نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

برای متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا دارند، می توان این خبر خوش را داد که استرالیا سومین مقصد محبوب برای تحصیل در خارج از کشور پس از ایالات متحده و بریتانیا است و بی دلیل نیست که استرالیا برای دانشجویان بین المللی یک انتخاب ارجح است. از هر 100 دانشگاه برتر دنیا 7 دانشگاه در استرالیا هستند. آیا این دلیل کافی برای این کشور برای ایستادن در حوزه آموزش خارج از کشور نیست؟ کیفیت بالای آموزش، دانشگاه ‌های دارای رتبه ‌های برتر، نسبت دانشجو معلمان بالا، فرصت‌ های تحقیقاتی و فرصت‌ های شغلی پس از تحصیل نیز چند مورد از دلایل مناسب برای تحصیل در استرالیا در سال 2023 برای دانشجویان بین ‌المللی هستند. محیط امن و زیبایی های دیدنی استرالیا به این موارد اضافه شده است.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا
مهاجرت تحصیلی به استرالیا

 یکی دیگر از دلایل مهمی که استرالیا را برای دانشجویان بین المللی به یک مقصد تحصیلی ترجیحی تبدیل می کند، این است که آنها می توانند مطمئن باشند که از حقوق خود محافظت می شود. جمعیت و فرهنگ متنوع استرالیا به تجربه دانش آموزان می افزاید. شما با مراحعه کردن به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید درک بهتری از شرایط استرالیا برای مهاجرات تحصیلی پیدا کنید.

انتخاب دانشگاه برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا

برای حوه انتخاب دانشگاه، ابتدا باید لیستی از دانشگاه های بالقوه استرالیا که می خواهید در آنها تحصیل کنید تهیه کنید. در حالت ایده آل باید 18 ماه قبل از شروع دوره خود شروع کنید زیرا این یک روند طولانی است. شما باید تصمیم بگیرید که در کدام رشته تحصیلی و دانشگاهی که می خواهید شرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر باید به وب سایت موسسات مراجعه کنید تا از روند پذیرش، هزینه ها، خوابگاه، زندگی دانشجویی و شرایط ورود مطلع شوید.

بیشتر بدانید <>>>>   بورسیه تحصیلی استرالیا

عواملی که باید قبل از انتخاب دانشگاه یا کالج در نظر گرفته شوند در جدول زیر اشاره شده است.

مدارک تحصیلی موسسهمیزان حمایت از دانشجویان بین المللی
میزان کمک مالی دانشگاه برای دانشجویان خارجیمحتوای رشته انتخابی در دانشگاه انتخابی شما و اینکه آیا نیازهای شما را برآورده می کند یا خیر
هزینه شامل شهریه و هزینه های زندگیمکان دانشگاه

در مورد نحوه پذیرش نیز باید گفت که سیستم آموزشی استرالیا تحت چارچوب صلاحیت های استرالیا اجرا می شود که به شما امکان می دهد مدرک شما توسط دولت به رسمیت شناخته شود. 10 سطح زیر چتر AQF وجود دارد که شامل مدارس، کالج ها، دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی در یک سیستم ملی واحد است. بیایید به سطوح تحصیلی در استرالیا تحت AQF نگاه کنیم.

سطح 1: گواهینامه

سطح 2: گواهینامه

سطح 3: گواهی

سطح 4: گواهینامه

سطح 5: دیپلم

سطح 6: دیپلم پیشرفته. فوق دیپلم

سطح 7: لیسانس

سطح 8: مدرک لیسانس; گواهی فارغ التحصیلی؛ دیپلم فارغ التحصیل

سطح 9: کارشناسی ارشد

سطح 10: مدرک دکترا

شرایط مهاجرت تحصیلی به استرالیا

مهلت درخواست برای دانشگاه های استرالیا در هر دانشگاه متفاوت است. با این حال دو مهلت کلی وجود دارد: ورودی 1: از ماه فوریه شروع می شود و یکی از موارد مصرف اصلی برای دانشجویان بین المللی است. ورودی 2: این دریافت از ماه جولای شروع می شود.  روند درخواست تحصیل در استرالیا 2023 برای دانشجویان بین المللی بدین شکل است که تحقیقات اولیه خود را در مورد دانشگاه هایی که می خواهید وارد شوید شروع کنید. البته انتخاب خود را به صورت خلاصه فهرست کنید. برای امتحانات مورد نیاز مانند GRE، SAT، GMAT، LSAT، MCAT و غیره ظاهر شوید. سپس فرآیند درخواست پذیرش را شروع کنید. در مرحل بعد برای مصاحبه آماده شوید. سپس منتظر نامه های پذیرش باشید و برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. چک لیست نهایی خود را قبل از حرکت آماده کنید.

بیشتر بدانید <>>>>   کار پس از تحصیل دراسترالیا

در شکل زیر به آزمون های رایج برای تحصیل در استرالیا اشاره شده است.

آزمون های رایج برای تحصیل در استرالیا
آزمون های رایج برای تحصیل در استرالیا

یک حقیقیت کلی این است که دانشجویان بین ‌المللی که مایل به تحصیل در مقطع لیسانس در استرالیا هستند، باید حداقل 65% نمره را در امتحان دبیرستان خود کسب کرده باشند، در حالی که افرادی که مایل به گذراندن دوره دیپلم هستند باید حداقل 65% نمره را در امتحان دبیرستان خود کسب کنند. متقاضیان بین المللی برای برنامه کارشناسی ارشد باید یک مدرک 3 ساله یا 4 ساله کارشناسی را گذرانده باشند.

ویزا و هزینه متقاضیان مهاجرت تحصیلی به استرالیا

ویزای دانشجویی استرالیا که به عنوان ساب کلاس 500 نیز شناخته می شود. این فقط برای دانشجویانی که دوره تمام وقت را انتخاب می کنند در دسترس است. این ویزا حداکثر 5 سال اعتبار دارد. مدارک مورد نیاز برای ویزای ساب کلاس 500 عبارتند از: گذرنامه معتبر، چهار عکس سایز پاسپورت اخیر، اثبات مهارت در زبان انگلیسی با ارائه نتایج هر آزمونی مانند IELTS، PTE یا TOEFL در صورتی که انگلیسی زبان غیر بومی هستید، کپی های تایید شده از نتایج تحصیلی شما، مدرکی مبنی بر داشتن بودجه کافی برای پوشش هزینه‌ ها از جمله هزینه‌ های دوره، سفر و اقامت دانشجویان بین ‌المللی باید دارای پوشش بهداشتی دانشجویان خارج از کشور یا OSHC باشند که یک بیمه نامه است که هزینه‌ های بهداشتی و درمانی در استرالیا را پوشش می‌ دهد. این را می توان از طریق دانشگاه خریداری کرد.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های استرالیا مقرون به صرفه است و کیفیت آموزش عالی است. هزینه های تحصیل بسته به دوره و سطح تحصیل در استرالیا 2023 متفاوت است. هزینه تحصیل در استرالیا در سال 2023 برای دانشجویان بین الملل دوره مدرک کارشناسی 20000 تا 45000AUD (دلار استرالیا) می باشد و هزینه مدرک تحصیلات تکمیلی 22000 تا 50000 AUD (دلار استرالیا) در سال و مدرک دکترا 22000 تا 50000 AUD (دلار استرالیا) در سال می باشد و  دوره های حرفه ای 4000 تا 22000 AUD (دلار استرالیا) در سال می باشد و  دوره زبان انگلیسی 300 AUD (دلار استرالیا) در هفته است. البته به طور متوسط دانشجویان بین المللی که در سال 2023 در استرالیا تحصیل می کنند باید بین 1400 تا 2500 AUD (دلار استرالیا) در ماه هزینه کنند تا هزینه های زندگی خود را که شامل غذا، اسکان و حمل و نقل می شود، پوشش دهند.

بیشتر بدانید <>>>>   کار ضمن تحصیل استرالیا

بورسیه مهاجرت تحصیلی به استرالیا

دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در استرالیا در سال 2023 هستند می توانند برای بورسیه هایی که توسط دولت استرالیا، سازمان های دولتی و خصوصی و برخی موسسات آموزش عالی ارائه می شود، درخواست دهند. معیارهای درخواست برای هر بورسیه متفاوت است، اما دانشجویان بین المللی می توانند از کمک های مالی برای تحصیل در استرالیا استفاده کنند. این می تواند هزینه های تحصیل در استرالیا را کاهش دهد. در اینجا لیستی از بورسیه هایی که می توانید با آنها در استرالیا تحصیل کنید آورده شده است:

برنامه تحقیق و آموزش دولت استرالیا

جوایز استرالیا

برنامه کمک هزینه تحصیلی زنان APEC استرالیا.

برنامه مقصد استرالیا

کمک هزینه تحصیلی جان آل رایت

دانشگاه های استرالیا به ارائه آموزش در سطح جهانی اختصاص دارند و جای تعجب نیست که هفت دانشگاه استرالیا در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار بگیرند. در اینجا نگاهی دقیق تر به رتبه بندی QS دانشگاه های استرالیا برای سال 2023 آورده شده است:

دانشگاه ملی استرالیا

دانشگاه ملبورن

دانشگاه سیدنی

دانشگاه نیو ساوت ولز

دانشگاه کوئینزلند

دانشگاه موناش

دانشگاه استرالیای غربی

دانشگاه آدلاید

دانشگاه صنعتی سیدنی

دانشگاه ولونگونگ

جدای از این، مدرک دانشگاهی استرالیا در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده است. دانشگاه‌ های این کشور دوره‌ هایی را در طیف گسترده‌ ای از موضوعات ارائه می ‌دهند که دامنه انتخاب بیشتری را به دانشجویان می ‌دهند. دوره های این کشور پژوهش محور هستند که به تجربه دانشجو ارزش می بخشد. همچنین باید در مورد مقرون به صرفه ترین دانشگاه های استرالیا نیز بدانید که برای اطلاع از این موضوع با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
بیشتر بدانید <>>>>   ویزای همراه استرالیا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا