نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

دانشگاه های برتر ایتالیا

دانشگاه های برتر ایتالیا
دانشگاه های برتر ایتالیا

پیش از ورود به دانشگاه های برتر ایتالیا که در اتحادیه اروپا در زمره بهترین دانشگاه ها با معتبرترین مدارک هستند، باید به یاد داشته باشید که هنگام ثبت نام در دانشگاه در ایتالیا، باید مهارت خود را به زبان ایتالیایی ثابت کنید. با این حال، اگر مدرک مورد نظر شما به زبان ایتالیایی تدریس نمی شود، دیگر نیازی به اثبات مهارت ایتالیایی خود نخواهید داشت. با این حال، بسته به دوره ای که برای آن درخواست می کنید، ممکن است شرایط دیگری نیز وجود داشته باشد. هر دانشگاهی مسئول تأیید مهارت دانشجوی آینده نگر به زبان ایتالیایی است. برای این منظور، دانشگاه ها جلسات آزمون زبان از راه دور را در زمانی که دانش آموزان در کشور خود هستند برگزار می کنند. این جلسات معمولاً در مراحل اولیه فرآیند درخواست برگزار می شود. در برخی موارد، دانشجویان از شرکت در آزمون زبان دانشگاه معاف می شوند.

تحصیل در مدارس شبانه روزی ایتالیا

بیایید با هم ببینیم که این در چه مواردی صدق می کند. دانش‌آموزان دارای مدرک زبان 2B یا بالاتر که به طور رسمی توسط (گواهینامه‌های زبان ایتالیایی با کیفیت) به رسمیت شناخته شده است، از شرکت در آزمون زبان دانشگاه معاف هستند. اما این دانشجویان تنها می توانند برای یکی از مکان های موجود که برای دانشجویان خارجی رزرو شده است اقدام کنند. نمونه های دیگر دانش آموزان معاف از آزمون زبان ایتالیایی عبارتند از:

دانش آموزان با دیپلم دبیرستان از دبیرستان 4 یا 5 ساله ایتالیایی در خارج از کشور

دانش آموزانی که گواهینامه مهارت زبان ایتالیایی را در دانشگاه های خارجی پروجا و سینا به دست آورده اند.

دانش آموزانی که گواهینامه مهارت زبان ایتالیایی را با نمره 1C یا 2C به دست آورده اند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا شرایط لازم را جهت ورود شما به دانشگاه های برتر ایتالیا فراهم آورد.

وضعیت دانشگاه های برتر ایتالیا

در حالی که آمارها و رتبه‌ بندی ‌های واقعی در مورد دانشگاه ‌های ایتالیا وجود دارد، اعداد و ارقام مهم نیستند. با توجه به متغیرهای زیادی که درگیر هستند، انتخاب بهترین دانشگاه ایتالیا به سادگی کار آسانی نیست. مهمتر از همه، شما باید در مورد انواع مختلف موسساتی که ممکن است در ایتالیا پیدا کنید، بیاموزید. به این ترتیب، می توانید انتخاب های خود را محدود کنید و با دقت گزینه های خود را ارزیابی و مقایسه کنید. در حال حاضر در ایتالیا 95 دانشگاه، 44 آکادمی هنرهای زیبا و 85 موسسه عالی دیگر مرتبط با موسیقی و هنر وجود دارد. در بین 95 دانشگاه، 61 دانشگاه دولتی و 17 دانشگاه خصوصی، 6 مدرسه عالی استثنایی و 11 دانشگاه آنلاین وجود دارد. همانطور که احتمالاً قبلاً می دانید، ایتالیا برای تمام انواع هنر، از جمله رقص و موسیقی احترام زیادی قائل است.

بیشتر بدانید <>>>>   لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا

 به همین دلیل است که بخش خاصی از آموزش عالی به نام AFAM  (آموزش عالی در هنر و موسیقی) وجود دارد. این شامل 44 آکادمی هنرهای زیبا، 4 موسسه عالی برای هنرهای کاربردی و مؤسسه موسیقی رسمی شناخته شده است. در حالی که هر موسسه عالی معیارها و سهمیه های پذیرش خود را دارد، برای برخی از مقاطع تحصیلی سهمیه های پذیرش در سطح ملی ثابت است.

هر ساله وزارت آموزش، دانشگاه و تحقیقات ایتالیا، سهمیه پذیرش را برای این مقاطع خاص در دانشگاه های برتر تعیین کی کند که در جدول زیر اشاره شده است.

دوره تک دوره ای در رشته پزشکی و جراحیدوره تک سیکلی در ادنت و پروتزهای دندانی
دوره تک سیکلی در رشته دامپزشکی؛  دوره های مدرک Laurea و Laurea Magistrale در حرفه های مراقبت های بهداشتی
دوره های مدرک لیسانس در معماریدوره تک سیکلی رشته علوم تربیتی ابتدایی

رتبه 1 و 2 دانشگاه های برتر ایتالیا

دانشگاه بولونیا UNIBO

دانشگاه بولونیا قدیمی ‌ترین دانشگاه جهان است که در سال 1088 تأسیس شد. فرآیند بولونیا مطابق با سنت آکادمیک قدیمی آن در اروپا برگزار شد و به نام این موسسه نامگذاری شد. در حال حاضر، این دانشگاه دارای برنامه های 232 درجه است که  84 مورد از آنها بین المللی هستند و 68 مورد به زبان انگلیسی تدریس می شوند. موضوعات مهم شامل پزشکی، ریاضیات، علوم سخت، اقتصاد، مهندسی و فلسفه است. دانشگاه بولونیا از آنجایی که فعالیت های تحقیقاتی بسیار خوبی دارد و در بین دانشگاه های برتر اروپا قرار دارد، بهترین دانشگاه ایتالیا برای دانشجویان بین المللی است. UNIBO دارای 5 پردیس در سراسر ایتالیا و یک شعبه در بوئنوس آیرس است که تضمین می کند آموزش با کیفیت به کل منطقه برسد. این دانشگاه صلاحیت بین فرهنگی را با چندین استراتژی جهانی نیز توسعه می دهد.

موسسه مطالعات پیشرفته سنت آنا SSSA / Scuola Superiore Sant’Anna de Pisa

این موسسه پس از بولونیا یکی از بهترین دانشگاه های دولتی ایتالیا برای دانشجویان بین المللی است. این یک مدل پیشرو از یک مدرسه عالی تحصیلات تکمیلی است که به معنای یک موسسه معتبر مستقل از دولت است. آنها برای آموزش و تحقیق پیشرفته و فرآیند پذیرش بسیار رقابتی شناخته شده اند. رشته های تحصیلی عمدتاً علوم اجتماعی (به عنوان مثال، تجارت و اقتصاد) و علوم تجربی (به عنوان مثال، علوم پزشکی و صنعتی) هستند. این دانشگاه نخبه رتبه های بین المللی به ویژه رتبه بندی دانشگاه های جوان را کسب می کند. دوره اقتصاد آن در ایتالیا برجسته است و تحصیلات تکمیلی تخصصی توجه بین المللی را به خود جلب کرده است. Scuola Superiore Sant’Anna در شهر تاریخی پیزا در توسکانی واقع شده است، منطقه‌ای که به‌ خاطر سواحل و تاکستان‌ هایش معروف است.

بیشتر بدانید <>>>>   شغل پر درآمد در ایتالیا

رتبه 3 و 4 دانشگاه های برتر ایتالیا

دانشگاه Scuola Normale Superiore (La Normale)

Scuola Normale Superiore یک دانشگاه ایتالیایی است که توسط ناپلئون در سال 1810 تأسیس شد. فرمان رهبر با هدف تربیت معلمان در امپراتوری و متعاقباً آموزش شهروندان آن بود. تا به حال، la Normale در رتبه بندی های مختلف در رده Teaching در ایتالیا مقام اول را داشت. این موسسه همچنین اولین موسسه ای در ایتالیا بود که مدرک Ph.D را ایجاد کرد. برنامه در سال 1927 Scuola Normale Superiore به عنوان یک دانشگاه برتر ایتالیایی برای دانشجویان بین المللی، برنامه هایی را در زمینه علوم انسانی، ریاضی و علوم طبیعی و علوم سیاسی و اجتماعی ارائه می دهد. پذیرش در این دانشگاه فرآیندی سختگیرانه است، اما دانشجویان پذیرفته شده هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند. La Normale دارای پردیس هایی در شهرهای تاریخی پیزا و فلورانس است.

 دانشگاه ساپینزا رم Sapienza

دانشگاه ساپینزا یک دانشگاه معتبر در رم و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است. از سال 1303، ساپینزا محل زندگی شخصیت های تاریخی برجسته، برندگان جایزه نوبل و بازیگران کلیدی در سیاست ایتالیا بوده است. آموزش و پژوهش حاضر این موسسه را در بین 3% برتر جهان قرار داده است. کلاسیک و تاریخ باستان و باستان شناسی برخی از موضوعات برجسته آن هستند. این دانشگاه مشارکت های تحقیقاتی قابل توجهی در علوم زیست پزشکی، علوم طبیعی، علوم انسانی و مهندسی دارد. Sapienza اولین بار در ایتالیا در رده شهرت علمی است و هر ساله بیش از 1500 دانشجوی بین المللی را جذب می کند. علاوه بر این، به خاطر کتابخانه تاریخی، 18 موزه و دانشکده مهندسی هوافضا شهرت دارد.

رتبه 5 و 6 دانشگاه های برتر ایتالیا

دانشگاه پادوآ UNIPD

دانشگاه پادوآ، یکی از بهترین دانشگاه‌های ایتالیا برای دانشجویان بین‌المللی، در ابتدا به‌عنوان مدرسه حقوق و الهیات در سال ۱۲۲۲ توسط گروهی از دانش‌پژوهان تأسیس شد تا آزادی علمی بیشتری را دنبال کنند. امروزه این دانشگاه دارای هشت مدرسه با 32 بخش می باشد. مدارک آن گسترده و چند رشته ای است، از مهندسی اطلاعات گرفته تا میراث فرهنگی و علوم اعصاب. UNIPD بخشی از گروه کویمبرا، یک لیگ بین المللی از دانشگاه های تحقیقاتی است. پردیس آن در شهر هنری پادوآ ساختمان ‌های قرون وسطایی، کتابخانه، موزه و یک بیمارستان دانشگاهی را در خود جای داده است. این دانشگاه همچنین باغ گیاه شناسی پادوآ و رصدخانه نجومی را در آسیاگو اداره می کند.

دانشگاه Vita-Salute San Raffaele (UniSR)

دانشگاه Vita-Salute San Raffaele یک دانشگاه خصوصی است که به پزشکی، فلسفه و روانشناسی اختصاص دارد. این سه دانشکده، عملکرد دانشگاه در پزشکی انسانی را تقویت می کنند. رتبه اول را در ایتالیا برای استنادات تحقیقاتی در مجلات بین المللی دارد. UniSR به دلیل مراقبت های اولیه استثنایی خود که توسط موسسه پزشکی وابسته به آن، بیمارستان San Raffaele تجربه شده است، مشهور است. UniSR یک برنامه بین المللی MD ارائه می دهد که به زبان انگلیسی برگزار می شود. دانش آموزان همچنین می توانند در پارک علمی شناخته شده بین المللی آن تحصیل کنند. پردیس UniSR یک محیط دانشجو محور است که شامل امکانات آموزشی، تحقیقاتی، ورزشی و زندگی با کیفیت بالا می باشد.

بیشتر بدانید <>>>>   کار پس از تحصیل ایتالیا

رتبه 7 و 8 دانشگاه های برتر ایتالیا

دانشگاه ترنتو (یونی ترنتو)

دانشگاه ترنتو به عنوان یک موسسه علوم اجتماعی در سال 1962 شروع به کار کرد و اولین دانشکده جامعه شناسی در ایتالیا را راه اندازی کرد. با گذشت زمان، به فیزیک، ریاضیات، روانشناسی، مهندسی صنایع، زیست شناسی، اقتصاد و حقوق گسترش یافته است. این دانشگاه برتر در ایتالیا در حال حاضر دارای ده بخش آکادمیک و چندین دانشکده دکترا است. UniTrento برای بین المللی شدن ارزش قائل است و با مؤسسات آموزشی در سطح جهانی اتحاد دارد. یونی ترنتو با کسب چندین رتبه بندی دانشگاه های بین المللی، تدریس درجه یک خود را تأیید می کند. به ویژه در رتبه ‌بندی دانشگاه ‌های جوان و رتبه ‌بندی آکادمیک مایکروسافت که بخش علوم کامپیوتر آن را به رسمیت می‌ شناخت، سرآمد بود.

دانشگاه میلان UniMi / La Statale

دانشگاه میلان یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی پیشرو در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی با بیش از 64000 دانشجو است که آن را به یکی از بزرگترین دانشگاه های اروپا تبدیل می کند. این شامل ده دانشکده از 33 گروه و 53 مرکز تحقیقاتی است. UniMi به طور کلی آموزش با کیفیتی ارائه می دهد. همچنین تنها موسسه در ایتالیا است که در لیگ 23 عضوی دانشگاه های تحقیقاتی اروپا گنجانده شده است. پردیس La Statale شامل ساختمان های تاریخی، یک آرشیو غنی، باغ های گیاه شناسی و رصدخانه نجومی Brera برای لذت بردن از دانش آموزان است. این دانشگاه استراتژی های جامع بین المللی را برای افزایش 2000 دانشجوی بین المللی فعلی خود اجرا می کند.

در شکل زیر، دروس مهم دانشگاه میلان اشاره شده است.

دروس مهم دانشگاه
دروس مهم دانشگاه

نکات مرتبط با ویزای تحصیل دانشگاه های برتر ایتالیا

ویزای دانشجویی ایتالیا به طور خاص برای افرادی طراحی شده است که

• در یک دانشگاه ایتالیایی یا مؤسسه آموزشی دیگری برای آموزش عالی (معادل سطح دانشگاه) مورد تایید وزارت آموزش پذیرفته شده اند.

• در دبیرستان یا مدرسه برای مطالعات فنی پذیرفته شده اند.

• در یک دانشگاه خارجی مستقر در ایتالیا یا سایر دانشگاه های خصوصی مورد تایید وزارت آموزش پذیرفته شده اند.

• در آموزش های درسی سازماندهی شده توسط دانشگاه ها یا سایر موسسات برای آموزش «برتر» (معادل سطح دانشگاه) پذیرفته شده اند.

• در دوره های حرفه ای مورد تایید وزارت آموزش و پرورش پذیرفته شده اند.

• در دوره های زبان ایتالیایی که توسط دانشگاه های دولتی یا سایر نهادهای خصوصی یا دولتی بر اساس توافق نامه با نهاد آموزشی دولتی برگزار می شود، پذیرفته شده اند.

• افراد زیر سن قانونی کمتر از 14 سال در برنامه تبادل فرهنگی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش و وزارت امور خارجه شرکت کنند.

در جدول زیر سایر نکات مرتبط با ویزای دانشجویی ایتالیا جهت تحصیل در دانشگاه برتر این کشور اشاره شده است.

تهیه اسناد پشتیبانی لازم برای ویزامجوز اقامت دانشجویی حداکثر یک سال اعتبار دارد
متقاضی می تواند مجوز اقامت را به تنهایی تمدید کند یا توسط ما کمک شودبرای ادامه دوره های چندساله با شرایط مشابه اول قابل تمدید است
پس از 5 سال اقامت قانونی ثبت شده مداوم در ایتالیا، متقاضی می تواند برای اجازه اقامت دائم اقدام کندورود به ایتالیا و درخواست اجازه اقامت در مقر پلیس ذیصلاح ظرف 8 روز

کارشناسان حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، آماده همراهی شما برای طی کردن هر چه سریعتر مراحل اخذ ویزای دانشجویی هستند.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   کار ضمن تحصیل ایتالیا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها