نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

مشکلات زندگی در استرالیا

زمانی که با مهاجران ایرانی در مورد مشکلات زندگی در استرالیا صحبت می کنید، به احتمال زیاد از تنوع فرهنگی این کشور خواهید شنید و اینکه از نکات اساسی هنگام ترک خانه، پیدا کردن یک مکان جدید و شروع زندگی با افراد دیگر است. چراکه استرالیا یک دیگ ذوب با مردم بسیاری از کشورهای جهان است که به معنای فرهنگ ها و لباس های مختلف است. به اشتراک گذاشتن یک آپارتمان با افرادی که به سختی آنها را می شناسید یا از فرهنگی بسیار متمایز از شما هستند، قطعاً می تواند چالش برانگیز باشد. توصیه می‌ کنیم برای سامان ‌دهی بیشتر و ساده ‌تر کردن خانه، قوانین خانه را با هم خانه‌های خود تنظیم کنید. به یاد داشته باشید که احترام اساس هر رابطه ای است. از دیگر مشکلات این کشور در حوزه اقتصادی می باشد. چراکه نرخ رشد اقتصاد استرالیا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

مشکلات زندگی در استرالیا
مشکلات زندگی در استرالیا

 تولید ناخالص داخلی استرالیا 2.75% در سال 2017 رشد کرد و گرچه تا به امروز یعنی در سال 2022 نرخ رشد مثبت بوده و این را نمی توان نرخ بدی در نظر گرفت. اما این نرخ کاملاً با نرخ رشد استرالیا در سال های گذشته مطابقت دارد. مشکل این است که جمعیت استرالیا به سرعت در حال افزایش است. در سال گذشته، جمعیت 1.6% افزایش یافته است. از این رو، اگرچه رشد تولید ناخالص داخلی قابل قبول است، اما رشد سرانه تولید ناخالص داخلی کاهش سریعی را نشان می دهد که بیش از 50% از رشد جمعیت را مهاجران می توان به خود اختصاص داد. به همین دلیل است که شهروندان استرالیایی نسبت به افزایش مهاجرت محتاط شده اند. در خلال این مقاله، شما می توانید با جزئیات زندگی در استرالیا آشنا شوید و چالش های دیگر خود را با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

مشکلات اقتصادی زندگی در استرالیا

استرالیا کیفیت بالای زندگی را ترویج می کند، اما قیمت بالایی دارد. حتی یک فرد مجرد که به این کشور نقل مکان می کند می تواند انتظار داشته باشد که هزینه ماهانه زندگی او بین 800-1000$ (دلار استرالیا) یا (560-700 دلار آمریکا) بدون احتساب اجاره بها کاهش یابد. اگرچه مسیر شهروندی آسان است، اما این تنها پس از اتمام کار دشوار اخذ ویزای کار توسط مهاجران انجام می شود. اخذ مجوز کار در استرالیا یک پروسه طولانی و پیچیده است که در آن یک مقام دولتی تعیین می کند که آیا شما از شخصیت اخلاقی کافی برای مهاجرت به این کشور برخوردار هستید یا خیر. اما اگر باز گردیم به هزینه ها، به عنوان یک دانشجو برای اجاره های خصوصی که در آن دانشجو یک آپارتمان یک خوابه یا یک استودیو اجاره می کند حدود 120 تا 200$ (دلار) در هفته نیاز دارد.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل به زبان انگلیسی در استرالیا

خدماتی مانند برق، گاز، اینترنت و آب می تواند حدود 60 تا 100 دلار در هر ماه هزینه داشته باشد. دانشجویانی که در خوابگاه مشترک زندگی می‌کنند، به دلیل تقسیم صورت‌حساب‌ها به طور مساوی، به میزان قابل توجهی کمتر پرداخت می‌کنند.

در جدول زیر بخشی از هزینه های زندگی در استرالیا اشاره شده است.

1مسکن های دانشجویی مدیریت شده یا خوابگاه های خصوصی حدود 200 تا 400 دلار در هفته هزینه دارد
2صرف غذا با بودجه می تواند حداقل 10 دلار برای هر وعده غذایی معمولی هزینه داشته باشد که حدود 300 دلار در ماه است
3خرید مواد غذایی در یک ماه بسته به نیازهای غذایی فرد می تواند بین 120 تا 180 دلار باشد
4معمولاً یک سیم کارت پیش‌پرداخت یا طرح دانشجویی در استرالیا می‌تواند 25 تا 40 دلار برای هر استفاده ماهانه هزینه داشته باشد

مشکلات غربت و لهجه برای زندگی در استرالیا

غربت، رایج ترین چالشی است که دانشجویان و مهاجران در هنگام اقامت در استرالیا، به ویژه در ماه های اول با آن مواجه می شوند. زندگی در خارج از کشور به این معنی است که شما روزانه از خانواده و دوستان خود دور خواهید بود، چیزی که نیاز به تعادل عاطفی عالی دارد تا احساس ناراحتی یا تنهایی نکنید با این حال، این یک فرآیند سازگاری است که رشد قدرتمند، بلوغ را به همراه می آورد و با گذشت زمان مقابله با آن آسان تر می شود. بهترین راه برای غلبه بر این مسئله در استرالیا، شروع به ملاقات با افراد و ایجاد گروه های جدید از دوستان است. مسئله دیگری که در استرالیا با آن مواجه خواهید شد، احتمالا لهجه استرالیایی است که این احتمالاً یکی از اولین چیزهایی است که هنگام ورود به استرالیا متوجه آن خواهید شد. اختصارات مشخصه اصلی زبان استرالیایی است که نشان دهنده فرهنگ دوستانه آن است.

درک آنها یک چالش واقعی است که هر دانشجوی بین المللی دارد، اما ما قول می دهیم که با گذشت زمان، گوش ها و دانش واژگان خود، محبوب ترین کلمات و عبارات استرالیایی و نحوه برقراری ارتباط آنها را بشناسید. صبر و فداکاری نکات کلیدی برای یادگیری زبان هستند و البته در این زمینه کلاس های متعدد آموزشی توسط دولت استرالیا در مدارس و دانشگاه ها ایجاد شده است تا شما بتوانید بر این مشکل نیز غلبه کنید.

بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت تحصیلی به استرالیا

مشکل شغل و تفاوت فرهنگی برای زندگی در استرالیا

تفاوت ها را می توان از جهات مختلف دید و احساس کرد. غذا، روابط، آداب و رسوم، همه چیز در یک کشور جدید تأثیر می گذارد. غذای استرالیایی تحت تأثیر طیف وسیعی از غذاهای سراسر جهان قرار دارد و خریدن وعده های غذایی یا غذا خوردن در رستوران ها بسیار رایج است. جنبه غذای خانگی در آنجا چندان قوی نیست با وجود اینکه استرالیایی ها مردمی دوستانه و راحت هستند، اما هنوز آنقدر گرم نیستند که مردم آمریکای جنوبی هستند. اما، نباید تعمیم داد، افراد منحصر به فرد هستند و بسیار متفاوت است. مراقب باشید که آن را به عنوان یک حقیقت ثابت نپذیرید و روابط خوب احتمالی را از دست ندهید. در مورد شغل نیز باید گفت که بسیاری از دانشجویان به دلیل محدودیت ‌های زبانی یا محدودیت‌ های ویزا نسبت به ساعات کاری، این کار را دشوار می ‌دانند.

به عنوان یک دانشجو ، شما مجاز به کار تا 40 ساعت در هر دو هفته (یا 20 ساعت در هفته) هستید. این می تواند فرصت های شغلی را که می توانید بدست آورید کاهش دهد، اما دلیلی برای نگرانی زیاد نیست. استرالیایی ها با کارگران دانشجو آشنا هستند و مشاغل پاره وقت و معمولی زیادی در دسترس هستند. شما فقط باید مسیر را بشناسید تا بهترین گزینه ها را برای خود بیابید و بر این اساس با سطح زبان انگلیسی شما برای همه امکان پذیر است.

در شکل زیر راه های حل مشکل شغل در استرالیا اشاره شده است.

مشکلات زندگی در استرالیا

مشکلات بدهی خانوار در استرالیا

وضعیت بدهی خانوارها در استرالیا به ویژه نگران کننده است. نسبت بدهی خانوار به درآمد بالای 200%است! همچنین نسبت بدهی خانوارها به اقتصاد محلی 125% است. می توان این نسبت را با نسبت 80% به 100% برای کشورهایی مانند کانادا، ایالات متحده، و بریتانیای کبیر و غیره مقایسه کرد. این بدهی بالای خانوارها می تواند آسیب جدی به اقتصاد استرالیا وارد کند، با توجه به این واقعیت که بیشتر آن بدهی متوسط ​​است. نزدیک به دو سوم بدهی ها متعلق به 40 درصد از اقتصاد استرالیا است. این بدان معناست که این همه وکلا، بانکداران، پزشکان و دیگر افراد حرفه ای طبقه متوسط هستند که بدهکار هستند. این افراد ستون فقرات هر اقتصادی را تشکیل می دهند. اگر در آینده نزدیک با فشار اقتصادی مواجه شوند، صرفاً هزینه های اختیاری خود را کاهش خواهند داد و سپس کل اقتصاد آسیب خواهد دید.

بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت کاری به استرالیا

این دلیلی است که صندوق بین المللی پول نیز در مورد استرالیا نگران است. آنها در آخرین گزارش خود اشاره کرده اند که استرالیا ممکن است در آستانه یک بحران باشد. این به دلیل وابستگی زیاد آنها به بدهی خانوارها برای پیشبرد اقتصاد است. همچنین، از آنجایی که فدرال رزرو قصد دارد نرخ های بهره را به شدت افزایش دهد، این احتمال وجود دارد که بسیاری از دارایی ها با تعدیل شدید در ارزش گذاری مواجه شوند. بنابراین بسیاری از وام هایی که در حال حاضر قابل دوام به نظر می رسند ممکن است در آینده باقی نمانند. تعدیل در ارزش گذاری قبلاً تا حدودی اتفاق افتاده است. قیمت مسکن در استرالیا از اواسط سال 2017 با یک سیر نزولی روبرو شده است. این روند نزولی احتمالا در آینده تشدید خواهد شد.

مشکلات ظرفیت شغلی برای زندگی در استرالیا

در استرالیا، با وجود اینکه تعداد مشاغل ایجاد شده افزایش یافته است، تعداد بیکاری حتی بیشتر شده است! این به دلیل افزایش سریع تعداد افرادی است که به دنبال کار هستند. از این رو، با وجود اینکه 330000 شغل اضافه شد، 350000 کارگر دیگر نیز در همین مدت اضافه شد. از آنجایی که تعداد کارگران بیش از تعداد مشاغل است، وضعیت بیکاری در این دوره تنها بدتر شده است. افزایش جمعیت کارگر به دلیل مهاجرت، وضعیتی را ایجاد کرده است که بعید است نرخ بیکاری در آینده کاهش یابد. همچنین باید درک کرد که از آنجایی که کارگران زیادی در بازار وجود دارد، کسب و کارهای استرالیایی برای انتخاب ضعیف هستند. بنابراین، آنها به هیچ وجه مجبور به افزایش دستمزد نیستند. این دلیل اصلی است که چرا طبقه متوسط استرالیا دستمزدهای کمی دارد و از این رو برای حفظ استاندارد زندگی بیشتر در بدهی فرو رفته است.

از مشکلات دیگر مرتبط با این بخش، این موضوع می باشد که مشکل بزرگ دیگر استرالیا این است که اقتصاد تا حد زیادی به منابع طبیعی وابسته است. استخراج زغال سنگ و مواد معدنی شغل اصلی استرالیا است. رشد اقتصاد استرالیا عمدتاً ناشی از صادرات این منابع طبیعی است. واضح است که این یک مشکل است! اگر یک اقتصاد بیش از حد به منابع طبیعی متکی باشد، آنگاه به شدت تحت تأثیر نوسانات قیمت این منابع طبیعی قرار می‌گیرد. همچنین، منابع طبیعی تمایل به محدود بودن دارند. این محدودیتی برای تعداد سالهایی است که یک اقتصاد می تواند به آنها تکیه کند. این واقعیت توسط اقتصاددان برجسته جوزف استیگلیتز اشاره شده است که معتقد است که استرالیا باید به سمت اقتصاد مبتنی بر خدمات حرکت کند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه راه حل غلبه بر هر مشکل برای زندگی در استرالیا به متقاضیان مهاجرت هستند.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   ثبت شرکت در استرالیا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها