نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

خرید ملک در مجارستان

روند خرید ملک در مجارستان بدین شکل است که هنگامی که توافقی بین خریدار و فروشنده حاصل شد، وکیل فرآیند تضمین خرید را از دولت محلی آغاز می‌کند (مگر اینکه خریدار شرکتی را تاسیس کند). سپس جستجوی عنوان و ارزیابی اموال سپس شروع می شود. هنگامی که عنوان مشخص از تحمیل شد، قرارداد خرید توسط وکیل تنظیم می شود. این قرارداد کتبی با امضای وکیل برای صحت نقل و انتقال ملک ضروری است. سپس جلسه ای بین فروشنده، خریدار و وکیل تشکیل می شود که در آن قرارداد با حضور طرفین و نماینده دفتر املاک امضا می شود. اکنون انتظار می رود خریدار 10 درصد از قیمت توافقی را به عنوان پیش پرداخت (سپرده) تحویل دهد. پس از امضای قرارداد، خریدار باید هزینه های وکیل و نماینده را بپردازد. قرارداد خرید باید ظرف 30 روز پس از امضا به اداره ثبت اسناد و املاک ذیصلاح ارائه شود.

خرید ملک در مجارستان
خرید ملک در مجارستان

به دلیل فرآیند مجوز، بسته شدن معمولاً 60 تا 90 روز پس از امضای اولیه قرارداد خرید انجام می شود. خریدار باید بلافاصله پس از دریافت مجوز خرید از اداره اداری به فروشنده اطلاع دهد. بسته شدن معمولا در عرض 1 هفته انجام می شود. مهمترین مرحله زمانی است که خریدار و فروشنده بیانیه پایانی را امضا می کنند که بیانیه ای مبنی بر پرداخت کامل قیمت خرید و انتقال مالکیت است. سپس خریدار مالکیت می کند. ثبت نهایی حقوق مالکیت حدود 6 ماه طول می کشد. در ادامه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سایر ابعاد و نکات مرتبط با خرید ملک در مجارستان را شرح داده است.

حقوق ماهیانه کار در مجارستان

نکاتی مهم درباره خرید ملک در مجارستان

در مجارستان، افراد حقیقی می توانند بدون دردسر زیاد، املاک و مستغلات را برای استفاده مسکونی خریداری کنند. با این حال، هنگامی که خانه ای به دلخواه خود پیدا کردید و با فروشنده به توافق رسیدید، باید یک وکیل برای ایجاد قرارداد خرید پیدا کنید و سپس نتیجه را در سازمان ثبت اسناد و املاک ثبت کنید. وکیل بر روند رسیدگی نظارت می کند و مطمئن می شود که با مقررات مطابقت دارد و هر دو طرف همه شرایط را درک می کنند. در مجارستان، به طور سنتی، خریدار یک وکیل پیدا می ‌کند و هزینه خدمات آن‌ ها را می ‌پردازد که یا یک قیمت ثابت یا پورسانت چیزی بین 0.5 تا 3% قیمت خرید است. فروشنده و خریدار همچنین می توانند تصمیم بگیرند که صورت حساب را تقسیم کنند، یا وکلای جداگانه خود را نمایندگی کنند.

بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت تحصیلی به مجارستان

اگر به خرید ملک مسکونی بدون مجوز هستید باید گفت که بسته به ملیت خود، ممکن است برای انجام این کار نیاز به مجوز از اداره دولتی محلی داشته باشید. با این حال، در صورت داشتن مجوز، نیازی به مجوز ندارید. اگر برای شرکت مجارستانی خود املاک و مستغلات می‌خرید، جایی که آن بخش از املاک برای فعالیت شرکت ضروری است، نیازی به مجوز ندارید. اگر قصد اجاره آن را دارید این یک مدل تجاری محبوب در بین خارجی ها در مجارستان است، به خصوص اگر آنها بخواهند از طریق سرمایه گذاری پایدار برای کل خانواده اقامت بگیرند. اگر به گروه های فوق تعلق ندارید، به مجوزی از اداره دولتی نیاز دارید که دارای صلاحیت محلی است که ملکی که قصد خرید آن را دارید در آن قرار دارد. در طول این روش، اداره دولتی مشورت خواهد کرد.

قواعد و مدارک خرید ملک در مجارستان

هنگامی که مجوز خرید ملک خود را دریافت کردید و قرارداد خرید بسته شد، وکیل شما خرید را در سازمان ثبت اسناد و املاک ثبت می کند. پس از تکمیل، شما ملزم به پرداخت مالیات بر دارایی خواهید بود. نامه ای از اداره مالیات دریافت خواهید کرد و پس از آن 30 روز فرصت خواهید داشت تا از آن پیروی کنید. مالیات بر املاک معمولاً 4% از قیمت خرید است، با این حال، مزایایی در دسترس است.

در جدول زیر به مدارکی که برای درخواست مجوز خرید ملک مسکونی نیاز دارید، اشاره شده است.

فرم درخواستقرارداد خرید اولیه ملک مورد نظرسند مالکیت ملک مورد نظر (نه بیشتر از 21 روز)
اثبات پرداخت هزینه درخواستوکالت برای وکیل مسئول معامله  کپی تایید شده یا محضری از مدرک شناسایی شما (گذرنامه، گواهینامه رانندگی، یا شناسه مجارستانی)

اگر خریدار زیر 35 سال سن داشته باشد و قیمت خرید کمتر از 15 میلیون HUF  (فورینت) باشد، مالیات بر دارایی 2٪ است. اگر ملک نوساز باشد و قیمت خرید آن کمتر از 15 میلیون HUF  (فورینت) باشد، مالیات بر دارایی 0٪ است. اگر قیمت خرید بالاتر باشد، قطعه زیر 15 میلیون HUF  (فورینت)  معاف از مالیات باقی می ماند اگر یک زمین خالی بخرید و ظرف 4 سال خانه بسازید، مالیات بر دارایی 0٪ است. با این حال، شهرداری محلی ممکن است مالیات زمین را اعمال کند. در کل اگر شهروند مجارستان نیستید، ممکن است قبل از نهایی کردن معامله به مجوز خرید ملک نیاز داشته باشید که وکیل شما می تواند از آن مراقبت کند.

بیشتر بدانید <>>>>   حقوق ماهیانه کار در مجارستان

انواع هزینه های خرید ملک در مجارستان

در بیشتر موارد، تمام هزینه های مربوط به خرید ملک مجارستان پس از امضای قرارداد خرید قابل پرداخت است. هزینه ثبت زمین که حدود 6600 HUF  (فورینت)  است. هزینه دفتر اسناد رسمی که این هزینه معمولاً فقط در صورتی اعمال می شود که شما به عنوان یک خریدار برای کمک به خرید ملک مورد نظر مجارستان برای کمک به خرید وام مسکن درخواست دهید زیرا بانک های تجاری معمولاً اصرار دارند که توافق نامه رهنی در قالب یک سند اسناد رسمی تنظیم شود.  عوارض  که وظیفه دولتی کسب 4% ارزش ملک است، اما قوانین ترجیحی ممکن است بسته به عوامل متعددی مانند قیمت ملک، مالکیت اول یا به طور معمول در مواردی که فردی ملک را ظرف یک سال بفروشد و بخرد اعمال شود.

در این صورت، می توان برای درمان ترجیحی (با کمک وکیل املاک خود) اقدام کرد که به موجب آن شما فقط باید پس از تفاوت ارزش بین دو ملک درگیر در این معاملات بعدی، چنین هزینه هایی را پرداخت کنید. مالیات بر درآمد که اگر ملک خود را پس از حداقل 5 سال از تاریخ خرید بفروشید، پس از سود، مالیات بر درآمدی پرداخت نمی شود، این به دلیل ارزش ملک است که از مالیات “استهلاک” شده است.

خرید ملک در مجارستان برای افراد مختلف

با توجه به مجوز خرید در مجارستان، داشتن شهروند اتحادیه اروپا هیچ مشکلی یا مجوز لازم برای خرید در مجارستان وجود ندارد. شما می توانید آنچه را که توسط یک وکیل ساخته شده است، با قرارداد خریداری کنید. شما امضا می کنید، مالک (سابق) امضا می کند و وکیل بقیه را می گیرد. شما می توانید روند خرید را در مجارستان و حتی از خانه شروع کنید. خرید به عنوان یک خارجی مشکلی ندارد تا زمانی که تابعیت یکی از کشورهای اتحادیه اروپا را داشته باشید. همچنین اگر شهروند کشورهای اطراف هستید یا کشورهایی که مجارستان با آن ارتباط (تجاری) دارد، بسیار امکان پذیر است.

بیشتر بدانید <>>>>   بورسیه تحصیلی مجارستان

 این گروه دوم کشورهایی مانند انگلستان، سوئیس، روسیه، اوکراین، نروژ، و غیره و غیره، اما همچنین ایالات متحده آمریکا، کانادا، نیوسیلند، استرالیا، اسرائیل و غیره هستند. برای شهروندان کشورهای عربی و شهروندانی که از هند، چین، سوریه، لیبی، آفریقا و غیره حتی می تواند پیچیده تر باشد، اما هنوز هم ممکن است. آگاه باشید، پس از برگزیت نیز شهروندان بریتانیایی برای خرید نیاز به مجوز دارند.

مسائل مرتبط با خرید ملک در مجارستان

زمانی که در مجارستان املاک و مستغلات خریداری می کنید، این امکان وجود دارد که مجبور شوید با قوانین این کشور سر و کار داشته باشید. برخی از آنها، مانند وضعیت اقامت شما در کشور، صلاحیت شما را برای خرید ملک در مجارستان زیر سوال می برد. اگر شهروند یکی از کشورهای شنگن هستید، دیگر لازم نیست کاری انجام دهید تا اجازه داشته باشید که در این کشور دارای املاک و مستغلات باشید. اما اگر شهروند یک کشور غیر اتحادیه اروپا هستید، اوضاع کمی متفاوت است. گرفتن مجوز اگرچه خارجی ها از نظر فنی مجاز به خرید املاک و مستغلات در مجارستان هستند، بستگی به این دارد که از کجا آمده اند. برای مثال، اگر شهروند یک کشور غیر اتحادیه اروپا هستید، باید از مقامات محلی مجوز بگیرید. اگر از یک وکیل محلی یا حتی یک مشاور املاک برای کمک به شما کمک بگیرید، بسیار آسان تر خواهد بود.

اگرچه، در بیشتر موارد، گرفتن این مجوز کار چندان دشواری نیست. همچنین اگر از قبل یک قرارداد رزرو داشته باشید برای نشان دادن نیز آسان تر است. از سوی دیگر، در مجارستان هزینه های قانونی فرآیند از مالیات گرفته تا کارمزد، فرآیند املاک و مستغلات در مجارستان با هزینه های زیادی همراه است. به عنوان یک خریدار، باید مالیات بر دارایی، هزینه های دفتر اسناد رسمی، کمیسیون عامل املاک خود، هزینه های رهن و غیره را بپردازید. البته ناگفته نماند که قیمت نهایی ملکی که می خرید. برای فروشندگان، مالیات بر درآمد بسیار مهم بر سودی که از فروش به دست می آورید وجود دارد.

در شکل زیر 4 ساختار مالکیتی خرید ملک در مجارستان اشاره شده است.

برای اطلاع از جزئیات ساختار مالکیتی در خرید ملک در مجارستان از مشاوره های موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   بورسیه تحصیلی مجارستان
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها