نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

کار ضمن تحصیل ایتالیا

کار ضمن تحصیل در ایتالیا
کار ضمن تحصیل در ایتالیا

امکان کار ضمن تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی اغلب یک دغدغه مهم است. اما باید گفت جای هیچ نگرانی نیست و این امکان برای شما در ایتالیا وجود دارد. از سوی دیگر، دانشجویانی که ایتالیا را به عنوان مقصد تحصیلی خود در خارج از کشور انتخاب می کنند. در مقایسه با برخی از کشورهای غربی، آموزش با کیفیت بهتر، شهریه کمتر و هزینه های زندگی ارزان تر ارائه می دهد. این کشور علاوه بر میراث فرهنگی غنی، محیطی جذاب برای دانشجویان بین المللی نیز ارائه می دهد. زندگی در ایتالیا این فرصت را برای شما فراهم می کند که در کنار اکثر دانشجویان بین المللی کار و تحصیل کنید. اگر تصمیم گرفته اید دوره هایی را در ایتالیا دنبال کنید و می خواهید در مورد مشاغل پاره وقت در ایتالیا بدانید، این مقاله از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده وجوه مختلف این موضوع را پوشش می دهد.

حقوق ماهیانه کار در ایتالیا

مزایای کار ضمن تحصیل در ایتالیا

اکثر دانشجویانی که مایل به تحصیل در دانشگاه های ایتالیا هستند برای کمک به تحصیل خود به کمک مالی و بدهی وابسته هستند. استانداردترین دلیل برای یافتن مشاغل پاره وقت در ایتالیا، کاهش وام ها یا هزینه های قابل توجه دانشجویی است. داشتن یک شغل پاره وقت نیاز به وام دانشجویی را به طور کامل برطرف نمی کند، اما مطمئناً به شما در پوشش سایر هزینه های تحصیلی یا اجتماعی کمک می کند. به این ترتیب می توانید بار حساب بانکی خود را کاهش دهید و در عین حال از تجمل یک سبک زندگی راحت لذت ببرید. از سوی دیگر درآمد ثابت از یک شغل پاره وقت یک مزیت آشکار برای دانشجویان بین المللی در ایتالیا است. اکثر دانشجویان تمایل دارند هزینه های زندگی در ایتالیا مانند غذا، حمل و نقل و قبوض آب و برق را دست کم بگیرند.

 از این رو، افزایش جریان نقدی به شما این امکان را می دهد که صورتحساب های خود را همراه با سایر هزینه های غیرمنتظره ای که ممکن است در زمان دوری از خانه ایجاد شود، پرداخت کنید. استخدام پاره وقت می تواند به شما در کسب مهارت هایی کمک کند که مدرک دانشگاهی یا کالج به شما آموزش نمی دهد. در نتیجه، کار در یک محل کار سریع رشد همه مهارت های ارزشمند مانند ارتباط، کار تیمی، زمان سنجی و مهارت های بین فردی را تسهیل می کند.

بیشتر بدانید <>>>>   ثبت شرکت در ایتالیا

در جدول زیر به سایر مزایای کار ضمن تحصیل در ایتالیا اشاره شده است.

1یافتن دوستان جدید و آشنایی با افراد با زمینه های مختلف
2می تواند رزومه شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد
3می توانید به عنوان یک فرد تازه نفس برجسته شوید و همچنین فداکاری و سخت کوشی خود را نشان دهید

انواع کار ضمن تحصیل در ایتالیا

برای عده زیادی از دانشجویان مهاجر این پرسش وجود دارد که مشاغل پاره وقت موجود در ایتالیا چیست؟ به عنوان یک دانشجوی بین المللی در ایتالیا، یافتن شغل پاره وقت یکی از بهترین تصمیماتی است که می گیرید. با تنوع گسترده ای از مشاغل موجود، می توانید مقداری پول برای پرداخت هزینه های خود به دست آورید بدون اینکه نیازهای بیش از حد خود را تحت فشار قرار دهید بدون اینکه وسیله ای برای پرداخت آنها داشته باشید. برخی از مشاغل پاره وقت رایج برای دانشجویان در ایتالیا عبارتند از: متخصص خدمات مشتریان، مشتری و مدیر تولید، معلم کلاس، شکارچی بوتیک محلی، دستیار اداری، رهبری، مدیریت و هماهنگی، همیار مشاور راه حل، دانشجوی ارتباطات در اعتبارسنجی و فناوری اتوماسیون، کارآموز مهندس کیفیت، کارآموز پشتیبانی اداری.

در شکل زیر به سایر حرفه های موجود در ایتالیا برای کار هنگام تحصیل اشاره شده است.

 حرفه های موجود در ایتالیا برای کار
حرفه های موجود در ایتالیا برای کار

علاوه بر این، یک دوره کارآموزی تحت حمایت دانشگاه نیز ممکن است برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس باشد. علاوه بر این، این مشاغل پیشرفت شغلی و تجربه ای را ارائه می دهند که در طول جستجوی شغل خود به عنوان یک دانشجو ارزشمند خواهید یافت.

کار ضمن تحصیل در هتلداری و آموزش در ایتالیا

ایتالیا تقاضای زیادی برای معلمان انگلیسی دارد. معمولاً والدین دانش آموزانی را که مهارت های زبان انگلیسی دارند به عنوان معلم استخدام می کنند. به احتمال زیاد فرصت های شغلی برای آموزش زبان انگلیسی در ایتالیا از طریق پورتال های شغلی آنلاین پیدا می شود. از نظر یافتن شغل پاره وقت برای دانش آموزان در رم ایتالیا، افرادی که برنامه TEFL (تدریس زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی) را گذرانده اند می توانند در مدارس خصوصی زبان، مدارس دولتی یا در برخی مشاغل که به معلمان انگلیسی برای کارکنان خود نیاز دارند شغل پیدا کنند. علاوه بر این، دانش آموزان می توانند موقعیت های TEFL در ایتالیا را از طریق پورتال های شغلی آنلاین جستجو کنند.

بیشتر بدانید <>>>>   کار پس از تحصیل ایتالیا

در زمینه هتلداری باید گفت که مشاغل مرتبط با هتل در ایتالیا چشم انداز خیره کننده و بناهای تاریخی ایتالیا را به یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری در اروپا تبدیل کرده است. در اکثر ایام سال، هتل ها و رستوران ها مملو از خارجی ها هستند. از آنجایی که رستوران ‌ها و هتل‌ ها ساعات کاری انعطاف ‌پذیر و دستمزد نسبتاً بالایی در هر ساعت ارائه می ‌دهند، بسیاری از دانشجویان ترجیح می‌ دهند کارهای نیمه ‌وقت در رستوران ‌ها و هتل‌ ها انجام دهند. جدای از دریافت دستمزد ساعتی مناسب، یادگیری زبان ایتالیایی و ارتباط با مردم محلی یکی دیگر از مزایای دانشجویان است. از این رو، دانش ‌آموزانی که ایتالیایی را یاد می ‌گیرند، احتمالاً چشم ‌انداز شغلی بیشتری خواهند داشت.

حقوق و نحوه یافتن کار ضمن تحصیل در ایتالیا

میانگین حقوق پاره وقت برای دانشجویان بین المللی در ایتالیا چقدر است؟

به طور معمول حداقل دستمزد 7 €(یورو) در ساعت است. بنابراین، شما می توانید 140 €(یورو) در هفته و 560 €(یورو)  در ماه درآمد کسب کنید. اگر انگلیسی زبان بومی هستید، می توانید با تدریس خصوصی در منزل شغل پیدا کنید. به طور متوسط برای هر ساعت 30 €(یورو) پرداخت می شود. اکثر شرکت های ایتالیایی کارآموز را استخدام می کنند و بین 500 تا 1000 €(یورو) به آنها می پردازند. کارآموزی با حقوق بسیار نادر است.

چگونه یک دانشجو می تواند شغل پاره وقت در ایتالیا پیدا کند؟

اگر ایتالیایی بلد باشید می توانید در بارها، رستوران ها کار کنید یا روزنامه و جزوه پخش کنید. با این حال، باز هم این بستگی به محلی که در آن اقامت خواهید داشت دارد. هر نوع کار خدماتی اعم از فست فود، سوپرمارکت، انبار و غیره مجاز است.

در زمینه ‌های STEM، دانشجویان می ‌توانند مشاغل پاره وقت در ایتالیا پیدا کنند که در آن نه تنها می ‌توانند مهارت ‌های خود را نشان دهند، بلکه تجربه زندگی واقعی را نیز کسب کنند، که آنها را برای آینده‌ای موفق آماده می ‌کند. مشاغل دستیار پژوهشی و مشاغل دستیار تدریس برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس است. این امکان برای دانشجویان وجود دارد که از طریق کنسرت های آنلاین یا مشاغل فضای دیجیتال مانند بازاریابی رسانه های اجتماعی، طراحی وب، بازاریابی دیجیتال، طراحی گرافیک و نوشتن کتاب های الکترونیکی درآمد بیشتری کسب کنند. تقاضای زیادی برای مشاغل مرتبط با سلامت در ایتالیا وجود دارد، از جمله پرستاران، پزشکان، فیزیوتراپیست ها و سایر مشاغل پرتقاضا در ریاضیات، کامپیوتر، فروش و بازاریابی دیجیتال. موثرترین روش کسب درآمد آنلاین از طریق بازاریابی وابسته، وبلاگ ها، ویدئوها است. اینها همه فرصت های پاره وقت هستند

بیشتر بدانید <>>>>   حقوق ماهیانه کار در ایتالیا

پرسش های رایج درباره کار ضمن تحصیل در ایتالیا

وب سایت های یافتن کار کدام است؟

AIESEC UK  وب ‌سایتی است که در آن می ‌توانید دوره ‌های کارآموزی در ایتالیا را جستجو کنید که متناسب با پیشینه تحصیلی شما باشد.

IAESTE  از طریق این منبع، دانشجویان با پیشینه در علوم، مهندسی، فناوری و هنرهای کاربردی می توانند دوره های کارآموزی پیدا کنند.

GoAbroad.com  یک موتور جستجوی کار که در آن می توانید کارآموزی یا مشاغل پاره وقت را با شرکت های معتبر در ایتالیا پیدا کنید.

اطلاعات اضافی در مورد مشاغل پاره وقت در ایتالیا

شرایط کار ضمن تحصیل و میزان آن چگونه است؟

وضعیت ویزای شما تعیین می کند که آیا واجد شرایط استخدام در کشور هستید یا خیر. حداکثر ساعات کار در هفته 20 ساعت و در طول تعطیلات تا 40 ساعت می توانید کار کنید. طبق قوانین ایتالیا، دانشجویان غیر اروپایی در صورت داشتن مجوز اقامت معتبر می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند. در این راستا، به شما توصیه می شود قبل از فارغ التحصیلی به دنبال مشاغل پاره وقت در رشته خود باشید تا تجربه عملی و دانش واقعی صنعت را به دست آورید. تجربیاتی که به دست می آورید احتمالاً به شما کمک می کند تا برای مشاغل در سطوح بالاتر در رشته خود درخواست دهید. به غیر از مشاغل پاره وقت در ایتالیا، شما همچنین می توانید به دنبال راه های دیگری برای تامین هزینه تحصیل خود در خارج از کشور باشید. بخشی از تالار گفتگو باشید و راه‌هایی را بیابید!

آیا برای یافتن شغل در ایتالیا تلاش زیادی می شود؟

در صورت داشتن مهارت های بسیار ارزشمند و تسلط خوب به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی، یافتن شغل در ایتالیا دشوار نخواهد بود. دیگر پرسش های خود را با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید تا مشاوران ما دغدغه های شما را رفع نمایند.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها