نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

پيش خريد خانه در کانادا – 14 سایت معتبر خرید ملک

پيش خريد خانه در کانادا 
پيش خريد خانه در کانادا 

پيش خريد خانه در کانادا-canada- می تواند بصورت غیر مستقیم در اخذ اقامت کانادا در پرونده مهاجرتی شما اثر گذار باشد البته این اثرگذاری قبلا در پرونده های مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری نمود بیشتری داشت که قوانین آن بطور کلی تغییر کرده است . در هر صورت اگر علاقمند به این موضوع هستید این نوشته برای همین نگارده شده است.

ثبت شرکت در آمریکا

پيش خريد ملک در کانادا 

برای آنکه اشراف کاملی از پیش خرید داشته باشیم باید مدل های متنوع مسکن و خانه را در کانادا بشناسیم.

انواع مسکن در کانادا

خانه شهری (Townhouse)

خانه ای به سبک منزل تراس دار در دو طبقه یا بیشتر ( گاهی خانه Split-level نیز نامیده می شود ) که هر خانه یک ورودی مستقل و اغلب یک گاراژ داخلی دارد.

دوبلکس

یک ساختمان که به دو خانه جدا با ورودی های مستقل تقسیم شده است که یا پهلو به پهلوی یکدیگر قرار دارند ( در انگلستان Semi- detached خوانده میشود ) یا یکی در طبقه پائین و دیگری در طبقه بالاست.

بانگلو

هر چند که بانگلو (bungalow) معمولا فقط یک طبقه دارد، این منازل یک زیر زمین نیز دارند که قسمتی از آن به عنوان اتاق تفریح و سرگرمی خانواده مورد استفاده قرار می گیرد. در bi-level ، طبقه همکف قدری بالاتر از سطح زمین قرار دارد بطوریکه زیر زمین دارای پنجره هایی می باشد که بالای سطح زمین قرار گرفته اند.
دو طبقه استاندارد: خانه مستقل که احتمالا گاراژ دارد و روی زمین مستقلی بنا شده است، معمولا یک زیر زمین کوچک و دو یا سه اتاق دارد.

قیمت ملک از منطقه ای به منطقه دیگر بسیار متغییر است. خانه ای به مساحت ۱۵۰۰ فوت مربع (۱۳۹ متر مربع) در ونکوور تقریبا ۳۰۰ هزار دلار، در اتاوا ۱۵۰ هزار دلار، در مونترال ۱۳۰,۰۰۰ دلار و در وینیپگ ۱۰۰,۰۰۰ دلار است، در حالیکه در شهرهای کوچک و مناطق روستایی همان خانه را می توان با ۶۰ تا ۷۰ هزار دلار خرید.

در حدود ۹۰ درصد از مردم کانادا برای خرید منزل به آژانس مسکن یا بنگاه معاملات ملکی مراجعه می کنند که باید از انجمن آژانس مسکن محلی گواهینامه داشته باشد. دلالان معاملات ملکی و نیز مسئولان بخش فروش آنها در بسیاری از ایالات باید از شورای تجاری دلالان و آژانس مسکن ایالتی (REBBA) گواهینامه داشته باشند.
مسکن اجاره ای در بیشتر مناطق به وفور یافت می شود اگرچه شانس یافتن خانه مطلوب و نرخ اجاره در شهرها و منطق مختلف به طور چشمگیری متفاوت است.

اجاره خانه بهترین راه برای افرادی است که قصد دارند برای مدت محدودی مثلا کمتر از دو سال در کانادا اقامت کنند. مسکن اجاره ای معمولا ظرف چند هفته در بیشتر مناطق یافت می شود. اغلب منازل اجاره ای در کانادا مبله نیستند و ممکن است در یافتن منزل مبله با مشکل مواجه شوید.

بیشتر بدانید <>>>>   سریع ترین روش مهاجرت کانادا

مدت اجاره معمولا ۱۲ ماه است بنابراین تا زمانی که مطمئن نیستید که در تمام این مدت آنجا اقامت می کنید یا نه، بهتر است در منازل موقت اقامت کنید تا خانه ای که مورد نظر شماست بیابید.

میزان اجاره برای خانه مبله ۱۲۰۰ دلار در ماه برای یک آپارتمان کوچک ، ۱۶۰۰ دلار برای یک آپارتمان دو خوابه با آشپزخانه کامل، ۱۸۰۰ دلار برای یک خانه سه خوابه و چیزی بیش از ۲۰۰۰ دلار برای یک خانه ویلایی است.

در شهرهای بزرگ مثل تورونتو و ونکوور و حتی حومه آنها باید فقط برای یک آپارتمان ۳۰۰۰ دلار یا بیشتر در ماه بپردازید، درحالیکه در شهرها و روستاهای دور افتاده خیلی کمتر از این میزان را می پردازید.

آژانس های مسکن در کانادا به یک شبکه کامپیوتری (MLS) متصل هستند که اطلاعات و جزئیات مربوط به هر ملک در آن ثبت شده است. بنابراین لازم نیست برای یافتن خانه به تعداد زیادی آژانس مسکن مراجعه کنید بلکه یک دلال نیز می تواند به عنوان خریدار عمل کند و با استفاده از MLS ملک مناسبی برای شما پیدا کند.

خرید منزل مسکونی برای افراد خارجی

به طور کلی خرید منزل مسکونی، آپارتمان یا زمین برای افراد خارجی میسر است.  افراد خارجی می توانند در بیشتر نقاط کانادا اقدام به خرید و فروش ملک (اموال غیر منقول نمایند).  با توجه به اینکه خرید اموال غیر منقول یک پدیده حقوقی محسوب می شود لازم است هر فردی پیش از انجام این عمل با یک وکیل متخصص در امور مسکن مشورت کند تا اگر محدودیت یا ممنوعیتی وجود دارد مشخص شود.

نکاتی‌ مهم برای تازه واردین به کانادا

۱. اخذ پیش موافقت از بانک برای گرفتن وام مسکن (Mortgage Pre-Approval):

باید بدانید که قبل از هر چیز لازم است تا تضمین مالی کافی برای خریدی که در پیش دارید را تامین کرده باشید. برای این امر بهتر است که با یک کارگزار وام مسکن تماس بگیرید. اگر کسی را در این زمینه سراغ ندارید می توانید از مشاور املاک خود بخواهید تا فردی را در این زمینه به شما معرفی کند.

۲. آمادگی برای هزینه های پیش بینی نشده:

وقتی اقدام به خرید خانه می کنید، هزینه های متعددی را پیش رو خواهید داشت، پس بهتر است که از قبل خود را برای این هزینه ها آماده سازید. مهمترین هزینه، میزان پیش قسط شما خواهد بود. برای انجام معاملات مسکونی، شما به حداقل ٪10 از قیمت خرید برای پرداخت پیش قسط نیاز خواهید داشت. در برخی شرایط ممکن است که میزان پیش قسط از این میزان نیز بالاتر باشد، این موضوع بستگی به ملکی دارد که شما قصد خرید آن را دارید.

سایرهزینه های مرتبط شامل هزینه های قانونی خرید ملک ( هزینه وکیل)، هزینه بازرسی خانه توسط بازرس متخصص، بیمه خانه، بیمه وام مسکن، هزینه اسباب کشی، سپرده برای خدمات همگانی ( حسا ب برق، گاز و آب) و همچنین هزینه مبلمان و لوازم خانگی.

بهتر است که قبل از هر چیز این هزینه ها را بررسی نموده و سعی کنید تا بخشی از بودجه خود را به این گونه هزینه ها تخصیص دهید.

۳. جدا نمودن نیاز های اولیه از خواسته ها:

قبل از اینکه جستجوی خود را شروع کنید، بهتر است تا لیستی را از مواردی که نیاز دارید خانه آینده شما داشته باشد و مواردی که شما در حالت ایده آل دوست دارید تهیه کنید. به عنوان مثال خانه باید در مرکز شهر بوده با ۳ اتاق خواب و حداقل ۲ سرویس حمام و دستشویی.

بیشتر بدانید <>>>>   اقامت کانادا با کمترین هزینه

۴. حتما از خدمات مشاوراملاک استفاده نمایید:

مشاورین املاک بهترین کمک به شما در مسیر پیدا کرده خانه مناسب با نیازهایتان خواهند بود. آنها سعی خواهند نمود تا شما خانه دلخواهتان را سریعتر پیدا نموده و ضمنا در طی مسیر منافع شما را در نظر خواهند گرفت.

۵. پیشنهاد خرید و خرید ملک:

هنگامی که شما خانه دلخواهتان را پیدا نمودید، گام بعدی این خواهد بود که صاحب مالکیت آن شوید. مشاور املاک شما در این مرحله پیشنهاد خرید که به عنوان توافقنامه خرید و فروش معروف است تهیه و شرایط خرید را از طرف شما با فروشنده ملک مذاکره می کند.

سوالات متداول در مورد پيش خريد خانه در کانادا

قیمت آپارتمان در تورنتو حدوداً چقدر است؟

قیمت آپارتمان بستگی به موقعیت مکانی، نزدیکی به مرکز شهر، نزدیکی به مترو، زمان ساخت، شارژ ماهانه، تسهیلات آپارتمان و همچنین به اندازه سوئیت دارد. به طور متوسط قیمت آپارتمان ۲ خوابه ۷۰-۸۰ متری در مرکز شهر از ۳۰۰،۰۰۰ دلار به بالاست.

آیا برای پیش خرید حتماً باید مقیم یا شهروند کانادا بود؟

خیر، غیر کانادایی‌ها نیز می‌توانند به خرید یا پیش خرید آپارتمان با مالکیت صد در صد مبادرت کنند.

برای پیش خرید آپارتمان به چه میزان سرمایه گذاری نیاز است؟

پیش‌پرداخت مورد نیاز جهت پیش خرید بستگی به پروژه، موقعیت و وضعیت بازار دارد. به طور معمول کسانی که اقامت یا شهروندی کانادا را دارند می‌تواند با پیش پرداخت ۵ درصد تا ۲۵ درصد کلّ قیمت آپارتمان نسبت به پیش خرید آپارتمان اقدام نمایند. غیر کانادایی‌ها نیاز است که حداقل ۳۵% قیمت کلّ را پرداخت نمایند.

آیا پیش پرداخت به صورت یکجا و هنگام عقد قرارداد پرداخت می‌شود؟

خیر، پیش‌پرداخت معمولاً به صورت اقساط طی ۶ ماه تا یک سال پرداخت می‌شود.

اگر پیش پرداخت‌ها به سازندگان آپارتمان‌ها پرداخت نمی‌شود، پس سرمایه ساخت آپارتمان چگونه تأمین می‌شود؟

پس از پیش‌فروش بیش از ۵۵ تا ۷۵ درصد سوئیت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات مالی اقدام به فاینانس و تأمین مالی پروژه می‌کنند.

دیگر چه ضمانت‌هایی برای پیش خرید آپارتمان وجود دارد؟

سازندگان و فروشندگان آپارتمان‌ها قبل از شروع پروژه باید به عضویت تاریان در آیند. تاریان تنها موسسه غیر انتفاعی و ناظر بر اجرا و کیفیت پروژه‌ای مسکونی است. سازندگان پروژه‌ها جهت عضویت در تاریان نیاز به ارائه و اثبات دارایی، تخصص و تجربه لازم جهت اجرای به موقع و و با کیفیت پروژه‌ها هستند.

آیا زمان عقد قرار داد نیاز به وکیل داریم؟

خیر، در هنگام عقد قرار داد حضور مشاور املاک شما کفایت می‌کند. ولی توصیه می‌کنیم که قبل از نهایی کردن قرارداد حتماً نسخه‌ای از آن را جهت دریافت مشاوره حقوقی در اختیار وکیلتان قرار دهید و پس از حصول اطمینان از کلیه بندهای قرارداد و شرایط مطروحه نسبت به نهایی کردن قرار داد اقدام کنید. پس از امضای قرارداد ۱۰ روز فرصت دارید تا نسبت به انصراف و فسخ آن اقدام کنید.

چه زمانی نیاز به وکیل داریم؟

پیش از تحویل آپارتمان و نقل و انتقال سند می‌بایستی وکیل خود را به سازنده پروژه معرفی کنید.

بیشتر بدانید <>>>>   قیمت خانه در کانادا

هزینه‌های واگذاری امتیاز آپارتمان پیش خرید شده چیست؟

۱.حق‌الزحمه وکیل
۲.کمیسیون مشاورین املاک خریدار و فروشنده؛ این رقم توسط فروشنده پرداخت می‌شود نه خریدار.
۳.مالیات‌های مربوطه؛ در بخش مالیات به تفصیل توضیح داده شده است.
۴.کارمزد واگذاری امتیاز( Assignment fee). این رقم بین ۳۵۰۰-۵۵۰۰ دلار است. رقم دقیق آن در قرارداد قید شده است. بسته به توافق صورت گرفته، این رقم یا توسط فروشنده و یا توسط خریدار پرداخت می‌شود.

در پیش خرید آپارتمان چه معیارهایی را باید در نظر گرفت؟

موارد بسیاری است که باید بدان‌ها توجه نمود. اغلب کسانی که به پیش خرید آپارتمان اقدام می‌کنند به آن به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه می‌کنند. و انتظار آن‌ها سود قابل ملاحظه پس از تحویل آپارتمان و فروش مجدد آن است. پس اولین معیاری که هر کس باید در نظر بگیرد این است که پس از تحویل آپارتمان بتواند در کمترین زمان و با بیشترین سود ممکن آن را به فروش مجدد برسند.

عوامل بسیاری ست که در فروش سریع آپارتمان‌های نو تأثیر گذر است. مهم‌ترین آن موقعیت مکانی آپارتمان است. واقع شدن در نزدیکی خیابان‌های اصلی همچون خیابان یانگ، نزدیکی به مترو، نزدیکی به دانشگاه رایرسون و تورنتو… قطعاً یک ویژگی برتر برای آن آپارتمان محسوب می‌شود.

آپارتمان‌ها ی که دید برج تورنتو را دارند نیز طرفداران خاص خود را دارند. حتی‌المقدور طبقات بالاتر را انتخاب نمایید. بعضاً طبقات پایین به دلیل دید کمتر یا کم آفتاب‌گیر بودن خیلی زیاد مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

نور آفتاب در شرایط آب و هوایی تورنتو از اهمیت خاصی به ویژه در فصل زمستان برخوردار است. سوئیت‌هایی که به طرف شمال هستند به دلیل آفتاب گیر نبودن شاید زمان بیشتری در بازار بمانند. سوئیت‌هایی که به طرف شرق یا غرب هستند به دلیل نور خوب آفتاب صبح و بعد از ظهر و دید باز معمولاً به قیمت بهتر و زمان کمتر به فروش می‌روند.

چنانچه قصد سرمایه گذاری و فروش فوری پس از تحویل را دارید از خرید سوئیت‌های خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک خودداری نمایید. آپارتمان‌های ۲ خوابه حدود ۷۰ تا ۸۰ متر مربع ( ۷۰۰-۸۰۰ مترمربع) هم برای اجاره هم برای فروش علاقمندان بیشتری دارند.

در پیش فروش آپارتمان معمولاً پارکینگ و انباری (لاکر) به صورت جداگانه به فروش می‌روند. قیمت پارکینگ بین ۲۵۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ دلار و انباری بین ۳۵۰۰ تا ۵۵۰۰ دلار پیش فروش می‌شوند. تا جایی که امکان دارد از خرید واحد آپارتمان بدون پارکینگ و انباری خودداری کنید.

در سایت های ذیل می توانید پيش خريد خانه در کانادا را تجربه کنید.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   راهنمای کامل اقامت کانادا با سرمایه گذاری
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

برخی از سوالات شما

هزینه‌های واگذاری امتیاز آپارتمان پیش خرید شده چیست؟

۱.حق‌الزحمه وکیل
۲.کمیسیون مشاورین املاک خریدار و فروشنده؛ این رقم توسط فروشنده پرداخت می‌شود نه خریدار.
۳.مالیات‌های مربوطه؛ در بخش مالیات به تفصیل توضیح داده شده است.
۴.کارمزد واگذاری امتیاز( Assignment fee). این رقم بین ۳۵۰۰-۵۵۰۰ دلار است. رقم دقیق آن در قرارداد قید شده است. بسته به توافق صورت گرفته، این رقم یا توسط فروشنده و یا توسط خریدار پرداخت می‌شود.

[instagram-feed feed=15]

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali moradi
ali moradi
4 سال قبل

باسلام ایا با خرید خانه های کوچکتر هم میتوان اقامت بگیریم ایا خیر