممکن است 30 ساعت در هفته در حین مطالعه کار کنند. دانشجویان می توانند مستقیماً برای کل مدت مهاجرت تحصیلی به فنلاند، اجازه اقامت دریافت کنند. با این حال، اجازه اقامت فقط برای مدتی که پاسپورت متقاضی معتبر است، اعطا می شود. هنگام درخواست برای اجازه اقامت برای کل مدت تحصیل، باید مدارکی مبنی بر منابع مالی کافی فقط برای سال اول تحصیل ارائه شود. طبق این قوانین دانشجو اجازه خواهد داشت 30 ساعت در هفته در حین تحصیل کار کند. تعداد ساعات هفتگی تا زمانی که کمتر از حد مجاز 30 ساعت در پایان سال باقی بماند، می تواند متفاوت باشد.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل بدون مدرک زبان فنلاند

اگر دانشجو با مدرک تحصیلی در یک موسسه آموزش عالی هستید، اجازه اقامت مداوم (مجوز A) به شما اعطا می شود. داشتن مجوز اقامت مداوم، امکان دریافت اجازه اقامت دائم را برای شما فراهم می کند، زیرا برای اعطای مجوز اقامت دائم باید به مدت 4 سال بدون وقفه در فنلاند با مجوز اقامت دائم زندگی کرده باشید. طبق قوانین جدید، اجازه اقامت برای جستجوی کار حداکثر برای 2 سال اعطا خواهد شد. شما باید ظرف 5 سال پس از فارغ التحصیلی برای مجوز اقدام کنید. حتی زمانی که خارج از فنلاند هستید، می توانید برای مجوز درخواست دهید.

نمودار زیر توزیع هزینه زندگی را به منظور مهاجرت تحصیلی به فنلاند را نشان می دهد:

فرآیند پذیرش برای مهاجرت تحصیلی به فنلاند

فرآیند درخواست برای مهاجرت تحصیلی به فنلاند، طبق مراحل زیر می باشد:

  1. انتخاب دانشگاه مورد نظر برای تحصیل در فنلاند: یکی از دانشگاه های برتر فنلاند را برای تحصیل انتخاب کنید.
  2. آمادگی برای درخواست: ابتدا باید بدانید که فنلاند مؤسسات دانشگاهی خود را به 2 دسته تقسیم می کند: دانشگاه های علوم کاربردی که متخصصان را در پاسخ به نیازهای بازار کار آموزش می دهد و تحقیق و توسعه را انجام می دهد که از آموزش پشتیبانی می کند و توسعه منطقه ای را ارتقا می دهد. دانشگاه‌ های عادی که تحقیقات علمی انجام می‌دهند و بر اساس آن به ارائه آموزش و تحصیلات تکمیلی می‌پردازند.
  3. انتخاب برنامه تحصیلی: فرم های درخواست جداگانه برای هر برنامه تحصیلی یا موسسه پر می شود و محدودیتی برای تعداد برنامه های تحصیلی که می توانید درخواست کنید وجود ندارد.
  4. آمادگی برای الزامات زبان: اگر مدرک تحصیلی در یک زبان خارجی دارید، می توانید آن را به عنوان مدرک مهارت زبان ارائه کنید. اگر این کار را نمی کنید، تست های آیلتس آکادمیک، تافل IBT، PTE آکادمیک، در فنلاند به طور جهانی به رسمیت شناخته می شود.
  5. جمع آوری مدارک درخواستی مورد نیاز: مدارک مورد نیاز ممکن است با توجه به نوع دانشگاه متفاوت باشد.
  6. توجه به مهلت درخواست دانشگاه: دانشگاه های فنلاند و دانشگاه های علمی کاربردی (UAS) تقویم دقیقی ندارند. پذیرش برای برنامه های کارشناسی ارشد بین اوایل دسامبر و اواسط تا اواخر ژانویه است. همچنین UAS می تواند برنامه پذیرش خود را تا ماه مارس تمدید کند.
  7. مراحل نهایی پس از دریافت نامه پذیرش: بعد از دریافت نامه پذیرش، برای تحصیل بیش از 90 روز به یک مجوز نیاز خواهید داشت. اگر کمتر از 3 ماه باشد، باید برای ویزا اقدام کنید.
بیشتر بدانید <>>>>   حقوق ماهیانه کار در فنلاند

اسناد لازم برای مهاجرت تحصیلی به فنلاند

برای مهاجرت تحصیلی به فنلاند، مدارک مورد نیاز یک دانشگاه عادی با مدارک مورد نیاز یک دانشگاه علمی کاربردی متفاوت است. دانشگاه های علمی کاربردی مدارک زیر را درخواست خواهند کرد:

  • کپی مدارک صلاحیت تکمیل شده
  • ترجمه رسمی کلیه مدارک
  • اصل مدارک تحصیلی و ترجمه رسمی اصلی
  • گواهی اشتغال به کار
  • درخواست ترتیبات ویژه برای کنکور

دانشگاه ‌های معمولی، پس از شروع درخواست آنلاین برای مهاجرت تحصیلی به فنلاند، فهرست جامعی از مدارک مورد نیاز را ارائه می‌کنند.

شناسایی دانشگاه های برتر برای مهاجرت تحصیلی به فنلاند

به منظور مهاجرت تحصیلی به فنلاند بهتر است بدانید، چندین دانشگاه فنلاند در 20 صدک برتر رتبه بندی دانشگاه های جهانی 2022 قرار دارند. دانشگاه های برتر جهت مهاجرت تحصیلی به فنلاند و تحصیل در آن ها، عبارتند از:

  • دانشگاه هلسینکی شماره 101
  • دانشگاه آلتو شماره 201–250
  • دانشگاه فناوری لاپین رانتا شماره 251_300
  • دانشگاه اولو شماره 251–300
  • دانشگاه تامپره شماره 251–300
  • دانشگاه جایواسکیلا شماره 351_400
  • دانشگاه تورکو شماره 351–400
  • دانشگاه واسا شماره 401–500
  • دانشگاه فنلاند شرقی شماره 501–600
  • دانشگاه آبو آکادمی شماره 601_800

دانشگاه هلسینکی: این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه فنلاند است که در سال 1640 تأسیس شده است. از سال 1829 در پایتخت فنلاند واقع شده است، اما قبل از آن به عنوان آکادمی سلطنتی تورکو شناخته می شد و در قدیمی ترین سکونتگاه کشور، تورکو واقع شده بود. امروزه دانشگاه هلسینکی بالاترین رتبه در فنلاند است و به طور مشترک در رتبه 102 در جهان قرار دارد. این دانشگاه علاوه بر قدیمی ترین و بالاترین رتبه، بزرگترین موسسه آموزش عالی فنلاند است و بیش از 32000 دانشجو ثبت نام کرده اند. این دانشگاه دارای 11 دانشکده و 11 موسسه تحقیقاتی است و مدارک تحصیلی به زبان های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی را ارائه می دهد.

بیشتر بدانید <>>>>   خرید ملک در فنلاند

جهت مهاجرت تحصیلی به فنلاند و سایر کشورهای اروپایی، می توانید از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام کنید.

منابع: https://migri.fi/en/-/are-you-applying-for-a-residence-permit-for-studies-or-research-applying-will-become-easier-on-15-april-2022

https://migri.fi/en/-/rules-on-international-students-moving-to-finland-relaxed?ref=newsroom#:~:text=With%20the%20entry%20into%20force,look%20for%20work%20after%20graduating.

https://migri.fi/en/studying-in-finland

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   حقوق ماهیانه کار در فنلاند
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا