نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

مهاجرت دندانپزشکان به کانادا : اگر دندانپزشک هستید و قصد مهاجرت به کانادا را دارید این نوشته را از دست ندهید. شرایط کار و بازارکار و دستمزد و حقوق دندانپزشکان را در این مقاله می توانید آگاه شوید.

مهاجرت دندانپزشکان به کانادا
مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

کانادا کشوری مرفه و مهاجر پذیر است که افراد زیادی علاقمند مهاجرت و زندگی در این کشور می­باشند. کانادا دارای اقتصادی رو به رشد است و در مقابل جمعیت کمی که دارد یکی از بزرگترین کشورهای جهان محسوب می­گردد. با توجه به شرایط مناسب اقتصاد و کیفیت زندگی در این کشور مهاجرت دندانپزشکان به کانادا انتخاب بسیار خوبی است. زیرا این افراد می­توانند علاوه بر بهره­مندی از امکانات بسیار مناسب زندگی در این کشور، حقوق و دستمزدهای نسبتاً بالایی را در کانادا دریافت نمایند. از طرفی دولت کانادا با کمبود نیروی متخصص روبرو است. از همین رو سیستم مهاجرتی نیروی متخصص را ایجاد نموده و از این طریق متخصصان و کارگران حرفه ای همچون دندانپزشکان را استخدام می­نماید. دندانپزشکان نیز می­توانند از این فرصت استفاده نموده و بدون اخذ پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان کانادایی به این کشور مهاجرت و اقامت دائم این کشور را اخذ بنمایند.

مهاجرت پزشکان عمومی به کانادا

کانادا از سیستم بانکداری بسیار قوی برخوردار است که در سالهای اخیر سیستم های بانکداری دیگر کشورها همچون انگلستان و آمریکا را تحت ثأثیر قرار داده و کشورهای فوق در تلاشند، تا بتوانند سیستم بانکداری کانادا را در کشورهای خود پیاده سازی نمایند. کشور کانادا دارای ذخایر و منابع طبیعی بسیاری می­باشد و در زمینه تولیدات و صادرات محصولات نیز به رشد قابل توجهی دست یافته است. علاقمندانی که قصد مهاجرت به دیگر کشورها همچون کانادا را دارند، می­توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در زمینه های مختلف مهاجرتی با مشاورین با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند.

بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت کاری پزشکان به کانادا، فرصتی برای پیشرفت

شرایط مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

از آنجائیکه دندانپزشکی یکی از رشته های خاص در پزشکی است، دندنپزشکان برای مهاجرت به دیگر کشورها از جمله کانادا نیازمند معادلسازی نمودن مدارک تحصیلی خود هستند. پروسه معادلسازی مدارک تحصیلی در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. اما دندانپزشکانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، جهت معادلسازی مدارک خود اولاً باید از مهارت زبان انگلیسی و یا فرانسوی برخوردار باشند. ثانیاً در صورت نیاز برخی از دوره های آموزشی را بعنوان کارآموز یا رزیدنت در کانادا بگذرانند و ثالثاً شرکت در آزمون هایی که موجب پذیرش آنها در کشور کانادا برای انجام کار می­گردد. از دیگر شرایط انجام کار دندانپزشکان اخذ مجوز کار و طبابت در کانادا می­باشد. بدین منظور مراجعه به شورای پزشکی کانادا الزامی است.

کار دندانپزشکی در کانادا

دندانپزشکی از جمله مشاغلی است که کمبود نیرو در این شغل به شدت در کانادا بخصوص در مناطق روستایی بریتیش کلمبیا مشاهده می­شود. از همین رو دندانپزشکان خارجی می­توانند تحت برنامه های مهاجرتی نیروی متخصص کانادا به این کشور مهاجرت نموده و به انجام کار در این کشور بپردازند. در حال حاضر کانادا دارای 7000 جایگاه دندانپزشک می­باشد که با مهاجرت دندانپزشکان به این کشور تنها 5400 جایگاه از این طریق تأمین شده است. دندانپزشکانی که قصد مهاجرت از طریق سیستم مهاجرتی نیروی متخصص به کانادا را دارند، جهت اخذ ویزای این کشور باید دارای حداقل یکسال سابقه کار تمام وقت و یا معادل همین یکسال بصورت نیمه وقت در 10 سال گذشته را داشته باشند.

حقوق و وظایف دندانپزشکان در کانادا

یکی از مهمترین دلایل مهاجرت دندانپزشکان به کانادا شرایط مناسب زندگی در کانادا و حقوق و دستمزدهایی است که دولت کانادا به دندانپزشکان پرداخت می­نماید. حقوق دندانپزشکان در مناطق مختلف کانادا متفاوت است و معمولاً حقوق دندانپزشکان در مناطق دور و روستایی نسبتاً بیشتر از مناطق شهری این کشور می­باشد. ناگفته نماند مهارت نیز یکی دیگر از مواردی می­باشد که در میزان حقوق و دستمزد دریافتی دندانپزشکان موثر می­باشد. بطور متوسط دستمزد دندانپزشکان در کانادا 350 هزار دلار در سال تخمین زده شده است. البته میزان حقوق و دستمزد این مشاغل در سالهای ابتدایی انجام کار ممکن است کمتر باشد. اما به مرور و با افزایش سابقه کاری دندانپزشکان حقوق و دستمزدهای بالاتری اخذ خواهند نمود.

بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت پزشک متخصص به کانادا

دندانپزشکان در کانادا وظایفی همچون بررسی دندان و بافت های لثه- تشخیص بیماری های دهان و دندان- استخراج و جایگزینی دندان های خراب- ارائه مشاوره های دندانپزشکی- بهداشت دهان و دندان و در برخی موارد جراحی های دهان و لثه را برعهده خواهند داشت.

مزایای مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

کانادا انتخابی بسیار مناسب برای مهاجرت دندانپزشکان و انجام کار در این کشور می­باشد. مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت این کشور توسط دندانپزشکان دارای مزایای زیر خواهد بود:

  • ● فعالیت و انجام کار در بیمارستان ها- کلینیک ها و یا مطب های شخصی
  • ● رشد جمعیت افراد مسن کانادا، موجب تقاضای بیشتر نیروی دندانپزشکی در این کشور شده است.
  • ● با گسترش دامنه فعالیت های دندانپزشکی براحتی می­توان دستیار و بهداشت کار استخدام نمود
  • ● فرصت های یادگیری و به روز کردن اطلاعات دندانپزشکان در کانادا از طریق سمینارها و دوره های آموزشی در این کشور امکان پذیر است.
  • ● امکان اخذ تخصص دندانپزشکی در مدت 4 سال

همچنین کانادا کشوری توسعه یافته است که از امنیت و رشد اقتصادی بسیار مناسبی برخودار می­باشد. با توجه به نیاز جامعه کانادا به این قشر از جامعه، دندانپزشکان می­توانند درآمدهای بسیار بالایی را در این کشور کسب نمایند.تمامی دلایل فوق موجب مهاجرت دندانپزشکان به کانادا می­گردد.

 تحصیل دندانپزشکی در کانادا

کانادا دارای برترین دانشگاه های پزشکی در جهان می­باشد. بگونه ای که سالانه دانشجویان زیادی از کشورهای مختلف جهت ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی به این کشور مراجعت می­نمایند. مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی دندانپزشکی 4 سال است و جهت ورود به دانشکده های دندانپزشکی دانشجویان می­بایست در آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور شرکت نموده و در صورت کسب نمره قبولی اجازه ورود و ادامه تحصیل در این رشته به دانشجویان داده خواهد شد.

بیشتر بدانید <>>>>   درآمد پزشک در کانادا

معدل تحصیلی دوران دبیرستان دانشجویان نیز یکی دیگر از شرایط پذیرش آنان در دانشکده های دندانپزشکی کانادا می­باشد. پس از پایان تحصیلات چهار ساله دندانپزشکان می­توانند جهت ورود به مقطع کارشناسی ارشد و دوره های تخصصی در کانادا اقدام نمایند. تدریس در دانشکده های دندانپزشکی کانادا به زبان انگلیسی است. با اتمام تحصیلات دانشجویان در دانشکده های دندانپزشکی کانادا، فرصت های شغلی زیادی برای شان وجود دارد که با انجام کار در این کشور موجب اخذ اقامت دائم کانادا  می­گردد. کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره سعی بر این دارند تا اطلاعات جامع مهاجرتی را در اختیار علاقمندان مهاجرت قرار دهند.

[instagram-feed feed=5]

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا