نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

کار پس از تحصیل دراسترالیا

بسیاری از دانشجویان بین المللی که در استرالیا تحصیل می کنند پس از پایان تحصیلات خود برای اقامت دائم اقدام می کنند  و به دنبال کار پس از تحصیل در استرالیا هستند. دانشجویان بین المللی می توانند علاقه خود را برای درخواست اقامت دائم از طریق برنامه مهاجرت SkillSelect استرالیا ابراز کنند. SkillSelect یک سرویس آنلاین است که به مهاجران قصد ارائه یک ابراز علاقه آنلاین اجازه می دهد. EOI حاوی اطلاعاتی در مورد مهارت ‌ها و ویژگی‌ های آنها است که از طریق یک آزمون امتیاز (که منجر به امتیاز می ‌شود) ارزیابی می‌ شود. هنگامی که یک EOI تسلیم شد، مهاجران قصد دارند برای ارائه درخواست ویزای ماهر دعوت شوند یا توسط کارفرمایان استرالیایی برای ویزای ماهر نامزد شوند.

در این زمینه، چندین دوره PR برای تحصیل در استرالیا برای دانشجویان بین المللی در زمینه هایی مانند تجارت، فناوری اطلاعات، پرستاری و غیره پیشنهاد شده است که می توانید برای ادامه کار پس از تحصیل در این کشور و دریافت روابط عمومی با آنها تحصیل کنید. با این حال، همه دوره‌ های تحصیلی در استرالیا شانس روابط عمومی بالاتری ندارند، به این معنی که اگر می ‌خواهید برای اقامت دائم  و پیدا کردن کار پس از تحصیل، درخواست دهید، باید در انتخاب مدرک خود دقت کنید. برای آگاهی بیشتر از چگونگی واجد شرایط با این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید تا با چگونگی ورود به بازار استرالیا آشنا شوید.

دانشگاه های برتر استرالیا

کار پس از تحصیل دراسترالیا
کار پس از تحصیل دراسترالیا

درک کلی از کار پس از تحصیل در استرالیا

دولت استرالیا افزایش برنامه ریزی شده در مدت زمان حقوق کار پس از تحصیل برای دانشجویان بین المللی واجد شرایط برای ویزای موقت کار فارغ التحصیل (زیر کلاس 485)، در رشته های تحصیلی منتخب را اعلام کرده است. این دوره‌ های طولانی مدت «اقامت و کار» برای دانشجویانی اعمال می ‌شود که با مدارک تحصیلات عالی مرتبط با کمبود نیروی کار شناسایی شده‌ اند. دانشجویانی که در حال تحصیل در مقاطع منتخب هستند، ویزای کار موقت فارغ التحصیل (زیر کلاس 485) افزایش دوره اقامت خواهند داشت: 4 سال برای فارغ التحصیلان مدرک لیسانس، از 2 سال قبل. 5 سال برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد، نسبت به سه سال قبل.6 سال برای فارغ التحصیلان دکترا، در مقایسه با 4 سال قبل.

بیشتر بدانید <>>>>   ویزای همراه استرالیا

اطلاعات بیشتر در مورد اینکه کدام مدرک برای تمدید حقوق کار انتخاب می شود در اواخر اکتبر 2022 انتظار می رود. افزایش طول مدت حقوق کار پس از تحصیل برای فارغ التحصیلان اخیر، حقوق کار پس از تحصیل استرالیا را در میان کشورهای مشابه سخاوتمندانه ترین خواهد کرد و استرالیا را به مقصدی جذاب تر برای دانشجویان بین المللی تبدیل خواهد کرد. این امر انگیزه ای برای دانشجویان بین المللی برای تکمیل مدارک بالاتر در استرالیا در زمینه کمبود مهارت و ماندن پس از تحصیلشان فراهم می کند و فرصت های موجود برای شرکت در نیروی کار ماهر آینده استرالیا را گسترش می دهد.

ویزای اقامت برای کار پس از تحصیل در استرالیا

انواع مختلفی از ویزای اقامت دائم وجود دارد، اما این بخش بر مهاجرت مهارتی برای دانشجویانی که از تحصیل در استرالیا فارغ التحصیل شده اند و توسط یکی از بستگان یا کارفرمایان واجد شرایط حمایت مالی نمی شوند، یا توسط یک ایالت یا قلمرو استرالیا نامزد نشده اند، تمرکز دارد. برای کسب اطلاعات در مورد سایر گزینه‌های ویزا که مسیرهایی را برای اقامت دائم برای دانشجویان بین‌المللی ایجاد می‌کنند، از بخش SkillSelect وب‌سایت وزارت مهاجرت و حفاظت از مرز دیدن کنید.

برای واجد شرایط بودن برای ویزای مستقل ماهر (زیر کلاس 189)، باید شرایط اساسی در جدول زیر را برآورده کنید:

دعوت نامه برای درخواست:شما باید یک EOI از طریق SkillSelect ارسال کنید و از شما دعوت شود که برای ویزا درخواست دهید
سن:هنگام دعوت به درخواست باید کمتر از 50 سال سن داشته باشید
شغل نامزد شده:شما باید شغل ماهری را معرفی کنید که با مهارت ها و صلاحیت های شما مطابقت داشته باشد
سلامت:شما باید تحت معاینه پزشکی قرار بگیرید و حداقل شرایط بهداشتی را رعایت کنید

 علاوه بر موارد اشاره شده در جدول، شما باید بتوانید ثابت کنید که شخصیت خوبی دارید. شما ملزم به امضای بیانیه ارزش های استرالیا و ارائه گواهی پلیس و سایر اسناد مربوطه هستید. در مورد توانایی زبان انگلیسی: شما باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد زبان انگلیسی شایسته ای را در قالب آزمون های زبان انگلیسی دارید. علاوه بر شرایط فوق، متقاضیان برای اخذ اقامت دائم باید نمره قبولی آزمون را نیز داشته باشند. نمره قبولی در حال حاضر 60 امتیاز برای ویزای مستقل ماهر (زیر کلاس 189) است.  همچنین در زمینه تحصیل در استرالیا (شما باید یک یا چند مدرک استرالیایی که به دو یا چند سال تحصیل در استرالیا نیاز دارد را تکمیل کرده باشید).

بیشتر بدانید <>>>>   10 شغل پردرآمد در استرالیا

درخواست ویزای کار پس از تحصیل در استرالیا

قبل از درخواست، باید گزینه های ویزای خود را بررسی کنید و اطلاعات و مدارک مورد نیاز مانند ارزیابی مهارت ها و نتایج آزمون زبان انگلیسی را آماده کنید. همچنین باید بررسی کنید که آیا شغل شما در SOL مربوطه ذکر شده است یا خیر، آیا معیارهای اولیه را دارید و آیا نمره قبولی آزمون را دارید یا خیر.   هنگامی که یک EOI را تکمیل می کنید، سیستم امتیاز و نتایجی را بر اساس ادعاهای شما به شما می دهد که سپس توسط SkillSelect پردازش می شود. اگر برای درخواست ویزا دعوت شده اید، دعوت نامه ای برای درخواست از SkillSelect دریافت خواهید کرد. شما 60 روز فرصت دارید تا قبل از منقضی شدن دعوتنامه، درخواست ویزای معتبر را به صورت آنلاین ارائه دهید.

 از آنجایی که افراد بیشتری نسبت به مکان‌ های موجود می‌ خواهند به استرالیا مهاجرت کنند، همه کسانی که EOI ارسال می‌ کنند، دعوتنامه ‌ای برای درخواست ویزا دریافت نمی ‌کنند. EOI شما حداکثر تا 2 سال پس از ارسال در پایگاه داده SkillSelect باقی خواهد ماند. در این مدت، اگر شرایط شما تغییر کرد، می توانید آن را به روز کنید – برای مثال، اگر مدرک یا تجربه بیشتری کسب کنید. هر گونه تغییر در نظر گرفته خواهد شد و ممکن است توانایی شما را برای دعوت شدن افزایش دهد.

 مشاغل پس از تحصیل در استرالیا

اداره مهاجرت استرالیا هر سال فهرستی از مشاغلی را منتشر می کند که واجد شرایط اقامت دائم هستند و شرکت در دوره های راه ارتباطی روابط عمومی در چنین زمینه هایی می تواند به شما در یافتن روابط عمومی در استرالیا کمک کند. اگر دانشجویان بخواهند در استرالیا زندگی و تحصیل کنند، شغلی در استرالیا داشته باشند و ویزای اقامت دائم  دریافت کنند، می‌ توانند از راه ‌های مختلفی که می‌ توانند ویزای روابط عمومی را شروع کنند، استفاده کنند. پس از تحصیل در استرالیا، دانشجو می تواند برای ویزای کار پس از تحصیل تحت کلاس 485 درخواست دهد. این ویزای موقت به عنوان ویزای مقطع تحصیلات تکمیلی نیز شناخته می شود. دانشجویان بین المللی که دوره های مرتبط با مشاغل مورد تقاضا را گذرانده اند، شانس زیادی برای دریافت ویزای روابط عمومی استرالیا در سال 2021 دارند.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل به زبان انگلیسی در استرالیا

از جمله مشاغلی که بازار کار استرالیا پس از تحصیل می تواند برای شما فراهم کند، عبارت است از: مهندسی، کامپیوتر و فناوری اطلاعات، حسابداری، آموزش و پرورش، دوره های پرستاری و مامایی، دوره های پزشکی، خودرو، مهمان نوازی، مددکاری اجتماعی، دندانپزشکی، ساختمان و ساخت و ساز، دوره های آشپزی و نقاشی و تزیین، لوله کشی و تکنسین، دوره های صلاحیت بازرگانی و به خصوص رشته های مرتبط با مهندسی، چراکه سترالیا یکی از بهترین کشورها برای یک سبک زندگی خوب و فرصت در زمینه مهندسی است. دانشجویان بین المللی برای تحصیل و شروع کار خود در تخصص های مختلف به این کشور جذب می شوند. مشاغل مورد نیاز در استرالیا در حوزه مهندسی شامل مواردی چون مهندس شیمی، مهندس عمران، مهندس فنی، مهندس برق و الکترونیک می باشد.

در شکل زیر سایر حوزه های مهندسی برای کار پس از تحصیل در استرالیا اشاره شده است.

کار پس از تحصیل دراسترالیا

کار پرستاری و فنی پس از تحصیل در استرالیا

جمعیت در حال رشد استرالیا به کادر پزشکی بسیار ماهر آن در ارائه خدمات بهداشتی وابسته است. دوره های پزشکی و پرستاری هزاران دانشجوی محلی و بین المللی را که تصمیم گرفتند اشتیاق خود را ابراز کنند و مؤسسات غیرمتخصصی را به سمت شغلی امیدوارکننده جذب کنند، جذب می کند. در مهارت‌ ها، فهرست پرستار، پرستار (مراقبت ‌های بهداشتی سالمندان)، پرستار (بهداشت کودک و خانواده)، مراقبت ‌های بهداشتی جامعه، پرستار (مراقبت‌های حیاتی و اورژانس)، پرستاری برای معلولیت و توانبخشی، پزشک پرستار، ثبت ‌شده است.  در حوزه فناوری اطلاعات، تقاضا برای فارغ التحصیلان کامپیوتر و فناوری اطلاعات بسیار زیاد است و به دلیل افزایش تقاضا برای متخصصان فناوری اطلاعات در کشور، مشاغل نیز در فهرست مشاغل ماهر ذکر شده است. با توجه به مجموعه بالای فرصت های ارائه شده، تعداد دوره های روابط عمومی در استرالیا نیز افزایش یافته است.

 به ویژه با رشد ثروت در استرالیا، این کشور تعداد زیادی متخصص فناوری اطلاعات را ارائه می دهد که از کالج های استرالیا در این زمینه فارغ شده اند. بنابراین، اگر علاقه ‌ای به بخش فناوری دارید، دوره‌ های کامپیوتر و فناوری اطلاعات کاملاً تا حدی هستند که نمی‌ خواهید از آن چشم پوشی کنید. مشاغلی که در این حوزه پس از تحصیل، درآمد عالی نصیب شما می کنند، عبارتند از:

مهندس پشتیبانی

مهندس نرم افزار

نرم افزار تستر

تحلیلگر سیستم

شبکه کامپیوتری

برنامه نویس برنامه نویس

دانشگاه های برتر برای دوره های اطلاعات و فناوری در استرالیا که می توانند فضای بهتری برای شاغل شدن شما پس از تحصیل فراهم کنند، عبارتند از: دانشگاه ملبورن، دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه نیو ساوت ولز. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند از طریق مشاوران خود سایر دانشگاه های معتبر برای شاغل شدن را معرفی نماید.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   مشکلات زندگی در استرالیا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها