نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

بیمه بازنشستگی در کشور کانادا

بیمه بازنشستگی در کشور کانادا
بیمه بازنشستگی در کشور کانادا

یکی از شاخص های مهم در یک کشور دسترسی به خدمات پزشکی و درمانی و استفاده از این خدمات می باشد. همه ی افراد جامعه از نوزاد تا پیرمرد در پی دریافت بهترین خدمات درمانی با هزینه کم هستند. صنعت بیمه و بیمه بازنشستگی کانادا یکی از شاخص های توسعه یافتگی در این کشور محسوب میشود.

بیمه بازنشستگی کانادا (CPP) یک مزایای مالیاتی به صورت ماهانه می باشد که بخشی از در آمد شما را در هنگام بازنشستگی جایگزین می کند. در صورتی که فرد دارای شرایط لازم باشد بیمه بازنشستگی (CPP) را برای باقی عمر خود دریافت خواهد کرد. در ادامه این نوشتار که توسط کارشناسان موسسه سفیران سروش سعادت به نگارش در آمده است سعی داریم به بررسی موضوع بیمه بازنشستگی کانادا بپردازیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را به دست آورید.

بازنشستگی در کانادا

بیمه بازنشستگی در کشور کانادا


صنعت بیمه با گردآوری حق بیمه دریافتی در توسعه اقتصادی دارای نقشی می باشد، از طرف دیگر با ایجاد امنیت و اطمینان در فعالیت های تولیدی، خدماتی و غیره در جامعه روند پیشرفت، ترقی و سازندگی را تسهیل می بخشد. باید به این نکته اشاره کرد که توسعه اقتصادی در یک جامعه با پیشرفت بیمه مرتبط است.

سیستم بیمه بازنشستگی کانادا یکی از جامع ترین ارائه دهندگان خدمات در دنیا می باشد. موسسه مرکز در گزارش جدید خود به رتبه بندی نظام بازنشستگی در 34 کشور پیشرفته در دنیا پرداخته است. این بررسی ها بر اساس اطلاعات ارائه شده تا پایان سال 2018 میلادی و بر اساس شاخص های مانند: میزان پس انداز، حمایت های مالیاتی دولت هر کشور، میزان مالکیت مسکن، دارایی ها، پوشش بیمه، بدهی دولت به بیمه گران، هزینه های زندگی بازنشستگان و رشد اقتصادی ارائه شده است.

بیشتر بدانید <>>>>   شغل نیمه وقت در کانادا مختص دانشجویان

در این برنامه کشورها بر حسب امتیاز دریافت شده در رده بندی صفر تا 100 جای گرفته اند، تنها 2 کشور توانسته اند در بالاترین جایگاه (یعنی کسب امتیاز بالای 80) قرار گیرند. در لیست ارائه شده کشور کانادا در جایگاه 68 ام قرار گرفته است.

میزان حقوق بازنشستگی در کشور کانادا


در بررسی موضوع بیمه بازنشستگی کانادا این سوال پیش می آید که حداقل حقوق بازنشستگی در کشور کانادا به چه میزان می باشد؟
مبلغی که هر ماه دریافت می کنید بر اساس متوسط در آمد شما در طول زندگی کاری، سن تعیین شده برای شروع بازنشستگی و سهم شما در CPP می باشد. سن استاندارد برای شروع بازنشستگی در کشور کانادا 65 سال می باشد، با این وجود متقاضی می تواند دریافت حقوق بازنشستگی را از اوایل 60 سالگی یا اواخر 70 سالگی شروع کند.

متقاضیان باید به این موضوع توجه داشته باشند که با دریافت زود هنگام حقوق بازنشستگی، حقوق ماهانه دریافتی کمتر خواهد شد. حداکثر مبلغ در نظر گرفته شده برای بیمه بازنشستگی کانادا در سال 2019 م. $ 1154.58 (دلار) می باشد و حداقل میزان حقوق بازنشستگی در این کشور $ 679.16 (دلار) می باشد. عوامل مختلفی بر میزان حقوق بیمه بازنشستگی کانادا تاثیر می گذارد که عبارتند از: تخصص و مهارت شما در کار، زمان صرف شده در محل کار، میزان تحصیلات شما و نوع کار.
متقاضیان علاوه بر حقوق بازنشستگی می تواند از سایر مزایای در نظر گرفته شده CPP استفاده کند، که این مزایا عبارتند از:
مستعمره معلولیت
منافع فرزندان
سود مرگ
مزایا معلولیت پس از بازنشستگی

کار در هنگام بازنشستگی در کشور کانادا

طبق قوانین وضع شده در کشور کانادا بازنشستگان در این کشور می توانند علاوه بر دریافت بیمه بازنشستگی کانادا همچنان مشغول به کار شوند. متقاضیانی که سن آن ها کمتر از 70 سال می باشد و قصد دارند همچنان مشغول به کار شوند می توانند به CPP کمک کنند. 12 ماه پس از تاریخ شروع به کار مزایایی در اختیار متقاضیان قرار داده می شود که این مزایا تا آخر عمر در اختیار فرد قرار داده می شود.
به ازای ارائه کمک به CPP می توانید از مزایای پس از بازنشستگی استفاده کنید و میزان حقوق بازنشستگی خود را افزایش دهید. متقاضیان به این نکته توجه داشته باشند که کمک های CPP در سن 70 سالگی (حتی اگر فرد همچنان مشغول به کار باشد) متوقف خواهد شد.

بیشتر بدانید <>>>>   بورس تحصیلی دانشگاه هامبر

میزان مالیات بر درآمد در کشور کانادا

در رابطه با مالیات بر در آمد در کشور کانادا می توان گفت که مالیات بر در آمد همانند سایر انواع مالیات تصاعدی می باشد، یعنی افرادی که حقوق و دستمزد بالایی دریافت می کنند باید درصد بالایی از مالیات را پرداخت نمایند. مقیاس های مالیاتی در استان های کشور کانادا متفاوت می باشد
برای مثال نرخ مالیات در ایالت آلبرتا ثابت می باشد که این موضوع باعث می شود این استان جای مناسبی برای زندگی ثروتمندان محسوب شود، اما بیشتر شهروندان با دریافت حقوق متوسط ایالت آنتاریو و ایالت بریتیش کلمبیا را منطقه مقرون به صرفه ای برای زندگی می دانند.

درآمد سالانه دولت کشور کانادا و دولت های استان های این کشور از دریافت مالیات بر در آمد به دست می آید. بیشتر شهروندان کانادایی بر این موضوع معتقدند که مالیان بر در آمد بیشتری نسبت به سایر کشورهای قاره آمریکا می پردازند. این موضوع به گونه ای می باشد که سیاستمداران این کشور از این بیانیه برای فشار آوردن به دولت در جهت کاهش مالیات استفاده کرده اند.
نرخ مالیات بر در آمد در کشور کانادا بین 10 % تا 35 % می باشد، که این نرخ با توجه به میزان حقوق و دستمزد دریافتی متفاوت می باشد. مالیات بر در آمد در این کشور می تواند از طریق مختلفی مانند: اقساط پرداخت، پرداخت در صورت حساب مالیاتی و محاسبه در منبع پرداخت شود.

قوانین کار در کشور کانادا

قوانین استخدام در کشور کانادا شامل قوانین استانی و فدرالی می باشد، که این قوانین به منظور حمایت از کارگران و حقوق آن ها وضع شده است. طبق قوانین کار وضع شده در این کشور ساعات کار در این کشور روزانه 8 ساعت و در طول هر هفته 40 ساعت می باشد.
ممکن است تغییراتی در ساعات کاری شما ایجاد شود که این تغییرات با توجه به نوع شغل شما متفاوت می باشد. متقاضیان بابت ساعات اضافه کاری و میزان حقوق باید با کارفرما به توافق برسند. متقاضیانی که قصد دارند در کشور کانادا مشغول به کار شوند باید به این نکته توجه داشته باشند که هر چه موقعیت شغلی فرد بالاتر باشد باید در ساعات بیشتری کار کنند.

بیشتر بدانید <>>>>   نوروز در کانادا

طبق قوانین کار کانادا متقاضیانی که به صورت حقوقی دستمزد و حقوق دریافت می کنند، در صورتی که به محل کار مراجعه نمایند و کاری برای انجام دادن وجود نداشته باشد کارفرما موظف است به میزان 2 ساعت کاری حقوق پرداخت نماید.
بر اساس قوانین کار در این کشور کارکنان می توانند به مدت 14 روز در طول سال از مرخصی با حقوق استفاده نمایند. متقاضیانی که از مرخصی خود استفاده نکرده اند و کار خود را ترک می کنند باید مبلغی را به جای روزهای مرخصی دریافت کنند. در حالتی که به مدت 12 ماه کار نکنید، میزان حق استفاده از حقوق با مرخصی بر اساس ماه های استغال به کار شما محاسبه خواهد شد.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص بیمه بازنشستگی کانادا کسب کردید، متقاضیانی که قصد مهاجرت و اقامت در کشور کانادا را دارند می توانند طی مراجعه به سایت موسسه سفیران سروش سعادت مقالاتی در این خصوص مطالعه کنند. همچنین شما می توانید همه روزه با کارشناسان و وکلاء مجرب و حرفه ای موسسه در تماس باشید و از مشاوره های رایگان در نظر گرفته شده بهره مند شوید.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   نوروز در کانادا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا