نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

مشکلات زندگی در مجارستان

در یک صورت بندی کلی پیرامون مشکلات زندگی در مجارستان باید گفت که از سال 2018، مجارستان دارای ورودی سالانه 4.3 میلیارد دلار سرانه سرمایه گذاری مستقیم خارجی است که یک بهبود کامل از رکود بحران مالی 2009-2010 است. در حالی که این تا حدی به دلیل موقعیت جغرافیایی ایده‌آل مجارستان برای سرمایه‌گذاری خارجی است، سرمایه ‌گذاران خارجی نیز تمرکز خود را از صنایع نسبتا ضعیف نساجی و فرآوری مواد غذایی به صنایع پرسودتر مانند عمده‌ فروشی، خرده‌ فروشی و تعمیر خودرو تغییر داده ‌اند. نرخ ثبت نام در آموزش ابتدایی و متوسطه بالاست، هرچند برای دانش آموزان دبستانی، ثبت نام در دو دهه گذشته اندکی متفاوت بوده است، اما در مجموع بالای 95% باقی مانده است. در بالاترین سطح خود، نرخ ثبت نام در سال 2009 97.2% و به کمترین میزان خود با 95.7% رسیده است. اما مشکل عمده در سیستم آموزشی، عدم مدرن شدن کامل آن است.

مشکلات زندگی در مجارستان
مشکلات زندگی در مجارستان

شغل پردرآمد در مجارستان

از سوی دیگر تنها 13% از افراد 25 تا 64 ساله دارای مدرک لیسانس هستند که 9% از این جمعیت دارای مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن هستند. این آمار پایین است، اما افرادی که این مدارک را دارند از مزایای آن بهره می برند. مطالعات نشان داده است که مدارک تحصیلی پس از متوسطه به طور بالقوه می تواند درآمد فرد را در مجارستان دو برابر کند: یک مدرک لیسانس 72% حق بیمه ارزش دارد، در حالی که یک مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر می تواند 140% بیشتر از میانگین حقوق مربوطه در کشور درآمد داشته باشد. هرچند ابتکاری به رهبری سازمان غیردولتی HEInnovate برای سرمایه گذاری در آموزش عالی در دهه گذشته انجام شده است که به دلیل کاهش بودجه سازمانی از سوی دولت تحریک شده است.  موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارد در ذیل این مقاله شما را با کلیت شرایط زندگی در مجارستان آشنا سازد.

مشکلات کلی شرایط زندگی در مجارستان

بیکاری در مجارستان بالاست و تنها 68% از افراد 15 تا 64 ساله شاغل هستند. از میان شاغلان 75% مرد و 61% زن هستند. با این حال، تعداد کارمندانی که ساعات طولانی کار می کنند کمتر از 4% است – بسیار کمتر از ایالات متحده که در آن 11% از کارمندان ساعات طولانی کار می کنند. استانداردهای زندگی تقریباً پایین ترین سطح در اتحادیه اروپا است. از نظر تولید ناخالص داخلی، مجارستان با 68% از میانگین اتحادیه اروپا در رتبه 23 از 28 کشور عضو اتحادیه اروپا قرار دارد. در رتبه اول برای منطقه، اتریش قرار دارد که تقریباً دو برابر ظرفیت مجارستان تولید می کند. معیار دیگری که برای تعیین رفاه مصرف کننده استفاده می شود، مصرف واقعی فردی ، مجارستان را در رتبه دوم قرار می دهد.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل با مدرک دیپلم مجارستان

Habitat for Humanity در حال افزایش آگاهی در مورد نابرابری مسکن است. در سال 2015، دولت مجارستان به حمایت از مسکن نزدیک به نیم میلیون نفر از ساکنان فقیر پایان داد. قبل از آن، چند صد هزار مجارستانی از قبل فقر مسکن را تجربه می کردند. یک گزارش Habitat for Humanity در سال 2014 اشاره کرد که بیش از نیم میلیون مجارستانی با سقف های نشتی و/یا دیوارهای کپک زده زندگی می کردند. کمتر از نیمی از جمعیت (44.6%) در آپارتمان های پر ازدحام زندگی می کنند و 52% مجارستانی که در شهرهای بزرگ زندگی نمی کنند به فاضلاب بهداشتی دسترسی دارند. مجارستان دارای مراقبت های بهداشتی جهانی است، اما میزان و کارایی پوشش پایین است اگرچه مجارستان از دهه 1940 دارای پوشش جهانی مراقبت های بهداشتی بوده است، اما  از نظر کیفیت پوشش در رتبه سوم اتحادیه اروپا قرار دارد.

در شکل زیر به سایر مشکلات کلی در زندگی مجارستانی ها اشاره شده است.

مشکلات کلی شرایط زندگی در مجارستان

مشکلات فرهنگی برای زندگی در مجارستان

«ملت» در طول یک قرن و نیم گذشته برای توصیف و تبیین انواع پدیده های اجتماعی و اقتصادی نقش برجسته ای در زندگی سیاسی و اجتماعی مجارستان داشته است. برای سال‌ ها، سیاست ‌های مجارستان در قبال اقلیت ‌هایش، حداقل تا حدی، ناشی از نگرانی (و مشغله‌ی ذهنی با) مجارستان‌ های فرامرزی بود: مجارستان از سیاست ‌های داخلی خود در تلاش برای الگوسازی کشورهای همسایه استفاده کرد تا در رفتار با آنها رفتار کنند. مجارستان های فرامرزی سیاست‌ هایی که به این ترتیب برای اقلیت‌ های مجارستان و به‌ویژه روم ‌ها ابداع شد، همیشه با نیازها یا خواسته ‌های این اقلیت‌ ها مطابقت نداشت. تغییرات قانونی در آموزش، سیستم رفاهی و ساختارهای اقتصادی اغلب در به حاشیه راندن بیشتر کولی ها تأثیر داشته است. این ادامه به حاشیه راندن اجتماعی-اقتصادی روماها با درک نژادپرستانه از تفاوت  که امکان ادغام اجتماعی-فرهنگی را از بین می برد، تشدید شده است.

بیشتر بدانید <>>>>   کار پس از تحصیل در مجارستان

مسائل عمده مدارا در مجارستان امروزه به طور عمده با وضعیت کولی ها مرتبط است. تحقیقات علمی اجتماعی نشان می دهد که کولی ها هدف اصلی شدیدترین تعصبات و نژادپرستی در مجارستان هستند. راست افراطی اخیراً توجه خود را به روماها معطوف کرده است نه با هدف کاهش تنش، بلکه با هدف تشدید آنها با قربانی کردن روماها. این تأثیر مشروعیت بخشیدن به رادیکالیزه شدن مداوم گفتمان های جریان اصلی بیشتر در مورد کولی ها داشته است. تعصبات ضد روم را می‌ توان و همچنین باید به‌طور کلی‌ تر به ‌عنوان یک «رمز فرهنگی» که به درجات مختلفی در همه گفتمان‌ های سیاسی و در واقع به‌طور کلی‌ تر در سطح اجتماعی، بدون توجه به جهت‌ گیری ایدئولوژیک مشترک است، درک کرد. بنابراین، روماها در بین مسئولین سیاسی به عنوان مرتبط با طیف گسترده ای از مشکلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در مجارستان شناخته می شوند.

مشکلات زندگی شهری در مجارستان

وقتی زندگی روزمره خود را در بوداپست می گذرانید، چهره زشت شهر را نیز خواهید دید. ایستگاه های مترو کثیف بو در زیرگذرها. خیابان های متروک، زباله، ایستگاه های اتوبوس با شیشه های شکسته، افراد بی خانمان. نواحی پر از ساختمان ‌های بتونی خاکستری که در دوران کمونیستی ساخته شده‌ اند. از یک طرف، این مشکلات در هر شهری که به اندازه کافی بزرگ باشد وجود دارد. معماری زشت سوسیالیستی در هر کشوری که زمانی به بلوک شرق تعلق داشت، معمول است. با این وجود، در بوداپست با آنها روبرو خواهید شد. اما در کنار این جنبه های منفی اگر در بوداپست زندگی می کنید و اگر می خواهید پیاده روی کنید، حتی نیازی به ترک شهر ندارید. شرط می ‌بندید این یک امتیاز بزرگ برای معتادان به کوهنوردی است. مشکل دیگر در حمل و نقل است که مانند بسیاری از شهرهای اروپایی، بوداپست قبل از اتومبیل ساخته شد.

 اما امروزه تعداد زیادی از آن وجود دارد. پارکینگ به خصوص در مرکز شهر، اما در بسیاری از مناطق بیرونی نیز یک مسئله است. خانه های تاریخی در مرکز دارای گاراژ نیستند، بنابراین پارکینگ در خیابان تنها گزینه است. چه در آنجا زندگی کنید و چه به هر دلیلی در آنجا رانندگی کنید، پارک کردن را یک چالش خواهید دید. همچنین رانندگی در مرکز را یک چالش خواهید دید: ترافیک سنگین در هر زمان از روز و تعداد زیادی خیابان یک طرفه.

بیشتر بدانید <>>>>   بورسیه تحصیلی مجارستان

در جدول زیر برخی مشکلات شهری دیگر طرح شده است.

مردم بوداپست نه نگرش مفیدی دارند و نه صبر زیادی دارندامکان قرارگیری در خشونت خیابانی زیاد است
دزدی و جرایم کیف قاپی دفعات زیادی اتفاق می افتدساعات خاموشی شب زود فرا می رسد
از نظر فراغتی با کشورهای اروپای غربی قابل قیاس نیستهزینه جابجایی در شهر بالاست

مشکلات مسکن برای زندگی در مجارستان

غالب افراد مهاجر در مورد مسکن می گویند قبل از نقل مکان به آپارتمان خودمان در یک آپارتمان نسبتاً جدید، مکان هایی را در مناطق مختلف اجاره کردیم. برخی از مشکلات مسکن را تجربه کردیم که بسیاری از مردم محلی از آن شکایت دارند و یکی از آنها وضعیت بد کلی خانه های قدیمی است. مشکل تنها این نیست که آنها اغلب به درستی نگهداری نمی شوند، بلکه در عصری متفاوت و برای سبک زندگی متفاوت ساخته شده اند. مشکلات لوله کشی و گرمایش بسیار رایج هستند و حل آنها آسان نیست، به خصوص اگر فقط مستاجر باشید. می‌ توانید به دنبال آپارتمان ‌های تازه ‌ساخت ‌شده باشید، اما اکثر خانه ‌های مرکز شهر قدیمی هستند (بله، آن خانه‌ های تاریخی چشمگیر که دیدن آنها از زندگی کردن شگفت ‌انگیزتر است)، مجتمع‌ های آپارتمانی جدید معمولاً در بیرون ساخته می ‌شوند.

اما علاوه بر قدیمی بودن خانه ها، هوا در شهر آلوده است. در روزهای آرام زمستان حتی می توانید مه دود را ببینید. و گاهی اوقات فقط احساس می کنید که هوای تازه می خواهید. می ‌توان گفت که بسیاری از شهرهای بزرگ با این مشکل کنار می‌ آیند، اما باز هم این مشکل را حل نمی ‌کند. به لحاظ امنیت، امنیت عمومی در بوداپست در 10 سال گذشته تنها بهبود یافته است. اگر جرمی وجود داشته باشد، عمدتاً سرقت جزئی آن، جنایت خشونت آمیز بسیار نادر است. بیشترین جنایات در مرکز، در ناحیه V، VI، VII و VIII، توریستی ترین مناطق رخ می دهد. البته تا زمانی که اشیای قیمتی خود را فلاش ندهید  نیازی به نگرانی نیست.کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند شما را با دیگر چالش ها و از سویی نکات مثبت زندگی در مجارستان آشنا سازند.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل در مدارس شبانه روزی مجارستان
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها