نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

حقوق ماهیانه کار در فنلاند

حقوق ماهیانه کار در فنلاند

در مقاله پیش رو، حقوق ماهیانه کار در فنلاند را مورد بررسی قرار می دهیم. فنلاند کشوری در قسمت شمالی اروپا است که از شرق با روسیه، از شمال غربی با سوئد و از شمال با نروژ همسایه است. فنلاند دارای اقتصاد قوی، زیرساخت عالی، سیستم قانونی شفاف و زندگی با استاندارد بالاست. فنلاند تنها 5.6 ​​میلیون نفر جمعیت دارد. هوای پاک و طبیعتی زیبا با مکان های بسیار راحت برای فعالیت در فضای باز دارد. نرخ بیکاری در کشور حدود 6% است. با وجود درآمد بالای کارگران محلی، زندگی در این کشور، بسیار گران است. این امر در مورد قیمت املاک و همچنین قیمت مواد غذایی صدق می کند. برای کسب لطلاعات بیشتر درباره حقوق ماهیانه کار در فنلاند، می توانید مقاله زیر را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه می گردد، مطالعه نمایید.

دانشگاه های برتر فنلاند

حداقل حقوق ماهیانه کار در فنلاند

در سطح ایالتی، حداقل حقوق ماهیانه کار در فنلاند تعیین نشده است. نرخ ها در قراردادهای جمعی بین کارفرمایان و اتحادیه های کارگری به طور جداگانه برای هر بخش تعیین می شود. معمولاً مقدار آن به مهارت، تجربه و موقعیت جغرافیایی شغل بستگی دارد. دستمزدها باید معقول و متناسب با وضعیت اقتصادی کشور باشد. این مقررات قانونی به طور یکسان در مورد کارگران فنلاندی و خارجی اعمال می شود. حداقل دستمزد ملی در فنلاند در سال 2022 به طور کلی حدود €1500 تا €2000 (یورو) در ماه است.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل بدون مدرک زبان فنلاند

به طور کلی، این حداقل نرخ ها از طریق چانه زنی جمعی، توسط اتحادیه های کارگری که حداقل حقوق را بسته به بخش اقتصادی و چندین عامل دیگر از جمله سطح تحصیلات، تجربه و زمان صرف شده در شرکت تعیین می کنند، مورد مذاکره و توافق قرار می گیرند. به عنوان مثال، در هلسینکی، حداقل حقوق و دستمزد می تواند به €1210 (یورو) برسد. همچنین باید توجه داشته باشید که این حداقل حقوق ممکن است بین مناطق فقیرتر و ثروتمندتر فنلاند به طور قابل توجهی متفاوت باشد.

حداقل حقوق به عنوان مثال در هلسینکی که به عنوان شهری با بالاترین حقوق در فنلاند شناخته می شود، قطعاً بالاتر از سایر شهرها خواهد بود. باید این واقعیت را نیز در نظر بگیرید که نه تنها حقوق در هلسینکی بالاتر است، بلکه هزینه زندگی نیز بیشتر است. به علاوه، با وجود این تفاوت درآمد، فنلاند یکی از کشورهایی با کمترین میزان فقر در اروپا در نظر گرفته می شود، بنابراین حتی اگر حداقل حقوق ممکن است در شهرهای دیگر کمی کمتر از هلسینکی باشد، استانداردهای زندگی همچنان در سطوح بالا باقی خواهد ماند.

متوسط حقوق ماهیانه کار در فنلاند

متوسط ​​حقوق ماهیانه کار در فنلاند در سال 2022 حدود €2700 (یورو) در ماه است. این مقدار به طور قابل توجهی بالاتر از حداقل دستمزد است و برای یک فرد برای داشتن یک زندگی مناسب در کشور کافی است. آخرین ارزش ثبت شده در یورو استات در رابطه با میانگین حقوق ماهانه کار در فنلاند، €3360 (یورو) در سال 2018، درآمد ناخالص را نشان می دهد که پس از برداشتن مالیات، به میانگین حقوق خالص ماهانه حدود €2780 (یورو) تبدیل می شود.

بیشتر بدانید <>>>>   دانشگاه های برتر فنلاند

با پیروی از روند رشد دستمزدها، تأیید می کنیم که میانگین حقوق ها در چند سال گذشته ثابت بوده است، زیرا درصد رشد تا پایان سال 2020 به سختی %0.5 کاهش یافته است و تا حدود 0.2% افزایش یافته است (آغاز سال 2021). بنابراین، اگر به دنبال بازار کاری هستید که بتواند امنیت و نرخ های ثابت را به شما ارائه دهد، فنلاند ممکن است یکی از بهترین گزینه ها باشد. متوسط ​​حقوق ماهیانه کار در فنلاند، جزء بالاترین ها در اروپا نیست، اما همچنان بالاست و می تواند استانداردهای زندگی عالی را تضمین کند. طبق آمار، متوسط حقوق ماهیانه کار در فنلاند در سال 2022، €3620 (یورو) در ماه قبل از کسر مالیات است. پس از همه کسورات اجباری، یک کارمند حدود €2600 (یورو) دارد. در بخش خصوصی فنلاندی ها به طور متوسط €​​3681 (یورو) در ماه درآمد دارند. در دولت مرکزی درآمد حدود €4009 (یورو) و در سطح محلی مقامات €3207 (یورو) است.

مقایسه حقوق ماهیانه کار در فنلاند برای مردان و زنان

حقوق ماهیانه کار در فنلاند را در بین مردان و زنان برای تعدادی از مشاغل در جدول زیر ملاحظه می کنید:

عنوان شغلیمجموع (یورو)مردان (یورو)زنان (یورو)
مدیران اداری و بازرگانی7330€7576€6377€
پزشکان7253€7636€7015€
نمایندگان خرید و فروش و کارگزاران3920€4204€3537€
معلمان دبستان و پیش دبستانی3090€3689€3006€
دستیاران پرستاری و مامایی3058€3351€3032€
اپراتور ماشین آلات و نصاب2997€3083€2660€
کارگران دفتری2711€2843€2680€

توجه: میانگین درآمد ماهانه مردان در فنلاند €3906 (یورو) و زنان €3274 (یورو) است.

بیشتر بدانید <>>>>   ثبت شرکت در فنلاند

روی نمودار زیر میانگین حقوق ماهیانه کار در فنلاند بین مردان و زنان مقایسه شده است:

حقوق ماهیانه کار در فنلاند برای مشاغل پردرآمد

در بخش آخر، به بررسی حقوق ماهیانه کار در فنلاند برای مشاغل پردرآمد می پردازیم:

جراحان و پزشکان: محدوده حقوق ماهیانه از €9420 تا €26300 (یورو)

جراحان به دلیل ماهیت حیاتی شغل خود در صدر فهرست مشاغل پردرآمد قرار دارند. ریسک بالا، نیاز به دانش وسیع و یک مسیر طولانی آموزش، لازمه شغل جراحی است.

قضات: محدوده حقوق ماهیانه از €7910 تا €22100 (یورو)

قضات به دلیل مسئولیت های بزرگ مرتبط با شغل خود حقوق بسیار بالایی دریافت می کنند.

وکلا: محدوده حقوق ماهیانه از €6410 تا €17900 (یورو)

دلیل اصلی دریافت دستمزدهای هنگفت وکلا به دلیل ارزش درک شده بالای آن ها در چشم مشتریان است.

مدیران بانک: محدوده حقوق ماهیانه از €6030 تا €16900 (یورو)

در اختیار داشتن صدها میلیون سرمایه و سرمایه گذاری با تمام ریسک های مرتبط با آن، مدیریت یک بانک را به یک مسئولیت بسیار پر اهمیت تبدیل می کند که ارزش دستمزد زیادی را دارد.

مدیران ارشد اجرایی: محدوده حقوق ماهیانه از €5650 تا €15800 (یورو)

مدیران عامل مسئول موفقیت یا شکست سازمان ها هستند. دستمزد هنگفت آن ها به دلیل دامنه وسیع تأثیر و همچنین خطرات موجود است.

متقاضیان کار در فنلاند و سایر کشورهای اروپایی، می توانند از طریق مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام نمایند.

منابع: https://wagecentre.com/work/work-in-europe/salary-in-finland

http://www.salaryexplorer.com/best-paying-jobs.php?loc=73&loctype=1

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   ثبت شرکت در فنلاند
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

[instagram-feed feed=13]

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها