نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

تحصیل با مدرک دیپلم مجارستان

بسته به اینکه اهل کجا هستید، ممکن است برای تحصیل با مدرک دیپلم در مجارستان به ویزای دانشجویی نیاز داشته باشید. اگر شما از یک کشور اتحادیه اروپا / EEA هستید، نیازی به ویزا نخواهید داشت. با این حال، شما باید ظرف 15 روز پس از ورود خود به مجارستان برای اجازه اقامت اقدام کنید. اگر اهل هر کشور دیگری هستید، قبل از ورود به مجارستان باید برای ویزای دانشجویی و اجازه اقامت اقدام کنید. این کار را می توان در سفارت یا کنسولگری مجارستان در کشور خود انجام داد. این روند می تواند حداقل 1 ماه طول بکشد، بنابراین مطمئن شوید که درخواست خود را در زمان زیادی ارسال کنید. بهتر است پیش از اقدام در مسیر مهاجرت، در این زمینه با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت  در ارتباط باشید.

تحصیل با مدرک دیپلم مجارستان
تحصیل با مدرک دیپلم مجارستان

بورسیه تحصیلی مجارستان

کلیاتی درباره تحصیل مدرک دیپلم در مجارستانto be saved

دیپلم یک مدرک معتبر قانونی با نشان مجارستان است که شامل نام و شماره شناسایی مؤسسه آموزش عالی صادرکننده، شماره مدرک، نام، محل و تاریخ تولد صاحب دیپلم، سطح تحصیلات، نمره و دانشکده داده شده، نام مدرک، درجه مدرک، مکان، ماه و روز صدور، طبقه بندی صلاحیت حرفه ای بر اساس صلاحیت مجارستان چارچوب، چارچوب صلاحیت اروپایی،  دوره آموزش در مورد الزامات آموزش و فارغ التحصیلی می باشد. ضمناً باید دارای امضای اصلی رئیس مؤسسه باشد که رئیس مؤسسه مطابق آیین نامه سازمانی و عملیاتی تعیین می شود. این مدرک همپنین باید مهر مؤسسه آموزش عالی را داشته باشد. پیش نیاز صدور مدرک پایان تحصیلات عالی، برگزاری آزمون اختتامیه موفق مطابق با شرایط آموزشی و فارغ التحصیلی است.

بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت تحصیلی به مجارستان

 دیپلم باید ظرف 30 روز پس از برگزاری آزمون اختتامیه با موفقیت صادر و تحویل داده شود. در صورتی که آموزش به زبان مجارستانی نباشد، مدرک باید به زبان مجارستانی و زبان آموزش صادر شود. مکمل دیپلم باید طبق تعریف کمیسیون اروپا و شورای اروپا به زبان مجارستانی و انگلیسی صادر شود. ضمیمه مدرک مدرک قانونی است. صدور الحاقیه و مستر شیت به عهده اداره ثبت است. موضوعاتی که در ارزشیابی دیپلم در نظر گرفته می شود، اما به امتحان نهایی ختم نمی شود، توسط برنامه درسی تعیین می شود. ارزیابی مدرک توسط اداره ثبت احوال محاسبه می شود. به درخواست دانشجو پس از پرداخت هزینه ها، دانشگاه مدرک مزین به امضای رئیس دانشگاه، رئیس دانشکده مربوط و رئیس هیئت امتحانات پایانی را صادر می کند. در صورت موفقیت آمیز بودن آزمون اختتامیه، دیپلم طی یک مراسم رسمی فارغ التحصیلی تحویل داده می شود.

سیستم آموزشی برای تحصیل با مدرک دیپلم در مجارستان

سیستم انتقال اعتبار اروپا که در سال 2003 معرفی شد، شناسایی دستاوردهای یادگیری شما را در سراسر منطقه آموزش عالی اروپا تسهیل می کند. همچنین، تضمین می کند نمراتی که شما در مجارستان به دست آورده اید – می توانند توسط سایر مؤسسات اروپایی پذیرفته شوند و بالعکس. علاوه بر این، شما همچنین یک “ضمیمه دیپلم” ویژه برای دیپلم خود دریافت می کنید که در سراسر اتحادیه اروپا پذیرفته می شود. در سال 2006، اتحادیه اروپا یک سیستم آموزش عالی جدید و مدرن را معرفی کرد که به فرآیند بولونیا معروف است. از این رو، دانشجویان بین المللی این شانس را دارند که در یک چارچوب اروپایی منعطف با فرصت های متعدد مانند انتقال اعتبار بین دو کشور یا یکنواختی دیپلم تحصیل کنند. برنامه های آموزشی سنتی در سطح کالج و دانشگاه با برنامه های آموزشی پایه، برنامه های سطح کارشناسی ارشد و برنامه های دکترا جایگزین شدند.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل در مدارس شبانه روزی مجارستان

برنامه هایی که با مدرک دیپلم منجر به دریافت مدارک بالاتر در مجارستان می شوند در جدول زیر اشاره شده است.

1برنامه های دوره اول منجر به مدرک لیسانس می شود. آنها 6-8 ترم طول می کشند و تعداد اعتبار مورد نیاز حدود 180 – 240 واحد است
2برنامه های دوره دوم منجر به مدرک کارشناسی ارشد  می شود. آنها 2-4 ترم طول می کشند و تعداد اعتبار مورد نیاز حدود 60 تا 120 واحد است
3برنامه های یکپارچه و یک لایه منجر به مدرک کارشناسی ارشد می شود و 10-12 ترم طول می کشد. تعداد اعتبار مورد نیاز حدود 300 تا 360 اعتبار است. در بیشتر موارد، برنامه های زیر به دلیل سیستم های آموزشی خاص خود به عنوان برنامه های یکپارچه ارائه می شود: تربیت معلم، مطالعات دینی، برخی از برنامه های هنر، دامپزشکی، معماری، دندانپزشکی، داروسازی، حقوق و پزشکی.

هزینه تحصیل با مدرک دیپلم در مجارستان

شهریه ای که می پردازید بستگی به این دارد که کجا و در چه مقطعی تحصیل کنید. اگر اهل یکی از کشورهای اتحادیه اروپا هستید، ممکن است بتوانید برای یک مکان با بودجه دولتی درخواست دهید. این تحت سیستم مشابه شهروندان مجارستانی خواهد بود، بنابراین برنامه ها ممکن است رقابتی باشند. دانشجویان بین المللی نیز ممکن است واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی توسط دولت مجارستان باشند. به طور متوسط، باید انتظار داشته باشید که بین 5500$ (دلار) تا 15000$ (دلار) در سال بپردازید. همچنین باید انتظار داشته باشید که هزینه های درخواست / آزمون حدود 500$ (دلار) را بپردازید. هزینه های زندگی به محل زندگی شما در مجارستان بستگی دارد. اگر در یک شهر بزرگتر زندگی می کنید، هزینه آن بیشتر از یک شهر یا شهر کوچکتر خواهد بود.

بیشتر بدانید <>>>>   شغل پردرآمد در مجارستان

در شکل زیر به سایر هزینه های زندگی تحصیلی شما در مجارستان پرداخته شده است.

هزینه های زندگی تحصیلی مجارستان
هزینه های زندگی تحصیلی مجارستان

 این هزینه محل اقامت، مواد غذایی، سفر و سایر هزینه های ضروری است. یکی دیگر از هزینه های زندگی که دانشجویان بین المللی باید در نظر بگیرند بیمه درمانی است. اگر دارنده کارت EHIC هستید، می‌توانید به خدمات درمانی مشابه شهروندان مجارستانی دسترسی داشته باشید، اما متحمل برخی هزینه‌ ها خواهید شد. اگر با بورسیه دولتی تحصیل می کنید، ممکن است بتوانید برای کارت تامین اجتماعی (کارت تاج) اقدام کنید. این به شما امکان می دهد تا به اکثر خدمات بهداشتی عمومی به صورت رایگان دسترسی داشته باشید. اگر هیچ یک از اینها صدق نمی کند، باید یک بیمه نامه درمانی خریداری کنید. برخی از موسسات بیمه نامه های درمانی ارائه می دهند، اما شما می توانید یک بیمه نامه خصوصی نیز خریداری کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا هزینه زندگی تحصیلی شما در شهرهای مختلف را از طریق کارشناسان خود به شما منتقل کند.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت کاری به مجارستان، یک انتخاب هوشمندانه
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها