مهاجرت کاری به استرالیا

در یک شرح کلی پیرامون مهاجرت کاری به استرالیا باید گفت، طی سال های اخیر افراد بیشتری به دنبال سبک زندگی آفتابی تر  به این کشور مهاجرت کرده اند.  خواه خرید خانه در استرالیا برای بازنشستگی یا نقل مکان برای یک شغل جدید باشد، قبل از بستن چمدان ها و سفر به هواپیما، آمادگی کافی وجود دارد. بسیاری از جوانانی که به استرالیا مهاجرت می کنند برای ویزای مهاجرت ماهر درخواست می کنند که به آنها اجازه می دهد در داخل کشور زندگی و کار کنند. این ویزا بر اساس یک سیستم امتیازی اعطا می شود و کل فرآیند ممکن است تا 1 سال طول بکشد. رایج ترین ویزا ویزای مستقل ماهر (زیر کلاس 189) است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به حمایت مالی از بستگان، منطقه یا ایالت در استرالیا زندگی و کار کنید.

مهاجرت کاری به استرالیا
مهاجرت کاری به استرالیا

شما می توانید برای ویزای خود به صورت آنلاین از طریق وب سایت دولت استرالیا درخواست دهید، جایی که جزئیات بیشتر در مورد هر ویزا ارائه شده است. یک پرسشنامه مفید نیز به شما کمک می کند تا بتوانید ویزا مورد نیاز خود را تشخیص دهید. البته استرالیا برای اعطای ویزای مهاجرت کاری یک سیستم امتیازدهی دارد که امتیازات بر اساس سن، تحصیلات، مهارت در زبان انگلیسی و تجربه به دست آمده در مشاغل ماهر اعطا می شود. متقاضیان برای واجد شرایط بودن برای ویزای مهاجرت ماهر باید حداقل 60 امتیاز کسب کنند. تجربه شغلی باید در یکی از مشاغل موجود در فهرست مشاغل حمایت شده تلفیقی استرالیا یا فهرست مشاغل ماهر بسته به ویزایی که برای آن درخواست می کنید، کسب شده باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا بسترهای لازم کسب امتیاز را جهت اخذ ویزای کاری فراهم نماید.

شروط کلی مهاجرت کاری به استرالیا

برای مهاجرت به استرالیا از طریق برنامه مهاجرت ماهر عمومی این کشور، متقاضی نباید تا تاریخ درخواست ویزا 50 ساله شده باشد. متقاضیان 50 ساله یا بیشتر واجد شرایط دریافت ویزای ماهر استرالیا نیستند. هیچ محدودیت سنی برای ویزای تجاری وجود ندارد، اگرچه نیاز به تجربه تجاری قبلی یا سرمایه گذاری سنگین، امید بسیاری را که در این مسیر کاوش می کنند، به شدت کاهش می دهد. استرالیا با سایر کشورهای ذکر شده همچون انگلستان و نیوزیلند متفاوت است زیرا تنها کشوری است که ویزای بازنشستگی خاص (برای افراد بالای 50 سال) ارائه می دهد. بر این مبنا، این کشور یک سیستم امتیازبندی برای لیست مهاجرت کاری ماهران تشکیل داده است که شامل همه ویزاهای زیر می شود:

بیشتر بدانید >>>   لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا

ویزاهای زیر برای افرادی که واجد شرایط کار یا آموزش در یک شغل ماهر واجد شرایط در استرالیا هستند در دسترس است و می‌تواند تمامی شرایط دیگر را برآورده کند:

ویزای طرح نامزدی کارفرما (زیر کلاس 186)

ویزای منطقه ای طرح مهاجرت حمایت شده (زیر کلاس 187)

ویزای مستقل ماهر (زیر کلاس 189) – جریان آزمایش شده با امتیاز

ویزای نامزد ماهر (زیر کلاس 190)

ویزای آموزشی (زیر کلاس 407)

ویزای کمبود مهارت موقت (زیر کلاس 482)

ویزای موقت فارغ التحصیل (زیر کلاس 485) – کار فارغ التحصیل

ویزای ماهر منطقه ای (موقت) (زیر کلاس 489)

ویزای Skilled Work Regional (موقت) (زیر کلاس 491)

ویزای منطقه ای (موقت) تحت حمایت کارفرمای ماهر (زیر کلاس 494).

فاکتور سن برای مهاجرت کاری به استرالیا

از آنجایی که متقاضیان برای فاکتور سن امتیاز می گیرند، بالاترین امتیاز برای این فاکتور را می توان زمانی که بین گروه سنی 25 تا 33 سال هستید جمع آوری کرد. با ارسال این گروه سنی، امتیاز ضریب سن شروع به کاهش می کند، اگرچه، همچنان می توانید از روابط عمومی استرالیا استفاده کنید. اگر کمتر از 45 سال سن دارید.

در جدول زیر امتیازات فاکتور سن به تفکیک گروه بندی سنی در استرالیا اشاره شده است.

گروه بندی سنیمقدار امتیاز
حداقل 18 اما کمتر از 25 سال25
حداقل 25 اما کمتر از 33 سال30
حداقل 33 اما کمتر از 40 سال25
حداقل 40 اما کمتر از 45 سال15

همانطور که در جدول بالا می بینید، امتیاز شما برای فاکتور سن بعد از 33 سال شروع به کاهش می کند. با این حال، اگر بتوانید این امتیازات را جبران کنید، همچنان خوب هستید

بیشتر بدانید >>>   بورسیه تحصیلی استرالیا

اگر بعد از 40 سالگی برای PR استرالیا درخواست می دهید، باید مطمئن شوید که امتیازاتی را که برای فاکتور سن از دست داده اید جبران کنید. معنی آن این است که شما باید بر اساس سایر عوامل، به عنوان مثال، امتیاز بالایی کسب کنید.

حداکثر امتیاز برای عوامل کلیدی انتخاب مهاجرت به استرالیا

عوامل انتخاب حداکثر امتیاز را می توان به دست آورد

زبان انگلیسی برتر 20

سابقه کار حداقل 8 سال 15

مدرک دکتری آموزش و پرورش 20

برای مدرک لیسانس از یک موسسه آموزشی معتبر، 15 امتیاز دریافت می کنید. از آنجایی که همه نمی توانند مدرک دکترا بگیرند، بنابراین می توانید با 15 امتیاز مدیریت کنید و روی عوامل دیگر تمرکز کنید. دریافت دعوت نامه برای درخواست از (وزارت امور داخلی) استرالیا نیز بستگی به تقاضای شغل شما در بازار کار دارد.

تغییرات امتیاز برای مهاجرت کاری به استرالیا

با تغییرات جدید در سیستم امتیاز مهاجرت استرالیا که از 16 نوامبر 2019 اعمال می شود، اکنون شانس بیشتری برای دریافت دعوت نامه روابط عمومی استرالیا دارید. این تغییرات برای دسته‌های ویزای (مهاجرت متخصص عمومی) اعمال خواهد شد.

در شکل زیر به 3 تخصص عمومی دارای احراز شرایط مهاجرت کاری استرالیا اشاره شده است.

شرایط مهاجرت کاری استرالیا

دو مورد اول ویزای اقامت دائم تست نقطه ای هستند، در حالی که ویزای سوم ویزای موقت است که توسط دولت استرالیا تا 4 سال اختصاص داده شده است. ویزای ساب کلاس 489 با ویزای کار ماهر موقت منطقه ای ویزای فرعی 491 جایگزین خواهد شد. بیایید نگاهی به تغییرات جدید که از نوامبر 2019 اعمال می شود بیندازیم:

10 امتیاز برای داشتن یک همسر ماهر یا شریک واقعی

15 امتیاز برای متقاضیانی که توسط دولت ایالتی یا منطقه ای نامزد شده اند یا توسط یکی از اعضای خانواده ساکن در منطقه استرالیا حمایت می شوند.

بیشتر بدانید >>>   حقوق ماهیانه کار در استرالیا

10 امتیاز – برای داشتن مدرک (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات)

10 امتیاز برای متقاضیانی که همسر یا شریک واقعی ندارند

5 امتیاز – برای متقاضیانی که دارای همسر یا شریک واقعی هستند که انگلیسی مناسبی دارند

اگر همسر یا شریک متبحری دارید، می توانید بر اساس تغییرات جدید 10 امتیاز دریافت کنید. همچنین اگر شریک زندگی شما زبان انگلیسی مناسبی داشته باشد، می توانید 5 امتیاز بیشتر کسب کنید. همچنین می توانید 10 امتیاز ارزشمند برای آموزش STEM یا نداشتن همسر یا شریک واقعی دریافت کنید. همه این امتیازات اضافی می تواند امتیاز شما را به اندازه کافی بالا ببرد تا با وجود اینکه سن شما بیش از 40 سال است، دعوت نامه درخواست برای ویزای اقامت دائم استرالیا را از دولت استرالیا دریافت کنید.

دلایل مهاجرت کاری به استرالیاTranslation is too long to be saved

استرالیا کشوری شگفت انگیز و آرام با زیبایی های طبیعی منحصر به فرد، آب و هوای عالی و سیستم آموزشی چشمگیر، موقعیت خود را به عنوان یکی از مقاصد برتر برای افرادی که قصد زندگی، تحصیل، کار و بازدید دارند، تثبیت کرده است. مهاجرت و اقامت در یک کشور جدید برای بسیاری فکر هیجان انگیز است و استرالیا یکی از پذیراترین کشورها برای مهاجران با پیشینه های فرهنگی متنوع است. این یک مقصد مهاجرتی باورنکردنی است و دارای مقررات واضح با استفاده از یک سیستم امتیاز برای اقامت دائم تحت برنامه عمومی Skilled Migration SkillSelect، و یک مرکز آموزشی برای متقاضیان واجد شرایط از سراسر جهان است. به عنوان کشوری که بر پایه مهاجرت بنا شده است، رشد تاریخی قوی جمعیت استرالیا هم از افزایش طبیعی و هم از مهاجرت خالص خارج از کشور ناشی می شود.

از سوی دیگر مهاجرت با تقریباً 7 میلیون نفر از جمعیت 25 میلیونی استرالیا که در خارج از کشور متولد شده اند، سهم قابل توجهی در اقتصاد استرالیا داشته است. جامعه استرالیا با حضور گروه‌های مهاجر دائمی و موقت که تنوع را به پایتخت‌ها، حومه‌ها و شهرک‌ها آورده‌اند، غنی شده است. هر ساله بیش از 200000 مهاجر جدید به استرالیا به دلیل اقتصاد، سبک زندگی، آزادی اقتصادی، کیفیت زندگی و سیستم آموزشی عالی به استرالیا وارد می شود. کارشناسان ما می توانند به صورت تلفنی و حضوری از دلایل بی شمار دیگری برای مهاجرت کاری به استرالیا از طریق مسیر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شما صحبت کنند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها