نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

دانشگاه های برتر فنلاند

دانشگاه های برتر فنلاند، دوره های آموزشی مختلفی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. سیستم آموزشی در این دانشگاه ها بسیار با کیفیت است طوری که دانشگاه های برتر فنلاند در جهان مورد تحسین قرار می گیرند. ارزش هایی که در این دانشگاه ها رعایت می شود، آن ها را از سایر دانشگاه ها در جهان متمایز می کند. هم چنین این دانشگاه ها، به عنوان کمک هزینه تحصیل، بورسیه های مختلف تحصیلی را در دسترس دانشجویان بین المللی قرار می دهند. با مطالعه مقاله پیش رو، که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه می شود، می توانید اطلاعات مفیدی در این زمینه به دست آورید.

تحصیل در مدارس شبانه روزی در فنلاند

معرفی دانشگاه های برتر فنلاند

دانشگاه های برتر فنلاند
دانشگاه های برتر فنلاند

چندین دانشگاه فنلاند در 20 صدک برتر رتبه بندی دانشگاه های جهانی 2022 قرار دارند. دانشگاه های برتر فنلاند، عبارتند از:

  1. دانشگاه هلسینکی شماره 101
  2. دانشگاه آلتو شماره 201–250
  3. دانشگاه فناوری لاپین رانتا شماره 251_300
  4. دانشگاه اولو شماره 251–300
  5. دانشگاه تامپره شماره 251–300
  6. دانشگاه جایواسکیلا شماره 351_400
  7. دانشگاه تورکو شماره 351–400
  8. دانشگاه واسا شماره 401–500
  9. دانشگاه فنلاند شرقی شماره 501–600
  10. دانشگاه آبو آکادمی شماره 601_800

دانشگاه هلسینکی: این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه فنلاند است که در سال 1640 تأسیس شده است. از سال 1829 در پایتخت فنلاند واقع شده است، اما قبل از آن به عنوان آکادمی سلطنتی تورکو شناخته می شد و در قدیمی ترین سکونتگاه کشور، تورکو واقع شده بود. امروزه دانشگاه هلسینکی بالاترین رتبه در فنلاند است و به طور مشترک در رتبه 102 در جهان قرار دارد. این دانشگاه علاوه بر قدیمی ترین و بالاترین رتبه، بزرگترین موسسه آموزش عالی فنلاند است و بیش از 32000 دانشجو ثبت نام کرده اند. این دانشگاه دارای 11 دانشکده و 11 موسسه تحقیقاتی است و مدارک تحصیلی به زبان های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی را ارائه می دهد.

بیشتر بدانید <>>>>   بورسیه تحصیلی فنلاند

دانشگاه آلتو: همچنین دانشگاه آلتو که در پایتخت قرار دارد، دومین موسسه برتر فنلاند است که در حال حاضر در رتبه 137 جهان قرار دارد. این دانشگاه در سال 2010 از طریق ادغام 3 موسسه موجود به نام ‌های دانشگاه فناوری هلسینکی، دانشکده اقتصاد هلسینکی و دانشگاه هنر و طراحی هلسینکی تأسیس شد. هدف دولت فنلاند تاسیس دانشگاه تازه ای بود که الگویی از خلاقیت و نمادی از آموزش با کیفیت بالا باشد. امروزه حدود 12100 نفر دانشجو در این دانشگاه  ثبت نام کرده اند.

مراحل پذیرش برای تحصیل در دانشگاه های برتر فنلاند

فرآیند درخواست برای تحصیل در دانشگاه های برتر فنلاند، طبق مراحل زیر می باشد:

  1. انتخاب دانشگاه مورد نظر برای تحصیل در فنلاند: یکی از دانشگاه های برتر فنلاند را برای تحصیل انتخاب کنید.
  2. آمادگی برای درخواست: ابتدا باید بدانید که فنلاند مؤسسات دانشگاهی خود را به 2 دسته تقسیم می کند: دانشگاه های علوم کاربردی که متخصصان را در پاسخ به نیازهای بازار کار آموزش می دهد و تحقیق و توسعه را انجام می دهد که از آموزش پشتیبانی می کند و توسعه منطقه ای را ارتقا می دهد. دانشگاه‌ های عادی که تحقیقات علمی انجام می‌دهند و بر اساس آن به ارائه آموزش و تحصیلات تکمیلی می‌پردازند.
  3. انتخاب برنامه تحصیلی: فرم های درخواست جداگانه برای هر برنامه تحصیلی یا موسسه پر می شود و محدودیتی برای تعداد برنامه های تحصیلی که می توانید درخواست کنید وجود ندارد.
  4. آمادگی برای الزامات زبان: اگر مدرک تحصیلی در یک زبان خارجی دارید، می توانید آن را به عنوان مدرک مهارت زبان ارائه کنید. اگر این کار را نمی کنید، تست های آیلتس آکادمیک، تافل IBT، PTE آکادمیک، در فنلاند به طور جهانی به رسمیت شناخته می شود.
  5. جمع آوری مدارک درخواستی مورد نیاز: مدارک مورد نیاز ممکن است با توجه به نوع دانشگاه متفاوت باشد.
  6. توجه به مهلت درخواست دانشگاه: دانشگاه های فنلاند و UAS تقویم دقیقی ندارند. پذیرش برای برنامه های کارشناسی ارشد بین اوایل دسامبر و اواسط تا اواخر ژانویه است. همچنین UAS می تواند برنامه پذیرش خود را تا ماه مارس تمدید کند.
  7. مراحل نهایی پس از دریافت نامه پذیرش: بعد از دریافت نامه پذیرش، برای تحصیل بیش از 90 روز به یک مجوز نیاز خواهید داشت. اگر کمتر از 3 ماه باشد، باید برای ویزا اقدام کنید.
بیشتر بدانید <>>>>   کار پس از تحصیل در فنلاند

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه های برتر فنلاند

مدارک مورد نیاز یک دانشگاه عادی در فنلاند با مدارک مورد نیاز یک دانشگاه علمی کاربردی متفاوت است. دانشگاه های علمی کاربردی مدارک زیر را درخواست خواهند کرد:

  • کپی مدارک صلاحیت تکمیل شده
  • ترجمه رسمی کلیه مدارک
  • اصل مدارک تحصیلی و ترجمه رسمی اصلی
  • گواهی اشتغال به کار
  • درخواست ترتیبات ویژه برای کنکور

از سوی دیگر، دانشگاه ‌های معمولی، پس از شروع درخواست آنلاین، فهرست جامعی از مدارک مورد نیاز را ارائه می‌کنند.

شهریه تحصیل در دانشگاه های برتر فنلاند

فنلاند یکی از بهشت ‌های مالی اروپاست زیرا دانشگاه‌ های دولتی برای دانشجویانی که از کشورهای اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا می‌آیند، شهریه دریافت نمی‌کنند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و منطقه اروپا برای تحصیل در دانشگاه های برتر فنلاند باید شهریه پرداخت کنند. شهریه ها بسته به رشته و دانشگاهی که انتخاب می کنید، معمولا بین €4000 تا €18000 (یورو) در سال متغیر است. برای مثال شهریه در دانشگاه تورکو فنلاند، برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و غیر منطقه اقتصادی اروپا بین €2000 تا €12000 (یورو) در هر سال تحصیلی است.

روی نمودار زیر متوسط شهریه در دانشگاه تورکو فنلاند را برای سه رشته مختلف تحصیلی ملاحظه می کنید:

به خاطر داشته باشید که اگر مجبور به پرداخت شهریه هستید، می توانید برای برنامه بورسیه نیز اقدام کنید. هر دانشگاه دولتی در فنلاند یک دانشگاه دارد، بنابراین فرصتی عالی برای کاهش هزینه های کلی تحصیل شما است.

میانگین هزینه های زندگی در شهرهای فنلاند

در فنلاند، بسته به منطقه ای که در آن زندگی می کنید، بین €700 تا €900 (یورو) در ماه نیاز دارید. هلسینکی گران ترین شهر است، در حالی که لااپرانتا، پوری و تامپره به عنوان مقرون به صرفه ترین شهرهای دانشجویی شناخته می شوند. میانگین بودجه مورد نیاز برای شهرهای بزرگ فنلاند از جمله، هزینه های اقامت را می توانید در جدول زیر بررسی کنید:

بیشتر بدانید <>>>>   10 شغل پردرآمد در فنلاند - شغل های پولساز
نام شهرمیانگین هزینه ماهانه اقامت به یورو
هلسینکیبین €980 تا €1580
جایواسکیلابین €700 تا €1100
اولوبین €660 تا €1000
تامپرهبین €870 تا €1300

برای تحصیل در دانشگاه های برتر فنلاند و سایر کشورها، می توانید از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام نمایید.

منابع: https://www.studyinfinland.fi/news-events/finnish-universities-world-university-rankings-2022

https://www.topuniversities.com/where-to-study/europe/finland/guide

https://www.mastersportal.com/articles/1613/how-to-apply-to-an-international-university-in-finland-in-2022.html

https://www.mastersportal.com/articles/1730/study-in-finland-tuition-fees-and-living-costs.html

[instagram-feed feed=13]

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   10 شغل پردرآمد در فنلاند - شغل های پولساز
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)