ویزای همراه هلند

هلند یکی از متمرکزترین، آموزش دیده ترین، با انگیزه ترین و چندزبان ترین نیروی کار در جهان را دارد  و از سوی دیگر دارای دانشگاه های معتبر است که موجب استقابل مهاجران مختلف شده که در برخی موارد داشتن ویزای همراه هلند برای متقاضیان دردسر ساز می شود. چراکه بر مبنای قوانین هلند، هنگامی که همسری دارید که از هلند یا عضو اتحادیه اروپا است، می توانید مجوز اقامت/کار را با همسر به عنوان حامی خود دریافت کنید. تعیین شریک به عنوان حامی خود و به شما امکان می دهد آزادانه در هلند کار کنید. برخی از سوابق برای این مورد نیاز است، از جمله مدرکی مبنی بر اینکه شما در حال حاضر در کشور خود ازدواج نکرده اید. هر چند در کنار این مورد، وضعیت اقامت و ملیت شما تعیین می کند که آیا به مجوز کار نیاز دارید.

ویزای همراه هلند
ویزای همراه هلند

در هلند، مجوز کار و اقامت ارتباط نزدیکی با هم دارند. دلایل شما برای مهاجرت به هلند – برای مثال، به عنوان یک کارگر، کارمند، دانشجو یا عضو خانواده با مهارت بالا، تعیین می کند که شما به چه نوع مجوزی برای کار قانونی در هلند نیاز دارید. هر چند جای نگرانی نیست، چراکه مجوزهای هلندی مختلفی برای دریافت مجوز کار و زندگی در هلند وجود دارد، از نظر قانونی، مجوز مهاجرت با مهارت بالا، مجوز انتقال درون شرکتی، مجوز سال تحصیلی برای فارغ التحصیلان خارجی یا مجوز کار عمومی. این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده، در پی افزایش آگاهی و اشاره به جزئیات مرتبط با ویزای همراه هلند برای متقاضیان مهاجرت می باشد.

قوانین مهاجرت با ویزای همراه هلند

اگر عضوی از خانواده دارید که در هلند زندگی می کند، دریابید که آیا واجد شرایط پیوستن به آنها با ویزای خانوادگی یا شریک هستید یا خیر. می توانید برای پیوستن به اقوام خاصی که قبلاً در آنجا زندگی می کنند به هلند بروید. با این حال، اعضای خانواده که می توانید بپیوندید و روند انجام این کار تا حد زیادی به ملیت آنها بستگی دارد. ممکن است برای اقامت در این کشور به عنوان یکی از بستگان یا شریک زندگی نیاز به دریافت ویزای خانوادگی یا مجوز داشته باشید. در این زمینه، در سال 2020، مقامات هلندی 32460 مجوز اقامت را برای اهداف اتحاد خانواده صادر کردند. این دومین پس از مجوزهای اقامت مربوط به برگزیت بود.  هلند مانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا و انجمن تجارت آزاد اروپا مثل (ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس)، یک سیستم مهاجرتی دو لایه را اجرا می کند.

بیشتر بدانید >>>   مهاجرت کاری به هلند

کسانی که از دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا/EFTA هستند می توانند آزادانه به هلند سفر کنند و در مورد پیوستن اعضای خانواده به آنها با محدودیت های کمتری روبرو هستند. افراد خارج از اتحادیه اروپا/EFTA معمولاً به ویزا یا اجازه اقامت نیاز دارند که خدمات مهاجرت و تابعیتImmigratie-en Naturalisatiedienst  اداره دولتی هلند مسئول کلیه ویزاها و مجوزهای اقامت، از جمله ویزای خانواده و شریک در هلند است.

مشمولان ویزای همراه هلند

همه شهروندان اتحادیه اروپا/EFTA می توانند بدون ویزا یا اجازه اقامت به هلند مهاجرت کنند. اگر از هر کشور عضو اتحادیه اروپا/EFTA آمده اید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در مقام محلی خود ثبت نام کنید. سپس وارد پایگاه داده‌ های سوابق شخصی Basisregistratie Personen – BRP  می ‌شوید و شماره خدمات شهروندی burgerservicenummer – BSN را دریافت می‌کنید. بستگان اتباع اتحادیه اروپا/EFTA که در هلند زندگی می کنند نیز برای پیوستن به آنها نیازی به ویزای خانوادگی ندارند. این مورد صرف نظر از اینکه عضو خانواده از اتحادیه اروپا/EFTA باشد یا یک کشور ثالث است. آنها فقط باید در مقامات محلی ثبت نام کنند.

این در مورد بستگان اشاره شده در جدول زیر صدق می کند.

1همسر / شریک زندگی
2فرزندان / نوه های زیر 21 سال
3فرزندان / نوه های بالای 21 سال وابسته
4سایر اقوام وابسته به مالی

استثنا در این مورد است اگر بستگان شما یک تبعه هلند باشد. در این مورد، معمولاً به یک ویزای ورودی/مجوز ترکیبی machtiging tot voorlopig verblijf – MVV  یا اجازه اقامت نیاز دارید. اگر شما یک تبعه کشور ثالث هستید و بستگانی از خارج از اتحادیه اروپا/EFTA دارید که با اجازه اقامت دائم یا موقت در هلند زندگی می‌ کنند، می‌ توانید برای ویزای خانوادگی یا مجوز پیوستن به آن‌ ها در صورتی که: همسر / شریک زندگی یا یک کودک زیر 18 سال هستند. برخی از اتباع غیر اتحادیه اروپا/EFTA، به عنوان مثال، کسانی که از استرالیا، ژاپن و ایالات متحده هستند، می توانند بدون نیاز به دریافت ویزا از قبل وارد هلند شوند. با این حال، آنها باید مدت کوتاهی پس از ورود به هلند برای اقامت هلند برای مقاصد خانوادگی درخواست دهند. سایر اتباع کشورهای ثالث قبل از سفر به هلند باید برای ویزای ورود ترکیبی اقدام کنند.

بیشتر بدانید >>>   تحصیل به زبان انگلیسی در هلند

شرایط همسر برای اخذ ویزای همراه هلند

اگر همسر، شریک ثبت نام شده یا در یک رابطه طولانی مدت انحصاری هستید، می توانید برای ویزای شریک در هلند درخواست دهید. علاوه بر این، شما یا شریک زندگیتان باید شرایط زیر را داشته باشید:

شما و شریک زندگیتان باید 21 سال یا بیشتر داشته باشید (برای اتباع ترکیه استثنا وجود دارد).

شما دو نفر باید با هم در یک خانواده در هلند زندگی کنید.

شریک زندگی شما باید یک تبعه هلند یا یک تبعه غیر اتحادیه اروپا/EFTA با اجازه اقامت طولانی مدت برای هلند باشد. برای مجوزهای خاص، مانند اجازه اقامت طولانی مدت غیرفعال اقتصادی، شریک باید حداقل یک سال در هلند زندگی کرده باشد. شما نمی توانید به شریک بپیوندید اگر آنها دارای مجوز موقت موقت هستند، به عنوان مثال، مجوز کارگر فصلی.

شریک زندگی شما درآمد پایداری برای حمایت از خانواده دارد.

اگر برای ورود به هلند نیاز به MVV دارید، باید امتحان ادغام مدنی در خارج از کشور را بگذرانید. پس از طی این رماحل باید گفت که شریک هلند شما معمولاً برای مدت زمانی مشابه مجوز شریک شما، حداکثر تا 5 سال معتبر است. اگر شریک زندگی شما تبعه هلند باشد، مجوز شما به مدت 5 سال معتبر خواهد بود. البته شما می توانید برای تمدید مجوز خود پس از انقضای آن درخواست دهید، تا زمانی که هنوز همه شرایط را داشته باشید. پس از 5 سال اقامت مداوم، ممکن است واجد شرایط اقامت دائم یا شهروندی هلند باشید. از نظر حقوقی به عنوان یک قاعده، اعضای خانواده از حقوق شغلی یکسانی برخوردار می شوند و می توانند به همان امنیت اجتماعی با بستگان حامی خود دسترسی داشته باشند. بنابراین، اگر شریک زندگی شما دارای مجوز کار باشد، شما نیز مستحق دریافت مجوز کار در هلند خواهید بود.

مراحل درخواست ویزای همراه هلند

هم شما یا هم شریکتان (به عنوان حامی شما) می توانید درخواست ویزا یا مجوز خود را ارائه دهید. اگر برای ورود به هلند به مجوز موقت MVV نیاز دارید، می توانید از طریق سفارت یا کنسولگری هلند در کشور خود درخواست دهید. از طرف دیگر، شریک شما می تواند از طرف شما از طریق IND درخواست دهد. اگر از MVV معاف هستید، فقط باید هنگام ورود به هلند برای اجازه اقامت هلند خود از IND درخواست دهید.

بیشتر بدانید >>>   تحصیل با مدرک دیپلم در هلند

شما معمولاً باید ارائه دهید مدارک ترجمه شده به هلندی، انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی که در شکل زیر اشاره شده اند را فراهم کنید.

مراحل درخواست ویزای همراه هلند
مراحل درخواست ویزای همراه هلند

علاوه بر این موارد، باید شواهدی مبنی بر اینکه شما یا شریک زندگیتان شرایط درآمد را دارید، به عنوان مثال، صورتحساب های بانکی یا اجازه اقامت شریک زندگی شما یا مدرک ملیت هلندی و همچنین نتایج آزمایش سل را ارائه دهید. اگر در داخل هلند هستید و DigiD دارید می توانید به صورت آنلاین درخواست دهید. IND درخواست را ظرف 90 روز پردازش خواهد کرد. اگر موفق شدید، می توانید مجوز MVV خود را از سفارت یا کنسولگری هلند یا اجازه اقامت خود را از دفتر IND محلی خود دریافت کنید. هزینه ویزای شریک در هلند در حال حاضر 207 €(یورو) می باشد.

درباره ویزای همراه کودک هلند

اگر زیر 18 سال دارید و فرزند بیولوژیکی، فرزندخوانده یک تبعه هلندی یا غیر اتحادیه اروپا/EFTA با اجازه اقامت طولانی مدت هلند هستید، می توانید برای ویزای کودک در هلند درخواست دهید. علاوه بر این، شما یا والدینتان باید موارد زیر را رعایت کنید:

هنگام ورود باید با والدین خود در هلند زندگی کنید. این باید به عنوان بخشی از یک خانواده باشد و شما نمی توانید خانواده مستقل خود را داشته باشید. به عنوان مثال، شما نمی توانید ازدواج کنید.

والدین شما باید حضانت قانونی شما را داشته باشند.

در صورتی که والدین دیگر نیز حضانت قانونی دارند و در خارج از کشور زندگی می کنند، باید رضایت آن ها وجود داشته باشد.

والدین شما باید شرایط درآمد را داشته باشند تا از شما مراقبت کنند.

در مورد مجوزهای خاص، به عنوان مثال، اجازه اقامت طولانی مدت غیر فعال اقتصادی، والدین شما باید حداقل یک سال در هلند زندگی کرده باشند. مدارکی که در این زمینه باید ارائه شوند، عبارتند از: گذرنامه یا شناسه مسافرتی معتبر، 2قطعه عکس پاسپورت، گواهی تولد کودک که ملیت هلندی و رابطه والدین شما را ثابت می کند. اگر شما والدین بیولوژیکی نیستید، اسنادی که رابطه والدین دیگری را با کودک ارائه می دهد مدرکی مبنی بر اینکه فرزند شما مقیم هلند است، برای مثال، ورود به BRP. تاییدیه که شما مسئول تربیت کودک در هلند خواهید بود، شواهدی مبنی بر اینکه کودک از نظر مالی به شما وابسته است. در صورتی که با مشکل اخذ ویزای همراه مواجه شدید، کارشناسان تخصصی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمات مشاوره ای و حقوقی در این زمینه هستند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها