ثبت شرکت در هلند

هنگامی که تصمیم گرفتید که می خواهید یک کسب و کار در هلند راه اندازی کنید و یا وارد فرآیند ثبت شرکت در هلند شوید، بهتر است که خود را در مورد فضای تجاری و فرهنگ هلند آموزش دهید. کسب و کار در هلند چگونه است؟ چه جنبه های فرهنگی را باید در نظر بگیرید؟ هنگام تجارت با شرکای تجاری هلندی از چه چیزهایی باید اجتناب کنید؟  آیا در حال حاضر تجارتی در خارج از کشور دارید و می خواهید فعالیت های تجاری خود را به هلند گسترش دهید؟ آیا می توانید یک شعبه یا یک شرکت تابعه راه اندازی کنید؟ در یک پاسخ بسیار کلی باید گفت که  شما می توانید زمانی که در خارج از کشور زندگی می کنید در هلند کسب و کار راه اندازی کنید.

ثبت شرکت در هلند
ثبت شرکت در هلند

برای این راه و انتخاب، شما باید فعالیت های فیزیکی ساختاری در هلند داشته باشید و برای انجام این کار باید یک آدرس تجاری داشته باشید. برای پی بردن به سایر شرایط با این مقاله از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید تا فضای کسب و کار در هلند را بهتر بشناسید.

دلایل ثبت شرکت در هلند

شرکت‌ های مستقل هسته اصلی اقتصاد کشور هلند را نشان می ‌دهند: بسیاری از صاحبان شرکت‌ های کوچک/ متوسط، به نام Midden en Klein bedrijf» (MKB-ers)  تصمیم به افتتاح یک شرکت در هلند می ‌کنند. از سوی دیگر در اتحادیه اروپا و نهادهای بین المللی، به عنوان مثال. سازمان ملل متحد، سازمان تجارت جهانی و بانک جهانی، چنین کسب و کارهایی را به عنوان “شرکت های کوچک و متوسط / کسب و کارطبقه بندی می کنند. این اصطلاح معمولاً به عنوان SME مخفف می شود. این مشاغل در هلند به راحتی باز می شوند. دلیل دیگر جذابیت هلند برای سرمایه گذاری جهت ثبت شرکت به این موضوع باز می گردد که هلند برای مشارکت اقتصادی کارآفرینان ارزش قائل است و از صاحبان مشاغل در راه اندازی شرکت در هلند حمایت می کند.  

در سال 1996، وزارت امور اقتصادی هلند، اقداماتی را برای کمک به SME ها در ورود به بازار صادرات انجام داد. این کشور شرایط مطلوبی را برای شرکت های کوچکتر فراهم می کند. نکته دیگر معافیت های مالیاتی است که دولت هلند به طور ویژه برای استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان و کارآفرین فراهم نموده است. همچنین هلند یکی از پایین ترین نرخ های مالیات شرکتی را در اروپا با نرخ پایه 15% تا دارد و نرخ مالیات در سال های آینده بیشتر کاهش می یابد. شما همچنین می توانید هزینه های مربوط به کار خود را کسر کنید، مانند حمل و نقل، دفتر، حسابداری، بازاریابی، فروش، کارکنان و غیره. مالیات شرکت فقط باید بر روی سود پرداخت شود. جذابیت دیگر باز بودن فضای کسب و کار و رتبه خوب این کشور در شاخص گشودگی اقتصادی می باشد.

بیشتر بدانید >>>   تحصیل به زبان انگلیسی در هلند

در شکل زیر به جذابیت های دیگر هلند جهت ثبت شرکت اشاره شده است.

ثبت شرکت در هلند

آگاهی به شرایط برای ثبت شرکت در هلند

اگر می خواهید یک کسب و کار در هلند راه اندازی کنید، ابتدا باید در نظر بگیرید که کدام ساختار قانونی را برای کسب و کار خود انتخاب می کنید. مناسب ترین ساختار کسب و کار برای شرکت شما به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال، آیا شما مشکلی دارید که شخصاً مسئول باشید؟ آیا شریک تجاری دارید؟ آیا پرسنل استخدام می کنید؟ ساختار قانونی موضوعاتی مانند بدهی و تعهدات مالیاتی را تعیین می کند. همچنین در نظر داشته باشید که اگر ساختار حقوقی با شخصیت حقوقی مانند شرکت سهامی خاص را انتخاب کنید، برای تنظیم اسناد رسمی به یک سردفتر حقوقی مدنی نیاز دارید. نکته دیگر اینکه برای ثبت کسب و کار خود به یک آدرس تجاری در هلند نیاز دارید. لطفا توجه داشته باشید: شما نمی توانید از P.O استفاده کنید.  

اگر در یک منطقه مرزی هلند زندگی می ‌کنید و می ‌توانید ثابت کنید که فعالیت ‌های فیزیکی ساختاری در هلند دارید، می ‌توانید شرکت خود را در هلند با آدرس خارجی خصوصی خود به عنوان آدرس تجاری خود ثبت کنید. توجه: شما به طور خودکار یک شناسه مالیات بر ارزش افزوده هلندی دریافت نمی کنید. لطفاً برای اطلاعات بیشتر با اداره مالیات و گمرک هلند تماس بگیرید. از سوی دیگر، اگر می خواهید شرکت خود را در ثبت کسب و کار هلند ثبت کنید، باید با اتاق بازرگانی هلند KVK  وقت بگیرید. قبل از آمدن به قرار ملاقات خود تا حد امکان فرم آنلاین را پر کنید. اگر آدرس خارجی خصوصی ندارید (به عنوان مثال عشایر دیجیتال)، نمی توانید خودتان را ثبت کنید.

برای ثبت نام در اتاق بازرگانی هلند، باید موارد اشاره شده در جدول زیر را به همراه داشته باشید.

شناسه معتبرکپی قرارداد اجاره
هزینه ثبت ناماجاره یا فروش امضا شده از آدرس تجاری هلندی

پرسش های متداول پیرامون ثبت شرکت در هلند

یکی از ابهامات متقاضیان ثبت شرکت در هلند این است که آیا از خارج کشور می توانند این کار را انجام دهند که در پاسخ باید گفت، در برخی موارد استثنایی، می توانید در ثبت نام تجاری هلند از خارج از کشور ثبت نام کنید. اتاق بازرگانی هلند بررسی می‌ کند که آیا شما فعالیت ‌های اقتصادی پایدار کافی در هلند دارید یا خیر و ممکن است از شما شواهد حمایتی بخواهد. برای ثبت نام باید فرم ثبت نام را پر کرده و به همراه مدارک زیر به اتاق بازرگانی هلند ارسال کنید:

کپی قانونی شناسنامه معتبر شما؛

کپی یک قرارداد اجاره، اجاره یا فروش امضا شده از آدرس تجاری هلندی شما؛

چکیده اصلی قانونی یا کپی رسمی سوابق وضعیت مدنی از شهرداری شما یا سندی از یک موسسه رسمی که آدرس خارجی شما در آن ذکر شده است (مانند صورت حساب بانکی).

بیشتر بدانید >>>   تحصیل در مدارس شبانه روزی هلند

چکیده فقط برای 1 ماه معتبر است. مطمئن شوید که چکیده قابل خواندن است.

آیا باید در اداره مالیات و گمرک هلند ثبت نام کنم؟

اگر یک ساختار حقوقی بدون شخص حقوقی، مانند مالکیت انحصاری یا مشارکت را انتخاب کنید، KVK اطلاعات شما را به اداره مالیات و گمرک هلند منتقل می کند. آنها به نوبه خود یک شماره شناسایی مالیات بر ارزش افزوده VAT-id برای استفاده برای مکاتبات و فاکتورها به مشتریان و یک شماره مالیات بر ارزش افزوده برای استفاده از معاملات خود با اداره مالیات برای شما صادر می کنند. این شماره ها را از طریق پست از اداره امور مالیاتی و گمرک دریافت خواهید کرد. اگر یک شرکت سهامی خاص، تعاونی یا شرکت سهامی عام را به عنوان ساختار قانونی خود انتخاب کرده اید، دفتر اسناد رسمی قانون مدنی شما از طرف شما از ثبت نام در KVK و اداره مالیات هلند مراقبت می کند.

نکاتی درباره ثبت شرکت در هلند

توجه داشته باشید که هنگام راه اندازی یک کسب و کار در هلند، تابعیت هلندی را دریافت نمی کنید. اگر قصد مهاجرت به هلند برای زندگی و کار را دارید، ممکن است به اجازه اقامت نیاز داشته باشید. خدمات مهاجرت و تابعیت هلند Immigratie-en Naturalisatiedienst، اجازه اقامت صادر می کند. برای اطلاع از اینکه آیا به یکی از آنها نیاز دارید، صفحه تعاملی ما به عنوان یک کارآفرین آمدن به هلند را بررسی کنید. در زمینه مالیات توجه به این نکته مهم است که اگر در هلند درآمد داشته باشید، مشمول مالیات بر درآمد هلند هستید. در بیشتر موارد شما باید برای اظهارنامه مالیات بر درآمد در هلند ثبت نام کنید. همچنین باید برای اکثر محصولات و خدمات مالیات بر ارزش افزوده بپردازید. در هلند 3 نرخ مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد. می توانید برای برخی از کالاها و خدمات معافیت دریافت کنید.

قوانین دقیقی که در مورد وضعیت شما اعمال می شود به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال، چه نوع محصولات یا خدماتی را ارائه می دهید؟ آیا محصولات یا خدمات وارد می کنید؟ آیا آنها از یک کشور اتحادیه اروپا هستند یا یک کشور غیر اتحادیه اروپا؟ ممکن است بسته به شرایط خود مجبور به پرداخت مالیات های دیگری نیز باشید. مثلاً آیا پرسنل استخدام می کنید؟ سپس ممکن است مجبور شوید مالیات حقوق و دستمزد را کسر کنید. همچنین ممکن است حق دریافت کسر یا اعتبار مالیاتی را داشته باشید. از آنجایی که عوامل زیادی وجود دارد که تعیین می کند کدام مالیات باید بپردازید، توصیه می کنیم از یک واسطه مالیاتی راهنمایی بخواهید. آنها می توانند در مورد تمام مسائل مربوط به مالیات که ممکن است هنگام راه اندازی کسب و کار خود در خارج از کشور با آنها مواجه شوید، به شما کمک کنند.

انواع ساختار شرکتی برای ثبت شرکت در هلند

با توجه به نوع کسب و کاری که انجام می دهید، انواع مختلفی از نهادها وجود دارد که می توانید در هلند باز کنید. یکی از انواع اصلی نهادها، ساختار تجاری گنجانده شده rechtvormen met rechtspersoonlijkheid  برای تاجرانی است که دارایی های تجاری و شخصی جداگانه دارند. همچنین ساختارهای تجاری غیرشرکتی rechtvormen zonder rechtspersoonlijkheid  برای کارآفرینانی وجود دارد که مسئول درآمدها و بدهی های خود هستند زیرا هیچ محدودیت قانونی بین دارایی های شخصی و تجاری آنها وجود ندارد. در اینجا انواع اصلی اشخاص حقوقی در هلند آمده است:

بیشتر بدانید >>>   تحصیل با مدرک دیپلم در هلند

شرکت با مسئولیت محدود: می تواند در صورت تمایل به راه اندازی کسب و کار در هلند، با حداقل سرمایه سهام 1 € (یورو)، طبق قانون شرکت که اخیراً اصلاح شده است، ثبت شود. بازرگانان خارجی که هلند BV را به عنوان یک شرکت هلدینگ ثبت می کنند، می توانند از کمک های ارائه شده توسط یک شرکت قابل اعتماد که می تواند خدمات منشی شرکت را ارائه دهد، بهره مند شوند.

شرکت تضامنی برای شرکت هایی است که دو یا چند شریک دارند که تحت یک نام متحد شده اند و دارای اهداف اقتصادی یکسان هستند و مسئولیت نامحدودی در قبال بدهی های شرکت دارند. آنها سود را بین خود به اشتراک می گذارند و مجبور نیستند حداقل سرمایه سهام خود را مانند BV ارائه دهند.

مشارکت محدود هلندی به حداقل دو شریک نیاز دارد. یکی ژنرال است که دارای تعهدات نامحدود است و تصمیمات مدیریتی را می گیرد و دیگری “خاموش” نام دارد که باید سرمایه را به شرکت تحویل دهد و مسئولیتش محدود به سهم خود است.

مشارکت حرفه ای حداقل توسط دو شریک تشکیل می شود که مسئولیت مطالبات خود را بر عهده دارند. این نوع تجارت برای انجام یک حرفه ترجیح داده می شود و نه برای تجارت.

اهمیت سوابق برای ثبت شرکت در هلند

اگر در هلند کسب و کار دارید، قانوناً موظف به نگهداری سوابق و حفظ آنها برای حداقل 7 سال هستید. شما باید داده های مربوط به اموال غیر منقول را حداقل به مدت 10 سال نگه دارید. اگر خدمات الکترونیکی، رادیو و تلویزیون یا خدمات مخابراتی ارائه می دهید، باید داده ها را به مدت 10 سال نیز نگه دارید. این تعهد همچنین زمانی اعمال می شود که تجارت شما در بازه زمانی مشخص شده متوقف شود. همچنین به خاطر داشته باشید که اگر شرکتی را در هلند با شخصیت حقوقی اداره می کنید، باید هر سال حساب های مالی سالانه خود را در KVK ثبت کنید.

اگر به خارج از کشور مهاجرت می کنید، اما می خواهید به فعالیت های تجاری خود در هلند ادامه دهید، باید یک آدرس تجاری در هلند داشته باشید. همچنین باید آدرس خصوصی جدید خود را به KVK گزارش دهید. آنها بررسی خواهند کرد که آیا شما هنوز در هلند فعالیت تجاری دارید یا خیر. هنگامی که تصمیم به توقف فعالیت های تجاری خود می گیرید، باید خود را از اتاق بازرگانی هلند، KVK خارج کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط با تمام موارد طرح شده، آماده تسهیل فرآیندهای مرتبط با ثبت شرکت شما در هلند می باشد.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید >>>   تحصیل با مدرک دیپلم در هلند
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها