نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

حقوق ماهیانه کار در استرالیا

اگر برای یک شغل جدید درخواست می دهید یا می خواهید درباره حقوق ماهیانه کار در استرالیا مذاکره کنید، تحقیق در مورد میانگین حقوق در صنعت خود بسیار مهم است. عوامل متعددی می تواند بر پرداخت شما تأثیر بگذارد، از جمله سطح تجربه و تحصیلات شما. بررسی میانگین‌های حقوق می‌تواند به شما کمک کند تعیین کنید کدام شغل ‌ها شرایط حقوق شما را برآورده می‌کنند یا به شما در مذاکره برای دستمزد بالاتر کمک می‌کنند.  سایر عواملی که می توانند بر نرخ دستمزد تأثیر بگذارند عبارتند از موقعیت مکانی و سطح تجربه کاری شما. تحقیق در مورد میانگین حقوق شغلی می تواند شما را در جستجوی شغل راهنمایی کند و به شما در تصمیم گیری در مورد تحصیلات و مدارک مورد نیاز برای کمک به دستمزد مورد نظرتان کمک کند.

ثبت شرکت در استرالیا

در این مقاله، میانگین حقوق شغلی را مورد بحث قرار می دهیم و از داده های اداره آمار استرالیا برای بررسی میانگین حقوق در استرالیا بر اساس حرفه، صنعت و سطح تحصیلات استفاده می کنیم، البته شما می توانید در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به اطلاعات دیگری در این زمینه دست پیدا کنید.

وضعیت کلی حقوق ماهیانه کار در استرالیاto be saved

همانطور که می دانید در استرالیا حقوق ها بسیار بالا است و در یک سال نمی توانید فقط درآمد کسب کنید بلکه چند هزار دلار نیز پس انداز کنید. همچنین این درست است که یک قهوه ۴$ (دلار) قیمت دارد و برای یک اتاق یک نفره در حومه مرکزی یا نیمه مرکزی ملبورن، با پرداخت کمتر از ۳۵۰ دلار در هفته اجاره بها سخت است. باید در نظر داشته باشید که باید به اندازه ای که خرج می کنید درآمد کسب کنید. حداقل دستمزد 17.29$ (دلار) در ساعت است، که باید به آن Superannuation اضافه کنید، نوعی حقوق بازنشستگی که کارفرما ماهانه در صندوقی که به Superannuation اختصاص دارد پرداخت می کند. کارگر تنها در صورتی می تواند آن را بازخرید کند که برای همیشه استرالیا را ترک کند یا زمانی که بازنشسته شود. اغلب، استرالیایی ها یک صندوق سرمایه گذاری برای Superannuation باز می کنند.

 اگر همه چیز خوب پیش برود، با 500.000$ (دلار استرالیا) بازنشسته می شوند، علاوه بر دریافت مستمری ماهانه. صحبت در مورد حقوق استرالیا، از نظر قانونی، کسانی که حمایت مالی می شوند، باید حداقل حقوق 54000$ (دلار استرالیا) به اضافه بازنشستگی دریافت کنند. بد نیست، اگر در نظر بگیرید که بدون احتساب مالیات، پرداخت تقریباً 3500$ (دلار استرالیا) در ماه است فقط کمی کمتر از 100$ (دلار استرالیا) در هفته. از سوی دیگر در استرالیا هر 7 روز یکبار اجاره بها پرداخت می کنید اما هر 7 روز یکبار نیز حقوق دریافت می کنید. حداقل حقوق 2300$ (دلار استرالیا) در ماه است. متوسط دستمزد در استرالیا 1500$ (دلار استرالیا) در هفته است، همانطور که توسط اداره آمار استرالیا، نوعی ISTAT استرالیا، گفته شده است. برخی مشاغل حرفه ای مورد نیاز و برخی دیگر کمتر مورد نیاز و سپس مشاغلی هستند که نیاز به شیفت شب یا تعطیلات رسمی دارند.

بیشتر بدانید <>>>>   ویزای همراه استرالیا

حقوق ماهیانه کار پرستاران در استرالیا

شخصی که به عنوان پرستار پرسنل در استرالیا کار می کند معمولاً حدود 73800$ (دلار استرالیا) در سال درآمد دارد.  این میانگین حقوق سالانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق پرستاران پرسنل بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است و از 37700$ (دلار استرالیا) در سال (حداقل حقوق) تا 114000$ (دلار استرالیا) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال حقوق متوسط 72400$ (دلار استرالیا) در سال است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پرستار کار می کنند کمتر از 72400$ (دلار استرالیا) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 72400$ (دلار استرالیا) درآمد دارند.  از سوی دیگر، 25% از پرستاران کمتر از 49500$ (دلار استرالیا) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 49500$ (دلار استرالیا) درآمد دارند. همچنین 75٪ از پرستاران کارکنان کمتر از 91200$ (دلار استرالیا) درآمد دارند.

 در حالی که 25٪ بیش از 91200$ (دلار استرالیا) درآمد دارند. پرستار پرسنل با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 42200$ (دلار استرالیا) در سال است. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 55200$ (دلار استرالیا) در سال درآمد کسب کند، که 31% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال، 77200$ (دلار استرالیا) در سال، 40% بیشتر از افرادی با 2 تا 5 سال سابقه کار است.

در نمودار زیر، سایر سطوح حقوقی پرستاران در استرالیا شرح داده شده است.

سطوح حقوقی پرستاران در استرالیا

حقوق ماهیانه کار مهندسان در استرالیا

فردی که به عنوان مهندس در استرالیا کار می کند، معمولاً حدود 84100$ (دلار استرالیا) در سال درآمد دارد و از 41200$ (دلار استرالیا) در سال (حداقل حقوق) تا 131000$ (دلار استرالیا) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. حقوق متوسط  85800$ (دلار استرالیا) در سال است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان مهندس کار می کنند کمتر از 85800$ (دلار استرالیا) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 85800$ (دلار استرالیا) درآمد دارند. 25٪ از مهندسان درآمد کمتر از 57100$ (دلار استرالیا) دارند در حالی که 75% آنها بیش از 57100$ (دلار استرالیا) درآمد دارند. همچنین 75٪ از مهندسان کمتر از 111000$ (دلار استرالیا) درآمد دارند در حالی که 25٪ بیش از 111000$ (دلار استرالیا) درآمد دارند. یک مهندس با کمتر از 2سال تجربه تقریباً 48800$ (دلار استرالیا) در سال درآمد دارد.

بیشتر بدانید <>>>>   کار ضمن تحصیل استرالیا

 در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 62800$ (دلار استرالیا) در سال درآمد کسب کند، که 29% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال، 86600$ (دلار استرالیا) در سال، 38% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال سابقه، حقوق دریافت می کند. حقوق معادل 107000$ (دلار استرالیا) در سال، 24% بیشتر از فردی با 5 تا 10 سال تجربه. اگر سطح تجربه بین 15 تا 20 سال باشد، دستمزد مورد انتظار 115000$ (دلار استرالیا) در سال است که 7% بیشتر از فردی با ده تا پانزده سال تجربه است. در نهایت، کارمندانی که بیش از 20 سال تجربه حرفه ای دارند، سالانه 123000$ (دلار استرالیا) حقوق دریافت می کنند که 7% بیشتر از افراد با پانزده تا بیست سال سابقه است.

حداقل حقوق ماهیانه کار در استرالیا

به زبان ساده، حداقل دستمزد کمترین مبلغی است (یا نرخ پایه ساعتی) که می توانید برای کاری که انجام می دهید پرداخت کنید. برای اکثریت کارگران، حداقل دستمزد توسط جایزه ای تعیین می شود که صنعت یا شغل شما را پوشش می دهد. اما عوامل مختلفی نیز وجود دارد که می تواند میزان درآمد شما را تعیین کند، مانند نوع شغل، سن یا ظرفیت کاری. حداقل دستمزد شامل پرداخت‌ های اضافی نمی‌ شود که ممکن است مستحق دریافت آن باشید، از جمله پاداش، کمک هزینه، نرخ جریمه یا بارگیری تصادفی که علاوه بر دستمزد شما پرداخت می‌ شود. در استرالیا،  یک حداقل دستمزد ملی وجود دارد که کمترین میزانی است که شما می توانید به طور قانونی بدون توجه به شغل یا صنعت شما حقوق دریافت کنید. هر چیزی کمتر از حداقل دستمزد ملی غیرقانونی است.

بیشتر بدانید <>>>>   مشکلات زندگی در استرالیا

تنها حالاتی که ممکن است شما کمتر از دستمزد ملی بگیرید، در جدول زیر اشاره شده است.

1کارگران جوان زیر 21 سال
2کارگران در سیستم دستمزد حمایتی
3کارآموزان

تغییرات در حداقل دستمزد بر عهده اتحادیه ها می باشد و اتحادیه ‌ها مدت‌ هاست که از افزایش حداقل دستمزد حمایت می‌ کنند. همین امسال، تلاش ‌های کمپین ها به دنبال تصمیم مهم کمیسیون کار منصفانه برای افزایش حداقل دستمزد به ثمر نشست. از اول جولای 2022، حداقل دستمزد ملی به 21.38$ (دلار) در ساعت افزایش یافت که 5.2% نسبت به سال 2021 افزایش یافت. به لطف کمپین بی پایان اعضای اتحادیه، تقریباً سه میلیون کارگر هفته ای 40$ (دلار) اضافی به خانه خواهند برد. این افزایش همچنین از کارگرانی که در طرح مرخصی والدین دولتی هستند حمایت خواهد کرد.

حقوق های جانبی حقوق ماهیانه کار در استرالیا

اکثر محل های کار  در استرالیا تحت پوشش جایزه ای قرار می گیرند که حداقل دستمزد را برای یک صنعت خاص تعیین می کند و اغلب بالاتر از حداقل دستمزد ملی است. برخی از محل های کار نیز تحت پوشش قراردادهای چانه زنی سازمانی هستند که نرخ دستمزد را برای یک محل کار یا شرکت خاص تعیین می کند. اتحادیه ها تقریباً همیشه درگیر چانه زنی برای یک توافق هستند که دلیل اصلی این است که چرا این نرخ ها اغلب بالاتر از زمانی است که آن محل کار فاقد EBA بود. قوی‌ترین EBA ‌ها آنهایی هستند که توسط کارمندان اتحادیه‌ای مذاکره می‌ شوند. این یکی از دلایلی است که کارگران اتحادیه معمولاً بیشتر از کارگران غیر اتحادیه حقوق دریافت می ‌کنند. کارمندان معمولی معمولاً برای جبران عدم دریافت مرخصی و سایر حقوق، دستمزد سنگین یا بالاتری را تحت جوایز و توافق نامه ها دریافت می کنند.

برخی از مشاغل بر اساس میزان کاری که انجام می دهید، به جای چند ساعت کار پرداخت می شود. اغلب این مشاغل هنوز تحت پوشش یک جایزه یا توافق هستند، به این معنی که شما باید با نرخی بالاتر از حداقل دستمزد ملی دریافت کنید. حتی اگر شغل شما تحت پوشش یک جایزه یا توافق نامه نباشد، برای کارفرمای شما منصفانه نیست که کمتر از حداقل دستمزد ملی به شما پرداخت کند. اتحادیه شما می تواند به شما توصیه کند که اگر کارفرمای شما سعی کرد با نرخی بسیار پایین به شما پرداخت کند، چه کاری انجام دهید. اگر تحت پوشش جوایز خاص یا قراردادهای چانه زنی شرکتی هستید، درصد حقوق کارگران جوان می تواند متفاوت باشد. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند شما را از انواع پوشش های جانبی حقوق در استرالیا آگاه کنند، کافی است که تماس بگیرید.

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها