نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

دلایل تحصیل در کانادا

دلایل تحصیل در کانادا
دلایل تحصیل در کانادا

دلایل تحصیل در کانادا ” چه بصورت انفرادی چه با دید و نگرشی کلی می تواند دلایل زیادی داشته باشد ولی آنجه که در این راستا اهمیت دارد و جود دلایلی با استناد است که اگر دنبال اطلاعات کامل و جامعی از این دلایل هستید این مقاله برای همین منظور نوشته شده است.

بورسیه تحصیلی آمریکا

دلایل تحصیل در کانادا با دلایل عمده و اصلی

چه دلیلی بهتر از این که کانادا کشور کار و تحصیل می باشد. و چه بهتر است که بگوییم چه بهتر که تحصیل در کانادا یکی از راحت ترین روش های مهاجرت کاناداست .درس خوندن در یکی از صد دانشگاه برتر جهان !
یکی از برترین سیستم های آموزشی دنیا، هزینه های تحصیلی کمتر نسبت به کشورهای دیگر، شرایط اخذ بورسیه تحصیلی و نیز کمک هزینه های تحصیلی متفاوت (فاند تحصیلی و …)، امکان کار همزمان در دوران تحصیلی، امکان اخذ ویزای تحصیلی برای همراهان و اخذ اقامت دائم پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های کانادا فقط چند ویژگی از شرایط بسیار خوب تحصیل در کاناداست که براتون بیشتر و بیشتر توضیح می دهم.

تحصیل در کانادا در خود کانادا پیر و جوون نمی شناسنه و واسه مهاجرین عازم کانادا هم این بستر فراهم می باشد.

از تحصیل پزشکی تا مهندسی و مدیریت در کانادا

کانادا به عنوان مرکزی برای تحصیل دانشجویان خارجی، دارای یک تعداد از دانشگاه های رتبه بالا در جهان بوده و خواستگاه بیش از 26 دانشگاه در بین دانشگاه های با رتبه جهانی QS سال 2019 قرار دارد. همچنین، همراه با دانشگاه های رتبه بالا، شهرهای دانشجویی و نیز برنامه های پژوهشی در زمینه هایی مثل مهندسی و مدیریت، جای تعجب نیست که کانادا جزو اولین مکان هایی باشد که به ذهن دانشجویان خارجی برسد.

بیشتر بدانید <>>>>   دانشگاه مک گیل کانادا (University of McGill)

وجود دانشگاه های برتر در کانادا فقط یکی از دلایل تحصیل در کانادا است. کانادا دلایل تحصیلی بیشتری را به دانشجویانی نشان می دهد که این کشور را به عنوان مقصد خارجی تحصیل اشان انتخاب می کنند. در ادامه همین مقاله ما به دلایل تحصیل در کانادا اشاره کرده و آنها را به تفصیل بررسی خواهیم کرد تا بدین وسیله ابعاد و انگیزه های دانشجویان خارجی از تحصیل در کانادا مشخص گردد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به عنوان یکی از برترین موسسات مهاجرتی ایران با کارشناسان و وکلای مهاجرتی حرفه ای آماده ارائه همه نوع خدمات مشاوره ای و حقوفی در تمامی زمینه های مهاجرتی و اقامتی می باشد.

دلایل تحصیل در کانادا با فاکتورهای تکفیکی زیر :

  1. کیفیت آموزشی عالی
  2. تحصیل مقرون بصرفه
  3. هزینه زندگی ارزان
  4. کار ضمن تحصیل در کانادا
  5. امکان مهاجرت و اقامت دائم پس از تحصیل
  6. محیط چند فرهنگی کانادا
  7. کانادا کشوری با تکنولوژی بالا

کیفیت آموزش عالی

یکی از دلایل تحصیل در کانادا کیفیت غیرقابل انکار آموزش عالی در این کشور می باشد. کانادا دارای 26 دانشگاه رتبه برتر در بین دانشگاه های برتر جهان می باشد. این کشور جایگاه خوبی در استانداردهای آموزشی جهان همراه با دانشگاه هایی شامل دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک گیل و … دارد.

دانشگاه استان رتبه جهانی QS
دانشگاه تورنتو اونتاریو 28
دانشگاه مک گیل کبک 33
دانشگاه بریتیش کلمبیا بریتیش کلمبیا 47
دانشگاه آلبرتا آلبرتا 109
دانشگاه مک مستر اونتاریو 146
دانشگاه دمونترال کبک 149
دانشگاه واترلو اونتاریو 163
دانشگاه اونتاریوی غربی اونتاریو 214
دانشگاه کالگری آلبرتا 229
دانشگاه کویین کینگ استون اونتاریو 239

تحصیل با هزینه مقرون به صرفه

علاوه بر کیفیت آموزش در این کشور، از دیگر دلایل تحصیل در کانادا می توان به ماهیت مقرون به صرفه و ارزان آموزش کلاس- جهانی اشاره کرد که دانشگاه ها و کالج های کانادایی ارایه می دهند. واقعیت این است که کانادا بواسطه شهریه هی ارزان ، بر سایر مراکز تحصیلی همانند ایالات متحده و استرالیا برتری دارد.

بیشتر بدانید <>>>>   تمدید ویزای دانشجویی کانادا

هزینه تحصیل و زندگی در کانادا به دو عامل اصلی، درخواست پذیرش از دانشگاه و نیز برنامه تحصیلی انتخابی بستگی دارد. شهریه MBA در یکی از موسسات کانادایی در رنج CAD $30,000 – $50,000 در هر سال قرار می گیرد در حالی که شهریه برای MBA در یک دانشگاه برتر در ایالات متحده در رنج USD $80,000 – USD $100,000 در هر سال قرار می گیرد.

میانگین شهریه ها در کانادا همچنین از استانی به استان دیگر متفاوت است مثلا از نظر شهریه دانشگاهی، استان اونتاریو کانادا یکی از گران ترین استان های کانادا برای تحصیل به شمار می رود.

مقطع تحصیلی شهریه دانشجوی بین المللی
کارشناسی CAD $25,180
کارشناسی ارشد CAD $16,252
MBA CAD $29,293
MBA (اجرایی) CAD $51,891

هزینه زندگی ارزان

هزینه زندگی در کانادا معمولا به استان و شهر اقامت تان بستگی دارد که برخی شهر ها ممکن است که گران تر از دیگر شهرها باشد. از نظر کل هزینه های زندگی متحمل توسط دانشجویان در کاناد، بالاترین هزینه مربوط به هزینه اجاره منزل است که می توان توسط انتخاب اقامت خوابگاهی بر این مسئله غلبه کرد.

 جدا از این مسئله، هزینه زندگی در کانادا تقریبا 150% بیشتر از میانگین هزینه زندگی در کشوری مثل هند می باشد. در جدول زیر، شما میانگین هزینه های زندگی را در شهرهای معروف دانشجویی کانادا ملاحظه می کنید:

شهر دانشجویی کانادا میانگین هزینه های زندگی ماهانه (INR)
مونترال INR 54,878
تورنتو INR 65,922
ونکوور INR 59,624
اوتاوا INR 57,055
کبک INR 56,964

کار ضمن تحصیل در کانادا

این دلیل احتمالا یکی از دلایل اصلی تحصیل در کانادا محسوب می شود. گزینه کار ضمن تحصیل ویژه دانشجویانی است که نمی خواهند زیر بار سنگین بدهی های دوران دانشجویی بیایند. گزینه کار ضمن تحصیل در کانادا می تواند به صورت کار دانشجویی در کانادا و آزاد به مدت 20 ساعت در هفته باشد.

فقط دانشجویان تمام- وقت می توانند در مشاغل آزاد و خارج از دانشگاه کار کنند. مزیت اصلی کار ضمن تحصیل در کانادا علاوه بر درآمد زایی برای ادامه تحصیل راحت در کانادا، می تواند اخذ تجربه کاری و آشنایی با فرصت های بازار کار در راستای مهارت ها و توانمندی های دانشجو باشد.

بیشتر بدانید <>>>>   شهریه رشته پزشکی در کانادا

امکان مهاجرت و اقامت دائم پس از تحصیل

پس از تحصیل در کانادا، خیلی از دانشجویان درصدد آن برمی آیند که توسط بهره گیری از فرصت های کاری در این کشور، اقامت موقتی اشان را به اقامت دائم کانادا تبدیل نمایند. این کار تنها زمانی مقدور است که دانشجویان دارای یک پیشنهاد شغلی تمام وقت پس از فارغ التحصیلی اشان باشند.

اصولا دو روش مهاجرتی برای دانشجویان پس از فارغ التحصیلی اشان در کانادا وجود دارد، که عبارتند از :

  •  برنامه Express Entry.
  • روادید کار پسا- فارغ التحصیلی یا PGWP.

محیط چند فرهنگی کانادا

کانادا از بیش از 15 میلیون شهروند خارجی با انواع مذاهب، ملیت ها و فرهنگ ها پذیرایی می کند. محیط چندفرهنگی کانادا برای دانشجویان خارجی فرصت تعامل و برهمکنش با افراد با پس زمینه های مختلف را فراهم کرده  و تجربه آنها را در ارتباط با افراد مختلف افزایش می دهد.

علاوه بر این، کانادا کشوری با تنوع زبانی است، که همراه با زبان انگلیسی، زبان فرانسه نیز در این کشور تکلم می شود. در واقع این دو زبان، زبان های رسمی کانادا هستند. بنابرین دانشجویان خارجی با محیط آموزش زبان کاملا بومی مواجه هستند که همین محیط چند زبانی باعث تسلط و روانی آنها در ربان می شود.

کانادا کشوری با تکنولوژی بالا

بر طبق شاخص نوآوری جهانی، کانادا در بین کشورهای با نوآوری برنر در جهان مطرح می باشد. این کشور در خط مقدم اکنولوژی های  کامپیوتری و تکنولوژی اطلاعات قرار دارد و در رشته های مختلفی شهرت جهانی دارد. برخی از زمینه ها/ رشته های خلاقانه همچنین دوره های برتر تحصیلی در کانادا به شمار می روند.

این دوره ها شامل دامنه هایی مثل ارتباطات از راه دور، مهندسی، زیست فناوری، مهندسی هوافضا و صنایع محیطی می باشند. یکی از دلایل تحصیل در کانادا این واقعیت است که برنامه های پژوهشی در سیستم آموزشی کانادا ادغام شده است که بر روی تحقیق تکنولوژیکی و نوآوری متمرکز می باشند.

برخی از بهترین دوره های تحصیلی در دانشگاه های کانادا در جدول زیر نشان داده می شوند:

رشته تحصیلی رتبه رشته جهانی QS دانشگاه
علوم کامپیوتر و سیستم اطلاعات 10 دانشگاه تورنتو
31 دانشگاه واترلو
34 دانشگاه بریتیش کلمبیا
آناتومی و فیزیولوژی 5 دانشگاه مک گیل
8 دانشگاه تورنتو
35 دانشگاه مک مستر
موضوعات مربوط به تربیت بدنی 4 دانشگاه بریتایش کلمبیا
7 دانشگاه مک مستر
6 دانشگاه تورنتو
پزشکی 21 دانشگاه مک گیل
11 دانشگاه تورنتو
37 دانشگاه مک مستر
پر ستاری 2 دانشگاه تورنتو
20 دانشگاه بریتیش کلمبیا
17 دانشگاه آلبرتا
جغرافیا 4 دانشگاه بریتیش کلمبیا
9 دانشگاه تورنتو
33 دانشگاه مک گیل
ریاضیات 19 دانشگاه تورنتو
27 دانشگاه بریتیش کلمبیا
39 دانشگاه واترلو

کلام آخر

کانادا جرو مقاصد اصلی و برتر تحصیلی در دنیاست. دلایل تحصیل در کانادا و شهرت جهانی این کشور عمدتا به خاطر، کیفیت آموزشی، هزینه های تحصیلی و زندگی ارزان، کار ضمن تحصیل و کار پس از تحصیل در کانادا ، محیط چند فرهنگی کانادا و تکنولوژی بالا در این کشور است. پس، تحصیل در کانادا می تواند مسیر موفقیت تان را هموار نماید.

دلایل تحصیل در کانادا را بصورت کلی برایتان تشریح کردیم اگر در این زمینه سوالی داریدا می توانید از مشاوره های رایگان تلفنی یا حضوری موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برخوردار شوید.

[instagram-feed feed=10]

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   رشته های علوم انسانی در کانادا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا