نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

حقوق ماهیانه کار در ایتالیا

حقوق ماهیانه کار در ایتالیا
حقوق ماهیانه کار در ایتالیا

اگرچه طبق ماده 36 قانون اساسی، حقوق ماهیانه کار در ایتالیا باید متناسب با کیفیت و کمیت کار انجام شده باشد و همچنین به اندازه ای بالا باشد که حداقل معیشت کارگر و خانواده او را تامین کند، اما در ایتالیا حداقل دستمزد طبق قانون وجود ندارد و بنابراین هیچ قانون جداگانه ای برای آن وجود ندارد. حدود نیمی از کارمندان در کشور تحت پوشش قرارداد دسته جمعی هستند که در آن دستمزدها همیشه از طریق مذاکره جمعی تعیین می شود. اینها توسط کارفرمایان / سازمان های کارفرمایی و اتحادیه های کارگری / کنفدراسیون اتحادیه های کارگری امضا شده است. دولت همچنین می تواند قراردادهای دسته جمعی را با کارکنان بخش دولتی امضا کند. حداقل دستمزدها بر اساس بخش ها متفاوت است زیرا دستمزدها بر اساس قراردادهای مذاکره دسته جمعی بخشی تعیین می شود.

شغل پر درآمد در ایتالیا

در یک بخش، نرخ حداقل دستمزد نیز مطابق با سطح مهارت کارگر متفاوت است. از آنجایی که حداقل دستمزدها از طریق چانه زنی دسته جمعی تعیین می شود، رعایت این موارد توسط طرف های امضا کننده قرارداد، یعنی کارفرما و اتحادیه تضمین می شود. در صورت نقض قرارداد جمعی، اتحادیه صنف می تواند اقدامات قانونی لازم را انجام دهد. اما در یک تصویر کلی می توان گفت ایتالیا به آن میزانی دستمزد می دهد که جنبه معیشتی و فراغتی زندگی به خوبی بچرخد. در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از این فرصت برخوردار می شوید که اطلاعات جامعی پیرامون هزینه ها و درآمدهای زندگی در ایتالیا به دست آورید.

قوانین پرداخت حقوق ماهیانه کار در ایتالیا saved

قراردادهای جمعی معمولاً پرداخت ماهانه را پیش بینی می کنند، اگرچه می توان با فاصله زمانی متفاوت (هفتگی یا دو هفته یکبار) موافقت کرد. طبق ماده 1277 قانون مدنی، کارفرمایان مکلف به پرداخت حقوق کارگران در وجه قانونی می باشند. پرداخت را می توان به صورت نقدی یا در صورت موافقت کارمند به صورت چک یا با انتقال به حساب بانکی یا پستی انجام داد. طبق قانون جدید تصویب شده در مورد حمایت از درآمد کارگران شرکت های توقیف شده و مصادره شده، مقرراتی برای حمایت از حقوق کارگران شرکت هایی که در نتیجه توقیف یا مصادره به دلیل فعالیت های مرتبط با مافیا تحت مدیریت قضایی قرار گرفته اند، وجود دارد.

بیشتر بدانید <>>>>   کار پس از تحصیل ایتالیا

 این قانون به قاضی اجازه می دهد که به درخواست مدیر قضایی صلاحیت اقدامات توقیف و مصادره را داشته باشد، یارانه حقوقی را برای کارگران برای حفظ سطح درآمد قبلی خود به مدت 12 ماه در یک دوره 3ساله اختصاص دهد. این مزایا همچنین به کارگران تحت تکفلی که کارفرمای آنها تعهدات استخدامی و تامین اجتماعی را رعایت نکرده باشد تعلق می گیرد.

مقدار حقوق ماهیانه کار مناسب در ایتالیا

برای زندگی راحت در ایتالیا با در نظر گرفتن غذا، محل اقامت و سایر عوامل ضروری چقدر باید درآمد کسب کنید؟ تحقیقات گسترده ما نشان می دهد که حقوق ها در اینجا به طور کلی بالاتر از برخی از کشورهای اروپایی است و شما می توانید حتی با درآمد متوسط کاملاً راحت زندگی کنید. حقوق خوب در ایتالیا چه چیزی محسوب می شود؟ داده های آماری نشان می دهد که حقوق ناخالص در کشور به طور متوسط حدود 28500€ (یورو) در سال است که حدود 1624€ (یورو) خالص در ماه است. دستمزد بالای 35000€ (یورو) در ایتالیا برای یک فرد مجرد خوب است. این بالاتر از میانگین حقوق در سراسر کشور است. البته، حقوق و دستمزد تنها فاکتوری نیست که باید هنگام تعیین امکان مهاجرت به یک کشور خاص در نظر گرفت. با این حال، متوجه خواهید شد که زندگی در ایتالیا مزایای زیادی را ارائه می دهد.

با این حال اگر شما هم درگیر این پرسش هستید که حقوق خوب در ایتالیا چه چیزی محسوب می شود؟ می توان گفت برای  یک فرد جوان و مجرد، بیش از 35000€ (یورو) در سال برای اکثر مردم ایتالیا حقوق خوبی در نظر گرفته می شود. این به معنای درآمد پس از مالیات 1949€ (یورو) در ماه است. با این حال، تقریباً نیمی از ساکنان این کشور اگر سالانه 50000€ (یورو) یا بیشتر درآمد داشته باشید، شما را «ثروتمند» می‌دانند. درآمد 35000€ (یورو)  تا 50000€ (یورو) در سال برای شما کافی است تا بتوانید اجاره یک آپارتمان 3 خوابه، یک ماشین و تمام امکاناتی که زندگی راحت و لذت بخشی را تضمین می کند، بپردازید. همچنین ممکن است پرداخت هزینه تحصیل فرزندان در یک خانواده کوچک، هزینه های پزشکی، ناهار خوری، تعطیلات گاه به گاه و پس انداز برای آینده کافی باشد.

سطح حقوق ماهیانه کار انواع مشاغل در ایتالیا

متوسط حقوق کارمندان دولت در بخش دولتی 3450€ (یورو). می باشد. با این حال، معلمان در مدارس به طور متوسط 28440€ (یورو) درآمد دارند. در بخش خصوصی، به عنوان مثال. در شرکت های خصوصی، دستمزد خدمات مالی تا سال 2021 به طور متوسط 45295€ (یورو) بوده است. در بخش تولید، حقوق حدود 30538€ (یورو) ناخالص در سال بود. دستمزدها نیز بسته به صلاحیت حرفه ای کارمندان متغیر است. بنابراین، در سال 2022، مدیران با مسئولیت ‌های پرسنلی بزرگ 112326€ (یورو) در سال، مدیران میانی 57444€ (یورو)، متوسط کارکنان اداری 31447€ (یورو)  و کارکنان یقه آبی 25118€ (یورو) درآمد داشتند. در نهایت، هرچه شرکت بزرگ ‌تر باشد، حقوق‌ ها بیشتر می‌ شود: می‌ توانید انتظار داشته باشید که از 26000€ (یورو) (در شرکت‌ هایی با کمتر از 10 کارمند) و تا 36800€ (یورو)  در شرکت ‌هایی با بیش از 1000 کارمند درآمد کسب کنید.

بیشتر بدانید <>>>>   ویزای همراه ایتالیا

در جدول زیر به برخی از سطوح حقوقی در قالب یورو و با در نظرگیری مجموعه سالانه حساب شده است.

شغلارز به یوروششغلارز به یورو
مدیر کل101810حسابرس48010
مدیر مالی96610مهندس عمران42,15
حسابدار31925گارسون28,240
افسر پلیس34740معلم33,460
خلبان51,305مهندس39,085
سرآشپز36950پرستار34920

میانگین حقوق ماهانه برای برخی از محبوب ترین مشاغل در ایتالیا عبارتند از:

دکتر 3400€ (یورو)

مدیر پروژه 2500€ (یورو)

آشپزی 1850€ (یورو)

نمایندگی تجاری 1650€ (یورو)

میسون 1400€ (یورو)

اپراتور سلامت اجتماعی 1200€ (یورو)

فروشنده 1100€ (یورو)

پرستار بچه 980€ (یورو)

سرایدار 920€ (یورو)

در سال 2022، متوسط حقوق در ایتالیا 28500€ (یورو) است که تقریباً 1624 € (یورو) خالص در ماه است. بالاترین میانگین حقوق در ایتالیا در بخش مالی و بانکی است. اما اختلاف زیادی در دستمزدهای زنان و مردان در این زمینه ها وجود دارد که مردان حدود 25% بیشتر از زنان درآمد داشتند.

اطلاعات مرتبط با حقوق ماهیانه کار در ایتالیا

طبق برخی از داده های آماری حقوق در ایتالیا، حدود 1.6 میلیون ایتالیایی درآمد ناخالص سالانه بالای 60000€ (یورو) دارند. 22.7 میلیون کارگر ایتالیایی حتی 20000€ (یورو) در سال درآمد ندارند. از 40.5 میلیون مالیات دهندگان، تنها 4% بیش از 2850€ (یورو) در ماه درآمد خالص دارند، در حالی که 56% کمتر از 1300€ (یورو)  خالص در ماه دارند. کمتر از 41000 مالیات دهنده (0.1٪ از کل) درآمد ناخالص متوسط بالاتر از 300000€ (یورو) یا 12000€ (یورو) خالص در ماه دارند.

مانند بسیاری از کشورها، حقوق در ایتالیا به عوامل زیادی بستگی دارد که در جدول زیر اشاره شده است.

حرفهتحصیلات
سطح صلاحیتبخش دولتی در مقابل بخش خصوصی
بخش اقتصادیمحل کار و اندازه شرکت

جنسیت و سن نیز عوامل مهمی هستند. مردان به طور کلی 25% بیشتر از زنان در بیشتر بخش ها درآمد دارند. دستمزدها در مشاغل ابتدایی نسبتاً پایین شروع می شود و با کسب دانش و تجربه بیشتر کارگران افزایش می یابد. محل سکونت نیز عامل مهمی در تعیین حقوق است. مشاغل معمولاً در بخش شمالی کشور، جایی که بیشتر توسعه‌های صنعتی در آن واقع شده‌اند، بیشتر پرداخت می‌کنند. در جنوب، جایی که صنایع اصلی کشاورزی است، حقوق ها به طور قابل توجهی پایین تر است. حقوق ها در مراکز اصلی شهری رم، میلان و تورین بالاترین میزان است. اما این مناطق نسبت به شهرهای کوچکتر هزینه زندگی بسیار بالاتری نیز دارند.تنها حالاتی که ممکن است شما کمتر از دستمزد ملی بگیرید.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل با مدرک دیپلم در ایتالیا

بودجه بندی زندگی با حقوق ماهیانه کار در ایتالیا

حتی اگر حقوق ماهیانه کار شما در ایتالیا پایین باشد، شما می توانید با خرید و تهیه غذا در منزل به جای صرف غذا در بیرون از منزل، هزینه های غذای خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. قیمت شیر معمولی حدود 1.16€ (یورو) در هر لیتر است، در حالی که نان سفید برای یک قرص 500 گرمی حدود 1.61€ (یورو) قیمت دارد. انتظار می رود برای یک کیلو برنج سفید حدود 1.96€ (یورو) بپردازید. تخم مرغ حدود 2.83€ (یورو) در هر دوجین است. یک کیلو پنیر محلی در بیشتر شهرها حدود 12.35€ (یورو) قیمت دارد. در مورد گوشت، انتظار می رود قیمت فیله مرغ در حدود 8.66€ (یورو) در هر کیلوگرم باشد. همین مقدار گوشت گاو گرد یا گوشت قرمز مشابه به طور متوسط حدود 14.86€ (یورو) در هر کیلو قیمت دارد. در میوه و سبزیجات، مثلا قیمت سیب حدود 1.87€ (یورو) به ازای هر کیلوگرم است.

 در حالی که قیمت موز 1.63€ (یورو) است. یک کیلو پرتقال حدود 1.82€ (یورو) و گوجه فرنگی 2.35€ (یورو) به شما کمک می کند. قیمت سیب زمینی در بیشتر بازارها حدود 1.28€ (یورو) است. قیمت پیاز حدود 1.30€ (یورو) است، در حالی که یک کله کاهو حدود 1.05€ (یورو) قیمت دارد. یک بطری آب 1.5 لیتری معمولاً 0.41€ (یورو) قیمت دارد. حمل و نقل عمومی در ایتالیا به طور کلی ارزان است، مانند اکثر کشورهای اروپایی. با این وجود، اگر مجبور هستید به طور منظم برای کار یا زندگی دور از مرکز شهر، این هزینه ها را در نظر بگیرید. بلیط یک طرفه در خط اتوبوس محلی حدود 1.50€ (یورو) هزینه دارد.

در نمودار زیر به سایر هزینه ها در ایتالیا اشاره شده است.

مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده گسترش دانش شما از سایر جزئیات مرتبط با حقوق و زندگی در ایتالیا هستند.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت تحصیلی به ایتالیا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها