نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

ثبت شرکت در فرانسه

ثبت شرکت در فرانسه
ثبت شرکت در فرانسه

تصویر گذشته فرانسه به عنوان کشوری با اتحادیه‌ های قوی و تمرکز بر شادی و زندگی ممکن است کارآفرینان خارجی را مردد کرده باشد که سرمایه گذاری خصوصی کنند اما حمایت های یک دهه اخیر موجب شده که ثبت شرکت در فرانسه افزایش بسیاری پیدا کند. گزارش‌ های اخیر مانند بینش بهره‌وری OECD – PDF  تأیید کرده‌اند که با وجود تعطیلات طولانی و هفته کاری 35 ساعته، کارگران فرانسوی در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا و OECD بهره‌وری بالایی دارند. با این وجود، برخی از منتقدان معتقدند که اقتصاد فرانسه با مشکلاتی مانند بازار کار سفت و سخت، سیستم پیچیده مالیاتی، رقابت ضعیف، شیوه‌های مدیریت نسبتا ضعیف و عدم تطابق مهارت‌ها مواجه است. با این حال، بر اساس آخرین نظرسنجی جذابیت تجاری EY، فرانسه همچنان پیشروترین مقصد سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اروپا، بالاتر از بریتانیا و آلمان است. علوم زیستی و الکترونیک بهترین بخش ها هستند.

شغل پر درآمد در فرانسه

 اگرچه کاهش شدید سرمایه‌گذاری در طول همه‌گیری کووید-19 وجود داشت، فرانسه یک طرح بهبود اقتصادی بزرگ به نام France Relance را برای حمایت از سرمایه ‌گذاری‌ های تجاری راه‌ اندازی کرد. شاید در نتیجه این امر، 74% از سرمایه گذاران معتقدند که جذابیت فرانسه در سال های آینده بهبود خواهد یافت. در هر صورت، تعداد شرکت های LLC در فرانسه به طور پیوسته در حال رشد بوده است. در سال 2020، بیش از 218000 شرکت جدید ثبت شده است. دولت فعلی فرانسه حمایت خود از استارت ‌آپ ‌ها را با جنبشی در مقیاس بزرگ به نام La French Tech برجسته کرده است.  و وب ‌سایت آن شامل یک نقشه تعاملی است که سطح سرمایه‌ گذاری، فعالیت راه ‌اندازی و دورهای تأمین مالی را در هر منطقه از فرانسه نشان می ‌دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده لینک کردن شما با بسترهای سرمایه گذاری در فرانسه است.

ثبت شرکت در فرانسه برای دانشجویان کارآفرین

وضعیت دانشجو-کارآفرین برای دانشجویان یا فارغ التحصیلان سیستم آموزش عالی فرانسه طراحی شده است که مایل به کار بر روی یک پروژه شرکتی در PEPITE هستند یا همان ( گروه دانشجویی برای نوآوری، انتقال. و کارآفرینی). 30 PEPITE که در محوطه های دانشگاهی واقع شده اند، مؤسسات آموزش عالی، شرکت ها و شبکه های انجمن ها را به منظور تشویق کارآفرینی در بین دانشجویان و فارغ التحصیلان گرد هم می آورند. وضعیت دانشجو-کارآفرین به شما امکان می دهد از ساختار پشتیبانی، نظارت و آموزش بهره مند شوید. همچنین به فارغ التحصیلان زیر 28 سال اجازه می دهد از پوشش تامین اجتماعی دانشجویی بهره مند شوند. شرکت هایی که تحت این روش ثبت می شوند بنگاه خرد نامیده می شود که قبلاً خود کارآفرینی نامیده می شد و دارای یک ساختار مالی، حسابداری و اجتماعی ساده شده برای کارآفرینان فردی هستند.

بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت کاری به فرانسه

 محدودیت اصلی در این ساختار آستانه گردش مالی است که نباید از آن تجاوز کنید. بسته به نوع کسب و کار متفاوت است. علاوه بر این، وضعیت کارآفرین خرد را می توان با یک فعالیت پرداختی یا در صورت دریافت مزایای بیکاری استفاده کرد. زمانی که می خواهید شرکتی را با حداقل ریسک شخصی راه اندازی کنید، این یک ساختار عملی است که نسبتاً عاری از محدودیت است. از کارآفرین آژانس فرانسه اطلاعات بیشتری کسب کنید. در این روش باید با اتاق بازرگانی و صنعت یا اتاق هنر و صنایع دستی منطقه خود تماس بگیرید. آنها مشاوره رایگان ارائه می دهند، آموزش را سازماندهی می کنند و حتی راه حل های لجستیکی را برای افرادی که شرکت های راه اندازی می کنند ارائه می دهند.

ساختارهای تخصصی برای فارغ التحصیلانی که به دنبال راه اندازی یک شرکت هستند وجود دارد که در شکل زیر اشاره شده است.

نکات ثبت شرکت در فرانسه

برای راه اندازی کسب و کار در فرانسه، به اجازه اقامت یا شهروند اتحادیه اروپا نیاز دارید. همچنین به شماره تامین اجتماعی و آدرس فرانسوی نیاز دارید. علاوه بر این، شما باید حداقل 18 سال داشته باشید. بسته به زمینه کاری خود، ممکن است به مدارک یا مدرک هایی نیاز داشته باشید که مقامات فرانسوی آن را به رسمیت می شناسند. همچنین هنگام راه اندازی کسب و کار خود در فرانسه، باید از یک حسابدار فرانسوی یا کارشناس مالی مشاوره حرفه ای دریافت کنید. یکی از راه ‌های انجام سریع و کارآمد ثبت ‌نام، استفاده از فروشگاه ‌های تک مرحله‌ ای مانند Companow است. وب‌ سایت وزارت اقتصاد همچنین شامل دستورالعمل‌ هایی برای خارجی‌ هایی است که می‌ خواهند کسب‌ و کار خود را در فرانسه افتتاح کنند، با پیوندهایی به فرم ‌های مربوطه.

یکی از موضوعات مهم این است که شما باید تصمیم بگیرید که کدام ساختار تجاری – و رژیم مالیاتی – برای شرکت شما مناسب است. در این مرحله، ایده خوبی است که با اتاق بازرگانی یا نهاد حرفه ای مربوطه تماس بگیرید. عواملی که بر انتخاب شما تأثیر می‌گذارند عبارتند از اینکه آیا دارایی‌های شخصی دارید که می‌خواهید از آن محافظت کنید و چگونه می‌خواهید شرکتتان مالیات بپردازد.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل بدون مدرک زبان در فرانسه

انواع ثبت شرکت در فرانسه

سرمایه گذاری خرد

در اصل، بنگاه اقتصادی خرد یک ساختار تجاری نیست، بلکه یک وضعیت مالیاتی است و ساده ترین راه برای فریلنسرها برای راه اندازی فعالیت های خود است. تعهدات حسابداری محدود است – شما مالیات بر ارزش افزوده را دریافت نمی کنید یا هزینه های مربوط به کسب و کار خود را مطالبه نمی کنید. دارایی های حرفه ای و شخصی شما ادغام می شوند زیرا شما و کسب و کار یک نهاد حقوقی هستید. این وضعیت قبلاً به عنوان Auto-entreprise شناخته می شد و هنوز هم گاهی اوقات به عنوان چنین نامیده می شود.

فرد کارآفرین با مسئولیت محدود

طرح EIRL وضعیت تاجر انحصاری را با نوعی مسئولیت محدود ارائه می دهد. شما می توانید با نام خود یا نام شرکت کار کنید. همچنین راه اندازی سریع و آسان است و URSSAF، سازمان تامین اجتماعی فرانسه، راهنمای گام به گام مفیدی به زبان انگلیسی دارد. یکی دیگر از ساختارهای با مسئولیت محدود، EURL معادل SARL است، اما برای یک شخص و سهامدار واحد. اگر پیش‌ بینی می ‌کنید به زودی دیگران را استخدام کنید، یک ساختار اولیه خوب برای انتخاب است. دارایی‌ های شخصی و حرفه‌ ای شما مجزا هستند، بنابراین می‌ توانید هزینه‌ های کسب و کار خود را دریافت کنید. با این حال، راه اندازی آن ساختار پیچیده تری است، نیاز به اساسنامه دارد و باید هزینه ثبت نام بپردازید.

در جدول زیر سایر جزئیات ثبت شرکت با سرمایه گذاری محدود اشاره شده است.

1یک اعلامیه قانونی برای علامت گذاری ایجاد EURL منتشر کنید
2121 یورو برای اعلامیه قانونی بپردازید
3اگر به کمک حقوقی نیاز دارید، می توانید انتظار داشته باشید که بین 400 تا چندین هزار یورو بپردازید.

ثبت شرکت SASU و SARL در فرانسه

SASU یک نهاد حقوقی جداگانه برای معامله گران انحصاری است که محدودیت بالایی برای گردش مالی ندارد. مسئولیت شما محدود به مشارکت هایی است که در هنگام راه اندازی شرکت خود پرداخت می کنید. سپس می توانید آن را برای چند سهامدار باز کنید. حداقل سرمایه مورد نیاز نیست و شما مالیات شرکتی می پردازید. همچنین آوردن کارمندان و تبدیل SASU خود به SAS آسان است. با این حال، دقیقاً مانند EURL، باید اساسنامه ایجاد کنید و از برخی حلقه های قانونی و اداری عبور کنید. همچنین باید فیش حقوقی ماهانه برای خود تهیه کنید. هزینه کل می تواند بین 225 تا 1500 € (یورو) باشد.

SARL نوعی از ثبت شرکت می باشد که یک پیشرفت طبیعی از EURL است، یک شرکت با مسئولیت محدود با بین دو تا 100 شریک. مسئولیت محدود به سرمایه گذاری است و حداقل سرمایه برای راه اندازی SARL لازم نیست. همه همکاران باید اساسنامه را امضا کنند و ممکن است بیش از یک رئیس شرکت وجود داشته باشد. شرکای موسس باید با اجازه دادن به همکاران جدید موافقت کنند. این ساختار به ویژه برای پروژه های تجاری بین اعضای خانواده یا دوستان توصیه می شود زیرا دسترسی به سرمایه سهام محدود است. تبدیل SARL به SAS ممکن و رایج است. البته وضعیت SAS به همکاران آزادی قانونی بیشتری در هنگام تنظیم اساسنامه می دهد و برای پروژه های جمعی عمل می کند. انعطاف‌پذیری، این گزینه را در میان استارت‌ آپ‌ ها به یک انتخاب محبوب تبدیل می ‌کند و همکاران پوشش تامین اجتماعی بسیار خوبی می دهد.

بیشتر بدانید <>>>>   مشکلات زندگی در فرانسه

مراحل پذیرش ثبت شرکت در فرانسه

هنگامی که کسب و کار خود را در CFE مربوطه ثبت کردید، آنها برای شما یک سند رسمی به نام Extrait Kbis برای تایید ثبت برای شما ارسال می کنند. این سند شامل شماره های Siret و Siren است که کسب و کار شما را هم برای مشتریان و هم برای مقامات شناسایی می کند. Siret از شماره آژیر و به دنبال آن پنج رقم شماره طبقه بندی داخلی تشکیل شده است.  شما همچنین یک کد (فعالیت اصلی شرکت) یا NAF خواهید داشت. این فعالیت اصلی کسب و کار شما را مشخص می کند. هر دسته کسب و کار در فرانسه با استفاده از این کدها که از چهار رقم و یک حرف تشکیل شده است، دسته بندی می شوند. سپس انتخاب نام شرکت قرار دارد که می ‌توانید به ‌صورت آنلاین و رایگان بررسی کنید.

مرحله بعدی ثبت مدارک است، البته اینکه چه مدارکی برای ثبت نام نیاز دارید بسته به نوع کسب و کار شما متفاوت است. مطمئناً به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

مدرک نشانی (مانند قبض آب و برق یا قرارداد اجاره)

شناسه معتبر (گذرنامه معتبر، شناسه ملی سفر، یا کارت اقامت)

کارت تامین اجتماعی

درباره سیستم تامین اجتماعی فرانسه بیشتر بدانید

علاوه بر این، ممکن است از شما خواسته شود که ارائه دهید:

اساسنامه ‌ای که مقررات قانونی، مالی و اجتماعی حاکم بر ساختار کسب ‌و کار شما را پوشش می‌ دهد

گواهی مجوز مربوط به استفاده مورد نظر از محل تجاری آینده شما

صورت های مالیاتی قبلی یا سایر اسناد مالی مرتبط

درخواست تکمیل شده برای ثبت نام

برای تسهیل در روند ثبت شرکت و آگاهی از پرسش های متداول پیرامون ثبت تجاری و ایجاد یک شرکت تجاری در فرانسه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا از دردسرهای حقوقی این موضوع به طور کامل آگاه شوید.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت تحصیلی به فرانسه
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

[instagram-feed feed=16]

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها