نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

خرید ملک در فنلاند

خرید ملک در فنلاند

اتباع خارجی برای خرید ملک در فنلاند، ملزم به دریافت مجوز انجام معاملات املاک و مستغلات از طرف وزارت دفاع این کشور می باشند. محدودیت هایی که برای انجام این معاملات وجود دارد، مربوط به مناطق مرزی، مناطق نظامی و جزایر آلند است. روش های مختلفی برای خرید ملک در فنلاند وجود دارد. هزینه های مربوط به خرید خانه و بعد از آن باید توسط خریدار پرداخته شود. هم چنین در صورت خرید خانه، اعتبار مالیاتی برای برخی هزینه‌ های تعمیر یا نوسازی و پرداخت سود وام مسکن در دسترس است. اطلاعات بیشتر را در زمینه خرید ملک در فنلاند می توانید با مطالعه مقاله زیر به دست بیاورید. لازم به ذکر می باشد، این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به علاقه مندان سرمایه گذاری در فنلاند ارائه می شود.

مشاغل مورد نیاز فنلاند

انواع روش های خرید ملک در فنلاند

چند روش رایج برای خرید ملک در فنلاند وجود دارد، و حقوق و تعهدات شما با هر کدام قبل و بعد از خرید ملک در فنلاند تغییر می کند. بسته به نوع مسکن، هزینه ها متفاوت است:

خرید آپارتمان: خرید یک آپارتمان به احتمال زیاد خرید سهام در یک شرکت مسکن است. مالیات نقل و انتقال اعمال می شود.

خرید خانه: مسئولیت تعمیر و نگهداری و بازسازی آن بر عهده شماست. مالیات نقل و انتقال اعمال می شود.

مالکیت قسمت: مستاجر با مالکیت جزئی با پرداخت درصدی، معمولاً %10 تا %15 از کل قیمت آپارتمان، بخشی از آپارتمان را خریداری می کند. سپس مستاجر به عنوان شروع به پرداخت اجاره بها به مالک اکثریت می کند.

بیشتر بدانید <>>>>   ویزای همراه فنلاند

پس از یک دوره زمانی مشخص، مستاجر حق دارد آپارتمان را به طور کامل خریداری کند. در این مرحله مبلغ سرمایه گذاری توسط مستاجر برای به دست آوردن سهم بزرگتر، از قیمت خرید کسر می شود. بعد از خرید ملک توسط مستاجر، مسئولیت نگهداری توسط قانون شرکت های مسکن تعیین می شود. مالیات نقل و انتقال برای ملک بخشی اعمال می شود که بر اساس قیمت توافق شده در زمان خرید اولیه ارزیابی می شود.

آپارتمان با حق اشغال: قراردادهای حق سکونت به ساکنان حقوق خاصی مشابه مالکیت خانه های آن ها را می دهد. ساکنان هزینه حق سکونت را به مبلغ %15 از قیمت خرید می پردازند و صندوق مسکن فنلاند (ARA) برای %85 باقیمانده قیمت خرید وام می دهد. ساکنان پس از آن هزینه اقامت ماهانه، مشابه اجاره، پرداخت می کنند. طرح  ‌های حق سکونت در نهایت به ساکنان این حق را نمی ‌دهد که خانه های خود را خریداری کنند، اما صاحبان مسکن نمی ‌توانند به ‌طور یک ‌جانبه قرارداد حق سکونت را فسخ کنند. بنابراین، ساکنان از همان تصدی برخوردار هستند که گویی مالک آپارتمان هستند.

خرید ملک در فنلاند توسط اتباع خارجی

از ابتدای سال 2020، خریداران خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا برای خرید ملک در فنلاند به مجوز وزارت دفاع فنلاند نیاز دارند. با این حال، هنگام خرید سهام در یک شرکت مسکن، که اکثر آپارتمان ها در فنلاند مالکیت دارند، مجوز لازم نیست. زمانی که یکی از طرفین زیر، ملکی را خریداری می کند، باید مجوز اخذ شود:

  1. یک فرد خصوصی که تبعه دولت متعلق به اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا (EEA) نیست. اگر یکی از ملیت ها در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا باشد، افراد دارای تابعیت دوگانه نیازی به دریافت مجوز ندارند.
  2. شرکت یا نهاد دیگری که در خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا مستقر است.
  3. شرکت یا نهاد دیگری که در اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا مستقر است، اما در آن شخص یا نهاد خصوصی، مالکیت حداقل %10 یا معادل آن نفوذ مؤثر در آن واحد تجاری دارد.
بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت تحصیلی به فنلاند

هنگام ارزیابی مالکیت یا نفوذ، مالکان جداگانه با هم محاسبه نمی شوند. بنابراین، این واقعیت که مجموعاً حداقل %10 از مالکیت یک واحد تجاری خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا است، لزوماً منجر به الزام به درخواست مجوز نمی شود. عامل تعیین کننده این است که یکی از طرفین دارای سهام یا نفوذ عملی معادل آن است.

به منظور خرید ملک در فنلاند میانگین قیمت سهم مسکن در هر متر مربع در یک آپارتمان موجود در یک بلوک آپارتمانی یا یک خانه تراس دار در شهرهای مختلف فنلاند روی نمودار زیر بررسی شده است:

مالیات نقل و انتقال برای خرید ملک در فنلاند

مالیات نقل و انتقال اموال غیرمنقول (مثلاً خانه با زمین) با نرخ 4% و اوراق بهادار (مثلاً سهام یک شرکت مسکن در هنگام خرید آپارتمان) با نرخ  2%اعمال می شود. در مورد اوراق بهادار،  2%بر روی کل قیمت انتقال بدون بدهی یعنی قیمت فروش به اضافه بخشی از بدهی معوق شرکت مسکن برای آپارتمان محاسبه می شود.

مالیات نقل و انتقال معمولاً بر متقاضی خرید ملک در فنلاند (خریدار) تحمیل می شود. پرداخت در مورد اوراق بهادار ظرف 2 ماه از تاریخ عقد و در مورد اموال غیرمنقول ظرف مدت 6 ماه سررسید است. هنگامی که انتقال با واسطه یک عامل املاک انجام می شود، انتقال گیرنده باید مالیات را هنگام بستن قرارداد انتقال بپردازد. خریداران خانه اولی مشروط به شرایط خاصی از مالیات نقل و انتقال معاف می شوند. انواع خانه هایی که از مالیات نقل و انتقال معاف هستند:

  1. اولین آپارتمان یا خانه شما در صورت داشتن شرایط خاص (هنوز باید اظهارنامه ارسال کنید)
  2. خرید ملک با مبلغ مالیات کمتر از €10 یورو (هنوز باید اظهارنامه ارسال کنید)
  3. خرید مسکن تحت طرح حق سکونت
  4. خرید سهام، اوراق بهادار دیگر در بورس
  5. دریافتی اموال زمانی که به عنوان هدیه یا به وصیت نامه به شما داده می شود.
  6. اموالی که در نتیجه تقسیم دارایی زوجین به ارث رسیده یا به شما داده شده است در صورتی که بهای آن را با غیر از دارایی قابل تقسیم پرداخت نکرده باشید.
بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل بدون مدرک زبان فنلاند

خرید ملک در فنلاند با وام مسکن

اکثر مردم برای خرید ملک در فنلاند از وام مسکن استفاده می کنند. هر کسی می تواند برای وام مسکن از بانک اقدام کند. برای اعطای وام مسکن، درآمد شما باید در حدی باشد که به شما امکان بازپرداخت وام را بدون مشکل بدهد. بسیاری از بانک ها در وب سایت خود ماشین حساب های وام مسکن دارند. این ها به شما امکان می دهد تا ارزیابی های اولیه ای در مورد اینکه آیا می توانید وام مسکن را بازپرداخت کنید یا خیر، انجام دهید. وام مسکن بازپرداخت می شود، یعنی اقساط پرداخت می شود، ماهی یک بار.

علاوه بر این، باید سود بانکی وام را پرداخت کنید. وام های مسکن مختلف شرایط متفاوتی دارند. به خاطر داشته باشید که اگر نرخ بهره افزایش یابد، هزینه وام مسکن شما نیز افزایش خواهد یافت. در این صورت پرداخت ماهانه به بانک افزایش می یابد یا مدت وام تمدید می شود. می توانید مقداری از سود وام مسکن را از مالیات کسر کنید.

برای سرمایه گذاری در کشورهای مختلف می توانید از طریق مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام نمایید.

منابع: https://www.expat-finland.com/housing/buying_property_in_finland.html

https://www.defmin.fi/en/licences_and_services/authorisation_to_non-eu_and_non-eea_buyers_to_buy_real_estate#d159ae64

https://www.vero.fi/en/individuals/housing/buying_a_home/

https://www.infofinland.fi/en/housing/buying-a-home

[instagram-feed feed=13]

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   ثبت شرکت در فنلاند
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها